- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bývalé dva pozemky (tj. parcelní čísla 827/16 a 827/17) Ludmily Havránkové už na kastru můžete najít, že je vlastní stát. V rozhovoru si tedy odporuje ten "pštros"...
Nicméně ten pozemek 189/4 je pořád ve vlastnictví p. Havránkové a p. Štrosové.
Bohužel Katastre teď nějak nejede, abych se podíval, jeslti se dají vyčíst nějaká data. Na iDnes si nemůže být člověk jistý, jak starý je ten rozhovor.
To je dojemné, jak při každém zádrhelu, který se objeví v novinách, vyhrožují vyvlastněním. Proč to tedy neudělají? Majitelka své peníze dostala a ten kousek, jí už nerozhodí. Zřejmě se ten malý kousek hodí k výrobě dalších vícenákladů na stavbu dálnice. Dalším důvodem pak zřejmě bude, že žádný ministr dopravy není samostatně uvažující odborník s nějakou vizí. Nýbrž pouze nasazená figurka.
Spíš se tak dobře zdůvodňuje, proč se ještě nestaví, aniž by se muselo přiznat, že nejsou prachy.
,za archeologický výzkum???!!!!!!to už se nedá...kam se hrabou politici, ŘSD to je ,,dinosaurus,,(vypůjčit gilotinu by to chtělo.....)
Nevím, jestli je chyba tam nebo tam, ale je jasné, že se za posledních 17 let postavilo X km dálnic. Tzn., že se muselo vykoupit X ha pozemků od různých vlastníků. Musím si tedy položit otázku, proč s těmi jinými vlastníky nebyly takové problémy jako s Havránkovou a teď její sestrou. To se ti úředníci ŘSD umanuli (a že se jich tam určitě za těch 17 let vystřídalo) , že zrovna s Havránkovou budou málo komunikovat nebo jí dělat nějaké naschály?
Nevím, ale to mně moc logické nepřipadá.
Jde o to, že úředníci to NECHTĚLI vyřešit, protože z toho chtěli co nejvíce vytřískat pro sebe a své kumpány. Fakt 1: Havránková sama navrhla bezfinanční vyrovnání jako první, fakt 2: Havránková podepsala nejméně již 2 dohody, které v obou případech zrušil stát! Obě byly levnější než snad ta poslední zatím platná, fakt 3: trvalo to 16 let, za tu dobu to mohlo být několikrát vyvlastněno, ale nikdo nepodal ani návrh, proč asi? Ať je Havránková semetrika jaká chce, to, že tot trvalo tak dlouho je vina jen na straně státu. Konkrétní lidé na otm vydělali nepředstavitelné balíky peněz , např. statísíce jen právníci.
tak není divu, že jednání vázne, není s kým.
Spíš je smůla, že tam ještě není i ta druhá půlka.
Mrzí mě některé příspěvky ve kterých se naváží do majitelů pozemků .Ten kdo někdy jednal se státními úředníky ví o čem to je.
Já měl opačný problém , kdy máme starý dům s pozemkem , kdy se přišlo na to , že cca 60 let stojí plot zhruba o 1m jinde - přišlo se na to při digitalizaci katastrálních map - musel jsem zaplatit geodetické zaměření atd a celá legrace mě vyšla na cca 25 tis .......nejdříve se mi do toho moc nechtělo ( kvůli penězům ), ale pak mi žačali vyhrožovat , že do určitého data musím přestavět plot atd...............
nikomu nepřeju nic zlého, ale vám bych přál, aby přes váš panelák/barák byl naplánován třeba obchvat města, nebo jen prostě širší silnice. Přál bych vám, aby s vámi stát jednal podobně. Nejprve vám oznámí o záměru, pak dlouho dlouho nic a nejednou se stěhujete za asistence policie.
Nevazne to na hektaru, ale na tom, ze nejsou prachy na dostavbu, takze se to politikum vlastne hodi
Je mi jasné, že v ŘSD je banda grázlů, na druhou stranu, kde ve státních institucích není. Problémem ale při stavbě dálnic jsou naše zákony - které schvaluje zase jiná banda grázlů a to ti co si poslanci říkají. Kdyby se toto dělo, kdekoliv jinde, tak by ta dálnice již dávno stála. Dám příklad Německo. Tam by vlastníkovi nabídli běžnou cenu za 1m2 dle aktuální prodejní (tržní) ceny - tj. pokud jde o ornou půdu, tak běžnou cenu za pole, pokud jde dle územního plánu o stavební parcely, tak zase běžnou cenu za stavební parcely + náhradu ve výši 15-20%. V případě, že vlastník s cenou nesouhlasí, automaticky nastupuje (při tzv. veřejném zájmu) vyvlastňovací proces, kdy vlastníkovi zaplatí nabídnutou cenu a o pozemek stejně přijde. Celý proces nezabere ani rok. Tady si ale hrajeme na to, kdo na tom víc vydělá (a my - veřejnost to rozhodně nejsme).
dokončení: Německo bych mohl dát i za příklad v otázce řešení stavby infrastruktury a sporů s místními organizacemi (např. něco jako Děti země, Duha a podobně), kde se stejně jako ve výše zmíněném vyvlastnění lze odvolat, ale jen 1 a rozhodnutí nemá odkladný účinek. A ne do nekonečna jako u nás. A konečně kolik stojí 1km dálnice u nás v ČR a kolik jinde, např. ve "vyspělé" Západní Evropě? Jsme jedni z nejdražších a to nemáme zdaleka tak drahý materiál natož pracovní sílu.
Kdy už se Český Ovčan vzchopí a alespoň zakroutí svým voleným poslancům krkem?