Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jen převodovky vyrábět nestačí, bojí se pracovníci vrchlabské Škodovky

Zaměstnanci automobilového závodu Škoda ve Vrchlabí se strachují o práci. Vrásky jim prohlubuje úzké zaměření továrny. Bojí se, že by mohli velmi tvrdě pocítit případný propad odbytu automobilů, pro které vyrábějí převodovku DQ200. Jde totiž o jediný výrobní produkt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B80e44n 16P33a64v92k29a 1387373297411

Hmmm... převodovky se dělají ještě v Německu... hmmm... Neměli by se spíše být Němečtí montéři?

0/0
24.9.2013 19:17

B79e34n 58P79a26v22k87a 1847783617521

teda "bát"

0/0
24.9.2013 19:17

M63i87c94h44a84l 91Z12e96t40e18k 3598462430937

Chtělo by to ještě vyrábět nějaký Multitronic pro Audi. Ty jsou tak poruchové, že jen pro autoservisy je odbyt více než zaručen:-P

0/0
24.9.2013 14:19

P73e50t17r 97S35p28á20l93e20n60k45a 2593562645407

Jak může být automatická převodovka poruchová, když funguje sama?

0/0
24.9.2013 14:42

M25i14c83h49a37l 79Z28e37t30e18k 3368362400877

To byste se divil. Speciálně multitronicům odcházely oběžná kola variátoru. Koupit např. Audinu s touhle převodovkou jako ojetinu znamená nachystat si min. 100 tis CZK na výměnu.

0/0
24.9.2013 15:02

J32i30ř87í 25E84r52b71e80n 1863524436427

To je argument ve stylu "nepotřebujeme elektrárnu, v zásuvce je proudu dost" ;-D

+1/0
24.9.2013 19:36

K68a76r44e98l 35K45o46š66ť25á14l 8757951150235

Ceny aut s touhle převodovkou se uměle udržují příliš vysoko. Třeba do Fabie ji za tučný příplatek (32.000Kč)nabízejí výhradně s nejdražším motorem 1,2 TSI 77kW, ale tuto kombinaci zásadně nenabízejí do akčních modelů. Přitom zájem o auta s automaty roste. Odboráři pak brečí do médií, že by mohli vyrábět více, ale nemůžou. Co se na tohle dá říct a nepřijít přitom o dukáty.

0/0
24.9.2013 12:40

J22a86n 89M98i91l78l15e86r 7406562441717

Patrně netušíte, co všechno musí být v autě jinak a jak moc se liší robotizovaná dvojspojková 7st převodovka od klasické 5st manuální. 32 000 je adekvátních.

+1/0
24.9.2013 12:57

K21a67r43e26l 40K16o93š21ť50á92l 8317821900885

Patrně jste nepochopil podstatu mého příspěvku. Příplatek za tu převodovku je sotva polovina problému, i když někteří konkurenti si za automat účtují jen 20.000Kč.

Do VW Polo ji dávají téměř ke každému motoru včetně dieselů s vyjímkou tříválce 1,2. Taky auta s ní jsou běžně zahrnuté do prodejních akcí. Pokud ji ve Škodovce dávají jen k nejdražším benzínovým mototorům, dělají z ní nesmyslně luxusní zboží a tomu odpovídají prodeje. Fabrika pak nemůže vyrábět na plnou kapacitu a jednotková cena je tím ještě vyšší.

0/0
25.9.2013 9:52

J73a72n 28M53i91l19l70e96r 7586922961537

"Pokud ji ve Škodovce dávají jen k nejdražším benzínovým mototorům" - ne, ve Škodovce ji nedávají jen k nejdražším benzínovým motorům. Je běžně k mání i k jiné než nejdražší verzi benzínu a je k mání i k dieselům.

0/0
25.9.2013 14:23

K50a63r63e88l 13K51o89š72ť35á97l 8807861440885

OK, opět se chytáte slovíček, od počátku jsem psal o Škodě Fabii/Roomsteru vs. VW Polo, kde bylo DSG od počátku i pro 1,4 16V, nyní i pro TSI 63kW. Ale když se dívám na Rapid, je to stejné - automat k dispozici pouze pro nejdražší benzín 1,4TSI, novinka je, že je k dispozici i pro 1,6TDi, což je docela pokrok. U Oktávek se tradičně mohly automaty dávat téměř ke každému motoru, včetně 1,6MPi, nyní až od 1,4TSI, takže krok zpět. Technický důvod tam není, VW ho k 1,2TSI dává i do kombíkového Golfu.

Prostě pokud někdo chce do Škodovky automat, musí sáhnout pořádně hluboko do peněženky, přitom fabrika na ty převodovky jede sotva na 66% své kapacity.

0/0
25.9.2013 19:18

J20a12n 13M29i65l16l17e13r 7156422671857

Odbory hovoří do obchodního rozhodování soukromé společnosti...

;-(8-oRv

0/0
24.9.2013 12:35

B64e34n 10P23a19v50k29a 1857653407571

No otázkou je, jestli je někdo poslouchá. Ne jestli hovoří.

0/0
24.9.2013 19:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.