- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Možná to už někdo psal, ale já se domnívám, že opravdový nebezpečí zatmavenejch okýnek je především v tom, že nevidíte řidiče - kam se dívá, jestli tam vůbec ňákej je. Nemůžete mít oční kontakt. To sice u lidí s černejma brejlema taky trochu vadí, ale aspoň vidíte, kam otáčí hlavu. Další veledůležitá věc - průhlednost auta. Uvědomte si, kolikrát vám pohled skrz sousední auto v pruhu zachránil krk.
Policejní vyšetřování tragické nehody fabie, která se stala v polovině prosince nedaleko Roudnice na Královéhradecku, přineslo nové skutečnosti. Na havárii, při níž po srážce s kamionem zemřela dvacetiletá spolujezdkyně, neslo vinu neztmavené čelní sklo. Náhle oslněna sluncem, které krátce prosvitlo mezi stromy vjela tato žena do protisměru přímo pod kola kamionu.
Policie se na propustnost oken zaměří.
"Upozorňujeme řidiče, že sluneční brýle jsou pouze provizorní řešení. Při použití ztmaveného skla se jeho tmavost sčítá s tmavostí brýlí a je tak dosaženo lepší ochrany. Navíc dlouhodobé pronikání neztlumeného slunečního světla do automobilu může způsobit rakovinu kůže."
Policie nakoupila měřiče propustnosti oken. Pokud policisté zjistí, že okna propouštějí více než 20% světla, mohou udělit pokutu až deset tisíc korun, v krajním případě, u téměř naprosto čirých skel mohou vozidlo vyhodnotit jako nezpůsobilé k jízdě.
Tragickým příběhem lze zdůvodnit cokoli.
CTRL C a CTRL V již zvládáte - zkuste teď nějakou svoji myšlenku
Proti sluníčku? Mně na to stačí tmavé brýle. A když sluníčko není, tak je sundám a vidím dobře. A v noci vidím. Proti zlodějům na parkovišti? Přes čelní sklo uvidí dobře (a kdybych měl černé čelní sklo, tak se určitě rozbitím skla ujistí, jestli něco v autě náhodou není). Nebo jen frajeřinka? Nebo proto, aby mou tvář nezachytila nějaká kamera, když jedu jak prase?
A pokud se to nepodaří, tak se to svede na zatmnění skel. Ale podívejte se na vozidla PČR s bradavkama. Ty to mají tak černé, že je za těmi okny není skoro ani vidět, natož poznat, ale že nás budou řidiče masírovat za skla
pozoruji, ze jiz zapocala medialni masaz na tema nutnosti zprisneni (a tedy zdrazeni) STK...
snížit vědomě viditelnost přes sklo ze 100 % na pouhých 20% a tak jezdit, bych kvalifikoval jako ohrožení silničního provozu, pokus o sebevraždu a pokud naložím i spolujezdce tak i o dokonaný pokus o vraždu.
a při kontrole by tam platil pokutu. Jednou jsem auto s takovými zafoliovanými skly řídil a při otočení , abych se podíval co přijíždí zleva jsem se viděl jak v zrcadle . I sledování provozu vzadu ve zpětných zrcátkách je problém.
provedla testy zasterek a vyslo ji, ze jsou z hlediska bezpecnosti provozu nebezpecne, protoze se o ne tristi proud vody, ktery jde od pneu a dela mlhu nad vozovkou..proto bez zasterek proud vody od peumatik je pro bezpecnost lepsi, kdyz se nebude o zasterky tristit a spadne co nejdriv zpet na vozovku...ze nekdo jede se zablacenym autem, nema cenu ani komentovat...
Zablácené auto má vliv na bezpečnost? Jako že je méně vidět? Netvrdím, že ne, ale třeba v mlze je zablácené auto tmavé a tedy kontrastní, ne? Samozřejmě neschvaluji zablácená světla a odrazky.
co sháněl silnější žárovky do zpátečkových světel, a brečel že v noci při parkování nic nevidí. Podezříval jsem ho z šerosleposti, podle auta to byl jasný případ fólioblbosti. Jinak vím o podobné nehodě na I/43.
na mereni hlouposti? na zavodaku jmenem fabie si snizit viditelnost jen na 20%, to fakt muze jen trotl.