Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Havarovaná lanovka měla povolení na pět roků, jezdila ale skoro 35 let

Zřícená nákladní lanovka v Přední Labské u Špindlerova Mlýna zřejmě sloužila téměř třicet let bez povolení. Podle Drážní inspekce lanovka získala kolaudaci jen jako dočasná stavba na pět let provozu, další dokumenty zatím scházejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G73u58s68t53a52v 74K11u29č91e40r31a 8196215601845

Já na bráchu bratr na ?

0/0
16.1.2014 21:13

J28a41n 56F91i38a59l67a 7334337505119

Tak odborníci měsíce zkoumají, jestli je to lanovka a majitel neodborník to měl vědět? Jak má člověk neznalý vědět, že na to, co dělá někdo vymyslel povolení?

Můžu například tahat dítě na saních, nebo potřebuji povolení na přepravu osob v přípojném nemotorovém vozidle?

0/0
16.1.2014 12:37

J44o12s67e82f 88N68o91v91á67k 6151851390238

tak pokutovat by meli hlavne toho mrtvyho, kdyz do toho vlezl i s celou rodinou, vzdyt tam nebyl poprvy, tak musel vedet, v jakym je to stavu.

+1/0
16.1.2014 8:12

P22e55t38r 46S63t78r15a20k35a 9567667675963

Osobne nejsem odbornik na hodnoceni technickeho stavu lanovek. Takze bych asi take nic nepoznal. Kdyby me do toho majitel posadil, asi bych mu i duveroval. Loni jsem jel lanovkou na Snezku z polske strany a jeji stav mi take nepripadal moc koser. Mel jsem si snad vyzadat potvrzeni od zkusebny? Ne. Za jeji provoz plne odpovida provozovatel - majitel. Je na nem, aby zarizeni splnovalo vsechny nalezitosti.

+1/0
16.1.2014 8:39

V63a60c66l16a34v 45P13e50r40o97u61t18k51a 6618277284921

a byla to také nákladní?

+1/0
16.1.2014 9:48

M79a41r12t43i79n82a 31M30o68u53d45r90á 7180543106249

klidně se vsadím, že před nástupem do nákladní lanovky byste minimálně zaváhal. Vypadá totiž jinak než ta na přepravu osob. (Např. takhle: http://1url.cz/BBIk)

0/0
16.1.2014 10:05

Ř90e15h41o34ř 60V79l50a36s71á80k 2564764381226

Když si tak čtu o té byrokracii, je mi z tohoto státu tak trochu zle.

I v mediálně sledovaném případě bude inspektorům trvat měsíce, než zjistí, do které jim to spadá kolonky? Kdyby majitel před těmi třiceti lety chtěl povolení prodloužit, tak se na jeho žádost možná někde dodnes někde práší. Jak se má v takovém státě podnikat, jak se tu má vůbec žít, když by člověk měl čekat měsíce jenom na to, aby se úřad rozhodl, zda to vůbec spadá pod jeho pravomoc.8-o

Takže všichni si různé svoje "lanovky" zprovozňujeme do měsíce a pak je to jen na úřednících a médiích, koho si vyberou, aby se na něm povozili, že se chová nelegálně ..... protože jinak se tu žít nedá.

+1/−1
16.1.2014 0:29

P26e86t90r 42N76i35v65n62i82c77k45ý 3852654905677

Jde o to, že to NIKDY nemělo sloužit jako doprava pro lidi. Pak by po něm ani pes neštěkl.

+1/0
16.1.2014 7:55

A59n31n52a 60B93o60r56o85v92c41o98v90á 3743712971358

Majitel si opravdu koleduje o problém, že to znovu zprovoznil. Ne kvůli drážní inspekci, ale kvůli tomu, že když ji nebyl schopen napoprvé zabezpečit proti tomu, aby do toho vlezli lidé, tak silně pochybuji, že je tomu schopen zabránit nyní.

 

Je možné, že dokonce namísto aby zabezpečil, že se tím nepřepravují lidé, k tomu dokonce některé nabádal. 

Ti lidé tam mohli vlézt na jeho výzvu, z důvodu nedorozumění či nedostatečného varování majitele. I když to od nich nebylo zrovna chytré, lidi běžně nebezpečí podceňují a je na zodpovědnosti majitele zabezpečit zařízení tak, aby nedošlo k nesprávnému použití. 

Ten majitel je stejný blbec jako ten, kdo nechá nabitou zbraň bez dozoru v přítomnosti batolete. 

Jasně, většina lidí by do takového zařízení nevlezla, ale utahaný člověk v noci, kdy je už všude tma lehce přehlédne typ zařízení a může se domnívat, že zařízení i když pochybné, běžně k takovéto přepravě lidí slouží. A pokud sloužilo dobře řadu let, tak bude i nyní.  Místo polemik, zda je nebo není toto lanovka a zda měla nebo neměla povolení, by mě daleko více zajímalo vyjádření zraněných žen, proč do toho vstoupily a zda byly nějak varovány či naopak nabádány k takovému využití lanovky majitelem. Podobně zásadní by bylo svědectví jiných hostů ohledně toho, jak byla lanovka zabezpečena, aby do ní nevstoupili lidé a zda jim nebyl nabídnut odvoz lanovkou.

+3/0
15.1.2014 23:59

F53i91l56i37p 57H98r74b77e74k 2574370316630

Obávám se, že zodpovězení Vašich posledních otázek by vneslo do případu jasno, a proto se to nikdy nedovíme a budeme spekulovat a zkoumat, zda lanovka byla lanovkou nebo ne ;-(

+3/0
16.1.2014 0:16

J88i74n24d58ř67i21c59h 13Š25k44o61p68e11k 4965111770435

hele do cizího se neleze, to je základ a není třeba kvůli tomu kolem každýho zařízení dělat plot

Nebo dle tebe se musí např. každý stroj oplotit, aby na něj někdo nevlezl a nespad z něj ? ;-D

+1/−1
16.1.2014 7:00

J90a90k84u51b 90Š92a19f63a20n59d55a 7745857451321

Takže zavřeme dálnice protože ŘSD (nebo jiný orgán) není schopen zajistit aby tam nikdo nevlezl pěšky. Může se mu tam pak něco stát. To samé třeba tratě.

0/0
16.1.2014 8:25
Foto

P35a32v14e65l 83M42a17r59t48i32n38e57k 9935675551113

Obycejny  vratek. To, ze prepravoval lidi je blbost a mel by za to zaplatit. Minimalne za to, ze nema v hlave mozek, ale seno. Resit kazde natazene lano s vlastnim pohonem, tak si zednici podavaji cihly do patra z ruky do ruky az nahoru.

+6/0
15.1.2014 21:54

F73i10l40i66p 46H46r21b96e80k 2154930576610

Pokud měl v hlavě seno, pak bylo vše v pořádku. Byla to "lehká lesní dráha pro přepravu dřeva a sena".

+4/0
15.1.2014 23:10

P13ř37e38m97e38k 43P78a92v44k92a 8118832408451

35 let sloužila a dalších 35 mohla, kdyby lidi nedělali blbosti

+15/−1
15.1.2014 21:19

L28i62b45o24r 95T63e57s80a74ř 9557776853882

rusáci tu byli také dočasně...

+4/−1
15.1.2014 20:47

M16i84l78a47n 58Č97e45r93n98ý 5583659349752

Běžný socialistický šlendrián, který přežil až do dnešní doby a pouze se transformoval do jiné podoby, holt lidé se nezměnili... Jen se divím, že to v současnosti prošlo přes všechny evropské normy a nařízení.

To je jasné, že nalézt do nákladní lanovky (notabene 30 let staré) je stejný hazard se zdravím a životem, jako vlézt do korby Tatrovky plné kamení či třeba na střechu vlaku. Přesto se takoví kandidáti na Darwinovu cenu občas najdou.Rv

+3/−9
15.1.2014 20:03

T18o39m17á38š 82V15e10s91e44l45ý 5895968920139

proč šlendrián? Prostě nákladní "lanovka", jakých je spousta a u které o nic nejde. Když to nepřetížíš nespadne to a když už to spadne s bagáží, nic se neděje. Místo neznám, ale podle fotek mi nepřijde že by pod tím vedla silnice nebo tak něco.

A když do toho někdo vleze, nesmí se pak divit.

+16/−1
15.1.2014 20:20
Foto

J31a62n 82K29u52k53l68a 4858584234

A kdyby Vám to s bagáží spadlo na hlavu?

0/−5
15.1.2014 20:43

P62a34v41e98l 34O62b85d58r71ž86á49l51e67k 6266944798872

Hned na úvodní fotce je varovná cedule se zákazem vstupu pod nosné lano...

+9/0
15.1.2014 20:45

P27e71t48r 87S49k64á94c24e41l 2269382237797

To je ale pro dnešní ovečky strašně málo jenom nějaká cedulka. Je třeba každého osobně a hlavně prokazatelně seznámit, že někam nesmí chodit,  a potvrdit vše podpisem, nejlépe notářsky ověřeným.

+7/0
15.1.2014 20:54

J17a31r79o92s75l57a72v 10B67r80ü58m41m35e16r 7634793946

Dnad člověk má oči a vidí, jestli nad ním něco jede, nebo ne.

+1/0
15.1.2014 20:51

M65i34l71a64n 50Č24e19r34n22ý 5683469849922

Šlendrián je, že provozovali lanovku i 30 let po skončení jejího povolení.

+2/0
15.1.2014 21:51

J46a56k44u91b 79Š27a70f73a50n46d16a 7865597901891

No právě se vede diskuse zda je to lanovka.

0/0
16.1.2014 8:38

P56a24v58e40l 43O46b59d14r50ž24á66l17e69k 6686624888362

Jaký šlendrián? Mělo to povolení i kolaudaci ... a že na to dnešní Drážní úřad nemá ve formulářích kolonku, je jeho problém.

Nebylo to zkolaudované jako lanovka, tak se na to žádné normy o lanovkách (ani působnost Drážního úřadu) nemohou vztahovat.

+4/−4
15.1.2014 20:48

M25a74r44i11e 95M43a35l45u19š30k25o86v65á 2769908333

Tak to rozhodně nesouhlasím - úvaha "nemá to papír, že je to lanovka, tak to lanovka není", je špatná - od čeho by pak byl správní delikt "provozování dráhy bez úředního povolení", kdyby nic, co nemá úřední povolení, nemohla být dráha?

+2/−3
15.1.2014 21:42

B29ř77e97t19i15s51l55a85v 52Š93í76m23a 9204101152

Nemáte pravdu ani jeden, nemá-li lanovku Drážní úřad v evidenci, není to dráha.

0/−1
15.1.2014 23:36

B86ř57e79t71i83s55l88a59v 80Š32í94m34a 9254441272

Mělo to povolení i kolaudaci na pět let, to už je dávno pryč.

Není to problém Drážního úřadu, při jeho vzniku a novém zákonu o drahách se musel každý vlastník dráhy zaregistrovat a pro provozování požádat o úřední povolení.

Takže je to lanovka na černo, osoby přepravovat nesmí, jak to pro náklady na nějakém zařízení, které oficielně není lanovkou, to nevím.

+1/0
15.1.2014 23:34

P84e47t74r 83S50t89r64a78k30a 9737287575583

Mohu se vas zeptat, jak jako bezny turista vite, jak je lanovka stara, jestli ma potrebna povoleni, kolaudaci a atesty? Nebo jsou toto dokumenty, ktere si ma clovek vyzadat treba pri lyzovani na horach u kazde lanovky aby mel jistotu? Pokud je tam nechal majitel - provozovatel nastoupit, je to jen a jen jeho boj, protoze on je ten, kdo ma za provoz odpovednost a mel by nest plne nasledky. Pokud vedel, ze tam jsou lide a vedome je prepravil, mel by byt za vznikle nasledky potrestan at jiz se jedna o jakykoliv typ zarizeni. Ani v jednom pripade to nesplnovalo podminky.

0/0
16.1.2014 8:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.