Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráha pro „šinkansen“ vede Hradcem. Zatím jen v železničních mapách

Hradec Králové by jednou mohl předčít Pardubice coby dopravní uzel. Přes Hradec by totiž mohla vést strategická větev vysokorychlostní tratě z Prahy do Polska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26i29ř93í 65V91o66s63e97č72e51k 8690419700561

Něco k tematu: zhodnocení potenciálu tratě Praha - Hradec s různými úpravami. https://www.dropbox.com/s/iffcvcb0slmgnyc/technicka-zprava.pdf

https://www.dropbox.com/s/8si8mim0u3j9lj0/vosecjir_gvd.pdf

https://www.dropbox.com/s/dip8971633vamcw/vosecjir_rychlostni-profil.pdf

0/0
4.10.2013 12:49

J26i78ř46í 73H79o30v48o56r39k80a 8777706352225

Ještě doplnění k trase: Z Prahy využití Nového spojení směr Vysočany, zajetí do tunelu pod Prosekem, podél Vysočanské radiály kolem Zelenče, Čelákovic (odbočka), podél D11 až Libicím/Velkému Oseku (spojka směr Kolín a Poděbrady) u ˇ6íželic odbočení na Chlumec nad Cidlinou a od Chlumce nad Cidlinou využití stávající tratě Hradec Králové - Chlumec. Z Hradce Králové využití stávající tratě 031 po Trotinu, oblouk kolem Smiřic a přejetí k D11, nadjezd nad I/33 u Jaroměře do polohy cca stávajícího nádraží. odtud mezi Jaroměří a Josefovem pokračovat na Českou Skalici, Vysokovský tunel, Náchod. Dál s trasou mám trochu dilema... Jstli vést přes Polsko (Kudowa Zdrój) nebo na Hronov směr Broumov. Z Broumova tunel na polské území...

+1/0
4.10.2013 7:44

J91i84ř76í 75H81o27v48o52r16k37a 8787626122135

Trať smysl má již dnes a při některých uvažovaných propojkách se její význam zvýší. Budeme uvažovat o následujících propojkách na stávající tratě: Čelákovice, Velký Osek, Hradec Králové/Pardubice, Náchod. 

1. Linka Praha - HK - Náchod - Walbrzych - Wroclav - Varšava (interval 2 hod), 

2. linka Linka Praha - HK - Náchod - Broumov (interval 2 hod). 

3. odklonění dvou  tras z koridoru Praha - Pardubice (2 vlaky za hodinu). 

4. pomalá linka Hradec Králové - Chlumec - Poděbrady - Lysá - Praha (1 hod). 

5. Odklonění dopravy Praha - Kolín (2 trasy za hodinu).  6. Při uvažované spojce z Milovic na Mladou Boleslav také Praha - Mladá Boleslav - Turnov/Liberec (1 hod).  Na výjezdu z Prahy to máme celkově 7 vlaků za hodinu. V oblasti Chlumce nad Cidlinou 4 vlaky za hodinu. Uvolní se tím stávající tratě pro zrychlení příměstské a nákladní dopravy. Přijde Vám to jako malé využití? A vemte si k tomu možnost vést vlaky odklonem při mimořádnostech kolem Prahy, kterých poslední dobou není právě málo!! Konečně by si i politici mohli propagovat "kamiony na koleje", protože při současném stavu to prostě nelze realizovat.

+2/0
4.10.2013 7:28

J17a46r35o16s28l32a87v 81J68o72n43á58š 4108434422525

Kaniony na koleje beru, to by bylo zapotřebí, ale mohou nákladní vlaky jezdit po vysokorychlostní trati? Obávám se, že ne.

0/−1
4.10.2013 18:12

A61l91e31x26a50n79d66r 28K59o20s67t50k89a 5739826259826

Hlavně ať už se s tou stavbou začne, ne jen o ní mluví.

+3/0
4.10.2013 6:19

V51l85a46d50i28m75í18r 72F19i26b14i41g32e26r 5144201621754

Dovolím si tvrdit že minimálně za našeho života se o tom bude jen mluvit vždyť nejsou schopni dodělat ani pár km dálnic. D11 měla být hotová už v roce 2000 až do Trutnova k hranicím a zatím nevede ani do HK a minimálně 2 roky to ještě potrvá. D8 chybí pár km k dokončení a stejně to vypadá na alespoň 4 další roky;-(

+2/0
4.10.2013 7:24

M86í41l85a 62P36i79š17t55ě17l64á46k 7903937883

V článku se píše, že Hradec nemá spojení s Polskem, ano nyní nemá, ale před několika lety jezdíval rychlík z Prahy přes Hradec až do Wroclavy.

+1/0
3.10.2013 23:47

J74a58r56o94s11l42a25v 23J52o40n63á62š 4868374922625

Já si myslím, že poptávka po spojení Praha - Wroclaw není dost velká na tak monstrózní projekt.

0/−1
4.10.2013 18:17

J56a25r60o42s70l27a42v 32J71o26n29á27š 4238114172625

Doplním: Pokud by šlo o evropský rychlovlak Mnichov - Plzeň - Praha - Hradec Králové - Wroclaw - Varšava, pak by možná měl význam, ale nikterak by neovlivnil vnitrostátní přepravu. Zvýhodnil by spojení Plzeň - Praha - Hradec (jinde by nestavěl), ale nevím, kolika lidem se hodinová úspora času vyplatí za výrazně zvýšené jízdné.

0/−1
4.10.2013 18:24

P69a56v69e27l 21M41a47r74e79š 6340157246767

Pro železnici byly  vždy  důležitější Pardubice. Je to již sto let významný  železniční uzel, stejně  jako na Moravě  Česká  Třebová. Mechovaci se můžou  stavět  třeba na hlavu,  ale i kvůli  návaznosti  na vnitrostátní dopravu by bylo  logické  vést VTR přes Pardubice.

Ale než  se rychlodráha postaví,  stejně  už  to bude   Prdec nebo Hradubice;-D

+2/−4
3.10.2013 21:22

J64a35n 65M63o65l86n49á24r 1548545504284

a dalších min. 1000 let koněřitě už nebude hlavní dopr. uzel;-D

+1/0
4.10.2013 17:20

J72a23r57o25s20l40a78v 54J47o87n95á91š 4858414672785

To je ale radosti!! Nechápu, proč mají Hradečáci z Pardubic takové mindráky.

0/−1
4.10.2013 18:27

J98a55n 16M26o96l10n36á55r 1368835914214

mindráky mají oni;-D

0/0
4.10.2013 22:46

J64a33n 61M56a46t61ú50š 5647120495556

Tak to vypadá na dalšího samozvaného mesiáše, který za nic neodpovídá, ale všechno ví. Jinak to je blábol, kterému se není třeba věnovat.

+2/0
3.10.2013 19:53

J53a17k35u91b 45K84a82m65e48n73i63c51k87ý 4209982567126

jsou v cesku delany trate na rychlejsi jizdu nez 160km/h? nebo je to omezeni od uradu, ponevadz pac bych nechapal rychlovlak, kdyz by tu mohl jet jen polovicni rychlosti :-)

0/−1
3.10.2013 19:53

R68a40d17e71k 48J42a69n12a98t68a 9545736514942

Rychlost na 160 omezuje zákon, ale to je ten poslední problém.

Hlavní problém je, že cíleně se tu zatím žádná trať na takovou rychlost nestavěla (aby ne, poslední nová trať se na území ČR stavěla v roce 1953). Těch pár dostatečně rovných úseků, kde by měla smysl rychlost vyšší, vzniklo mimochodem.

+1/0
3.10.2013 20:02

P31a53v77e95l 37M25a80r11e22š 6190637656817

Jestli myslíte  novou Tišnovku,tak to je spíše přeložka , nepočítal bych ji jako novostavby trati

Poslední  opravdu nová  trať byla postavena ještě za C.K. Monarchie, blahé paměti.

Ano za toho nenáviděného Rakouska,jenž  Čechy utlacovalo...

+3/0
3.10.2013 20:50

J75i92ř98í 40V93o49s87e50č53e82k 8600349220831

Je to víc věci dohromady. Po ne příliš nákladných úpravách by mnohe úseky koridoru mohly poskytnout víc než 160. Nakladbým problémem jsou přejezdy. Bohužel směrové poměry by bez naklápěcích souprav málokde umožnily souvislejsi úsek třeba na 200.

+1/0
4.10.2013 12:53

R88a18d26o75s68l66a28v 97K17l81a59u98d68a 5894298904392

Tak jestli má na trase pozemek Havránková, tak tu VRT nepostavíte nikdy. :-P

+4/0
3.10.2013 19:36

J10a28n 76M77o84l95n96á31r 1408225704654

perník ostrouhá;-)

0/0
3.10.2013 19:33

V80l15a57d57i58m29í40r 46F67i81b19i34g77e85r 5264791931794

Za 7 let bude 2020 a 10 let a 450mld náklady to nejde dohromady, navíc tu není tolik stavebníků aby to zvládli a stavět bychom potřebovali spíš teď když není práce než za 7 let to už může být pozdě.

+1/0
3.10.2013 18:54
Foto

T54o37m54á56š 41K36i75r12o50v 1205698875547

Něco no tom je. V tomhle státě je možné "všechno" a ničemu se už nedivím.

0/0
3.10.2013 18:58

R63a77d45e59k 49J76a53n69a38t42a 9175816404942

Stavebních firem je tu dost a momentálně nemají do čeho píchnout. Novostavba vysokorychlostní tratě není dražší než stavba dálnice a těch už jsme taky pár set km postavili.

+2/0
3.10.2013 19:19
Foto

T98o30m60á36š 67K53i68r37o56v 1745558735637

Ale za jakou cenu? Kilometr dálnice u nás je jeden z nejdražších v celé Evropě

0/0
3.10.2013 19:33

A31l45a19n 87Ř24e94p75k33a 4695166

A nezaměstnaných je ještě více, ale stejně na ty stavby nakonec naberou ukrajince, poláky apod. Češi budou dál pobírat soc.dávky a vymlouvat se, že není práce:-P

0/0
3.10.2013 19:40
Foto

T73o16m23á21š 21K79i49r92o65v 1735668275227

AmenR^

0/0
3.10.2013 20:33

V97l10a36d91i94m60í10r 18F54i44b82i80g95e21r 5534181601494

Firem možná je dost ale stavba probíhá pomalu, nechápu jak je možné že oprava 500m ulice trvá 2 roky;-(

+1/−1
4.10.2013 7:06
Foto

T80o91m32á12š 57K79i66r23o21v 1525578965147

Co nebo kdo je "Svaz Cestujících Ve Veřejné Dopravě"?8-o Dokud jsem jezdil tzv, "sockou", tak se mne nikdo neptal, zdali chci někde (nebo nějak) zastupovat:-P Já vždy jezdím sám za sebe a nemusí (ani nechci) mne nikdo zastupovat:-)

+1/−3
3.10.2013 18:50

R92a26d65e80k 63J19a18n37a28t11a 9395296264312

Občanské sdružení, jako spousta jiných. Nestudoval jsem to, ale myslím, že byste k nim klidně mohl vstoupit, pokud vás veřejná doprava zajímá.

Ale soudím, že nezajímá, tak nevím, proč to řešíte. Já taky neřeším sdružení např. včelařů.

+4/0
3.10.2013 19:17

T54o80m44a25s 23N86o74v96o13t55n14y 3391856918989

To jsou takoví vlakoví ekoteroristé. Je to vidět i z jejich odpovědí - všichni kritici jsou proti nic, je to automobilová lobby, letecká lobby atd. Argumentovat byznys cestujícími je úplně zcestné - kolik jich asi tak denně bude a kolik vlaků v průběhu dne vytíží. Vždyť dneska se nezaplní ani 1. třída Pendolina nebo Premium u Lea a to má pár sedaček.

+2/−2
3.10.2013 19:27
Foto

T25o28m29á48š 73K73i52r20o40v 1525448605117

Vy klikači mínusů, co kdyby jste napsali názor (jako zde pan Janata, děkuji), dříve, než kliknete na MÍNUS?

0/−3
3.10.2013 19:36
Foto

T84o54m82á11š 55K11i95r33o91v 1485378665907

Pane RADKO KŘIVÁNKU, umíte se vyjádřit slovy, nebo umíte jen klikat na MÍNUS jako ZBĚSILÝ?

0/0
3.10.2013 20:35

M85i91r45o45s76l46a43v 88S94t20u37d61á88n24k12a 9720839966389

Pokud nic jineho, tak by to melo vetsi smysl, nez Zemanuv kanal...

+8/0
3.10.2013 18:40

J91a75r59o27s67l33a45v 90J16o41n11á57š 4938454592305

U nás je možné všechno. Třeba třípatrová křižovatka na křížení dvou silnic (R 35 a I/37) u Opatovic. Jestli si to nějaká stavební lobby uplatí, tak budeme mít navíc šikanzen za 450 miliard, po kterém budou jezdit čtyři prodělečné spoje denně. Nebo je snad poptávka po jízdenkách z Prahy do Walbrzychu či Wroclawi větší? 8-o Ale Svaz cestujících ve veřejné dopravě to jistě myslí dobře! :-)

+2/−2
3.10.2013 18:09

V23l74a59d60i14m91í12r 55F90i44b39i51g33e33r 5794691251514

Tyto tratě jednou budou alternativou letecké dopravě. Rychlostně to vyjde nastejno.

+4/0
3.10.2013 18:56

T79o18m46a20s 79N90o88v96o47t11n28y 3961136248929

A cenově tu bude stát 2x víc než letadlo

0/−4
3.10.2013 19:28

R65a90d16e69k 48J55a10n73a13t35a 9325926934672

Proč myslíte? Tam, kde už je po Evropě VRT je v provozu, naopak cestující letadlům úspěšně přebírá (třeba Paříž-Londýn). Což by se asi nedařilo, pokud by to stálo 2x více.

+1/0
3.10.2013 20:04

J81a61r41o41s52l64a51v 83J12o93n67á71š 4168544102375

No tak Paříž a Londýn, to není Praha a Wroclav. Dokonce ani Mnichov - Varšava.

0/−1
4.10.2013 18:32

V93l40a25d58i67m41í73r 10F76i94b78i44g43e83r 5564961941394

Než lowcost asi ano ale s klasickou leteckou společností to bude vyrovnané, navíc nebudete musech procházet celotělovým skenem a bude tam víc místa. Hlavní problém vídím v tom jak zabránit hrdinům aby lezli přes koleje. On stačí regionální vlak a pár lidí se nechá přejet zvlášť na tomhle srazit 100 kilo v rychlosti 350km to by bylo asi hodně nebezpečné i pro ty ve vlaku.

+1/−1
4.10.2013 7:10

R64a49d86e64k 60J59a50n81a87t21a 9115756494552

VRT v západní Evropě bývají oplocené.

+1/0
4.10.2013 9:30

P72a75v41e90l 77M44a98r50e86š 6400647566847

Možná .Ale nemá smysl řešit, kde v ČR budou stavět, protože  je jasné, že kromě Prahy nikde.Rychlovlak má smysl v kontinentální dopravě na střední vzdálenosti ne v našem malém dolicku mezi Zemanovem  nad Vltavou a Mechovem .

Pokud  snad někdy přes HK povede rychlovlak , jen  prosviští kolem. Ono když  bude  stavět v Praze , tak možná někde u Chlumce dosáhne  cestovní  rychlosti.

0/−2
3.10.2013 21:04

V17l49a27d47i70m76í76r 88F60i49b38i79g65e17r 5854521611974

Nevím jak jsou ty vlaky konstruovány jestli jezdí ještě po kolejích nebo po magnetu ale pokud po kolejích bude jistě ta trať využitelná i pro dopravu mezi kraji. Ale to je jen představa jestli to tu někdy bude obávám se že my se toho už nedožijeme a dnešní děti možná někdy v důchodu. Rozjezd problémem až tak není to spíš zastavení a doufám že tu trať pokud ji budou dělat udělají dobře ne jako že se koridorová trať kříží se silnicí, ale že to udělají všude mimoúrovňově a nejlépe v betonovém tunelu aby tam nikdo nevlezl.

+1/0
4.10.2013 7:14

J10a55r33o70s66l51a65v 28J59o39n24á61š 4558984132735

Tak ono se dá vlézt i do tunelu. A pokud by se na každém křížení se silnicí musel stavět silniční podjezd, tak by se to pěkně prodražilo.

+1/−1
4.10.2013 18:36

P43e41t69r 73M39a98r71š65o21u35n 5135208226366

a jak byste chtěl to křížení vyřešit? ta třípatrovost zase není až taková hovadina, neboť se kříží dvě 4 proudovky, a do toho potřebujete pár odboček nejen mezi nima ale taky nejen do blízké vesnice, a to z obou směrů obou silnic... takové klasické sjezdy s podjezdem nebo nadjezdem jedné i druhé silnice silnice o kousek dál (na dvou místech tedy) by rozhodně nevyšel levněji. tady je prostě kruháč, a najedete pohodlně na jednom místě tam tam i tam... nebo snad měl být kruháč přímo na těch 4 proudech?...

+3/0
3.10.2013 20:49

J23a96r35o42s64l11a61v 45J82o74n80á51š 4268474742985

Tam jsou dvě čtyřproudovky a odbočka do Opatovic a druhá do elektrárny, přičemž od Opatovic není zapotřebí navázání na směr Hradec Králové a od elektrárny není zapotřebí připojení na Pardubice. Stačily by klasické nájezdy na mimoúrovňovou křižovatku. Určitě by se našlo levnější řešení než třípatrové betonové monstrum.

0/−1
4.10.2013 18:07

P38a75v90e73l 53M82a87r67e10š 6830667586407

Ma to jednu chybu.V Hradci by ten rychlovlak nezastavoval(nebo v Praze, coz by ale bylo trochu divne, nestavet v hlavnim meste. )

Vzdalenost obou mest je pro rychlovlak prilis mala .

Cistokrevny rychlovlak by mohl v CR stavet tak maximalne Praha a Ostrava,mensi vzdalenost zastavek nez 150 km nena smysl

+1/−3
3.10.2013 17:26

R48a54d16e33k 25J26a35n23a44t12a 9225966574942

Neteoretizujte. Samozřejmě, že by zastavoval.

Podívejte se, jaká je frekvence zastávek ICE v Německu. Zastavení po 100 km je tam dost často, pokud se jedná o dostatečně velké město. Například ICE München-Köln zastavuje na své trase dlouhé 417 km ve 4 městech.

+7/0
3.10.2013 17:39

V91o87j82t34ě89c22h 42R73e44m30e61š 1685243476738

Jenže u nás by to nemělo opodstatnění, protože v porovnání s těmi německými městy je Hradec, při vší úctě k Hradečákům, díra. Kolik asi tak lidí dá 500 Kč za jízdenku Praha - Hradec? A třeba do Mnichova jede denně z Hradce pár lidí.

+1/−5
3.10.2013 18:52

R63a27d94e86k 51J36a36n45a91t31a 9585726794932

Tak ještě jednou. Zmíněné ICE staví např. v Aschaffenburgu (70 tisíc) nebo v Ingolstadtu (120 tisíc.). Tedy města zhruba velikosti Hradce.

A není žádný důvod, proč by jízdenka měla stát 500 Kč. Třeba v Itálii stojí běžná jízdenka beze slev na 500 km kolem 50 EUR. Takže cena kolem 10 EUR je zcela reálná, nejspíš i nižší (máme tu nižší mzdy než v Itálii). Což je méně než cena benzínu, ale cesta uběhne oproti autu 3x rychleji.

Navíc náklady na jízdu vlaku po vysokorychlostní trati nejsou výrazně vyšší než po klasické trati (souprave je mírně dražší, spotřeba energie taky, ale je to vyváženo tím, že těch souprav potřebujete k převezení stejného počtu lidí méně, prootže lidi vozíte rychleji).

+4/0
3.10.2013 19:30

J73a78r76o95s87l94a79v 27J58o75n45á97š 4738204842705

A v jakém horizontu počítáte návratnost 500 miliardové investice? Nebo s její návratností není počítáno?

0/−1
4.10.2013 18:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.