Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamionu se pod tíhou nákladu zlomil návěs. Hlavní tah na Polsko stál

Silnici první třídy v náchodské části Běloves ve středu po 16. hodině zablokovala neobvyklá nehoda. Ukrajinskému kamionu se pod tíhou nákladu zlomil návěs a na jeho odstranění nestačil ani speciální hasičský vyprošťovací vůz. Policie odkláněla dopravu až do 23 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26i59n16d69ř26i76c94h 66Š35k44o78p85e90k 4175221530655

Sice nepřekročil max. hmotnost návěsu, ale náklad měl být buď podložen, aby se jeho váha rozložila na větší plochu návěsu nebo ho měli naložit více nad nápravy

+1/0
12.9.2014 7:17

J89a22n 13K34r17p33e31c 5126523944292

vsechno bylo v poradku, jen ten naves je nejaky divny...

0/0
11.9.2014 22:58

T31o98m12a37s 80S90v21o80b28o93d27a 5427925865307

tak už jedině zbývá vysvětlení, že ten návěs byl čínský výrobek ...

0/−1
11.9.2014 18:03

V21á45c77l52a57v 19P58o23u33s64t52k91a 3370131262

Těsně vedle, byl český.

0/0
11.9.2014 18:11

J30a57r17o44s36l41a50v 15Č10á95p 4403356710722

Ještě klika, že se mu stalo tady v civilizaci a na přehledném rovném úseku, a ne někde v polských kopcích u Polanice.

0/0
11.9.2014 17:36

M79i20l46a85n 22V85o33t10a47v19a 5384176751472

za deset tisíc mi nevyvařili ani podběhy s blatníkem. prosím o kontakt na toho mechanika co to za deset tisíc opraví ;-)

+5/0
11.9.2014 15:42

V83á88c63l17a63v 96P45o20u97s66t54k79a 3160451812

Tohle nikdo neopraví.

0/0
11.9.2014 16:03

J21a31n 47P85e43r22n27i65k 8790501798266

Berte to tak, návěs byl starý 25let (odhaduji), takže po odečtení amortizace a ceny šrotu vznikla škoda 10 000Kč. Že musí koupit nový za X mega, to je věc jiná s případem naprosto nesouvisející.

0/0
12.9.2014 9:46

M82i48l77a36n 59V92o66t26a46v88a 5754386351612

jenže takhle policie ani řidič škodu na místě nepočítá. to až maximálně pojišťovna

0/0
12.9.2014 11:20
Foto

M81i53r91o16s16l50a51v 88Z25a71p52l73e62t30a27l 3197225378473

Ten návěs je na kotoučích, takže starý není, respektive do deseti let věku.

0/0
12.9.2014 17:08
Foto

F23r96a41n70t16i61š22e88k 97H92r44a92b21a33l 3613679356598

Tak, a teď si to spravte! ;-)

+1/0
11.9.2014 14:41

M72i10r37o37s66l75a35v 62D95i71o48p17a34n 2606389248372

Chtělo to asi kratší návěs. Tento je moc dlouhý a proto nevydržel.

0/0
11.9.2014 14:00

V29á20c46l39a92v 26R51o58s53e32n59b28e21r94g 6949677452217

Je to jedno. U delšího je akorát větší průhyb, ale zatížení (napětí v materiálu) je stejné.

0/−1
11.9.2014 18:53

M98i20r56o31s16l18a20v 88H73ý81l 5735417159789

Slyšel jste něco o páce? 

Zatížení je stejné, ale při větší rozteči podpěr moment síly (napětí v materiálu) narůstá.

+3/0
11.9.2014 22:28

J82a13n 51H31o94r65s56k57ý 2776820447255

Chtěl jsem si původně koupit obyčejný vozejk za osobák, ale vzhledem k ceně (zlomený návěs -10 tis.) půjdu asi do návěsu!;-D

+7/0
11.9.2014 13:43

F16r50a11n76t79i70š22e60k 27N67á16v23a12r36a 4505296441772

ten návěs snad svařovat nemůžou, svár nemůže mít takovou pevnost.

10 tisíc škoda je blbost, nebo se mýlím ?

+1/0
11.9.2014 13:18

D27a47v52i76d 25K69r72á10l 1129886639318

sváry mají povětšinou lepší pevnostní charakteristiky než materiál

+5/0
11.9.2014 13:21

J37a21n 15N10o66v18á22k 9925208614795

ale zase hrozí vnitřní pnutí a trhliny.

0/0
11.9.2014 13:32

E87v20z76e89n 49S93o54u45k21u79p 1597444906488

záleží na použitých elektrodách...

0/0
11.9.2014 15:30

M90a80r37t75i77n 81V57y39s89k56o11c23i44l 3282388365330

tohle varit elektrikou? No nevim nevim...

0/0
11.9.2014 17:25

E25v47z59e42n 98S35o30u78k55u66p 1767834706918

koupit dvě pořádný íčka traverzy a mají vystaráno ;-)

+2/0
11.9.2014 15:31

T29o65m18á85š 79Ž45i25t38n13ý 6491960631741

no jestli právě tenhle už vařenej nebyl :-)

0/0
15.9.2014 17:15

E75v14z75e25n 19S87o63u22k83u58p 1487654596578

Hloupě naložené, chtělo to dát nad nápravy...

+2/−2
11.9.2014 13:05

J30i20ř14í 73K68o96d36ý44d14e58k 7470910216943

Hloupost - kdyby to dal na predni napravy byl by pretizen, kdyby to mel nad zadni napravy, byl by rovnez pretizen a kopci by hrozilo, ze nadzvedne hnaci napravu tahace.

+1/0
11.9.2014 13:15

D22a96v62i77d 34K58r25á13l 1399576889298

takže takhle se mu to akorát rozlomilo vejpůl

+1/0
11.9.2014 13:22

J57i18ř69í 26K52o35d31ý24d14e33k 7390800986363

Videl jsem desitky nadrozmeru - a kazdy byl nalozen tak jako tenhle. Uprostred podvalu.

+1/0
11.9.2014 13:29

T40o71m55á37š 33Ž97i91t51n24ý 6301790241161

jo, ale většinou pod tím byly ještě travrezy které to roznášely na celou plochu návěsu.

A nebo to byl bytelnější návěs.

+1/0
15.9.2014 17:16

V43á54c90l62a25v 53P20o88u66s27t60k32a 3250761162

To je sice pravda, ovšem ten náklad je naložený dobře.

0/−2
11.9.2014 13:30

J71a81n 26N62o51v93á86k 9695748164585

Pokud výrobce návěsu garantuje nosnost 30 tun a neupřesní, jak přesně musí být náklad rozložený, a návěs byl technicky OK, je na vině on.

Pokud tam požadavky na rozložení nákladu jsou a nebyly dodržené, nebo byl návěs poškozený, je na vině řidič.

+3/0
11.9.2014 13:35

E95v77z42e86n 89S12o45u90k76u33p 1507174856708

Ty 3 nápravy vzadu by to měly unést - kdyby nechal 30% hmotnodti k prostředku, tak se ani v kopci nemůže nadzvednout hnaná náprava tahače.... Otázkou je, kolik mají zadní nápravy povolené zatížení...

0/0
11.9.2014 15:28

D20a69v22i20d 32V22a55c90e30k 1689977674384

Evžene, kolik jste s takovýma autama najezdil? Tzv. lehký tahač je na pokutu a popravdě i nebezpečný na mokru, auto nezatáčí, ty 3 tandemový nápravy to drží rovně. Už se takhle vysypalo dost lidí, v létě se ale takhle nakládá, auto má menší spotřebu a líp jede.

Jinak ale, pokud ten náklad byl tak jak zůstal, je to špatně, ale to nejspíš nebyl, je vidět jak tahač sedí na zadku. Těžiště nákladu u většiny 13,5m návěsů vychází na místo kde je pozice 9 hodin na obvodu 1. kola návěsu.

Pokud má náklad 28,5 tuny, je to podle mě hodně na hraně celkové, ale odstrojený návěs by to mohl dát a Renault Premium je lehké auto. I přesto si ale myslím, že je to úplně o fous, naložit to podle předpisů je alchymie, ale jde to.

Ten letitej PANAV návěs na fotkách, to je jedna velká koroze, tyhle typy měly potíže už pár let po uvedení do provozu, mezikrystalická koroze je prevít, taky jsem ho kdysi dávno tahal a trhliny se objevovaly, ačkoliv nebyl moc starej.

R^

+2/0
11.9.2014 16:44

J30i29n73d78ř83i13c29h 74Š76k11o75p25e24k 4415471530655

měli náklad podložit tak, aby se jeho váha rozložila na větší plochu

+1/0
12.9.2014 7:19
Foto

I63v95a55n 52K81o81p75t47a 5627592671747

Vždy se nakládá tak aby to pokud možno bylo mezi nápravama. Oni zas nesmí překročit tlak na nápravu, pneu má také svojí max. nosnost atd.

0/0
11.9.2014 15:04

E19v44z29e61n 80S26o27u97k48u46p 1877204926198

No nevím, ty tři nápravy vzadu by to mohly unést ...

0/0
11.9.2014 15:24

L92u95b94o90š 73B12ř35e66z71i52n25a 2552483530361

Vynikající reklama pro výrobce návěsu firmu Panav ze Senice na Hané.

0/0
11.9.2014 12:58

M25i34r45o53s65l41a81v 24M44e97t23e49l14k28a 5751850614434

Petr Murček sice dává +,ale sám zřejmě o dopravě toho moc neví.

0/0
11.9.2014 12:45

K87a84t80e55ř87i57n42a 18K46o90z14á15k42o71v90á 2818241115438

Už se těším, až se něco takového stane u nás na Bojišti na mostě, který nyní údajně vydrží i jízdu kolony tanků. Jinak je na 7-mistupňové škále na stupni 5, to i ten most ve Vilémově byl na tom líp (ten byl 4-5).

0/0
11.9.2014 12:36

J53o60s36e77f 61B95a76l34o96u16n 4900856905811

Za to určitě taky může Putin,že?;-D

+1/−14
11.9.2014 12:33

L67u62d72ě79k 37N75ě13m45e29c 5505771192114

Tobě hrabe, nebo tě to už na Novinkách nebaví?

+5/0
11.9.2014 12:48

R35a32d66i88m 27H41e41n10e16k 6209337839771

Jestli to nebyl nějaký Ruský atentát na chudáka Ukrajinského šoféra.

0/0
11.9.2014 12:32

M63i59r35o26s59l10a32v 47M78e98t20e54l48k97a 5961340204584

pane jo,dát 28,5 t na PANAV,tak to se ptám,těch policistů,kde přišli na to,že tento návěs může vozit tuto váhu.Sama prázdná souprava musí mít nejméně 13 t.takže počítejte

+2/−1
11.9.2014 11:54

V68á59c69l54a66v 17P88o58u53s89t74k56a 3390871112

Kolik vám to vyšlo?

0/0
11.9.2014 12:10

M72i25r76o29s68l49a54v 71M32e36t21e22l50k29a 5441170884564

no mně,že byl o 1,5 tuny přetížen.Jak jsem se ale mýlil.My máme přece silnice až na 48 tun nákladu,tedy žasnu.Bavíme se samozřejmě o vnitrostátní přepravě.

0/0
11.9.2014 12:41

V51á72c23l33a95v 51P45o67u15s20t56k89a 3490201192

Tak tomuhle opravdu nerozumím.

0/0
11.9.2014 12:52

M80i32r30o77s64l70a13v 95M37e43t42e54l66k69a 5241460104284

mezinárodní přepravy do 40 tun.Pouze vnitro-přepravy s vyjímkou do 48 tun.Informoval jsem se,neb jste mě trošku vykolejili.V okolních zemích je 40.pouze Francie nyni zvedla na 42 t.

0/0
11.9.2014 12:56

V15á65c74l76a76v 72P41o60u62s38t97k80a 3820251122

Ponechme stranou nosnost samotného návěsu, to vyřeší letmý pohled do TP, proč myslíte, že nemůžete vézt víc jak 40 tun na mezinárodní přepravě?

0/0
11.9.2014 13:10

D40a28v97i66d 51V28a52c54e45k 1789907514844

Díval jste se letmo do TP?? Nosnost je daleko vyšší, záleží na váze tahače a kolik pak zbude do celkový. Jinak návěs v se uvádí v TP jen váha pohotovostní (dnes provozní) a pak celková, (dnes nejvyšší dovolená. 3x8 t na nápravu je 24 a 11,5 na zadek návěsu. Pak záleží na tom , jak je posunutá točna, měla by být tak aby se dalo při plné zátěži na zadku tahače dosáhnou maxima i na přední nápravě (7,5t).  V tomto případě, vzhledem k tomu že má sundaný i rezervy bych si vsadil, že nejel ani na výjimku a vešel se do standardu, tedy 40 tun

0/0
11.9.2014 17:34

V75á53c68l19a37v 83P82o45u41s14t58k87a 3260111412

Naprosto s vámi souhlasím, jen jsem reagoval na pana Metelku.

0/0
11.9.2014 18:13

D15a24v54i28d 39V23a48c70e57k 1949817744594

jo, a mám tam chybu, mělo tam být napsáno: ... 11,5 na zadek tahače...

0/0
11.9.2014 20:50

G29a94b84r34i87e65l 17H93o29r70t95e98n 9791709363684

Podle vašeho odhadu by byla ještě půl tuny rezerva.:-)

Jinak mě ale docela překvapuje, že policie neshledala zavinění řidiče, který je za způsob uložení odpovědný - taková těžká potvora patří na traverzy, ne na palety.

+3/0
11.9.2014 12:18







Najdete na iDNES.cz