Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový ministr chce udělat z R35 mezi Hradcem a Libercem vládní prioritu

Ministr dopravy Zbyněk Stanjura usiluje o to, aby stavba silnice R35 z Hradce Králové do Liberce byla klíčovou prioritou vlády. Rychlostní silnice nejspíš protne Český ráj, i když tam má mnoho kritiků a odpůrců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L43u38m85í87r 34K32u13c85h96a38ř 4889204842689

tak jako R35 je důležitá mezi Opatovicemi a Mohelnicí, u mě by si ministr šplhnul, kdyby se aspoň konečně začalo stavět 3. patro MÚK Opatovice R^ protože jinak po dostavbě dalších úseků (Opatovice - Časy, Časy - Ostrov, ...) to bude na tom kruháči docela Rally ;-)!!!!Trasa přes Český Ráj teď rozhodně není na pořadu dne ...

0/0
3.1.2013 8:48

T70h65o33m95a82s 42P35a52u10l28s14e30n 7439216468672

Vsem mistnim chytrolinum, kteri tvrdi, jak zbytecne je resit zkapacitneni dopravy mezi HK a LB doporucuju prestehovat se do obci na I/35 v tomto useku a pockat zhruba do konce roku 2013, kdy ma byt zprovoznen usek Bily Kostel/N. - st.hranice (teda pokud idioti z CEZu nebudou dal bojkotovat stavbu) a soucasne navazujici usek v PL a dalsi usek v B178 v Sasku a nemala cast nakladni dopravy smerujici dnes na Harrachov nebo Rumburk pojede pak prave tudy!

Pak si budeme moci povidat o vytizenosti. Mimochodem, je velmi pravdepodobne, ze toho se ale soucany novy uzvaneny ministr a snad ani cela vlada nedoziji.

0/0
22.12.2012 15:25

A26l84b11e85r56t 39C98e91c94h54l 1733851777368

Nesmyslný lživý nadpis. Prioritou má být úsek Opatovice-Mohlenice, tedy ten který nahrazuje D1. Úsek uvedený v nadpise žádnou prioritou není, to je jen výplod chorých novinářských mozků.

+3/−1
20.12.2012 10:47
Foto

J32i40ř58í 41Š15r72á14m71e43k 3938757909371

Možná by to někoho mohlo zajímat: http://scitani2010.rsd.cz/pages/map/default.aspx

+5/−1
19.12.2012 15:46

L66i83b14o88r 91P49o39l21á14k 9192986225409

Člověče absolutně úžasný odkaz  R^

+2/−1
19.12.2012 16:30

L66u41k10á37š 67B48a73r72e95š 4733706118164

Vést silnici skrze Rovensko pod Troskami (varianty) je blbost. Ty ostatní by snad nebyly tak hrozné (nejlepší by byla asi ta horní, propojení i s Jabloncem)

+1/−4
19.12.2012 12:43

D62a53v51i16d 20J64a12n41s18a 5901653819460

Už dlouhá léta se řeší pokračování R10 do Harachova, ale přitom zatížení na této trase je podle výsledků sčítání malé. Možná by byla únosná severní trasa. Ale je potřeba čerpat zkušenosti v zahraničí. Třeba Norsko nemá dálnice, ale má silnice (jeden pruh pro každý směr oddělené překážkou - není možno předjíždět) na kterých se jede 90-100km/h, ale jsou udělané tak, že se na nich všude dá touto rychlostí jet, jsou hodně po vrstevnicích a bez ostrých zatáček. Jsou mimo města a mají mimoúrovňové křižovatky.

0/−1
19.12.2012 14:31

V48l25a27d31i59m28í74r 16F72i71b15i35g36e26r 5634701191424

V Norsku to možná jde třeba je tam menší intenzita dopravy ale my jsme ve středu evropy a tranzitní země. Potřebujeme silnice s vysokou přepravní kapacitou. Bohužel se moc nestaví ani tam kde by to bylo na místě.

+2/0
19.12.2012 15:39

J86i85ř76í 75E66r62b12e87n 1563384346337

Autoři článku lžou! ;-ORv

Ministr mluví o trase R35 mezi Hradcem a Olomoucí, ale novináři to překroutili na trasu R35 mezi Turnovem a Jičínem! Stanjura chce ulevit D1, ale novináři do toho cpou Český ráj vzdálený 80 km! Proč z nás dělají hlupáky? Proč je nadpis článku o něčem jiném, než meritu věci?

+15/−1
19.12.2012 12:02

Š19t71ě85p12á35n 57D77o52l21e81ž40a66l 3892811458805

Přesně, hlavní je spojené mezi HK a Olomoucí, zbytek se může dodělat po dokončení prioritních tahů (D1, D8, D3, ČR-Vídeň,)

+11/−1
19.12.2012 13:27

J82a48n 47Č70e97k57a78l 7959685724574

ad Český ráj - nejsem místní, nedokážu moc posoudit, ale argument, že v Rakousku i Švajcu taky staví dálnice skrz hory víceméně libovolně, je pravdivý, a ty hory tím nijak viditelně netrpí...

+5/0
19.12.2012 11:26

J64a28n 70S71o45u80k48u62p 1434484346905

I jako nemístní určitě pochopíš, že Český Ráj je ve všech směrech zásadně nesrovnatelný s Alpami, kde se větší tah musí tunelovat.

+1/−4
19.12.2012 12:37

L16u91k66á31š 15B54a20r84e84š 4263306158184

Byl jsem tam (Alpy) a ve mohutné, impozantní a členité krajině se dálnice v podstatě ztratí, Čes. ráji to je něco jiného.

+2/−2
19.12.2012 12:49

R90a63d34e60k 92N89o42v61a10k 9234333499200

Jaký Český ráj, kde má trasa vést skrz CHKO???

Střední varianta, kterou prosazuje ŘSD chráněnou oblastí vůbec neprostupuje!

+2/0
19.12.2012 13:52

K94a84r50e29l 12S41t58r56ž40a77n41o36v73s51k58ý 1868725475

Jaképak "protne Český ráj"??? Hranice Českého ráje vedou podél současné silnice z Jičína do Turnova a nová silnice povede severně od této silnice.

+9/0
19.12.2012 11:26

L97u65c62i54a26n 24P11a50p58a90z38i16a77n 5434807931595

Ostudné názory pana starosty z Jičína mne nepřekvapují, zvláště když víme, že byl v ODS a za tuto stranu vysedával i v senátu, kde hlasoval vždy proti lidem, v zájmu velkokapitálu. V samotném  Jičíně to vypadá hůř jak před dvaceti lety, úpadek a zmar šancím, ve které jsme po roce 89 doufali. Nestandardní koalice, která nyní vládne Jičínu je toho bohužel smutným dokladem, intriky a podivná společenská bratrstva místních kmotrů nedávají tušit nic dobrého ani směrem do budoucna. Nedivil bych se, kdyby v dalších volbách vyhrála levice s KSCM a pak pár desítek potrefených hus  by drželo před radnicí v Jičíně před vánocemi půst a říkali tomu protestní hladovka!

+2/−7
19.12.2012 11:13

J34o43s65e24f 87T55r61ö59g85l 8929342296476

Dálnice je především pro tranzitní dopravu (Německo-Liberecko-východ) a té je vcelku ukradené, jestli jede severní trasou nebo jižní. Z tohoto pohledu je proto jižní trasa nejlepší. Osobákům pak bude stačit uvolněná stávající silnice. Plánovaná R35 v této podobě samozřejmě do CHKO zasahuj, dálnice mezi Troskami a Kozákovem opravdu není to, po čem místní i turisté touží.

+3/−7
19.12.2012 10:55

L83u74c36i75a34n 83P57a49p67a36z27i61a82n 5664277341985

Ono to skutečně tak je, ta jižní varianta by byla i levnější a není ani nijak na km příliš delší, časová ztráta je max. v minutách. Jenže stavaři by tolik neprostavěli a proč by se pravice nepředvedla, jak dovede jít proti lidem a proti zájmům zdravého rozumu, přírodě? Důležité je přece vysát co nejvíce peněz z Bruselu do svých podnikatelských firem a pokrytecky k tomu nadávat, jak je ten Brusel špatný, že oni jsou spása pro Česko, protože ho vedou do mezinárodní izolace a to i ve vztahu k našim přátelům, sousedům!

0/−6
19.12.2012 11:17

T96h54o78m91a33s 53P17a32u19l19s11e94n 7409306768302

Ano, souhlasim, snad jen doplnim, ze i kdyz ty projekty dostanou GO z Bruselu, tak se pak dost pravdepodobne ukaze, ze jde o tunely, ty se z Bruselu neplati (tam totiz nejsou tak blbi jako v Praze) a vsechno zaplati kdo? No prece ten debilni cesky danovy poplatnik, ten je bohatej a tomu nevadi dalsi zvedani dani.

0/0
22.12.2012 15:02

K20a17r63e78l 12S18t96r46ž19a66n16o47v62s15k87ý 1438345855

Mezi Troskami a Kozákovem ale neleží CHKO.

+6/0
19.12.2012 11:27

J94a79n 49S55o59u30k29u52p 1254734556535

Mezi HK a Libercem žádný větší tranzit není, ne srovnatelný s jinými tranzitními trasami.

0/−3
19.12.2012 12:22

J37o16s49e40f 71T59r63ö55g96l 8889562426816

Nicméně po dokončení R35 od Hradce na východ (alternativa k D1) a po případné stavbě R35 Turnov-HK (v jakékoliv variantě), to významná tranzitní trasa bude.

+1/0
19.12.2012 12:44

J66a46n 68Š69p14e30c66i70á53n 2340960809639

Když se chtěj inspirovat švýcarskem a alpami, kde mají i 20km dlouhé tunely, tak ať tu dálnici dají z části pod zem. Ale na to je česká pokladna asi moc chudá. Ale budoucí generace nám tu dálnici neodpustí... [>-]

0/−1
19.12.2012 12:48
Foto

I56v42a58n 58K91o32p89t64a 5387982971317

Jj neodpusti, ze jeste nestoji.

+3/0
19.12.2012 22:38

P42e38t79r 77V88l16c32e17k 5732925835607

To si dělají úplnou srandu.....z Čech vede na Moravu jedna stará dálnice mizerné kvality, druhé naprosto zásadní chybí dostavět 100km z Opatovic do Mohelnice a oni řeší druhořadé úseky.......

+11/−2
19.12.2012 10:49

K82a21r52e88l 82S83t81r52ž58a18n12o30v96s48k95ý 1338515265

Tahle dálnice má potom ústit právě do toho obřího kruhového objezdu u Opatovic, takže počítám, že se s tím sveze i úsek do Mohelnice.

0/0
19.12.2012 11:28

J38a46n 70S47o70u91k86u91p 1644274736735

Ten úsek Liberec-HK je ale naprosto nepodstatný a marginální proti zbytku R35 (Opatovice - Mohelnice). Řeší se tu stále Český Ráj, ok, ale důležitá je právě ta druhá část eRka.

+4/−1
19.12.2012 12:25

M89a63r58t96i74n 80M78u11s81i54l 4270541713341

Během týdne druhý podobný článek (http://zpravy.idnes.cz/stanjura-chce-silnici-pres-cesky-raj-d7w-/domaci.aspx?c=A121217_134018_liberec-zpravy_tm ). Ale nevadí. Spíš se těším zase na diskuzi ;-D a zdravím odpůrce Martina H.).

  Nechci se opakovat, tak jen stručně. Úsek Turnov-Jičín v severní variantě fakticky NEZASAHUJE na území CHKO Č.ráj. to za prvé. Jižní varianta je nesmysl, tam nikdo neodbočí, to za druhé. A všem odpůrcům doporučím pobyt v v obcích podél stávající komunikace, je to neúnosné ať si o hustotě dopravy říkáme co chceme. Potřeba odvést ji na pole za obce je neoddiskutovatelná nutnost.

  K citované "eko-tero" ve článku dodávám. Právě ona je spolupodepsaná pod návrhem tzv. superseverní varianty, který měl devastovat mj. oblast Maloskalska šílenou mostní estakádou vedoucí údolím Jizery. Návrh vznikl v době bursíkovaní na MŽP. Takže jí zjevně jde spíš o ochranu vlastního bydlení než přírody jako takové.

+4/−1
19.12.2012 10:48

P36e59t80r 50V19l98c64e56k 5642465885447

já mám silné podezření, že už různí panáčci spekulativně skoupili pozemky předpokládané výstavby dálnice a teď jde jen o to, kdo na tom vydělá a kdo ne....z podobného důvodu se tahalo konečné řešení u obchvatu Plzně

+1/0
19.12.2012 10:51

J49a60n 11S90o29u63k78u84p 1274474706985

Nesmysl. Obě varianty dnes již fakticky existují, byť v jedničkové verzi a nemám ten pocit, že by někdo tu serverní nějak preferoval. Ta jižní varianta je kopie dnešní ideální trasy HK-Liberec (HK-Jc-Horní Bousov-Mnichovo Hradiště-Liberec).

0/0
19.12.2012 12:34
Foto

J72i25ř53í 50Š44r82á29m25e75k 3468647379211

Vy si opravdu myslíte, že kamiony pojedou z Jičína na Turnov přes Mnichovo Hradiště? Když v současnosti autodopravci využívají kdejakou zkratku po okresce, jen aby ušetřili pár km. Ale souhlasím s tím, že není nutné stavět dálnici (popř. R) mezi Turnovem a Jičínem. Podle mého názoru by zde stačila kvalitní silnice první třídy s naprosto nezbytnými obchvaty obcí. Od Jičína na Hradec a dál na Mohelnici je ale čtyřproudovka nutností.

+2/0
19.12.2012 15:38

J23a18n 74S18o42u98k22u17p 1404404286985

Já si to nemyslím, tu trasu jezdím a přes Ktovou atd. je ten provoz prostě slabší. A ano, myslím si taky, že by zde stačilo akorát stávající komunikaci obchvátit a udělat zde např. 2+1. Kamiony skutečně majoritně jezdí směr MB, většina ani nepoužívá tu zkratku na Mnichovo Hradiště (opět - vede po dost nekvalitní komunikaci přes dědinky).Pokud se zdě bavíme o nějakém tranzitu, tak je to tranzit jihovýchod-severozápad, zde ale dominuje spíš směr po D8, ne nicneříkající směr Liberec po R35, který vlastně ´strategicky´ není moc vítězstvím.

0/0
19.12.2012 17:30

D89a35v62i75d 85J16a88n87s80a 5761933549230

Existuje vubec nejaka studie vytizenosti silnicnich tahu v CR? Zrovna tah z Liberce do HK mi pripada jen jako tranzit pro Polaky a Nemce. A nemame tolik prirodnich kras abychom mohly tahat dalnice pres chranena uzemi a prirodni pamatky. Staci D8 nebo dalnice na CB v oblasti Sazavy. A pokud neco chybi, tak je to dalnice z HK do Olomouce. Vypada to, ze novy ministr ma nejakeho kamarada se stavebni firmou v severnich Cechach. Myslim, ze nejvetsi prioritou je omezeni tranzitni dopravy v CR.

+3/−3
19.12.2012 10:46

A22l80e26s 73N68o13v95a73k 9792159557145

Přesně tak. Chybí spojení z Hradce do Olomouce. Byla by to alternativa k D1. Tato alternativa je potřebná, protože D1 se bude opravovat a problémy jsou tam každou chvíli. Na úsek Liberec - Hradec bych se teď vykašlal. Tam zase tak velký provoz není.

+10/−1
19.12.2012 11:08

J75a83n 47Č58e90k42a83l 7359515534574

Data o frekvenci provozu samozřejmě jsou, stačí trochu pošimrat Google.

+1/0
19.12.2012 11:20

J65a49n 88S39o75u48k39u46p 1244294946305

Probíhalo sčítání dopravy, na stránkách řsd je patrně najdete lehce.

+1/0
19.12.2012 12:35

D28a94v43i70d 37J31a34n20s29a 5171713199310

Tak zatížení mezi Turnovem a Jíčínem je 5000 - 7000 aut/24hod což je na úrovni silnice I. třídy. Takže tam není žádný důvod ke stavbě dálnice. To je víc zatížená silnice z Jíčína do Nové Paky. http://scitani2010.rsd.cz/content/doc/52.jpg

+1/0
19.12.2012 14:23

V50l39a89d44i19m29í70r 67F32i59b34i79g72e29r 5354491681404

Tak dnes je to 5 - 7 tis. ale než se to tam za x let dostaví tak to může být násobně více. Také pamatuji dobu kdy se po jižní spojce dalo normálně projet i ráno a před tím než se otevřel okruh z D5 na D1 se tam dalo vklidu projet jen v noci. Také pamatuji že se dalo jet z Poděbrad do HK přes Chlumec jakž takž ale postupem to došlo až tak že jsem jednou čekal až do motorestu Kopičák. Myslel jsem že se tam někdo vymlel ale nevymlel ani nebylo žádné dopravní omezení prostě to nestačilo. Dnes je na té silnici díky dálnici klid.

+1/0
19.12.2012 15:45

J83a80n 63Č29e62k56a70l 7569135264424

Že by to konečně někomu došlo, že především úsek HK-Olomouc je v současnosti asi nejdůležitější silniční stavba v ČR??

+15/−2
19.12.2012 10:16

M37i58c76h78a17l 35N19o49v11á14k 1984337612944

Hlavně když budou omezovat provoz na D1 kvůli rekonstrukci, tak by se tudy mohla "odlít" část provozu do Ostravy či Olomouce, z Prahy je to zhruba stejně daleko; nemluvě třeba o Liberci apod.

.

Osobně ale ještě dost postrádám dálnici na ČeBud.

+2/0
19.12.2012 10:38

P44e19t90r 63V11l98c70e60k 5752865385677

z Olomouce do Prahy je to po D1 dále než přes Mohelnici

+4/0
19.12.2012 11:00

J31a75n 42Č73e61k25a53l 7359935114564

přesně tak, spíš než řešit rozšiřování D1 o centimetry, aby se pak vešly 4 úzké pruhy do jednoho směru apod, což musí ty opravy dost prodražovat, tak mohla být mezitím hotová R/D35, a mohly se opravy D1 dělat mnohem razantněji, protože by mohla po nouzové trase Pha-HK-Olomouc-Brno jet i tranzitní doprava směr D2...

+2/0
19.12.2012 11:18

J10a64n 93S25o10u66k35u83p 1564114336275

Odklonění tranzitu je důvodem plánování R35, navíc po dokončení D1 a patrčiném zkapacitnění R48 ten už jenom poroste.

0/0
19.12.2012 12:44

L47u78c92i11a27n 71P76a81p88a49z49i14a42n 5164377521835

Ano, ale úsek Liberec - Hradec vůbec důležitý není a pokud ano, tak jižní varianta by vystačila, zvláště když by úsek Jičín - Hradec byl postaven. Úsek Turnov - Jičín není vůbec nutností, pokud bude dálnice vést jižní variantou, kdy velká část úseků je téměř hotova, stačí jen trochu rozšířit, upravit  a dodělat. Ale to raději bagry necháme zakousnout do klenotu Česka, do srdce Českého ráje, do rezervace UNESCO, jen když si stavební lobby přijde na své. A pan Liška si může sobě zatleskat, však kamarádovi z Liberce, panu Sobotkovi ze Synerlandu udělá radost, tak jako i stranickému ministru dopravy z ODS, vždyť jsme jedna parta a musíme si pomáhat!

0/−2
19.12.2012 11:23

K78a36r11e43l 61S89t97r17ž82a69n93o49v12s80k65ý 1968575945

Hranice Českého ráje kopíruje současnou silnici a dálnice se plánuje severně od této silnice. Tak jaképak zakusování se do Českého ráje?

+3/0
19.12.2012 11:29
Foto

J93i68ř23í 36Š62r27á28m67e60k 3258897829921

Promiňte, ale co to plácáte za nesmysly, fanatiku? Plánovaná trasa neprotíná, ale obchází CHKO.

0/0
19.12.2012 16:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.