Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Velká elektrická revoluce v MHD, Hradec chce jezdit ekologicky

Hradec Králové touží po nejekologičtější městské dopravě v Česku. Kompletně obměnil vozový park trolejbusů a podle výsledků prázdninového testu chce po vzoru Ostravy pořídit až 20 nových elektrobusů. Plánuje i další trolejbusové linky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š84t15ě37p53á38n 25D80o51l59e19ž90a13l 3572481848645

Asi jsem naivní, ale stále si myslím, že v roce 2013 by klimatizace měla být samozřejmost, procestoval jsem docela dost zemí, které na tom nejsou ekonomicky buhví jak,ale veřejnou dopravu měly klimatizovanou, tak proč to nejde u nás?

0/0
24.6.2013 9:42

P58e62t25r 16V55e72s50e46l72ý 2739728743206

To se jim to modernizuje, když maj jen 32 vozidel ;-D.

+2/−1
21.6.2013 19:52

T42o82m30á17š 37R89e20k43t30o96r 1798654637479

"Nové trolejbusy spotřebují o polovinu méně energie než ty starší" Hmm tohle bych měl rád něčím podložené (někde nějaké relevantní informace?) , protože pokud vím, fyzikální zákony se za 15 let nezměnily....

+2/−4
21.6.2013 19:00

R62a10d22o41s86l66a84v 81K81l10a98u98d44a 5684638794642

Rekuperace, lehčí slitiny ze kterých je vyroben.... nic?

+3/0
21.6.2013 19:30

P49e70t19r 75V87e82s74e67l38ý 2509448603826

Nic. To rozhodně nesníží spotřebu o 50%. Navíc chybí srovnání s konkrétním typem, tohle je typický marketingový krasožvást.

Výkon dnešního Trollina 12 od Solarisu je 165-175kW, stará dobrá škodovácká 14Tr měla výkon 100-120kW. Nějak nevidím to snížení o 50%. Regulace výkonu byla už polovodičová, to maximálně ušetříte nějaké to procento.

A rozhodně vám nikdo nebude dělat karosérii a rám trolejbusu z hliníku, to jste opravdu pobavil. Naiopak, Trollino važí necelých 12 tun, 14Tr vážila max 9,5 tuny.

0/−1
21.6.2013 19:47

H52o18n19z49a 34Š40l85e15z89i38n59g81r 8309181923302

a) Vyšší výkon nemusí mít nic společného se spotřebou, naopak, vyšší výkon může znamanat rychlejší akceleraci, což může snížit spotřebu.

b) Rekuperace elektrické energie, ta může v městském provozu přinést obrovské úspory

c) Mnohem účinnější pomocné pohony mohou mít velký vliv na spotřebu. Jakou účinnost asi má u 14Tr ten zdroj hluku vpředu, soustrojí "motor 600V-alternátor24V-hydročerpadlo"?

d) Jednostupňová náprava s vyšší účinností

+3/0
21.6.2013 21:17

M55i63c64h56a19l 56P86í58c79h34a 4535123451326

vam asi slova inovace a modernizace moc nerikaji, co?

+1/0
21.6.2013 19:40

Z33d98e32n57ě90k 88H93r44u32b92ý 5595598411586

No, ono to musíte vnímat trochu komplexněji. Nejde jen o samotnou spotřebu energie trolejbusem, kde prim zřejmě bude hrát možnost rekuperace, ale také příležitosti v organizaci dopravy, kterou nový typ přináší. Například vyšší obsaditelnost vozidla nebo třeba jedny dveře navíc, které vám mohou ušetřit třeba jeden vůz na lince.

0/0
21.6.2013 20:40

M93i67c74h81a46l 81P86í78c13h72a 4125643581396

nechapu na co si hradecaci stezujou, napr. v Usti se jezdi za 535 mesicne, trolejbusy jsou tu jeste mnohem starsi(ne vsechny, ale starych je tu porad hodne) a o klimatizaci si muzeme taky nechat jen zdat. A myslim si ze nrjsme jediny, kdo takto jezdi MHD. Postezovat si jak je zase vsechno spatne a jeste je to drahy, je uz asi nas narodni sport

+1/0
21.6.2013 18:58

R25a79d38e50k 81J65a39n37a34t39a 9295976854322

A co takhle pánové zaintegrovat konečně hradeckou MHD do krajského integrovaného systému IREDO, jako je to normální v jiných krajích?

Takto si musí někdo, kdo přijíždí do Hradce vlakem nebo busem, na MHD pořizovat další jízdenku. To je zbytečně drahé a složité - takže raději jede autem rovnou.

+5/−1
21.6.2013 18:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.