Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Jičínsku se čelně střetly dvě škodovky, zranilo se pět lidí

Při nehodě dvou osobních aut na Jičínsku se zranilo pět lidí. Jednadvacetiletého vážně zraněného řidiče museli vyprostit hasiči a do hradecké nemocnice ho transportoval vrtulník.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P41e10t71r 69M41i48c92h72a57l 2450804841572

Soudě dle fotek šlo Citygo do Oktávky z boku, takže řeči o lepší nové technologii miniauta jsou trochu mimo.

0/0
4.2.2014 20:43

M63a49r16t38i50n 20Š96e16n87k 4432212539579

Škoda, že není Octavia vyfocená z druhé strany aby bylo vdět, jak dopadla deformace karoserie. Na fotce toho přes zvednutou kapotu není moc vidět. I u Citiga by nevadilo vyfocení z druhé strany, přední sloupek tam vypadá dole zdeformovaný, ale i tak si myslim, že dopado nové Citigo oproti mnohem větší ale starší Octavii v této nehodě velice dobře.

0/0
4.2.2014 18:03

M81a95r84t72i82n 83Š63e34n40k 4642542589699

vidět. :-)

0/0
4.2.2014 18:04

J10a43n 22K56r21p51e50c 5766633934532

octavia I je strasne nebezoecnee auto. diky malemu rozvoru a velikemu previsu vzadu (jeste horsi v kombi verzi) je tezko riditelna i v primem smeru na mirne zhorsenem povrchu, na dalnici ji dela obrovske problemy i mirny bocni vitr. je to naprosta automobilova zrudnost ktera nikdy nemela ziskat homologaci.

0/0
3.2.2014 20:38

M85i48l13a36n 21B53r65e59j25c82h65a 3960868834621

Pozor ledovka !!!!

0/0
3.2.2014 15:18

J96i31ř32í 33B84a61u78e80r 4204626928400

Na vině je nebezpečná silnice,to už se dlouho nenapsalo.

+1/0
3.2.2014 11:17

M69a12r80t28i11n 41K85r44a79t36o22c85h97v93i42l 6855435466349

Ty deformační zóny u Citigo pracují celkem pěkně. Jen mě překvapuje ohnutý sloupek u řidiče. To Octavia dopadla o poznání hůře. Jo, technologie jde vpřed.

+4/0
3.2.2014 11:01

J71a58n 53F29r54o39l19í91k 6176670925734

Pěkně ta City tu Ochcávku zbourala. Bratrovražedný boj.:-P

+1/0
3.2.2014 11:27
Foto

I27v23a43n 89K22o12p47t95a 5557962271277

No asi součet rychlostí byl vyšší než u craschtestu.

0/−1
3.2.2014 11:47

T94o72m64á14š 30L82e94k49n78e74r 2405364341

součet rychlostí nehraje žádnou roli - nesčítají se...

0/−1
3.2.2014 13:13
Foto

I91v33a35n 70K72o26p56t58a 5547692731397

Ne, takže když se dva předměty proti sobě pohybují rychlostí 100km/h (každý relativně k povruchu země) tak vůči sobě se nepohybují relativní rychlostí 200kmh?

pokud jeden jede 50 a druhý 60 přímo proti sobě tak realtivní rychlost každédo z nich je 55km. ;-D

Pokud by se nesčítali popíralo by to fyzikální zákony.

0/0
3.2.2014 13:21

T59o15m16á28š 51Ž40i41t24n73ý 6301610251201

Ale následky se nesčítají. Protože je ve hře dvakrát tolik deformační zóny.

0/0
3.2.2014 14:17
Foto

I80v76a88n 92K42o87p58t90a 5947662231177

každé auto má jen tu svoji takže součet rychlostí / 2.

0/0
3.2.2014 14:19

T13o70m16á45š 27L94e39k90n17e45r 2445714551

U následků nehody nesmíte zaměňovat energii s rychlostí. Proto zjednodušeně každému vozidlu, které se srazí s protijedoucím, je úplně jedno, jak jelo druhé vozidlo rychle. Naopak důležitá je kinetická energie, kdy ze zákona o zachování energie (snad si matně vzpomínám ze školy) první vozidlo pohlcuje i část kinetické energie druhého vozidla. Tím se do výhody při střetu dostává například vozidlo hmotnější. Nicméně meritem Vašeho příspěvku bylo sčítání rychlostí a nikoliv energií, takže jste byl mimo...

0/0
3.2.2014 15:08
Foto

I88v95a92n 29K28o12p72t55a 5627452791697

Pokud si pamatuji ze školy tak kinetická (pohybová) energie je dána rychlosti a  vahou předmětu. Půl na půl vzhledem k relativní rychlosti je to velice zjednodušené ale myslím že víceméně správné( uvažujme dvě stejná auta pro zjednodušení.). To částečné pohlcování platí pro obě dvě vozidla - deformují se obě dvě nejen jedno.

0/0
3.2.2014 15:27

P60e36t85r 80I83s64k47r92a 7201477683356

Technologie jsou již zcela jinde a to řadu let. Kdyby ta vozítka byla postavená skutečně pro bezpečí, měla by nějaké deformační zóny. Citigo tam má kolik 40cm, ně narazí na rám? Octavia kdyby měla pořádně řešenou karoserii, tak se řidič nemusel vystřihávat. Jsou starší a bezpečnější vozy, ale ono je to NOVÉ a ONO TO STAČÍ

0/−1
3.2.2014 12:18
Foto

I78v56a35n 31K34o13p44t41a 5267462531917

A kouzlo je v tom aby se těch 40cm řízeně deformovalo tak aby to pohltilo kinetickou energii.

Názorná ukázka na youtube starší Volvo (tuším 940) a Modus - projel volvem jako nůž máslem. A to volvo je, řekněme synonymem bezpečného auta.

0/0
3.2.2014 13:27

P64e71t76r 64I49s61k50r35a 7361757653686

Pokud si pamatuju tento crash test, který nevypovídá prakticky o ničem vzhledem k časové propasti obou modelů, bylo to Volvo 850 což je starší a nižší třída proti 940, které jste jmenoval. Nutno si však připustit skutečné následky takového střetu. 

Modus měl jen zmuchlanou masku do rámu, zbytková kinetická energie jej však odmrštila zpět, tzn nejen zpomalení na nulu, ale ještě zrychlení zpět. Šok pro posádku byl mnohonásobně vyšší než pro posádku Volva, které se sice zmuchlalo, ale prostor posádky zůstal téměř nedotčen a přetížení pro ně bylo mnohonásobně nižší. V případě Modusu by taková nehoda znamenala pro posádku vyšší pravděpodobnost skrytých vnitřních zranění měkkých tkání a orgánů. U Volva by to odskákal spolujezdec patrně zlomenou nohou.

Pokud by však byly srovnány stejné ročníky, jak Volva tak Fordu Modus, onen by neměl šanci.

0/0
3.2.2014 13:40
Foto

I53v19a32n 80K96o78p45t50a 5367662491717

Viděl jste to video? To volvo mělo prostor pro řidiče (pravostrané řízení) prakticky nulový. prostor pro nohy zdeformovaný , posunutý sloupek řízení (střet s hrudníkem, tělo se i v pásech pohybuje kupředu), A sloupek deformovaný atd. To bylo minimálně na velmi těžké zranění, neli smrt na místě. Modus měl prostor pro posádku víceméně bez poškození. Otázka je co je pak horší decelarace a následný pohyb, anebo mechanická zranění vnějšími díly?

0/0
3.2.2014 14:10

P76e51t30r 58I10s47k52r23a 7811927253216

Dohledal jsem si jej a musím se opravit, skutečně se jedná o luxusnější vyšší model 940 a ano je tam pravostranné řízení. Do teď jsem to měl za místo spolujezdce. Konečná vypovídací hodnota "0" stále trvá. Jediné co bylo ohroženo ve Volvu jsou řidičovy nohy. Jak jsem říkal výše, srovnávat auta s takovým odstupem let výroby je jako srovnávat dnešní M1A4 Abrams s Pzkpw VI Tiger, nebo T55, abychom se dostali do podobné osy...

0/0
3.2.2014 14:44

J87a82n 52K57r96p43e98c 5126893654762

anebo ze oktavie to chytla zboku a citygo predkem...

0/0
3.2.2014 20:35

L24a79d63i44s46l11a13v 64N96á31d14v86o97r41n90í34k 6874335527856

..jj..to je dost široký úsek... kde se dost čast předjíždí tak, že předjíždějící si "vyžádá" uhnutí protijedoucího na krajinici....no a paní v citigu to nemusela pochopit....

+5/0
3.2.2014 10:57
Foto

M91a23r36t86i52n 92G67a47ž80á21k 1735167774455

Bohužel někteří na toto spoléhají a pak se diví.

+4/0
3.2.2014 11:00

J12a15n 22F78r38o27l88í82k 6956530265164

Vezla mě pražanda v dehtovém dvoulitru a před Uh. Hradištěm "požádala" kamion aby jí uhl do odstavného pruhu. My jeli z kopce přes kilo. Naštěstí to udělal. Jinak bych zde dnes nepsal. ;-O

+2/−1
3.2.2014 11:30

P18a20v78o47l 79D26r29o68t70á31r 4200231596

skutečně horší úsek bych viděl JC-HC-HK, zvlášt více HC - HK. Uhnutí na krajnici   denně...

0/0
3.2.2014 11:49
Foto

J71a39n 83B32r75a34u35n 1228878853275

No horší je to v BF, LM, PS a taky VZ.

0/0
3.2.2014 12:56



Najdete na iDNES.cz