- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
první let prototypu v srpnu 1947, poslední 4 vyrobené kusy (byť sestavené z náhradních dílů) v lednu 2003!! Neuvěřitelné. Na youtube jsou někde i záběry, jak s tou - promiňte - krávou létají přemety a souvraty. A ještě jedna kuriozita - motor AŠ 62 tahal ruské stíhačky už před druhou světovou válkou...(I-153, I-16) ...a za války Li-2 /licenční Dakoty, upravené pro tvrdší podmínky).
ruské letadlo An-2 /andula/ a naše padáky PD-47 neodmyslitelně patří k poválečným úspěchům československého parašutismu .Před narozením Jana Žižky jsem skákal z Andul s touto imatrikulací: OK-RYA OK-PYA OK-SYA OK-NYA.. Prosím může mi někdo potvrdit že ještě některý z těchto výtečných strojů někde létá? Děkuji tesavela@seznam.cz
Schválně jsem zalovil mezi fotkami z mládí a hurá, našel jsem se před OK-PYA. Jen ten padák už byl OVP-65.
Celý den mi ty masařky létaly nad barákem... jeden dvojplošák, ten vypadal, že mi přistane na zahradě.... letěl tak pomalu, že to vypadalo, že na letiště už to nezvládne :-D
... jj, do mechova včera odlétaly všechny naráz z Prahy ... taky mi letěly přímo nad barákem ... to byl přímo brumlající koncert ......
mega, az mega pul...jake jsou pak naklady?Predpokladam nejake pravidelne kontroly ala STK, parkovani, poplatky za letiste, palivo..nakolik to pak rocne vyskace?
Na dost. Spotřeba benzínu vysoká, cena leteckého benzínu je téměř dvojnásobná proti tomu do auta, byť má sotva 80 oktanů (opravte mě, jestli se něco změnilo, informace mám pár let staré).
Jo, taky jsem se zasmál té fotce.
andula je anča, čmelák je ten dolnoplošník, turbo čmelák je s turbem a má jiný křídla