Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krkonoše by mohly křižovat koleje. S vlaky počítá projekt za miliardu

Zastaralá železniční doprava v Krkonoších může ohrozit turistický ruch. Zachránit to má miliardový projekt Express Úpa, který by do roku 2020 propojil kolejemi Pec pod Sněžkou, Karpacz i Špindlerův Mlýn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M85i38c59h70a86l 84K85o12n90e43č70n17ý 8619942622551

Nejvíc se mi líbí trasa Pec - Karpacz. Nejpřímější cesta vede Obřím dolem a přes vrchol Sněžky.

0/0
3.6.2013 20:48

L89e44o13š 33P47á58l59e21n38í19č92e56k 9759195889184

v době kdy není na zalepení výtluků, kdy rath a kraje kradou až se Brusel odwrací tak se bude bonmotovat o železnici do Pece nebo plavbě Labe-Dunaj.

+2/0
27.5.2013 12:51

J31a86n49a 12M41o52l38á37k23o70v90á 7257576506294

Takze napriklad : Rokytnice nad Jizerou. Trat hezka. Jede zde JEDEN vlak denne a to celkem k veceru. Rano nic, dopoledne nic, odpoledne nic. Takze nevim nevim stavet dalsi lokalky v podobnych lokalitach.

0/0
27.5.2013 11:09

J11a88n 42Z20e17l59e60n10k35a 2276306608925

Smysl to má, protože dnes je nádraží v Rokytnici tak 3km od města v odlehlé poloze. Kdyby se postavilo už léta plánované prodloužení do Harrachova (což si vyžádá docela dlouhé tunely), tak by mohlo být nádraží městu blíž a celá trať by se stala daleko atraktivnějším dopravním prostředkem. Pak logicky dojde k redukci autobusů a k objednání většího počtu vlaků.

0/0
27.5.2013 12:17

R38a19d92e12k 35J48a29n21a91t31a 9135616174882

Když už jste tak šikovná, tak se zkuste se do toho jízdního řádu podívat ještě jednou. Vlaků totiž jede denně 9. Akorát nejedou až na to rokytnické nádraží někde v lese, ale logicky skončí už kousek odsud, v Jablonci.

0/0
27.5.2013 12:27

J62a55n42a 12M70o19l17á14k23o65v11á 7387566316604

Mluvim o Rokytnickem nadrazi. Nikoli o Jablonci pokud neumite cist.

0/0
27.5.2013 13:43

R32a80d79e58k 98J27a30n67a65t76a 9375396364792

Já umím číst. Ovšem vy si neuvědomujete, že "Rokytnické nádraží" není v Rokytnici, ale v někde lese u řeky. Proto tam skoro nikdo nejezdil a vlaky teď končí už v Jablonci.

Z toho, že nikdo nejezdí na nesmyslně umístěné nádraží (ono se totiž kdysi nestavělo kvůli lidem, ale kvůli průmyslu) prostě nemůžete usoudit to, co jste usoudila ve svém prvním příspevku, když na aktuální konečnou o pouhé 2km vedle vlaky i lidé jezdí.

+1/0
27.5.2013 14:29

J84a79n12a 27M96o14l66á33k56o21v53á 7887246526904

Mam tam chatu, znam to tam. Ale ja psala fakt, ze proste do Rokytnice jezdi jeden vlak denne. Tecka.

0/−1
27.5.2013 18:48

J73i77r27k68a 87H20o50n54c62ů 2884684931898

Dva. :-)

0/0
27.5.2013 22:01

J65i73r40k81a 36D28v42o62ř83á41k 4525630363758

Ne. Psala jste, že se nemají stavět lokálky do míst, kde to má smysl a snažila jste se to odůvodnit nějakým nesmyslem v lese.

0/0
28.5.2013 15:58

J69a35n69a 83M73o39l93á86k58o68v50á 7267396406274

Jasne a ty novy lokalky budou mit nadrazi uprostred mesta. Je to nerealizovatelny projekt.

0/0
28.5.2013 16:12

D23a58v12i24d 11P59l25i39s26k69a 6817887174412

Blbosti, na to idnes užije. Vsadím se, že pokud by idnes.cz fungovalo už na přelomu 19. a 20. století, s halasem by informoval o záměrech postavit tramvajovou trať z Brna přes Jedovnice do Sloupu, či podobné trati z Blanska do Jedovnic. A ani poslední nápad Bořka stavitele – tramvaji z Blanska ke Skalnímu mlýnu dosud nebyl realizován a téměř určitě ani nikdy nebude.

0/−4
27.5.2013 6:44

L35u63c41i22a50n 24P83a77p24a39z10i12a16n 5144897651965

Už dávno mělo být, EU dávno mohla toto podpořit, kdyby Češi s Poláky nezaspali dobu.

+8/−1
26.5.2013 18:30
Foto

J86a24n 49B35r38a37u62n 1768608403195

Miliarda se rozkrade a my budeme stejně jezdit do hor auty.

+1/−7
26.5.2013 17:17

J98i12r83k32a 61D61v94o37ř38á74k 4245550493978

Jako ta miliarda, za kterou by se jinak mohlo postavit prodloužení lokálky a podstatně zrychlit ta část, která už stojí?

0/0
28.5.2013 16:00

L28e11o21š 93P55á34l72e29n81í66č49e80k 9139965119644

S vlaky počítá projekt za miliardu -  prozradil náměstek hejtmana pro rozvoj regionu Otakar Ruml (KSČ) SOUDRUHU za miliardu to nebude ani ze Svobody  do Horního Maršova a ani za deset let

+3/−3
26.5.2013 16:33

J60a20n 15D84l74o40u17h48ý 8506210753610

za miliardu je ten projekt, ne stavba ;-D

+4/0
27.5.2013 8:50

J89i81r41k73a 51D16v37o26ř67á30k 4355660883278

;-D

0/0
28.5.2013 16:01

L44e44o50š 58P64á93l72e76n64í18č70e73k 9679215629704

Nové železniční trasyby se propojila Svoboda nad Úpou s Pecí pod Sněžkou, státními hranicemi a horským střediskem Karpacz," prozradil náměstek hejtmana pro rozvoj regionu Otakar Ruml (KSČM). TYPICKY blabol jako od Virozy Owarové o plavbe Labe-Dunaj = staát rozkradenej, oranžové kraje mají platit stamiliony pokud a budou žwastat o megaprojektech - za Svobodou n/U vše soukromé, údolí uzké a nyní hurá železnice - téma na týden a bude ticho po pěšině

0/−7
26.5.2013 16:20

J81a78n 72D82l46o50u92h96ý 8746740793420

Copak o to, projekty na propojení těchto tří středisek jsou léta, vlak je jedna z levněnších variant. ;-)

+1/0
27.5.2013 8:52

R43o34b52i26n 67M40a94n66a 6887850277

Zajímavý je, že se teď mluví o zavádění dálkových vlakových spojů do nejzazších možných horských stanic, když zejména konec 20. a první desetiletí 21. století bylo ve znamení jejich rušení, čili zvýšením počtu přestupů. Pamatuji si ještě na přímá spojení Praha - Svoboda nad Úpou nebo Rakovník - Praha - Martinice v Krokonoších - Kunčice nad Labem - Hostinné - Trutnov či Praha - Náchod - Teplice nad Metují - Meziměstí. Jasně, byla to vždycky zdlouhavá cesta, ale člověk natahal bágly, lyže, cokoli a jelo se téměř až na místo určení....

+11/0
26.5.2013 15:29

P13e83t34r 72N69e98c83h93a73n55i84c51k62ý 7833516758510

Zde byl hlavní problém v tom, že takový vlak jel třeba jednou nebo dvakrát za den a to často jen v pátek nebo neděli

+1/0
26.5.2013 21:04

J46a74n82a 83M60o39l51á22k91o13v43á 7717546726834

Zkuste spojeni Praha- Rokynice nad Jizerou. Vlakem. Do Rokytnice jede jeden vlak denne. To neni moc.

0/0
27.5.2013 11:05

P64e75t88r 57N73e80c92h23a79n11i34c56k90ý 7713686738900

To není zrovna dobrý příklad, když každé 2h jede vlak do 1km vzdáleného Jablonečku, kvůli lepší přístupnosti autobusů. Ostatně to nádraží v Rokytnici moc pro Rokytnici nebylo

0/0
27.5.2013 11:07

J88a58n90a 16M11o65l72á41k22o80v65á 7657216496104

To ne, ale proste jeden vlak denne? I kdyz to nadrazi je dost blbym miste, s tim souhlasim. Nic,ene si to pamatuju z lyzaku, ze jsme tam jeli vlakem. Uz to bude pres 20 let.

0/0
27.5.2013 11:11

R70a30d75e72k 35J77a94n58a32t93a 9815596144472

Ten jeden vlak denně tam jezdí nejspíš jen proto, aby někdo neukradl koleje, kdyby byly náhodou ještě někdy potřeba.

Pro cestu do Rokytnice (která je od nádraží několik kilometrů daleko) stejně potřebujete přestoupit na místní bus. A to můžete udělat už v tom Jablonci, kam vlaky jezdí ...

0/0
27.5.2013 14:31

J79i52r27k22a 54D23v63o66ř82á97k 4125570443918

To by mohl být námět na další projekt: Prodloužení trati do Rokytnice nad Jizerou, která žádné nádraží nemá. ;-)

0/0
28.5.2013 16:08

P24e36t11r 40N10e62c36h25a97n42i95c94k39ý 7353956338510

Nemusíme kopat nějaké megatunely, stačí vyřešit existující infrastrukturu a provést několik přeložek. Prvně vyřeišit spojení Liberckého kraje s Prahou a Hradeckem (což znamená Milovickou spojku a tunel pod Jeřmanicemi a pravděpodobně optimalizaci trati přes Český ráj), tamní region je dost zajímavý a navazuje i na Krkonoše, takže to spolu dost souvisí. Pak modernizace trati Praha - Hradec a protažení drátů do Svobody urychlí cestování natolik, že přestup na přímé Skibusy a Cyklobusy ve Svobodě by moc nebolel a možná by to celkově bylo pohodlnější. Se zrychlením Praha - Liberec a Liberec - Hradec souvisí pak i úsek Praha - Turnov, kudy by po vybudování přeložky v Bělé u Staré paky mohly jezdit i severní rychlíky Praha - Martinice - Vrchlabí (Kunčice) - Trutnov s přímými vozy z Liberecka.  Úsek Turnov - Stará Paka již teď má traťovou rychlost místy i 100km/h, takže zde nebude problém.  Na lokálce Martinice - Rokytnice, předělat přejezdy, posunout zastávky (hlavně v Jablonečku k náměstí s návazností na busy) a udělat dálkové ovládání bez zdržujícího volání D3.

+15/0
26.5.2013 15:20

R61a34d60e68k 62J53a20n97a85t43a 9875326724252

Ano, v prvé řadě je třeba něco udělat s tratěmi, kterou do těch hor vedou. ALe k tomu si ti politici kupodvu moc nemají.

Dokud sem budou lidé přijíždět hlavně autem, tak to, že se pak navíc mezi středisky projedou vláčkem tam a zpátky, životnímu prostředí v horách nepomůže.

+1/−1
26.5.2013 20:48

J89i84r80k31a 31D63v81o95ř76á32k 4805200313268

Někdo by asi argumentoval, že nejdřív je potřeba se vypořádat se zaostalostí páteřních tratí, než se přejde na regionální co míří k těmhle lokálkám. Myslím si ale, že je to spíš otázka vhodných proporcí.

 

No, v poslední době se v tom smyslu přecijen něco maličko v něčích hlavách událo.

http://ekonomika.idnes.cz/revitalizace-trati-vlaky-zrychly-drf-/eko-doprava.aspx?c=A130327_194355_eko-doprava_brm

0/0
28.5.2013 16:28

J24a87n 66K42o41h45l 4763957751394

Mě se to líbí. Vizualizace trati do Pece tady tuším proběhla cca nějaké ty tři roky zpátky, tak snad se toho ještě dožiju. Taky prodloužení tratě do Pece a do SM z Vrchlabí smysl dává, to ostatní už moc ne. To už se můžou rovnou prokopat skrz Rokytnici k železnici v Harachově, miliarda sem nebo tam.. :-) Nejdřív bych ale řešil tu nejdůležitější věc, a to je zkrácení času cestování. Silnici i železnici by slušelo víc tunelů od Hradce i od Liberce..

Jinak s parkováním problém nemám, ale to bude nejspíš tím že tam jezdím jenom v létě. :-P

+5/0
26.5.2013 14:57

M69i25c13h53a65l 74C14i51p82e51l 3209241181145

Nedožijete se. Neberte to zle, ale železnici do Pece pod Sněžkou a dál do Karpacze plánovali už za císaře pána. Za vlády rudé gardy to utichlo a téma se znovu vynořilo v roce 1990. Od té doby se oprašuje, jen se na desky lepí nová jména nových radních, kteří to vytáhli z archivu. A protože to není ekonomické, tak to tak i zůstane, dokud někdo nebude chtít udělat pořádný tunel na evropské fondy.

0/0
29.5.2013 22:48

V41l51a54d83i11m79í58r 40N36o95v20á28k 3102554856951

Proč ne.Vypadá ten projekt sice snílkovsky,,je těžko v této době proveditelný,ale určitě je užitečný.Snad se v budoucnu povede.Milí automibiloví závisláci,neříkejte,že v tom Špindlu nebo Úpě nemáte potíže s parkováním a obě horská střediska nejsou nafukovací.Nebo chcete,aby Krkonoše byly jedno velké parkoviště?

+6/0
26.5.2013 14:27

J29i24ř54í 20B15a27u19e25r 4314726808970

Tak asi proto se rušej některé vlakové zastávky v Podkrkonoší.Bydlím v Podkrkonoší,do Krkonoš to mám 22 km a vlakem a autobusem do Pece mi to trvá dvě a půl hodiny.

+12/0
26.5.2013 14:02

R67a20d12e15k 82J34a90n85a60t74a 9255266984432

Co přesně se ruší?

0/0
26.5.2013 14:23

J29i91ř35í 65B28a27u55e62r 4364656138130

Bohuslavice nad Úpou zrušeno úplně,Suchovršice staví pouze tři vlaky.

+4/0
26.5.2013 16:24

J85i32ř35í 33B20a30u80e89r 4294346898360

Lhota u Trutnova zrekonstrouvali zastávku a teď tam nic nestaví.

+5/0
26.5.2013 16:33

R92a18d68e34k 30J13a97n55a76t84a 9345836584122

Sice jsem tam nikdy nebyl, ale stačí mi pohled na mapu. Taková zastávka by neměla existovat vůbec, protože kolem ní nikdo nebydlí.

A pokud opravdu byla opravena, je to tragédie místních zastupitelstev, že si nedokázali za ty peníze (které zřejmě jsou) vyjednat neco jiného. Například novou zastávku v centru Petříkovic.

+1/−2
26.5.2013 17:47

J55i35ř44í 40B54a97u12e96r 4124646628490

Jseš tak chytrej jako ty co vše rušej.

+3/0
26.5.2013 22:18
Foto

L54a43d35i78s19l38a65v 41S56t58r92n34a59d 7384191364278

A co na to ekoeko? Co když v místě kde by se mělo stavět žije křeček Emil, jeho rodina a spolek brouků Potemníků (Potemnicus Ecobursicus ekoterosisticus)??? ;-D

+7/−11
26.5.2013 13:50

F60r47a76n30t64i93š46e58k 74S35c86h38l90i53c16h83t74s 9685712761665

Stranické pokladny strádají víc než Kerkonoše. Je zapotřebí je naplnit! Delfinárium na Lipně, Splavnění Vltavy, Kanál Odra-Labe-Dunaj, Vysokohorská železnice z Pece do Rokytnice jedním Vrzem Tunelem, atd.

+6/−4
26.5.2013 13:47

P56e68t52r 11V52e62s11e84l12ý 2449718843466

Vy byste se měl už konečně léčit.

+2/0
26.5.2013 20:31

R64a87d42e84k 59J96a75n14a82t51a 9365496134522

Kdo tvořil ten nadpis? Za miliardu dva 7-8 km tunely nikdo nepostaví.

To by nestačilo ani na to prodloužení trati ze Svobody do Pece.

+6/0
26.5.2013 13:44

L18u58k89á66š 42V68e70s91e93l74ý 7764123925613

Dokazu si zde predstavit podobnou zeleznicku jako je v Tatrach.

+4/0
26.5.2013 13:39

P56a39v63e12l 91D35e64u73t98s24c70h 8942719821159

Ta tatranská "električka" by v Krkonoších nebyl až tak blbý nápad, na výstavbu byly menší nároky, podobně jako u místních úzkorozchodných drážek. Dneska by to už ale asi nikdo nepovolil. :-/

+4/−1
26.5.2013 15:12

P41e12t97r 10H53r51o93m45á12d12k24a 1549692235648

Kolikátý projekt už to je? Realizovat se nebude nic, ale to nikomu nevadí :-).

+3/−3
26.5.2013 13:07

B82o66h45u29m73i29l 48M43á24c48a 5781192436293

Pak to bude národní železniční park. A davy turistů budou jezdit superexpresem ze Špindlu do Pece za 5 vteřin..

0/−6
26.5.2013 12:56

M70i69l85o65s59l91a76v 76M57l51a66d21y 1373611874472

Nehorázné vyhazování peněz za marginální železnici, když se nám rozpadají mosty a silnice.

+7/−16
26.5.2013 12:29

T65o51m18á26š 57K35a75ň97k63a 2657972879586

Zní to zajímavě, ale my se toho s jistotou nedožijeme.

+13/0
26.5.2013 12:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.