- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Něco k tematu: zhodnocení potenciálu tratě Praha - Hradec s různými úpravami. https://www.dropbox.com/s/iffcvcb0slmgnyc/technicka-zprava.pdf
https://www.dropbox.com/s/8si8mim0u3j9lj0/vosecjir_gvd.pdf
https://www.dropbox.com/s/dip8971633vamcw/vosecjir_rychlostni-profil.pdf
Ještě doplnění k trase: Z Prahy využití Nového spojení směr Vysočany, zajetí do tunelu pod Prosekem, podél Vysočanské radiály kolem Zelenče, Čelákovic (odbočka), podél D11 až Libicím/Velkému Oseku (spojka směr Kolín a Poděbrady) u ˇ6íželic odbočení na Chlumec nad Cidlinou a od Chlumce nad Cidlinou využití stávající tratě Hradec Králové - Chlumec. Z Hradce Králové využití stávající tratě 031 po Trotinu, oblouk kolem Smiřic a přejetí k D11, nadjezd nad I/33 u Jaroměře do polohy cca stávajícího nádraží. odtud mezi Jaroměří a Josefovem pokračovat na Českou Skalici, Vysokovský tunel, Náchod. Dál s trasou mám trochu dilema... Jstli vést přes Polsko (Kudowa Zdrój) nebo na Hronov směr Broumov. Z Broumova tunel na polské území...
Trať smysl má již dnes a při některých uvažovaných propojkách se její význam zvýší. Budeme uvažovat o následujících propojkách na stávající tratě: Čelákovice, Velký Osek, Hradec Králové/Pardubice, Náchod.
1. Linka Praha - HK - Náchod - Walbrzych - Wroclav - Varšava (interval 2 hod),
2. linka Linka Praha - HK - Náchod - Broumov (interval 2 hod).
3. odklonění dvou tras z koridoru Praha - Pardubice (2 vlaky za hodinu).
4. pomalá linka Hradec Králové - Chlumec - Poděbrady - Lysá - Praha (1 hod).
5. Odklonění dopravy Praha - Kolín (2 trasy za hodinu). 6. Při uvažované spojce z Milovic na Mladou Boleslav také Praha - Mladá Boleslav - Turnov/Liberec (1 hod). Na výjezdu z Prahy to máme celkově 7 vlaků za hodinu. V oblasti Chlumce nad Cidlinou 4 vlaky za hodinu. Uvolní se tím stávající tratě pro zrychlení příměstské a nákladní dopravy. Přijde Vám to jako malé využití? A vemte si k tomu možnost vést vlaky odklonem při mimořádnostech kolem Prahy, kterých poslední dobou není právě málo Konečně by si i politici mohli propagovat "kamiony na koleje", protože při současném stavu to prostě nelze realizovat.
Kaniony na koleje beru, to by bylo zapotřebí, ale mohou nákladní vlaky jezdit po vysokorychlostní trati? Obávám se, že ne.
Hlavně ať už se s tou stavbou začne, ne jen o ní mluví.
Dovolím si tvrdit že minimálně za našeho života se o tom bude jen mluvit vždyť nejsou schopni dodělat ani pár km dálnic. D11 měla být hotová už v roce 2000 až do Trutnova k hranicím a zatím nevede ani do HK a minimálně 2 roky to ještě potrvá. D8 chybí pár km k dokončení a stejně to vypadá na alespoň 4 další roky
V článku se píše, že Hradec nemá spojení s Polskem, ano nyní nemá, ale před několika lety jezdíval rychlík z Prahy přes Hradec až do Wroclavy.
Já si myslím, že poptávka po spojení Praha - Wroclaw není dost velká na tak monstrózní projekt.
Pro železnici byly vždy důležitější Pardubice. Je to již sto let významný železniční uzel, stejně jako na Moravě Česká Třebová. Mechovaci se můžou stavět třeba na hlavu, ale i kvůli návaznosti na vnitrostátní dopravu by bylo logické vést VTR přes Pardubice.
Ale než se rychlodráha postaví, stejně už to bude Prdec nebo Hradubice
a dalších min. 1000 let koněřitě už nebude hlavní dopr. uzel
Tak to vypadá na dalšího samozvaného mesiáše, který za nic neodpovídá, ale všechno ví. Jinak to je blábol, kterému se není třeba věnovat.
jsou v cesku delany trate na rychlejsi jizdu nez 160km/h? nebo je to omezeni od uradu, ponevadz pac bych nechapal rychlovlak, kdyz by tu mohl jet jen polovicni rychlosti :-)
Rychlost na 160 omezuje zákon, ale to je ten poslední problém.
Hlavní problém je, že cíleně se tu zatím žádná trať na takovou rychlost nestavěla (aby ne, poslední nová trať se na území ČR stavěla v roce 1953). Těch pár dostatečně rovných úseků, kde by měla smysl rychlost vyšší, vzniklo mimochodem.
Tak jestli má na trase pozemek Havránková, tak tu VRT nepostavíte nikdy.