Diskuze

Dráha pro „šinkansen“ vede Hradcem. Zatím jen v železničních mapách

Hradec Králové by jednou mohl předčít Pardubice coby dopravní uzel. Přes Hradec by totiž mohla vést strategická větev vysokorychlostní tratě z Prahy do Polska.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ještě doplnění k trase: Z Prahy využití Nového spojení směr Vysočany, zajetí do tunelu pod Prosekem, podél Vysočanské radiály kolem Zelenče, Čelákovic (odbočka), podél D11 až Libicím/Velkému Oseku (spojka směr Kolín a Poděbrady) u ˇ6íželic odbočení na Chlumec nad Cidlinou a od Chlumce nad Cidlinou využití stávající tratě Hradec Králové - Chlumec. Z Hradce Králové využití stávající tratě 031 po Trotinu, oblouk kolem Smiřic a přejetí k D11, nadjezd nad I/33 u Jaroměře do polohy cca stávajícího nádraží. odtud mezi Jaroměří a Josefovem pokračovat na Českou Skalici, Vysokovský tunel, Náchod. Dál s trasou mám trochu dilema... Jstli vést přes Polsko (Kudowa Zdrój) nebo na Hronov směr Broumov. Z Broumova tunel na polské území...

1 0
možnosti

Trať smysl má již dnes a při některých uvažovaných propojkách se její význam zvýší. Budeme uvažovat o následujících propojkách na stávající tratě: Čelákovice, Velký Osek, Hradec Králové/Pardubice, Náchod. 

1. Linka Praha - HK - Náchod - Walbrzych - Wroclav - Varšava (interval 2 hod), 

2. linka Linka Praha - HK - Náchod - Broumov (interval 2 hod). 

3. odklonění dvou  tras z koridoru Praha - Pardubice (2 vlaky za hodinu). 

4. pomalá linka Hradec Králové - Chlumec - Poděbrady - Lysá - Praha (1 hod). 

5. Odklonění dopravy Praha - Kolín (2 trasy za hodinu).  6. Při uvažované spojce z Milovic na Mladou Boleslav také Praha - Mladá Boleslav - Turnov/Liberec (1 hod).  Na výjezdu z Prahy to máme celkově 7 vlaků za hodinu. V oblasti Chlumce nad Cidlinou 4 vlaky za hodinu. Uvolní se tím stávající tratě pro zrychlení příměstské a nákladní dopravy. Přijde Vám to jako malé využití? A vemte si k tomu možnost vést vlaky odklonem při mimořádnostech kolem Prahy, kterých poslední dobou není právě málo!! Konečně by si i politici mohli propagovat "kamiony na koleje", protože při současném stavu to prostě nelze realizovat.

2 0
možnosti

Kaniony na koleje beru, to by bylo zapotřebí, ale mohou nákladní vlaky jezdit po vysokorychlostní trati? Obávám se, že ne.

0 1
možnosti

Hlavně ať už se s tou stavbou začne, ne jen o ní mluví.

3 0
možnosti

Dovolím si tvrdit že minimálně za našeho života se o tom bude jen mluvit vždyť nejsou schopni dodělat ani pár km dálnic. D11 měla být hotová už v roce 2000 až do Trutnova k hranicím a zatím nevede ani do HK a minimálně 2 roky to ještě potrvá. D8 chybí pár km k dokončení a stejně to vypadá na alespoň 4 další roky;-(

2 0
možnosti

V článku se píše, že Hradec nemá spojení s Polskem, ano nyní nemá, ale před několika lety jezdíval rychlík z Prahy přes Hradec až do Wroclavy.

1 0
možnosti

Já si myslím, že poptávka po spojení Praha - Wroclaw není dost velká na tak monstrózní projekt.

0 1
možnosti

P90a51v30e18l 78M98a90r74e19š

3. 10. 2013 21:22

Pro železnici byly  vždy  důležitější Pardubice. Je to již sto let významný  železniční uzel, stejně  jako na Moravě  Česká  Třebová. Mechovaci se můžou  stavět  třeba na hlavu,  ale i kvůli  návaznosti  na vnitrostátní dopravu by bylo  logické  vést VTR přes Pardubice.

Ale než  se rychlodráha postaví,  stejně  už  to bude   Prdec nebo Hradubice;-D

2 4
možnosti

J17a73n 98M90o78l95n45á68r

4. 10. 2013 17:20

a dalších min. 1000 let koněřitě už nebude hlavní dopr. uzel;-D

1 0
možnosti

J16a24n 47M37a11t95ú57š

3. 10. 2013 19:53

Tak to vypadá na dalšího samozvaného mesiáše, který za nic neodpovídá, ale všechno ví. Jinak to je blábol, kterému se není třeba věnovat.

2 0
možnosti

jsou v cesku delany trate na rychlejsi jizdu nez 160km/h? nebo je to omezeni od uradu, ponevadz pac bych nechapal rychlovlak, kdyz by tu mohl jet jen polovicni rychlosti :-)

0 1
možnosti

Rychlost na 160 omezuje zákon, ale to je ten poslední problém.

Hlavní problém je, že cíleně se tu zatím žádná trať na takovou rychlost nestavěla (aby ne, poslední nová trať se na území ČR stavěla v roce 1953). Těch pár dostatečně rovných úseků, kde by měla smysl rychlost vyšší, vzniklo mimochodem.

1 0
možnosti

Tak jestli má na trase pozemek Havránková, tak tu VRT nepostavíte nikdy. :-P

4 0
možnosti

J48a45n 35M48o56l33n83á95r

3. 10. 2013 19:33

perník ostrouhá;-)

0 0
možnosti