Diskuse k článku

Dráha pro „šinkansen“ vede Hradcem. Zatím jen v železničních mapách

Hradec Králové by jednou mohl předčít Pardubice coby dopravní uzel. Přes Hradec by totiž mohla vést strategická větev vysokorychlostní tratě z Prahy do Polska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53i14ř60í 17V63o60s87e96č59e46k 8790819230301

Něco k tematu: zhodnocení potenciálu tratě Praha - Hradec s různými úpravami. https://www.dropbox.com/s/iffcvcb0slmgnyc/technicka-zprava.pdf

https://www.dropbox.com/s/8si8mim0u3j9lj0/vosecjir_gvd.pdf

https://www.dropbox.com/s/dip8971633vamcw/vosecjir_rychlostni-profil.pdf

0/0
4.10.2013 12:49

J74i58ř97í 31H80o97v43o82r83k76a 8117566662625

Ještě doplnění k trase: Z Prahy využití Nového spojení směr Vysočany, zajetí do tunelu pod Prosekem, podél Vysočanské radiály kolem Zelenče, Čelákovic (odbočka), podél D11 až Libicím/Velkému Oseku (spojka směr Kolín a Poděbrady) u ˇ6íželic odbočení na Chlumec nad Cidlinou a od Chlumce nad Cidlinou využití stávající tratě Hradec Králové - Chlumec. Z Hradce Králové využití stávající tratě 031 po Trotinu, oblouk kolem Smiřic a přejetí k D11, nadjezd nad I/33 u Jaroměře do polohy cca stávajícího nádraží. odtud mezi Jaroměří a Josefovem pokračovat na Českou Skalici, Vysokovský tunel, Náchod. Dál s trasou mám trochu dilema... Jstli vést přes Polsko (Kudowa Zdrój) nebo na Hronov směr Broumov. Z Broumova tunel na polské území...

+1/0
4.10.2013 7:44

J24i43ř31í 44H68o16v45o18r85k24a 8357576212335

Trať smysl má již dnes a při některých uvažovaných propojkách se její význam zvýší. Budeme uvažovat o následujících propojkách na stávající tratě: Čelákovice, Velký Osek, Hradec Králové/Pardubice, Náchod. 

1. Linka Praha - HK - Náchod - Walbrzych - Wroclav - Varšava (interval 2 hod), 

2. linka Linka Praha - HK - Náchod - Broumov (interval 2 hod). 

3. odklonění dvou  tras z koridoru Praha - Pardubice (2 vlaky za hodinu). 

4. pomalá linka Hradec Králové - Chlumec - Poděbrady - Lysá - Praha (1 hod). 

5. Odklonění dopravy Praha - Kolín (2 trasy za hodinu).  6. Při uvažované spojce z Milovic na Mladou Boleslav také Praha - Mladá Boleslav - Turnov/Liberec (1 hod).  Na výjezdu z Prahy to máme celkově 7 vlaků za hodinu. V oblasti Chlumce nad Cidlinou 4 vlaky za hodinu. Uvolní se tím stávající tratě pro zrychlení příměstské a nákladní dopravy. Přijde Vám to jako malé využití? A vemte si k tomu možnost vést vlaky odklonem při mimořádnostech kolem Prahy, kterých poslední dobou není právě málo!! Konečně by si i politici mohli propagovat "kamiony na koleje", protože při současném stavu to prostě nelze realizovat.

+2/0
4.10.2013 7:28

J84a72r10o60s98l11a41v 64J14o60n68á78š 4268694292835

Kaniony na koleje beru, to by bylo zapotřebí, ale mohou nákladní vlaky jezdit po vysokorychlostní trati? Obávám se, že ne.

0/−1
4.10.2013 18:12

A17l93e35x81a25n25d45r 22K16o83s65t71k83a 5949336859206

Hlavně ať už se s tou stavbou začne, ne jen o ní mluví.

+3/0
4.10.2013 6:19

V97l21a75d50i56m65í30r 58F39i70b74i89g88e75r 5874121181284

Dovolím si tvrdit že minimálně za našeho života se o tom bude jen mluvit vždyť nejsou schopni dodělat ani pár km dálnic. D11 měla být hotová už v roce 2000 až do Trutnova k hranicím a zatím nevede ani do HK a minimálně 2 roky to ještě potrvá. D8 chybí pár km k dokončení a stejně to vypadá na alespoň 4 další roky;-(

+2/0
4.10.2013 7:24

M63í85l50a 68P57i64š48t91ě26l74á92k 7303657453

V článku se píše, že Hradec nemá spojení s Polskem, ano nyní nemá, ale před několika lety jezdíval rychlík z Prahy přes Hradec až do Wroclavy.

+1/0
3.10.2013 23:47

J91a16r71o18s17l64a60v 37J14o32n85á53š 4698314262185

Já si myslím, že poptávka po spojení Praha - Wroclaw není dost velká na tak monstrózní projekt.

0/−1
4.10.2013 18:17

J76a68r74o75s68l10a68v 38J62o20n11á63š 4488554652185

Doplním: Pokud by šlo o evropský rychlovlak Mnichov - Plzeň - Praha - Hradec Králové - Wroclaw - Varšava, pak by možná měl význam, ale nikterak by neovlivnil vnitrostátní přepravu. Zvýhodnil by spojení Plzeň - Praha - Hradec (jinde by nestavěl), ale nevím, kolika lidem se hodinová úspora času vyplatí za výrazně zvýšené jízdné.

0/−1
4.10.2013 18:24

P14a39v97e82l 13M79a93r53e66š 6350807276827

Pro železnici byly  vždy  důležitější Pardubice. Je to již sto let významný  železniční uzel, stejně  jako na Moravě  Česká  Třebová. Mechovaci se můžou  stavět  třeba na hlavu,  ale i kvůli  návaznosti  na vnitrostátní dopravu by bylo  logické  vést VTR přes Pardubice.

Ale než  se rychlodráha postaví,  stejně  už  to bude   Prdec nebo Hradubice;-D

+2/−4
3.10.2013 21:22

J13a94n 26M74o18l96n34á55r 1888755904474

a dalších min. 1000 let koněřitě už nebude hlavní dopr. uzel;-D

+1/0
4.10.2013 17:20

J42a54r96o62s96l88a58v 66J76o48n39á33š 4438144962735

To je ale radosti!! Nechápu, proč mají Hradečáci z Pardubic takové mindráky.

0/−1
4.10.2013 18:27

J30a18n 42M29o50l54n59á25r 1848875404574

mindráky mají oni;-D

0/0
4.10.2013 22:46

J40a62n 25M63a16t45ú69š 5347960905696

Tak to vypadá na dalšího samozvaného mesiáše, který za nic neodpovídá, ale všechno ví. Jinak to je blábol, kterému se není třeba věnovat.

+2/0
3.10.2013 19:53

J46a32k60u16b 63K64a92m41e13n98i59c34k79ý 4429712957876

jsou v cesku delany trate na rychlejsi jizdu nez 160km/h? nebo je to omezeni od uradu, ponevadz pac bych nechapal rychlovlak, kdyz by tu mohl jet jen polovicni rychlosti :-)

0/−1
3.10.2013 19:53

R94a81d76e18k 57J10a35n23a33t75a 9275976434722

Rychlost na 160 omezuje zákon, ale to je ten poslední problém.

Hlavní problém je, že cíleně se tu zatím žádná trať na takovou rychlost nestavěla (aby ne, poslední nová trať se na území ČR stavěla v roce 1953). Těch pár dostatečně rovných úseků, kde by měla smysl rychlost vyšší, vzniklo mimochodem.

+1/0
3.10.2013 20:02

P76a39v48e95l 96M89a48r94e59š 6910567366577

Jestli myslíte  novou Tišnovku,tak to je spíše přeložka , nepočítal bych ji jako novostavby trati

Poslední  opravdu nová  trať byla postavena ještě za C.K. Monarchie, blahé paměti.

Ano za toho nenáviděného Rakouska,jenž  Čechy utlacovalo...

+3/0
3.10.2013 20:50

J80i38ř45í 30V44o49s81e38č25e23k 8610879310341

Je to víc věci dohromady. Po ne příliš nákladných úpravách by mnohe úseky koridoru mohly poskytnout víc než 160. Nakladbým problémem jsou přejezdy. Bohužel směrové poměry by bez naklápěcích souprav málokde umožnily souvislejsi úsek třeba na 200.

+1/0
4.10.2013 12:53

R91a40d88o74s42l69a36v 82K94l41a46u74d15a 5494988314842

Tak jestli má na trase pozemek Havránková, tak tu VRT nepostavíte nikdy. :-P

+4/0
3.10.2013 19:36

J61a31n 52M54o84l86n55á82r 1588615434614

perník ostrouhá;-)

0/0
3.10.2013 19:33

V25l85a17d74i65m55í64r 70F26i23b66i31g96e42r 5144821681434

Za 7 let bude 2020 a 10 let a 450mld náklady to nejde dohromady, navíc tu není tolik stavebníků aby to zvládli a stavět bychom potřebovali spíš teď když není práce než za 7 let to už může být pozdě.

+1/0
3.10.2013 18:54
Foto

T42o38m92á38š 98K66i78r78o17v 1525438915837

Něco no tom je. V tomhle státě je možné "všechno" a ničemu se už nedivím.

0/0
3.10.2013 18:58

R18a92d31e79k 54J39a98n48a92t44a 9605686484642

Stavebních firem je tu dost a momentálně nemají do čeho píchnout. Novostavba vysokorychlostní tratě není dražší než stavba dálnice a těch už jsme taky pár set km postavili.

+2/0
3.10.2013 19:19
Foto

T31o56m51á82š 71K23i24r28o14v 1675858865497

Ale za jakou cenu? Kilometr dálnice u nás je jeden z nejdražších v celé Evropě

0/0
3.10.2013 19:33

A94l85a47n 21Ř37e33p38k58a 4375756

A nezaměstnaných je ještě více, ale stejně na ty stavby nakonec naberou ukrajince, poláky apod. Češi budou dál pobírat soc.dávky a vymlouvat se, že není práce:-P

0/0
3.10.2013 19:40
Foto

T62o58m52á68š 94K48i93r42o69v 1605128575327

AmenR^

0/0
3.10.2013 20:33

V65l69a70d78i68m88í87r 62F92i67b88i13g61e55r 5324331441194

Firem možná je dost ale stavba probíhá pomalu, nechápu jak je možné že oprava 500m ulice trvá 2 roky;-(

+1/−1
4.10.2013 7:06
Foto

T15o92m79á88š 33K29i53r29o78v 1195358265357

Co nebo kdo je "Svaz Cestujících Ve Veřejné Dopravě"?8-o Dokud jsem jezdil tzv, "sockou", tak se mne nikdo neptal, zdali chci někde (nebo nějak) zastupovat:-P Já vždy jezdím sám za sebe a nemusí (ani nechci) mne nikdo zastupovat:-)

+1/−3
3.10.2013 18:50

R47a47d63e81k 51J65a53n69a68t49a 9235696904622

Občanské sdružení, jako spousta jiných. Nestudoval jsem to, ale myslím, že byste k nim klidně mohl vstoupit, pokud vás veřejná doprava zajímá.

Ale soudím, že nezajímá, tak nevím, proč to řešíte. Já taky neřeším sdružení např. včelařů.

+4/0
3.10.2013 19:17

T64o42m92a71s 19N34o51v95o64t51n75y 3451516348499

To jsou takoví vlakoví ekoteroristé. Je to vidět i z jejich odpovědí - všichni kritici jsou proti nic, je to automobilová lobby, letecká lobby atd. Argumentovat byznys cestujícími je úplně zcestné - kolik jich asi tak denně bude a kolik vlaků v průběhu dne vytíží. Vždyť dneska se nezaplní ani 1. třída Pendolina nebo Premium u Lea a to má pár sedaček.

+2/−2
3.10.2013 19:27
Foto

T19o77m37á75š 42K51i65r97o72v 1795668895497

Vy klikači mínusů, co kdyby jste napsali názor (jako zde pan Janata, děkuji), dříve, než kliknete na MÍNUS?

0/−3
3.10.2013 19:36
Foto

T46o52m66á28š 41K65i87r85o85v 1475268915827

Pane RADKO KŘIVÁNKU, umíte se vyjádřit slovy, nebo umíte jen klikat na MÍNUS jako ZBĚSILÝ?

0/0
3.10.2013 20:35

M50i82r22o15s15l24a28v 29S59t70u84d92á58n20k98a 9440309906519

Pokud nic jineho, tak by to melo vetsi smysl, nez Zemanuv kanal...

+8/0
3.10.2013 18:40

J43a12r59o21s83l57a14v 84J46o62n33á39š 4208824582105

U nás je možné všechno. Třeba třípatrová křižovatka na křížení dvou silnic (R 35 a I/37) u Opatovic. Jestli si to nějaká stavební lobby uplatí, tak budeme mít navíc šikanzen za 450 miliard, po kterém budou jezdit čtyři prodělečné spoje denně. Nebo je snad poptávka po jízdenkách z Prahy do Walbrzychu či Wroclawi větší? 8-o Ale Svaz cestujících ve veřejné dopravě to jistě myslí dobře! :-)

+2/−2
3.10.2013 18:09

V82l85a66d74i52m71í29r 86F80i80b35i82g54e88r 5514651561734

Tyto tratě jednou budou alternativou letecké dopravě. Rychlostně to vyjde nastejno.

+4/0
3.10.2013 18:56

T58o80m90a70s 37N57o11v38o81t65n35y 3411746208109

A cenově tu bude stát 2x víc než letadlo

0/−4
3.10.2013 19:28

R20a26d57e62k 25J98a71n81a72t40a 9125316314392

Proč myslíte? Tam, kde už je po Evropě VRT je v provozu, naopak cestující letadlům úspěšně přebírá (třeba Paříž-Londýn). Což by se asi nedařilo, pokud by to stálo 2x více.

+1/0
3.10.2013 20:04

J56a21r67o81s46l34a77v 19J21o57n18á72š 4238884632605

No tak Paříž a Londýn, to není Praha a Wroclav. Dokonce ani Mnichov - Varšava.

0/−1
4.10.2013 18:32

V49l16a24d81i44m72í93r 12F40i74b86i97g28e40r 5344351791974

Než lowcost asi ano ale s klasickou leteckou společností to bude vyrovnané, navíc nebudete musech procházet celotělovým skenem a bude tam víc místa. Hlavní problém vídím v tom jak zabránit hrdinům aby lezli přes koleje. On stačí regionální vlak a pár lidí se nechá přejet zvlášť na tomhle srazit 100 kilo v rychlosti 350km to by bylo asi hodně nebezpečné i pro ty ve vlaku.

+1/−1
4.10.2013 7:10

R34a54d67e58k 37J84a31n10a14t98a 9535526854812

VRT v západní Evropě bývají oplocené.

+1/0
4.10.2013 9:30

P28a21v89e94l 17M48a94r83e27š 6640517716477

Možná .Ale nemá smysl řešit, kde v ČR budou stavět, protože  je jasné, že kromě Prahy nikde.Rychlovlak má smysl v kontinentální dopravě na střední vzdálenosti ne v našem malém dolicku mezi Zemanovem  nad Vltavou a Mechovem .

Pokud  snad někdy přes HK povede rychlovlak , jen  prosviští kolem. Ono když  bude  stavět v Praze , tak možná někde u Chlumce dosáhne  cestovní  rychlosti.

0/−2
3.10.2013 21:04

V79l89a80d33i82m91í24r 63F19i91b89i78g38e59r 5444671931574

Nevím jak jsou ty vlaky konstruovány jestli jezdí ještě po kolejích nebo po magnetu ale pokud po kolejích bude jistě ta trať využitelná i pro dopravu mezi kraji. Ale to je jen představa jestli to tu někdy bude obávám se že my se toho už nedožijeme a dnešní děti možná někdy v důchodu. Rozjezd problémem až tak není to spíš zastavení a doufám že tu trať pokud ji budou dělat udělají dobře ne jako že se koridorová trať kříží se silnicí, ale že to udělají všude mimoúrovňově a nejlépe v betonovém tunelu aby tam nikdo nevlezl.

+1/0
4.10.2013 7:14

J87a87r14o78s16l49a38v 28J41o13n50á37š 4128174652475

Tak ono se dá vlézt i do tunelu. A pokud by se na každém křížení se silnicí musel stavět silniční podjezd, tak by se to pěkně prodražilo.

+1/−1
4.10.2013 18:36

P51e19t32r 75M70a59r70š28o19u28n 5105268776876

a jak byste chtěl to křížení vyřešit? ta třípatrovost zase není až taková hovadina, neboť se kříží dvě 4 proudovky, a do toho potřebujete pár odboček nejen mezi nima ale taky nejen do blízké vesnice, a to z obou směrů obou silnic... takové klasické sjezdy s podjezdem nebo nadjezdem jedné i druhé silnice silnice o kousek dál (na dvou místech tedy) by rozhodně nevyšel levněji. tady je prostě kruháč, a najedete pohodlně na jednom místě tam tam i tam... nebo snad měl být kruháč přímo na těch 4 proudech?...

+3/0
3.10.2013 20:49

J59a26r32o17s62l82a42v 10J83o41n93á63š 4608204232815

Tam jsou dvě čtyřproudovky a odbočka do Opatovic a druhá do elektrárny, přičemž od Opatovic není zapotřebí navázání na směr Hradec Králové a od elektrárny není zapotřebí připojení na Pardubice. Stačily by klasické nájezdy na mimoúrovňovou křižovatku. Určitě by se našlo levnější řešení než třípatrové betonové monstrum.

0/−1
4.10.2013 18:07

P89a82v22e90l 17M34a45r27e85š 6370267846697

Ma to jednu chybu.V Hradci by ten rychlovlak nezastavoval(nebo v Praze, coz by ale bylo trochu divne, nestavet v hlavnim meste. )

Vzdalenost obou mest je pro rychlovlak prilis mala .

Cistokrevny rychlovlak by mohl v CR stavet tak maximalne Praha a Ostrava,mensi vzdalenost zastavek nez 150 km nena smysl

+1/−3
3.10.2013 17:26

R87a48d22e50k 52J52a34n14a94t53a 9815146514352

Neteoretizujte. Samozřejmě, že by zastavoval.

Podívejte se, jaká je frekvence zastávek ICE v Německu. Zastavení po 100 km je tam dost často, pokud se jedná o dostatečně velké město. Například ICE München-Köln zastavuje na své trase dlouhé 417 km ve 4 městech.

+7/0
3.10.2013 17:39

V89o81j17t97ě60c15h 37R38e26m14e85š 1795353796158

Jenže u nás by to nemělo opodstatnění, protože v porovnání s těmi německými městy je Hradec, při vší úctě k Hradečákům, díra. Kolik asi tak lidí dá 500 Kč za jízdenku Praha - Hradec? A třeba do Mnichova jede denně z Hradce pár lidí.

+1/−5
3.10.2013 18:52

R30a35d65e57k 39J94a91n80a22t17a 9665876764932

Tak ještě jednou. Zmíněné ICE staví např. v Aschaffenburgu (70 tisíc) nebo v Ingolstadtu (120 tisíc.). Tedy města zhruba velikosti Hradce.

A není žádný důvod, proč by jízdenka měla stát 500 Kč. Třeba v Itálii stojí běžná jízdenka beze slev na 500 km kolem 50 EUR. Takže cena kolem 10 EUR je zcela reálná, nejspíš i nižší (máme tu nižší mzdy než v Itálii). Což je méně než cena benzínu, ale cesta uběhne oproti autu 3x rychleji.

Navíc náklady na jízdu vlaku po vysokorychlostní trati nejsou výrazně vyšší než po klasické trati (souprave je mírně dražší, spotřeba energie taky, ale je to vyváženo tím, že těch souprav potřebujete k převezení stejného počtu lidí méně, prootže lidi vozíte rychleji).

+4/0
3.10.2013 19:30

J38a39r85o65s97l54a44v 78J38o65n78á42š 4588314182635

A v jakém horizontu počítáte návratnost 500 miliardové investice? Nebo s její návratností není počítáno?

0/−1
4.10.2013 18:40

Najdete na iDNES.cz