Diskuse k článku

Krkonoše by mohly křižovat koleje. S vlaky počítá projekt za miliardu

Zastaralá železniční doprava v Krkonoších může ohrozit turistický ruch. Zachránit to má miliardový projekt Express Úpa, který by do roku 2020 propojil kolejemi Pec pod Sněžkou, Karpacz i Špindlerův Mlýn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M87i94c90h81a34l 51K29o70n89e13č35n71ý 8129612202121

Nejvíc se mi líbí trasa Pec - Karpacz. Nejpřímější cesta vede Obřím dolem a přes vrchol Sněžky.

0/0
3.6.2013 20:48

L12e62o19š 34P54á57l55e59n50í56č97e17k 9439835189454

v době kdy není na zalepení výtluků, kdy rath a kraje kradou až se Brusel odwrací tak se bude bonmotovat o železnici do Pece nebo plavbě Labe-Dunaj.

+2/0
27.5.2013 12:51

J11a48n14a 39M60o51l80á70k89o62v59á 7857826836394

Takze napriklad : Rokytnice nad Jizerou. Trat hezka. Jede zde JEDEN vlak denne a to celkem k veceru. Rano nic, dopoledne nic, odpoledne nic. Takze nevim nevim stavet dalsi lokalky v podobnych lokalitach.

0/0
27.5.2013 11:09

J20a22n 13Z29e55l43e43n46k44a 2326836938315

Smysl to má, protože dnes je nádraží v Rokytnici tak 3km od města v odlehlé poloze. Kdyby se postavilo už léta plánované prodloužení do Harrachova (což si vyžádá docela dlouhé tunely), tak by mohlo být nádraží městu blíž a celá trať by se stala daleko atraktivnějším dopravním prostředkem. Pak logicky dojde k redukci autobusů a k objednání většího počtu vlaků.

0/0
27.5.2013 12:17

R62a55d29e27k 35J80a60n71a97t90a 9515216374622

Když už jste tak šikovná, tak se zkuste se do toho jízdního řádu podívat ještě jednou. Vlaků totiž jede denně 9. Akorát nejedou až na to rokytnické nádraží někde v lese, ale logicky skončí už kousek odsud, v Jablonci.

0/0
27.5.2013 12:27

J63a94n95a 72M67o71l67á95k31o79v88á 7887866666114

Mluvim o Rokytnickem nadrazi. Nikoli o Jablonci pokud neumite cist.

0/0
27.5.2013 13:43

R68a16d75e56k 59J17a44n43a42t59a 9115336674222

Já umím číst. Ovšem vy si neuvědomujete, že "Rokytnické nádraží" není v Rokytnici, ale v někde lese u řeky. Proto tam skoro nikdo nejezdil a vlaky teď končí už v Jablonci.

Z toho, že nikdo nejezdí na nesmyslně umístěné nádraží (ono se totiž kdysi nestavělo kvůli lidem, ale kvůli průmyslu) prostě nemůžete usoudit to, co jste usoudila ve svém prvním příspevku, když na aktuální konečnou o pouhé 2km vedle vlaky i lidé jezdí.

+1/0
27.5.2013 14:29

J30a61n17a 28M79o78l51á48k59o26v31á 7637656346484

Mam tam chatu, znam to tam. Ale ja psala fakt, ze proste do Rokytnice jezdi jeden vlak denne. Tecka.

0/−1
27.5.2013 18:48

J38i46r93k92a 70H39o83n74c63ů 2774554291608

Dva. :-)

0/0
27.5.2013 22:01

J62i22r65k48a 10D83v10o28ř80á69k 4175870583298

Ne. Psala jste, že se nemají stavět lokálky do míst, kde to má smysl a snažila jste se to odůvodnit nějakým nesmyslem v lese.

0/0
28.5.2013 15:58

J56a59n34a 95M50o19l94á14k23o17v40á 7957826456854

Jasne a ty novy lokalky budou mit nadrazi uprostred mesta. Je to nerealizovatelny projekt.

0/0
28.5.2013 16:12

D53a50v34i59d 90P84l46i59s82k62a 6817337294562

Blbosti, na to idnes užije. Vsadím se, že pokud by idnes.cz fungovalo už na přelomu 19. a 20. století, s halasem by informoval o záměrech postavit tramvajovou trať z Brna přes Jedovnice do Sloupu, či podobné trati z Blanska do Jedovnic. A ani poslední nápad Bořka stavitele – tramvaji z Blanska ke Skalnímu mlýnu dosud nebyl realizován a téměř určitě ani nikdy nebude.

0/−4
27.5.2013 6:44

L75u86c15i21a19n 37P24a38p80a14z19i64a58n 5984587171135

Už dávno mělo být, EU dávno mohla toto podpořit, kdyby Češi s Poláky nezaspali dobu.

+8/−1
26.5.2013 18:30
Foto

J11a64n 41B37r29a81u37n 1668438203105

Miliarda se rozkrade a my budeme stejně jezdit do hor auty.

+1/−7
26.5.2013 17:17

J50i42r68k85a 74D56v46o29ř34á84k 4725180713248

Jako ta miliarda, za kterou by se jinak mohlo postavit prodloužení lokálky a podstatně zrychlit ta část, která už stojí?

0/0
28.5.2013 16:00

L68e29o49š 35P36á47l10e74n59í79č68e87k 9299555149764

S vlaky počítá projekt za miliardu -  prozradil náměstek hejtmana pro rozvoj regionu Otakar Ruml (KSČ) SOUDRUHU za miliardu to nebude ani ze Svobody  do Horního Maršova a ani za deset let

+3/−3
26.5.2013 16:33

J53a74n 26D24l86o48u45h32ý 8896110613390

za miliardu je ten projekt, ne stavba ;-D

+4/0
27.5.2013 8:50

J82i28r38k55a 69D23v60o62ř86á41k 4175710983748

;-D

0/0
28.5.2013 16:01

L81e88o27š 85P37á89l25e57n40í97č90e57k 9369295829264

Nové železniční trasyby se propojila Svoboda nad Úpou s Pecí pod Sněžkou, státními hranicemi a horským střediskem Karpacz," prozradil náměstek hejtmana pro rozvoj regionu Otakar Ruml (KSČM). TYPICKY blabol jako od Virozy Owarové o plavbe Labe-Dunaj = staát rozkradenej, oranžové kraje mají platit stamiliony pokud a budou žwastat o megaprojektech - za Svobodou n/U vše soukromé, údolí uzké a nyní hurá železnice - téma na týden a bude ticho po pěšině

0/−7
26.5.2013 16:20

J44a34n 85D70l91o41u51h22ý 8286150943500

Copak o to, projekty na propojení těchto tří středisek jsou léta, vlak je jedna z levněnších variant. ;-)

+1/0
27.5.2013 8:52

R22o66b54i24n 22M65a56n15a 6137730707

Zajímavý je, že se teď mluví o zavádění dálkových vlakových spojů do nejzazších možných horských stanic, když zejména konec 20. a první desetiletí 21. století bylo ve znamení jejich rušení, čili zvýšením počtu přestupů. Pamatuji si ještě na přímá spojení Praha - Svoboda nad Úpou nebo Rakovník - Praha - Martinice v Krokonoších - Kunčice nad Labem - Hostinné - Trutnov či Praha - Náchod - Teplice nad Metují - Meziměstí. Jasně, byla to vždycky zdlouhavá cesta, ale člověk natahal bágly, lyže, cokoli a jelo se téměř až na místo určení....

+11/0
26.5.2013 15:29

P23e34t86r 39N63e22c85h40a78n69i95c81k85ý 7383826508460

Zde byl hlavní problém v tom, že takový vlak jel třeba jednou nebo dvakrát za den a to často jen v pátek nebo neděli

+1/0
26.5.2013 21:04

J14a67n31a 94M74o67l28á40k46o42v24á 7637366216414

Zkuste spojeni Praha- Rokynice nad Jizerou. Vlakem. Do Rokytnice jede jeden vlak denne. To neni moc.

0/0
27.5.2013 11:05

P60e24t57r 67N53e21c57h16a29n64i70c28k25ý 7843686858380

To není zrovna dobrý příklad, když každé 2h jede vlak do 1km vzdáleného Jablonečku, kvůli lepší přístupnosti autobusů. Ostatně to nádraží v Rokytnici moc pro Rokytnici nebylo

0/0
27.5.2013 11:07

J25a19n10a 45M51o75l48á65k68o98v27á 7787716756524

To ne, ale proste jeden vlak denne? I kdyz to nadrazi je dost blbym miste, s tim souhlasim. Nic,ene si to pamatuju z lyzaku, ze jsme tam jeli vlakem. Uz to bude pres 20 let.

0/0
27.5.2013 11:11

R58a64d31e70k 80J24a95n35a56t61a 9125396134492

Ten jeden vlak denně tam jezdí nejspíš jen proto, aby někdo neukradl koleje, kdyby byly náhodou ještě někdy potřeba.

Pro cestu do Rokytnice (která je od nádraží několik kilometrů daleko) stejně potřebujete přestoupit na místní bus. A to můžete udělat už v tom Jablonci, kam vlaky jezdí ...

0/0
27.5.2013 14:31

J12i55r76k56a 84D48v26o21ř94á18k 4485180113848

To by mohl být námět na další projekt: Prodloužení trati do Rokytnice nad Jizerou, která žádné nádraží nemá. ;-)

0/0
28.5.2013 16:08

P22e39t36r 56N87e28c69h60a63n97i14c24k28ý 7833536838490

Nemusíme kopat nějaké megatunely, stačí vyřešit existující infrastrukturu a provést několik přeložek. Prvně vyřeišit spojení Liberckého kraje s Prahou a Hradeckem (což znamená Milovickou spojku a tunel pod Jeřmanicemi a pravděpodobně optimalizaci trati přes Český ráj), tamní region je dost zajímavý a navazuje i na Krkonoše, takže to spolu dost souvisí. Pak modernizace trati Praha - Hradec a protažení drátů do Svobody urychlí cestování natolik, že přestup na přímé Skibusy a Cyklobusy ve Svobodě by moc nebolel a možná by to celkově bylo pohodlnější. Se zrychlením Praha - Liberec a Liberec - Hradec souvisí pak i úsek Praha - Turnov, kudy by po vybudování přeložky v Bělé u Staré paky mohly jezdit i severní rychlíky Praha - Martinice - Vrchlabí (Kunčice) - Trutnov s přímými vozy z Liberecka.  Úsek Turnov - Stará Paka již teď má traťovou rychlost místy i 100km/h, takže zde nebude problém.  Na lokálce Martinice - Rokytnice, předělat přejezdy, posunout zastávky (hlavně v Jablonečku k náměstí s návazností na busy) a udělat dálkové ovládání bez zdržujícího volání D3.

+15/0
26.5.2013 15:20

R45a44d26e66k 52J50a32n86a37t35a 9465686224322

Ano, v prvé řadě je třeba něco udělat s tratěmi, kterou do těch hor vedou. ALe k tomu si ti politici kupodvu moc nemají.

Dokud sem budou lidé přijíždět hlavně autem, tak to, že se pak navíc mezi středisky projedou vláčkem tam a zpátky, životnímu prostředí v horách nepomůže.

+1/−1
26.5.2013 20:48

J71i23r21k22a 26D34v55o51ř84á79k 4505900783518

Někdo by asi argumentoval, že nejdřív je potřeba se vypořádat se zaostalostí páteřních tratí, než se přejde na regionální co míří k těmhle lokálkám. Myslím si ale, že je to spíš otázka vhodných proporcí.

 

No, v poslední době se v tom smyslu přecijen něco maličko v něčích hlavách událo.

http://ekonomika.idnes.cz/revitalizace-trati-vlaky-zrychly-drf-/eko-doprava.aspx?c=A130327_194355_eko-doprava_brm

0/0
28.5.2013 16:28

J70a29n 42K67o21h68l 4123737841284

Mě se to líbí. Vizualizace trati do Pece tady tuším proběhla cca nějaké ty tři roky zpátky, tak snad se toho ještě dožiju. Taky prodloužení tratě do Pece a do SM z Vrchlabí smysl dává, to ostatní už moc ne. To už se můžou rovnou prokopat skrz Rokytnici k železnici v Harachově, miliarda sem nebo tam.. :-) Nejdřív bych ale řešil tu nejdůležitější věc, a to je zkrácení času cestování. Silnici i železnici by slušelo víc tunelů od Hradce i od Liberce..

Jinak s parkováním problém nemám, ale to bude nejspíš tím že tam jezdím jenom v létě. :-P

+5/0
26.5.2013 14:57

M68i88c14h69a59l 91C32i90p50e74l 3429101171705

Nedožijete se. Neberte to zle, ale železnici do Pece pod Sněžkou a dál do Karpacze plánovali už za císaře pána. Za vlády rudé gardy to utichlo a téma se znovu vynořilo v roce 1990. Od té doby se oprašuje, jen se na desky lepí nová jména nových radních, kteří to vytáhli z archivu. A protože to není ekonomické, tak to tak i zůstane, dokud někdo nebude chtít udělat pořádný tunel na evropské fondy.

0/0
29.5.2013 22:48

V29l84a90d91i57m58í50r 13N18o69v22á70k 3402614746181

Proč ne.Vypadá ten projekt sice snílkovsky,,je těžko v této době proveditelný,ale určitě je užitečný.Snad se v budoucnu povede.Milí automibiloví závisláci,neříkejte,že v tom Špindlu nebo Úpě nemáte potíže s parkováním a obě horská střediska nejsou nafukovací.Nebo chcete,aby Krkonoše byly jedno velké parkoviště?

+6/0
26.5.2013 14:27

J12i17ř27í 33B53a52u98e52r 4434966548440

Tak asi proto se rušej některé vlakové zastávky v Podkrkonoší.Bydlím v Podkrkonoší,do Krkonoš to mám 22 km a vlakem a autobusem do Pece mi to trvá dvě a půl hodiny.

+12/0
26.5.2013 14:02

R72a24d27e10k 39J18a12n66a87t65a 9205676704552

Co přesně se ruší?

0/0
26.5.2013 14:23

J93i31ř48í 94B77a21u83e88r 4894456188940

Bohuslavice nad Úpou zrušeno úplně,Suchovršice staví pouze tři vlaky.

+4/0
26.5.2013 16:24

J41i48ř92í 14B24a52u57e73r 4964976528400

Lhota u Trutnova zrekonstrouvali zastávku a teď tam nic nestaví.

+5/0
26.5.2013 16:33

R32a65d15e55k 59J45a96n59a62t96a 9575776144482

Sice jsem tam nikdy nebyl, ale stačí mi pohled na mapu. Taková zastávka by neměla existovat vůbec, protože kolem ní nikdo nebydlí.

A pokud opravdu byla opravena, je to tragédie místních zastupitelstev, že si nedokázali za ty peníze (které zřejmě jsou) vyjednat neco jiného. Například novou zastávku v centru Petříkovic.

+1/−2
26.5.2013 17:47

J28i42ř59í 83B33a81u90e43r 4754636738830

Jseš tak chytrej jako ty co vše rušej.

+3/0
26.5.2013 22:18
Foto

L50a67d19i96s58l95a77v 17S71t22r16n37a38d 7544481584428

A co na to ekoeko? Co když v místě kde by se mělo stavět žije křeček Emil, jeho rodina a spolek brouků Potemníků (Potemnicus Ecobursicus ekoterosisticus)??? ;-D

+7/−11
26.5.2013 13:50

F43r89a24n10t75i33š25e24k 22S73c70h48l88i88c51h81t75s 9935382491655

Stranické pokladny strádají víc než Kerkonoše. Je zapotřebí je naplnit! Delfinárium na Lipně, Splavnění Vltavy, Kanál Odra-Labe-Dunaj, Vysokohorská železnice z Pece do Rokytnice jedním Vrzem Tunelem, atd.

+6/−4
26.5.2013 13:47

P48e60t10r 95V75e16s36e31l54ý 2789438423106

Vy byste se měl už konečně léčit.

+2/0
26.5.2013 20:31

R42a72d58e83k 74J44a93n81a45t31a 9175676824322

Kdo tvořil ten nadpis? Za miliardu dva 7-8 km tunely nikdo nepostaví.

To by nestačilo ani na to prodloužení trati ze Svobody do Pece.

+6/0
26.5.2013 13:44

L64u55k62á59š 19V18e76s94e38l24ý 7134983265873

Dokazu si zde predstavit podobnou zeleznicku jako je v Tatrach.

+4/0
26.5.2013 13:39

P91a67v94e36l 16D87e56u77t32s91c29h 8932559821129

Ta tatranská "električka" by v Krkonoších nebyl až tak blbý nápad, na výstavbu byly menší nároky, podobně jako u místních úzkorozchodných drážek. Dneska by to už ale asi nikdo nepovolil. :-/

+4/−1
26.5.2013 15:12

P39e91t37r 92H83r71o75m91á29d34k33a 1339462435438

Kolikátý projekt už to je? Realizovat se nebude nic, ale to nikomu nevadí :-).

+3/−3
26.5.2013 13:07

B79o74h27u15m89i77l 36M79á61c93a 5751852326703

Pak to bude národní železniční park. A davy turistů budou jezdit superexpresem ze Špindlu do Pece za 5 vteřin..

0/−6
26.5.2013 12:56

M40i25l62o93s91l98a31v 75M16l42a26d26y 1743751114822

Nehorázné vyhazování peněz za marginální železnici, když se nám rozpadají mosty a silnice.

+7/−16
26.5.2013 12:29

T64o19m43á88š 21K53a75ň49k91a 2347122229756

Zní to zajímavě, ale my se toho s jistotou nedožijeme.

+13/0
26.5.2013 12:19

Najdete na iDNES.cz