Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Neberte nám železnici, žádá třicet starostů z Orlických hor

Starostové vytáhli do boje za zachování a další rozvoj železniční dopravy v Orlických horách a podhůří. Memorandum podepsalo třicet obcí. Vlakové spoje postupně mizí, ale kraj tvrdí, že tratě rušit nehodlá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L16a11d15i96s41l91a46v 15T69u79m34a 4695733481963

Pardubicky kraj je do sebe zahledeny a sobecky utvar a OREDu o rozumnou dopravu lidi nejde. Rozhozeni pripoju kombinovane s rusenim spoju - tak to zacalo na trati pres Chornice, nakonec se trat pro osobni dopravu zrusila, OREDO na rok jezdilo po nesmyslne trase bez navaznosti. Dnes uz ani to. Takze z jihozapdniho okraje Olomouckeho kraje se na Pardubicko a pak na Prahu musime vracet desitky kilometru pres Hanou a patricne si priplatit jizdne, na Boskovicko, kam se vlakem objel kopec se jede sto km vic pres Brno. Do prace bez auta na tomto pomezi kraju se muze zapomenout.

+4/0
18.1.2014 11:31
Foto

P19e61t39r 42S84m19e92j13k52a36l 5841134797106

podpořte zachování vlaků... 

http://e-petice.cz/petitions/petice-za-zachovani-zeleznicni-dopravy-v-orlickych-horach.html

+3/−1
17.1.2014 12:22

M68i90l55a78n 96M20a31c26h 8330186601118

Leda po zavedení soukromých přepravců a volné soutěže, nevím proč bych měl podporovat nehorázné požadavky ČD.

+1/−4
17.1.2014 12:26

J38i70ř72í 29H70o91v78o13r78k83a 8247536152545

Až budou jezdit ty vlaky narvané (nebo cca 1000 osob/den/jeden směr)... Pak to má smysl....

0/−4
17.1.2014 13:05

J96i17ř12í 53E14r16b42e34n 1683204436247

Argument ve stylu: tužku nedostaneš, dokud se nenaučíš psát Rv

0/0
20.1.2014 11:18

J94i51ř86í 87H45o15v33o34r17k64a 8417786172245

Zásadní problém - desetileté smlouvy. Kraj tak platí za malý motorák naprosto stejně jako za několikavozový vlak.

Druhý problém - počty cestujících. Ať občané začnou přeplňovat stávající vlaky (zpravidla vozící vzduch). Potom nebude problém přidání dalších spojů (ztráta nebude tak vysoká)

Třetí problém - tarifní politika kraje. Koalice ČSSD a KSČM zrušila přestupní integrovaný tarif pro nemalé procento cestujících ve veřejné dopravě. Jediný existující přestupní tarif nyní nabízejí ČD !!

Jinak stávající průměrné dotace: vlak 137 Kč/km, autobus 14 Kč/km.

Navrhuji tak nejdříve zavést autobusy. Bude-li jejich vytížení dostatečné, lze zvažovat o převedení na železnici. Domnívám se ale, že výsledkem bude pouze mírné zvýšení počtu lidí, které zavedení vlaků neobhájí.

+3/−3
17.1.2014 12:10

M20a11r95e88k 16V40y34m90a64z34a18l 5318646552940

[>-]Ty dotace vlak/autobus jsou zkreslené....a přestupní jízdneky nezrušila koalice, ale firma OREDO, která si tím vynutila pořízení čipových karet od každého cestujícího za 150Kč pokud chce nadále využívat přestupní tarif. Nic jiného v tom není, jen okrádání lidí soukromou firmou.Ale pravda je, že koalice mlčí...Buďme rádi, že aspoň ČD funguje jak má...jestli se i železnice rozpadne, bude mít každý auto a bude konec s plynulou dopravou

+5/−1
17.1.2014 20:22

J94i46ř14í 18H36o77v82o61r91k95a 8787486802305

A kdo je vlastníkem Oreda? No přeci kraj. Kdo dozírá? Dosažení lidé z kraje. Kdo odsouhlasuje náplň činnosti? Kraj. 

Silně mi to připomíná argumentaci řeků na škrty - my nic, to stát. Zde je to trochu upraveno: my nic, to Oredo.

Jak mohou být údaje zkreslené? Vše se posílá v hláškách na MD ČR. Stačí si ty materiály otevřít.

Úbytek cestujících z důvodu zavedení karet bude. Přijde cestující jednou k pokladně a chce lístek na konkrétní místo. Nelze prodat. Pořiďte si kartu (která převyšuje 2x cenu jízdenky). Takový člověk už nikdy nepřijde a raději se domluví se sousedem, že si půjčí auto/sveze ho. Tím kraj přijde o část cestujících, kteří by snižovali ztrátu. O to více bude muse přisypat kraj. A na vlaky tuplem nezbyde...

+1/0
18.1.2014 7:46

M88a51r69e73k 96V91y31m33a71z31a36l 5828706592310

[>-] Pokud vím, tak firma OREDO je soukromá a s krajem uzavírá pouze smlouvy o dopravní obslužnosti. Tím je nechci hájit....jsou to lumpovéRv

0/0
18.1.2014 13:10

R63e36n83é 68F77l22á69š94a74r 5974860424

Vaše údaje jsou zkreslené, pane Hovorko, dráhy platí SŽDC za každý vůz zvlášť, proto nemůže jezdit malý motorák za stejné peníze, jako několika vozový vlak... A mimochodem jezdit autobusem je naprostá šílenost. Nepohodlí, nemožnost zajít na WC, málo místa, neochotní řidiči. Pokud mi někde zruší vlak, přesednu do auta, nikoliv do autobusu...

0/0
20.1.2014 14:49

M27i44l95a20n 61M85a19c44h 8440656611898

Kdyby tam pustili konkurenci, mohly být vlaky konkurenceschopné autobusům. Jenže ČSSD zajistila ČD desetiletý monopol! Tak teď to mají. Podepsání té smlouvy bylo totální diletantství nebo trestný čin.

0/−2
17.1.2014 11:35

M57a12r73e23k 41V86y10m93a22z12a70l 5418516632220

Pane Mach, konkurenci? Na lokálce? Já tam jezdím a nikdo ze soukromníků nepůjde do něčeho, co nevydělává. Už, to začíná být ohraná písnička, o tom jak konkurence vše na železnici vyřeší. Na hlavním tahu je 3 roky a soukromníci prodělávají oba. Je otázka času, kdy to skončí. Železnice je drahá, ale ekologická. Na to přišli vlády na západě.Proto dotují železnici miliardami. U nás se každá vláda obrací k železnici jen zády. Pod nátlakem automobilové lobby ustupuje. Nebyl by problém z větší části zase vozit zboží po železnici, ale kde není vůle....

+6/0
17.1.2014 20:29

M51i76l81a73n 97M98a14c88h 8150376341258

To jsou jen řeči mající dát bohulibý háv hanebnejm zájmům. Na tom západě ti soukromníci jezdí. Je otázka jesti dotovat, ale když už tak vysoutěženého dopravce vzešlého z konkurenční soutěže. Těmito řečmi nás krmili u telefonů, elektřiny, nájmů televizního vysílání. ... Bylo stokrát dokázáno, že jsou to bohapusté lži, ale lidé na to vždy a znovu skáčí. Pak vznikají blbosti jako třeba fotovolaické elektrárny a lidi se děsně diví, že se zdražuje a stoupá nezaměstnanost.

0/0
18.1.2014 15:51

R31e84n50é 85F28l70á32š78a30r 5194940814

Pane Machu, to nejsou jen řeči. Na lokálce nemůžete mít konkurenci, maximálně vysoutěženého dopravce, který bude jezdit za cenu podobnou té, za kterou jezdí České dráhy. potíž je totiž především v poplatcích pro SŽDC, které musí dopravci platit a jež jsou v tuto chvíli nehorázně vysoké. a jsme zase u těch politiků, kteří by měli říci, že poplatky sníží, třeba na úroveň tomu, co platí státu za využívání silnic autobusoví a kamionoví dopravci...

0/0
20.1.2014 14:45

M43i21l86a47n 14M42a35c77h 8190316961918

A pokud mi dáte 90Kč za km jsem první kdo se hlásí.

0/0
18.1.2014 15:52







Najdete na iDNES.cz