Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamionu se pod tíhou nákladu zlomil návěs. Hlavní tah na Polsko stál

Silnici první třídy v náchodské části Běloves ve středu po 16. hodině zablokovala neobvyklá nehoda. Ukrajinskému kamionu se pod tíhou nákladu zlomil návěs a na jeho odstranění nestačil ani speciální hasičský vyprošťovací vůz. Policie odkláněla dopravu až do 23 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30i20n90d48ř41i68c52h 77Š81k95o59p56e92k 4155891710855

Sice nepřekročil max. hmotnost návěsu, ale náklad měl být buď podložen, aby se jeho váha rozložila na větší plochu návěsu nebo ho měli naložit více nad nápravy

+1/0
12.9.2014 7:17

J32a26n 90K12r58p17e18c 5946403594322

vsechno bylo v poradku, jen ten naves je nejaky divny...

0/0
11.9.2014 22:58

T64o33m81a97s 48S82v56o37b88o85d30a 5737565315417

tak už jedině zbývá vysvětlení, že ten návěs byl čínský výrobek ...

0/−1
11.9.2014 18:03

V44á38c31l98a74v 78P97o22u39s85t40k22a 3700131822

Těsně vedle, byl český.

0/0
11.9.2014 18:11

J52a11r18o30s23l58a24v 60Č18á19p 4583616820982

Ještě klika, že se mu stalo tady v civilizaci a na přehledném rovném úseku, a ne někde v polských kopcích u Polanice.

0/0
11.9.2014 17:36

M12i52l43a79n 26V71o79t73a40v84a 5524666201522

za deset tisíc mi nevyvařili ani podběhy s blatníkem. prosím o kontakt na toho mechanika co to za deset tisíc opraví ;-)

+5/0
11.9.2014 15:42

V21á17c69l84a34v 15P43o29u65s36t18k82a 3300761232

Tohle nikdo neopraví.

0/0
11.9.2014 16:03

J89a25n 26P25e22r37n43i96k 8410531418126

Berte to tak, návěs byl starý 25let (odhaduji), takže po odečtení amortizace a ceny šrotu vznikla škoda 10 000Kč. Že musí koupit nový za X mega, to je věc jiná s případem naprosto nesouvisející.

0/0
12.9.2014 9:46

M78i69l33a76n 55V47o70t48a10v48a 5724376761652

jenže takhle policie ani řidič škodu na místě nepočítá. to až maximálně pojišťovna

0/0
12.9.2014 11:20
Foto

M81i85r16o71s43l51a12v 60Z50a68p35l50e97t25a77l 3207375408923

Ten návěs je na kotoučích, takže starý není, respektive do deseti let věku.

0/0
12.9.2014 17:08
Foto

F12r64a59n41t59i61š44e58k 38H22r50a52b88a48l 3553549566898

Tak, a teď si to spravte! ;-)

+1/0
11.9.2014 14:41

M69i20r88o10s27l28a64v 50D15i49o55p69a88n 2206429448732

Chtělo to asi kratší návěs. Tento je moc dlouhý a proto nevydržel.

0/0
11.9.2014 14:00

V11á32c54l56a20v 97R91o73s47e10n26b46e12r51g 6699307302677

Je to jedno. U delšího je akorát větší průhyb, ale zatížení (napětí v materiálu) je stejné.

0/−1
11.9.2014 18:53

M30i13r12o46s41l76a19v 55H94ý13l 5675337399199

Slyšel jste něco o páce? 

Zatížení je stejné, ale při větší rozteči podpěr moment síly (napětí v materiálu) narůstá.

+3/0
11.9.2014 22:28

J54a73n 54H32o12r42s58k21ý 2966350797275

Chtěl jsem si původně koupit obyčejný vozejk za osobák, ale vzhledem k ceně (zlomený návěs -10 tis.) půjdu asi do návěsu!;-D

+7/0
11.9.2014 13:43

F48r13a13n96t84i49š68e52k 22N41á70v63a89r77a 4465636131872

ten návěs snad svařovat nemůžou, svár nemůže mít takovou pevnost.

10 tisíc škoda je blbost, nebo se mýlím ?

+1/0
11.9.2014 13:18

D15a24v69i16d 91K37r96á47l 1289866189188

sváry mají povětšinou lepší pevnostní charakteristiky než materiál

+5/0
11.9.2014 13:21

J15a75n 65N23o37v15á52k 9965288284635

ale zase hrozí vnitřní pnutí a trhliny.

0/0
11.9.2014 13:32

E86v96z23e13n 89S41o34u95k94u18p 1187304656578

záleží na použitých elektrodách...

0/0
11.9.2014 15:30

M42a21r75t10i47n 30V80y43s13k35o94c97i76l 3492418215150

tohle varit elektrikou? No nevim nevim...

0/0
11.9.2014 17:25

E69v86z59e82n 18S78o34u16k15u93p 1907234106968

koupit dvě pořádný íčka traverzy a mají vystaráno ;-)

+2/0
11.9.2014 15:31

T55o10m65á94š 93Ž76i95t80n96ý 6811530931861

no jestli právě tenhle už vařenej nebyl :-)

0/0
15.9.2014 17:15

E18v91z64e83n 63S82o12u48k42u15p 1737344416518

Hloupě naložené, chtělo to dát nad nápravy...

+2/−2
11.9.2014 13:05

J93i41ř36í 89K29o12d37ý48d96e21k 7530460436193

Hloupost - kdyby to dal na predni napravy byl by pretizen, kdyby to mel nad zadni napravy, byl by rovnez pretizen a kopci by hrozilo, ze nadzvedne hnaci napravu tahace.

+1/0
11.9.2014 13:15

D88a89v76i39d 23K90r25á23l 1509196369398

takže takhle se mu to akorát rozlomilo vejpůl

+1/0
11.9.2014 13:22

J97i58ř23í 93K90o70d61ý35d12e48k 7700910336913

Videl jsem desitky nadrozmeru - a kazdy byl nalozen tak jako tenhle. Uprostred podvalu.

+1/0
11.9.2014 13:29

T59o68m93á52š 40Ž27i48t91n59ý 6521370441201

jo, ale většinou pod tím byly ještě travrezy které to roznášely na celou plochu návěsu.

A nebo to byl bytelnější návěs.

+1/0
15.9.2014 17:16

V50á35c79l90a26v 62P89o14u78s35t12k29a 3820841182

To je sice pravda, ovšem ten náklad je naložený dobře.

0/−2
11.9.2014 13:30

J16a50n 28N84o15v31á41k 9565298964785

Pokud výrobce návěsu garantuje nosnost 30 tun a neupřesní, jak přesně musí být náklad rozložený, a návěs byl technicky OK, je na vině on.

Pokud tam požadavky na rozložení nákladu jsou a nebyly dodržené, nebo byl návěs poškozený, je na vině řidič.

+3/0
11.9.2014 13:35

E19v89z15e98n 69S66o55u59k20u10p 1317564536388

Ty 3 nápravy vzadu by to měly unést - kdyby nechal 30% hmotnodti k prostředku, tak se ani v kopci nemůže nadzvednout hnaná náprava tahače.... Otázkou je, kolik mají zadní nápravy povolené zatížení...

0/0
11.9.2014 15:28

D43a86v79i43d 91V33a57c41e40k 1849187334524

Evžene, kolik jste s takovýma autama najezdil? Tzv. lehký tahač je na pokutu a popravdě i nebezpečný na mokru, auto nezatáčí, ty 3 tandemový nápravy to drží rovně. Už se takhle vysypalo dost lidí, v létě se ale takhle nakládá, auto má menší spotřebu a líp jede.

Jinak ale, pokud ten náklad byl tak jak zůstal, je to špatně, ale to nejspíš nebyl, je vidět jak tahač sedí na zadku. Těžiště nákladu u většiny 13,5m návěsů vychází na místo kde je pozice 9 hodin na obvodu 1. kola návěsu.

Pokud má náklad 28,5 tuny, je to podle mě hodně na hraně celkové, ale odstrojený návěs by to mohl dát a Renault Premium je lehké auto. I přesto si ale myslím, že je to úplně o fous, naložit to podle předpisů je alchymie, ale jde to.

Ten letitej PANAV návěs na fotkách, to je jedna velká koroze, tyhle typy měly potíže už pár let po uvedení do provozu, mezikrystalická koroze je prevít, taky jsem ho kdysi dávno tahal a trhliny se objevovaly, ačkoliv nebyl moc starej.

R^

+2/0
11.9.2014 16:44

J38i88n19d77ř60i93c47h 53Š98k97o79p64e45k 4735321730185

měli náklad podložit tak, aby se jeho váha rozložila na větší plochu

+1/0
12.9.2014 7:19
Foto

I83v92a74n 56K71o43p60t22a 5367732301767

Vždy se nakládá tak aby to pokud možno bylo mezi nápravama. Oni zas nesmí překročit tlak na nápravu, pneu má také svojí max. nosnost atd.

0/0
11.9.2014 15:04

E59v29z89e46n 23S27o70u11k31u70p 1627154836438

No nevím, ty tři nápravy vzadu by to mohly unést ...

0/0
11.9.2014 15:24

L88u10b77o55š 58B35ř67e31z11i25n57a 2952653540571

Vynikající reklama pro výrobce návěsu firmu Panav ze Senice na Hané.

0/0
11.9.2014 12:58

M65i33r29o26s76l48a77v 89M28e31t56e60l71k86a 5231400684714

Petr Murček sice dává +,ale sám zřejmě o dopravě toho moc neví.

0/0
11.9.2014 12:45

K37a53t60e44ř79i24n94a 18K37o28z73á87k27o60v26á 2538651465428

Už se těším, až se něco takového stane u nás na Bojišti na mostě, který nyní údajně vydrží i jízdu kolony tanků. Jinak je na 7-mistupňové škále na stupni 5, to i ten most ve Vilémově byl na tom líp (ten byl 4-5).

0/0
11.9.2014 12:36

J88o17s94e21f 19B59a34l12o73u94n 4440866845881

Za to určitě taky může Putin,že?;-D

+1/−14
11.9.2014 12:33

L33u37d10ě95k 31N52ě15m30e67c 5215581252394

Tobě hrabe, nebo tě to už na Novinkách nebaví?

+5/0
11.9.2014 12:48

R13a94d44i28m 30H75e96n79e64k 6429427519831

Jestli to nebyl nějaký Ruský atentát na chudáka Ukrajinského šoféra.

0/0
11.9.2014 12:32

M55i21r30o22s91l41a88v 98M92e32t25e56l44k93a 5371670484834

pane jo,dát 28,5 t na PANAV,tak to se ptám,těch policistů,kde přišli na to,že tento návěs může vozit tuto váhu.Sama prázdná souprava musí mít nejméně 13 t.takže počítejte

+2/−1
11.9.2014 11:54

V61á93c30l30a16v 39P76o24u20s86t19k68a 3940671542

Kolik vám to vyšlo?

0/0
11.9.2014 12:10

M46i96r92o98s55l28a27v 36M40e19t72e29l70k85a 5811690214254

no mně,že byl o 1,5 tuny přetížen.Jak jsem se ale mýlil.My máme přece silnice až na 48 tun nákladu,tedy žasnu.Bavíme se samozřejmě o vnitrostátní přepravě.

0/0
11.9.2014 12:41

V58á80c57l62a34v 14P90o45u77s30t11k88a 3340361562

Tak tomuhle opravdu nerozumím.

0/0
11.9.2014 12:52

M12i96r95o43s67l91a64v 43M66e89t21e43l20k16a 5371380274964

mezinárodní přepravy do 40 tun.Pouze vnitro-přepravy s vyjímkou do 48 tun.Informoval jsem se,neb jste mě trošku vykolejili.V okolních zemích je 40.pouze Francie nyni zvedla na 42 t.

0/0
11.9.2014 12:56

V52á45c86l96a82v 71P88o18u20s50t96k34a 3500841452

Ponechme stranou nosnost samotného návěsu, to vyřeší letmý pohled do TP, proč myslíte, že nemůžete vézt víc jak 40 tun na mezinárodní přepravě?

0/0
11.9.2014 13:10

D71a68v88i84d 36V52a32c93e46k 1899727234704

Díval jste se letmo do TP?? Nosnost je daleko vyšší, záleží na váze tahače a kolik pak zbude do celkový. Jinak návěs v se uvádí v TP jen váha pohotovostní (dnes provozní) a pak celková, (dnes nejvyšší dovolená. 3x8 t na nápravu je 24 a 11,5 na zadek návěsu. Pak záleží na tom , jak je posunutá točna, měla by být tak aby se dalo při plné zátěži na zadku tahače dosáhnou maxima i na přední nápravě (7,5t).  V tomto případě, vzhledem k tomu že má sundaný i rezervy bych si vsadil, že nejel ani na výjimku a vešel se do standardu, tedy 40 tun

0/0
11.9.2014 17:34

V80á38c50l91a83v 90P80o90u69s15t23k34a 3540591812

Naprosto s vámi souhlasím, jen jsem reagoval na pana Metelku.

0/0
11.9.2014 18:13

D24a46v42i48d 35V96a48c47e47k 1529907544294

jo, a mám tam chybu, mělo tam být napsáno: ... 11,5 na zadek tahače...

0/0
11.9.2014 20:50

G51a49b16r20i57e27l 37H80o98r14t50e58n 9131549113624

Podle vašeho odhadu by byla ještě půl tuny rezerva.:-)

Jinak mě ale docela překvapuje, že policie neshledala zavinění řidiče, který je za způsob uložení odpovědný - taková těžká potvora patří na traverzy, ne na palety.

+3/0
11.9.2014 12:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.