Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jen převodovky vyrábět nestačí, bojí se pracovníci vrchlabské Škodovky

Zaměstnanci automobilového závodu Škoda ve Vrchlabí se strachují o práci. Vrásky jim prohlubuje úzké zaměření továrny. Bojí se, že by mohli velmi tvrdě pocítit případný propad odbytu automobilů, pro které vyrábějí převodovku DQ200. Jde totiž o jediný výrobní produkt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B84e89n 43P85a81v50k89a 1307293567271

Hmmm... převodovky se dělají ještě v Německu... hmmm... Neměli by se spíše být Němečtí montéři?

0/0
24.9.2013 19:17

B92e89n 70P96a60v37k71a 1497223697221

teda "bát"

0/0
24.9.2013 19:17

M34i73c51h55a59l 38Z65e57t89e29k 3888902300617

Chtělo by to ještě vyrábět nějaký Multitronic pro Audi. Ty jsou tak poruchové, že jen pro autoservisy je odbyt více než zaručen:-P

0/0
24.9.2013 14:19

P95e97t71r 24S93p45á52l21e52n56k95a 2183192105417

Jak může být automatická převodovka poruchová, když funguje sama?

0/0
24.9.2013 14:42

M15i98c37h29a72l 64Z68e43t35e90k 3618642700667

To byste se divil. Speciálně multitronicům odcházely oběžná kola variátoru. Koupit např. Audinu s touhle převodovkou jako ojetinu znamená nachystat si min. 100 tis CZK na výměnu.

0/0
24.9.2013 15:02

J97i13ř98í 50E44r64b39e10n 1353284336687

To je argument ve stylu "nepotřebujeme elektrárnu, v zásuvce je proudu dost" ;-D

+1/0
24.9.2013 19:36

K23a30r93e58l 51K28o64š26ť83á30l 8617711560955

Ceny aut s touhle převodovkou se uměle udržují příliš vysoko. Třeba do Fabie ji za tučný příplatek (32.000Kč)nabízejí výhradně s nejdražším motorem 1,2 TSI 77kW, ale tuto kombinaci zásadně nenabízejí do akčních modelů. Přitom zájem o auta s automaty roste. Odboráři pak brečí do médií, že by mohli vyrábět více, ale nemůžou. Co se na tohle dá říct a nepřijít přitom o dukáty.

0/0
24.9.2013 12:40

J36a63n 45M33i42l79l81e54r 7546522961667

Patrně netušíte, co všechno musí být v autě jinak a jak moc se liší robotizovaná dvojspojková 7st převodovka od klasické 5st manuální. 32 000 je adekvátních.

+1/0
24.9.2013 12:57

K74a44r12e15l 72K19o94š14ť51á48l 8487751480435

Patrně jste nepochopil podstatu mého příspěvku. Příplatek za tu převodovku je sotva polovina problému, i když někteří konkurenti si za automat účtují jen 20.000Kč.

Do VW Polo ji dávají téměř ke každému motoru včetně dieselů s vyjímkou tříválce 1,2. Taky auta s ní jsou běžně zahrnuté do prodejních akcí. Pokud ji ve Škodovce dávají jen k nejdražším benzínovým mototorům, dělají z ní nesmyslně luxusní zboží a tomu odpovídají prodeje. Fabrika pak nemůže vyrábět na plnou kapacitu a jednotková cena je tím ještě vyšší.

0/0
25.9.2013 9:52

J98a54n 81M77i51l37l92e47r 7386752631117

"Pokud ji ve Škodovce dávají jen k nejdražším benzínovým mototorům" - ne, ve Škodovce ji nedávají jen k nejdražším benzínovým motorům. Je běžně k mání i k jiné než nejdražší verzi benzínu a je k mání i k dieselům.

0/0
25.9.2013 14:23

K84a52r85e68l 75K51o61š83ť52á29l 8237771560515

OK, opět se chytáte slovíček, od počátku jsem psal o Škodě Fabii/Roomsteru vs. VW Polo, kde bylo DSG od počátku i pro 1,4 16V, nyní i pro TSI 63kW. Ale když se dívám na Rapid, je to stejné - automat k dispozici pouze pro nejdražší benzín 1,4TSI, novinka je, že je k dispozici i pro 1,6TDi, což je docela pokrok. U Oktávek se tradičně mohly automaty dávat téměř ke každému motoru, včetně 1,6MPi, nyní až od 1,4TSI, takže krok zpět. Technický důvod tam není, VW ho k 1,2TSI dává i do kombíkového Golfu.

Prostě pokud někdo chce do Škodovky automat, musí sáhnout pořádně hluboko do peněženky, přitom fabrika na ty převodovky jede sotva na 66% své kapacity.

0/0
25.9.2013 19:18

J75a52n 54M87i24l69l83e98r 7806362711767

Odbory hovoří do obchodního rozhodování soukromé společnosti...

;-(8-oRv

0/0
24.9.2013 12:35

B11e69n 72P36a16v36k51a 1717343517271

No otázkou je, jestli je někdo poslouchá. Ne jestli hovoří.

0/0
24.9.2013 19:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.