- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tato tlupa diletantů, prý dostala v Pardubickém kraji za "vylepšení" hromadné dopravy vyhazov. Jen ve jmenovaném kraji prošustrovala několik milionů (prý osm). A teď hledá další cestičky do kapes občanů. Autobusy jezdí povětšinou prázdné, protože jezdí v nevhodnou dobu a po nelogických trasách, takže kdo může (respektive musí, např. ráno do zaměstnání, nebo k lékaři) jede raději autem.
Řekl bych, že článek je jen zjednodušeným názorem společnosti Oredo, která zřejmě vyhlásila, jako organizace ovládaná sociálnědemokratickými kraji, další neprůhledné výběrové řízení. Jednoduché elektronické karty jsou pro cestující předražené, při odbavování budou zdržovat (papírové přestupní jízdenky chtěli řidiči jen ukázat a šlo se, teď to budou zdržovat terminály) a ještě dnes jednotliví dopravci nejsou schopni přesně sdělit, jak systém bude fungovat. Oni vlastně ani nevědí, zda-li to bude fungovat s jejich stávajícími terminály, ale to už je jiný příběh.
právě proto, většina řidičů ten lístek ani nekontrolovala, takže vyčůraných cestujících se starým lístkem je dost Čipovka zdržovat nebude, jen se přiloží a jde se dál. Řidiči to jen pípne, že je platná (na této trase a v dané období). To s těmi terminály vidím tak, že ještě dlouho budu muset nosit u čipovky i stvrzenku, jako u karty Osnada, která nefunguje všude.
Tak to je tedy pěkně hloupé, když nezůstane zachována možnost papírové přestupní jízdenky. Jsem z Jihomoravského kraje a tady to funguje bez problémů, a o dovolené v Orlických horách mi vyhovovalo, že to funguje i zde. Nejde jen o cenu, ale i o zbytečnou zátěž řidičů (a samozřejmě i cestujících), když si "neočipovaní" budou muset kupovat jízdenku v každém autobusu zvlášť.
čipovku na vícedenní jízdné vítám, ale kvůli přestupům si jí nebude pořizovat nikdo ani z tohoto kraje, když jede autobusem jen občas. Jenže v systému IREDO to bez přestupů většinou ani nejde. Přestupování tolik nevadí, autobusy na vlak či na sebe navzájem čekají, ale pokud si budou cestující zpožděného přípoje muset kupovat další jízdenku, zdržení spíš nabude.