Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Neberte nám železnici, žádá třicet starostů z Orlických hor

Starostové vytáhli do boje za zachování a další rozvoj železniční dopravy v Orlických horách a podhůří. Memorandum podepsalo třicet obcí. Vlakové spoje postupně mizí, ale kraj tvrdí, že tratě rušit nehodlá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L66a65d74i86s56l97a68v 71T22u97m59a 4705423351263

Pardubicky kraj je do sebe zahledeny a sobecky utvar a OREDu o rozumnou dopravu lidi nejde. Rozhozeni pripoju kombinovane s rusenim spoju - tak to zacalo na trati pres Chornice, nakonec se trat pro osobni dopravu zrusila, OREDO na rok jezdilo po nesmyslne trase bez navaznosti. Dnes uz ani to. Takze z jihozapdniho okraje Olomouckeho kraje se na Pardubicko a pak na Prahu musime vracet desitky kilometru pres Hanou a patricne si priplatit jizdne, na Boskovicko, kam se vlakem objel kopec se jede sto km vic pres Brno. Do prace bez auta na tomto pomezi kraju se muze zapomenout.

+4/0
18.1.2014 11:31
Foto

P75e22t89r 79S13m86e93j87k74a19l 5671524537786

podpořte zachování vlaků... 

http://e-petice.cz/petitions/petice-za-zachovani-zeleznicni-dopravy-v-orlickych-horach.html

+3/−1
17.1.2014 12:22

M28i51l81a89n 49M50a89c55h 8290896461828

Leda po zavedení soukromých přepravců a volné soutěže, nevím proč bych měl podporovat nehorázné požadavky ČD.

+1/−4
17.1.2014 12:26

J71i32ř61í 87H14o61v68o29r80k31a 8497446962715

Až budou jezdit ty vlaky narvané (nebo cca 1000 osob/den/jeden směr)... Pak to má smysl....

0/−4
17.1.2014 13:05

J72i76ř98í 76E87r54b24e92n 1923554776797

Argument ve stylu: tužku nedostaneš, dokud se nenaučíš psát Rv

0/0
20.1.2014 11:18

J92i84ř36í 29H92o98v43o30r24k71a 8367866152165

Zásadní problém - desetileté smlouvy. Kraj tak platí za malý motorák naprosto stejně jako za několikavozový vlak.

Druhý problém - počty cestujících. Ať občané začnou přeplňovat stávající vlaky (zpravidla vozící vzduch). Potom nebude problém přidání dalších spojů (ztráta nebude tak vysoká)

Třetí problém - tarifní politika kraje. Koalice ČSSD a KSČM zrušila přestupní integrovaný tarif pro nemalé procento cestujících ve veřejné dopravě. Jediný existující přestupní tarif nyní nabízejí ČD !!

Jinak stávající průměrné dotace: vlak 137 Kč/km, autobus 14 Kč/km.

Navrhuji tak nejdříve zavést autobusy. Bude-li jejich vytížení dostatečné, lze zvažovat o převedení na železnici. Domnívám se ale, že výsledkem bude pouze mírné zvýšení počtu lidí, které zavedení vlaků neobhájí.

+3/−3
17.1.2014 12:10

M83a33r96e95k 12V46y91m76a77z22a55l 5528116902670

[>-]Ty dotace vlak/autobus jsou zkreslené....a přestupní jízdneky nezrušila koalice, ale firma OREDO, která si tím vynutila pořízení čipových karet od každého cestujícího za 150Kč pokud chce nadále využívat přestupní tarif. Nic jiného v tom není, jen okrádání lidí soukromou firmou.Ale pravda je, že koalice mlčí...Buďme rádi, že aspoň ČD funguje jak má...jestli se i železnice rozpadne, bude mít každý auto a bude konec s plynulou dopravou

+5/−1
17.1.2014 20:22

J78i38ř16í 20H34o68v83o92r61k38a 8507116762575

A kdo je vlastníkem Oreda? No přeci kraj. Kdo dozírá? Dosažení lidé z kraje. Kdo odsouhlasuje náplň činnosti? Kraj. 

Silně mi to připomíná argumentaci řeků na škrty - my nic, to stát. Zde je to trochu upraveno: my nic, to Oredo.

Jak mohou být údaje zkreslené? Vše se posílá v hláškách na MD ČR. Stačí si ty materiály otevřít.

Úbytek cestujících z důvodu zavedení karet bude. Přijde cestující jednou k pokladně a chce lístek na konkrétní místo. Nelze prodat. Pořiďte si kartu (která převyšuje 2x cenu jízdenky). Takový člověk už nikdy nepřijde a raději se domluví se sousedem, že si půjčí auto/sveze ho. Tím kraj přijde o část cestujících, kteří by snižovali ztrátu. O to více bude muse přisypat kraj. A na vlaky tuplem nezbyde...

+1/0
18.1.2014 7:46

M10a50r22e70k 81V70y89m94a96z53a40l 5878266162230

[>-] Pokud vím, tak firma OREDO je soukromá a s krajem uzavírá pouze smlouvy o dopravní obslužnosti. Tím je nechci hájit....jsou to lumpovéRv

0/0
18.1.2014 13:10

R72e50n96é 51F61l45á42š30a76r 5804460104

Vaše údaje jsou zkreslené, pane Hovorko, dráhy platí SŽDC za každý vůz zvlášť, proto nemůže jezdit malý motorák za stejné peníze, jako několika vozový vlak... A mimochodem jezdit autobusem je naprostá šílenost. Nepohodlí, nemožnost zajít na WC, málo místa, neochotní řidiči. Pokud mi někde zruší vlak, přesednu do auta, nikoliv do autobusu...

0/0
20.1.2014 14:49

M40i45l67a60n 44M24a28c76h 8710436801298

Kdyby tam pustili konkurenci, mohly být vlaky konkurenceschopné autobusům. Jenže ČSSD zajistila ČD desetiletý monopol! Tak teď to mají. Podepsání té smlouvy bylo totální diletantství nebo trestný čin.

0/−2
17.1.2014 11:35

M30a76r82e41k 61V78y45m51a77z79a87l 5868536592250

Pane Mach, konkurenci? Na lokálce? Já tam jezdím a nikdo ze soukromníků nepůjde do něčeho, co nevydělává. Už, to začíná být ohraná písnička, o tom jak konkurence vše na železnici vyřeší. Na hlavním tahu je 3 roky a soukromníci prodělávají oba. Je otázka času, kdy to skončí. Železnice je drahá, ale ekologická. Na to přišli vlády na západě.Proto dotují železnici miliardami. U nás se každá vláda obrací k železnici jen zády. Pod nátlakem automobilové lobby ustupuje. Nebyl by problém z větší části zase vozit zboží po železnici, ale kde není vůle....

+6/0
17.1.2014 20:29

M22i67l30a44n 89M44a69c59h 8590386911948

To jsou jen řeči mající dát bohulibý háv hanebnejm zájmům. Na tom západě ti soukromníci jezdí. Je otázka jesti dotovat, ale když už tak vysoutěženého dopravce vzešlého z konkurenční soutěže. Těmito řečmi nás krmili u telefonů, elektřiny, nájmů televizního vysílání. ... Bylo stokrát dokázáno, že jsou to bohapusté lži, ale lidé na to vždy a znovu skáčí. Pak vznikají blbosti jako třeba fotovolaické elektrárny a lidi se děsně diví, že se zdražuje a stoupá nezaměstnanost.

0/0
18.1.2014 15:51

R72e96n38é 51F38l69á77š30a83r 5614110674

Pane Machu, to nejsou jen řeči. Na lokálce nemůžete mít konkurenci, maximálně vysoutěženého dopravce, který bude jezdit za cenu podobnou té, za kterou jezdí České dráhy. potíž je totiž především v poplatcích pro SŽDC, které musí dopravci platit a jež jsou v tuto chvíli nehorázně vysoké. a jsme zase u těch politiků, kteří by měli říci, že poplatky sníží, třeba na úroveň tomu, co platí státu za využívání silnic autobusoví a kamionoví dopravci...

0/0
20.1.2014 14:45

M96i44l94a32n 60M56a79c17h 8840986161198

A pokud mi dáte 90Kč za km jsem první kdo se hlásí.

0/0
18.1.2014 15:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.