Diskuze

Nadprůměrný sloh u maturity propadl, šanci neměl ani student dyslektik

Protestů proti hodnocení státních maturit přibývá. Řada z nich se týká přísného posuzování slohových prací. Například v Hořicích v Královéhradeckém kraji si učitelé stěžují, že hodnotitelé nechali propadnout studenta s prací, která je podle nich nadprůměrná, nebo dva studenty s poruchami učení, k nimž podle pedagogů dostatečně nepřihlédli.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ccecil

16. 6. 2012 9:38
o čem nepsali

je to nesmyslné počítání slovíček. Práce má mít 200 slov. No a teď se trefte.

0 0
možnosti

Amoniak II

30. 6. 2012 10:33
Re: o čem nepsali

Práce měla mít NEJMÉNĚ 200 slov. Pokud byla dlouhá aspoň 150, měla šanci projít.

To chcete tvrdit, že maturant nedokáže odhadnout, jak dlouhý text napsal? Počítání takřka na prstech by zvládat mohl, že?

0 0
možnosti

kvedlal

16. 6. 2012 8:28
Problém je v přípravě

Když nás na začátku 90. let připravovala učitelka češtiny na maturitu, tak nám ke slohu pořád opakovala: "Kdo chce projít, musí v první řadě splnit téma. Charakteristika musí být charakteristika a ne popis. Vypravování musí být vypravování a ne úvaha. Pak udělejte co nejméně hrubek a nedostanete horší známku než 3. A když se vám to náhodou povede napsat čtivě, můžete mít i za jedna."

Takže když bylo při maturitě na výběr mezi úvahou a vypravováním ,vybral jsem si vypravování a měl za dva. Žádný gympl, odborná škola. :-)

Tedy problém je asi v těch učitelkách, která dnes píší odvolání a posudky do Cermatu, ale předtím maturanty nedostatečně připravily. Rv

0 0
možnosti

cckk

15. 6. 2012 10:41
No tak dyslektik

nemuze splnit statni maturitu no a co? invalida taky nezabehne 100ku pro kvalifikaci na olympiadu vzdyt o to slo aby meli vsichni rovne podminky aby maturita byla znak toho ze dany clovek zplnuje dane kriteria! A nebo jde jen o ten blbej papir co chtej u pohovoru?

0 0
možnosti

artep17

16. 6. 2012 12:08
Re: No tak dyslektik

Dyslektici měli více času na práci ( nejméně 75 minut místo 60), mohli psát do PC, kde si mohli text průběžně upravovat, jinak měli stejné podmínky jako ostatní. I průměrný student při vhodně zvoleném tematu musel sloh napsat alespoň na 4.

0 0
možnosti

henrietti

13. 6. 2012 14:36
nerozumím

Nerozumím tomu, proč studenti na středních odborných školách, kteří maturují i z odborných předmětů, by měli mít vynikající znalosti češtiny, matematiky a cizího jazyka, jako gymnazisté. Jenže při státních maturitách jinak neuspějí .... a to mají třeba jen 2 hod. matematiky týdně ...... takhle tady právě budou jen šprti, bez toho, aby něco uměli.

2 0
možnosti

johnz123

14. 6. 2012 11:41
Re: nerozumím

to je presne ta chyba statnich maturit, kterou v tom vidim ja. Mam SPS v oboru elektrotechnika a strojirenstvi - vetsina predmetu, ze kterych sem maturoval (pred statnimi maturitami) stacila logicke uvazovani, umet dohledat info v dostupne literature a naucit se takove ty okecavaci predmety, jako treba strojirenskou technologii. O svatak mi vsechny predmety zabraly 3 dny a zbylych 6 jsem se ucil cestinu....muj mozek se proste odmita biflovat nesrozumitelny a nevyuzitelny text zpameti :-D slohovku sem mel za 4 s "odrenyma usima" a po te nasledovalo pomerne uspesne studium na technicke VS...a slo to i se spatnym stylismem, malou slovni zasobou a hrubkami :)

1 0
možnosti

Leinad

12. 6. 2012 22:01
A jaké bylo zadání

Byl v zadání "zákaz souvětí" nebo něco, z čeho by vyplýval? (třeba možnost nesoustředěného čtení mezi řádky,...)

1 1
možnosti

Antonín, topič

11. 6. 2012 8:54
Hahaha,

text má příliš mnoho souvětí a dyslektickýmu hodnotiteli se to blbě čte, jo? ;-D A co napsat práci jako jedno souvětí, hmm?

1 1
možnosti

huh

10. 6. 2012 17:36
Dylektik může být americkým prezidentem

Proč by dyslektici nemohli studovat VŠ?

1 1
možnosti

huh

10. 6. 2012 17:37
Re: Dylektik může být americkým prezidentem

Dokonce i dyslektik

0 0
možnosti

všeználek3

10. 6. 2012 16:49
no milá lupo,nadprůměrný sloh ,který je mimo téma

jaksi nemůže být nadprůměrný,ale je zkrátka špatněRv jednou ho tam dejte i se zadáním a nepiště o jedna paní povídala -mimochodem nikdo v článku nevyvrátil to ,že je mimo téma -tzn slohově může být klidně genialní ,ale i tak je špatně (to bylo vždycky nejlepší šrot se našrotí všechno a pak neví o čem mluví),ale to může být i problém výuky pokud se student připravuje na to co vyhovuje učitelům -tak to není studium ,ale ojebávání

4 0
možnosti

Bajlajfik

10. 6. 2012 16:33
ale

Zdaleka nejhorší je ,že dnes chce kdejakej lempl studovat i když na to nemá. A makat rukama nechce nikdo.

1 0
možnosti

spirit of the time

11. 6. 2012 6:57
Re: ale

ty jsi vystudoval nebo makáš ??

0 0
možnosti

RodoDendron0008

10. 6. 2012 16:07
Že zrovna čeština je maturitní předmět...

Bazírování na spisovném českém jazyce, kterým stejně mluví jenom část moravských naplavenin v česku nebo na povrchní znalosti lokálních, ve světe naprosto neznámých průměrných spisovatelů, je první ukázkou arogance systému. Chtějí Vás držet při vědomí, že na těchto znalostech stojí a padá celá Vaše budoucnost. Bullshit, je krásné slovo, plně vystihující váhu, jakou má obsah předmětu a maturitní zkouška z češtiny ve Vašem životě. (Měl jsem tuto pitomou a trapnou zkoušku za 1);-€;-€;-€

1 0
možnosti

zorro_rojo

10. 6. 2012 20:06
Re: Že zrovna čeština je maturitní předmět...

Ono je to o necem jinem.

Je to o schopnosti naucit se urcite znalosti a pochopit je.  Ja taky cestinu nemel nabiflovanou od A po Z. Ale byl jsem schopny o danem tematu neco povedet a ne jen kvakat text mimo tema.

(a mel jsem to v podstate s minimem uceni za 2, coz neni tak spatne, vzhledem k tomu ze jsem pri studiu jeste chodil do prace)

3 0
možnosti