Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Speciální vyprošťovací tank pomáhá odklidit vykolejený vlak s uhlím

Speciální tank vyprošťuje nákladní vlak, jenž vykolejil v neděli večer u Převýšova na Královéhradecku. Těžká technika musela být nasazena především na dva vagony, které se při nehodě převrátily na bok. Policie nehodu vyšetřuje pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L89u86b97o26m51í19r 25J43a32n35o40t13a 5346304286125

Tak to snad ne?!?! OBP totálně na háku 8-o

0/0
22.9.2014 10:46

M58i58l89a30n 63K31r26a40t35o56c83h91v38i73l 8284794944808

Idnes, není pravda že během noci transportér jel na míst. Bylo to v 7 hod ráno, když jsem ho potkával na Hradecké dálnici. Ale v Idnes byla asi ještě temná noc....

+2/0
18.9.2014 13:33

P82a47v10e59l 57O23b48d33r44ž42á73l18e22k 6916624548572

Pražák vstává v 8 a pracuje od 9 či později.

Takže 7 hodin je noc;)

+2/0
19.9.2014 8:52

J98o30s33e30f 68M70i66k89i93n 5343334155574

Tohle video by se mělo poslat na Inspektorát bezpečnosti práce.Aby se lidé pohybovali v blízkosti dosahu lana obzvláště při vyprošťování je zločin. Prasklé lano totiž kudy letí tudy " léčí"

+18/−1
18.9.2014 6:49

J17a60k18u52b 47Š80a11f98a10n76d80a 7395857821661

To by pak ale vyprošťovat nešlo vůbec nic. Pokud mají dostatečně naddimenzované lano tak je pravděpodobnost prasknutí mizivá.

+2/−4
18.9.2014 8:12

T27o44m91á39š 83Ž25i28t59n71ý 6591240761431

bohatě by stačilo kdyby se urvalo to za co je to lano uvázané k tomu vraku...

+7/−1
18.9.2014 8:43

P68e63t87r 25T27o85m35a23n 9988680544800

Určitě to nejsou žádní blbci, aby si na konci několika žilového těžkého tankového lana uvázali nějaký drátek, kterým by tahali vagóny. To lano je předimenzované a vydrží mnohem víc. Při povodních jsem viděl, jak vojáci tankama vytrhávali pařezy z mohutných původních kmenů u řeky a neprasklo žádné. A když praskne tak těžké a velké ocelové lano, neodhodí ho to tak, jako jiné, lehké a slabší, které má větší energii. Souhlasím s tím, že video bylo určitě pořázeno ze statívu a z dálky přiblíženo s objektivem, což dneska není žádný problém.

0/0
18.9.2014 17:55

J52i58r98i 52O51s90v81a86l10d 2725594426937

Polemika na tema urzeni je mimo realitu. Lano meli uvazane za hak ktery ma zvladat "cuknuti" celym nalozenym nakladnim vlakem a samotna lana a kladky jsou certifikovane.

0/0
28.9.2014 13:14

J31o42s87e11f 46M91i33k14i67n 5403464875654

Proč by nemělo jít vyprošťovat? Obsluha je chráněna dostatečně a ostatní mají být dostatečně daleko (zde právě nejsou). Proč mají lesácké traktory s navijákem ochranu zadního skla? Protože to lano už spoustu lidí zabilo. Nejde o dostatečně dymenzované lano, ale třeba o to, že se lano může při dané činosti poškodit.

+3/0
18.9.2014 8:43

J21a10k56u52b 27Š74a46f57a40n66d29a 7165297681411

Ale to lano by stejně letělo v ose, ne nikam do boku. Navíc jsou ta lana už méně pružná a tudíž energie v nich uložená není nijak velká. Pravda, prasknout lano jsem viděl jen jednou a nestalo se vůbec nic. Lano nikam neletělo.

+1/−3
18.9.2014 9:00

J88i42ř94í 13E55r31b95e53n 1463224626767

Letělo by v ose? To jste toho v životě ještě moc neviděl.

Lano totiž poletí tam, kam se zamane letět té části s největší energií. Tedy třeba urvanému úchytu...

+5/0
18.9.2014 15:04

O31d76s83t28r61a63n85ě78n81ý 40U56ž54i84v94a46t89e75l 0

Uživatel požádal o vymazání
+4/0
18.9.2014 8:28

J68o93s26e33f 90M24i35k44i43n 5423444255554

V prvních pěti sekundách je zachycen pohyb kamerana a poloha stativu. Dále je hezké, jak se lano vymrští a proti kameře vystrelí úlomky pražců

+1/0
18.9.2014 8:39

S39t64a97n25i79s56l47a67v 51P43ř88i59b58y84l 1509288591836

právě na vymrštění a úlomcích je vidět to zkreslení - zdá se to blízko, úlomky letí a ani zdaleka nedoletí

+2/0
18.9.2014 9:21

T16o76m76á27š 45Ž52i39t62n58ý 6831280311511

Taky jsem na to koukal... Kaskadéři...

+3/0
18.9.2014 8:43

P63a35v30e26l 89O85b79d66r43ž37á11l51e82k 6436414658492

Zrovna hasiče SŽDC bych z nedodržování pravidel BOZP nepodezříval. Ti jsou dost akutátní i na jmennou evidenci osob, které pustí na místo události.

Docela mě překvapilo, že snesli bandu novinářů pod nohama.

0/0
19.9.2014 8:54

V93i24k82t59o19r 77N42á21r28o54ž84n26ý 3979632488

Děkuji za rozšíření obzorů , pane Ptačínský..

Právě jsem se dozvěděl , že jednotka síly je 1 tuna.

0/−1
17.9.2014 15:37

M30a91r35t33i37n 68V59y41s79k27o71c49i75l 3752628195960

To nevite? Hmotnost - 1 fabia, objem - 1 podolsky bazen, plocha - fotbalovy stadion ;-)

+9/0
17.9.2014 15:55

J95i18n89d13ř48i90c54h 57Š87k14o71p41e93k 4495441730615

a ještě obsah motoru 1,9 l či váha vozu 1600 kg

+4/0
17.9.2014 19:31

R31a90d17e18k 37V80a43ň81h12a42r46a 2386651450640

Mně se to blbě představuje. Kolik je to slonů?

+6/0
18.9.2014 10:24

J44i87ř30í 88E73r45b81e10n 1793754496637

Plná lednička.

+6/0
18.9.2014 15:05
Foto

D85a77v37i75d 23K53r71á11s88e68n37s55k31ý 7457580187

Svého druhu poněkud zastaralá, ale stále používaná jednotka. Je ekvivalentní tíze tělesa o hmotnosti jedné tuny. Mimochodem brzdná síla železničních vozů a vlaků se také vyjadřuje v tunách - jako "brzdicí hmotnost (váha)" - a nikdo se tomu nediví.

+1/0
17.9.2014 17:11

P28a31v67e17l 95M16a29t55o98u26š48e89k 5370427868274

Sice jsem p. Ptačinského neslyšel (a pouštět si ho nebudu), takže nevím, o čem hovořil, ale tuna se jako jednotka tažné síly v železniční dopravě běžně (samozřejmě postaru) používá (podobně jako se třeba postaru pevnost materiálu hovorově udává v kilech). Každý, kdo o železnici někdy něco slyšel, ví, o co jde. Podobným nesmysle se může zdát udávání i zcela běžné udávání sklonu v procentech nebo v promile.

0/0
18.9.2014 8:22

J55a80n 26S63v18e62t52l91i91k 8437979609609

Jojo, to měli už v Rusku za cara. Jednotka objemu - 1 vůz. Násobná jednotka byla 1 vagón. To je tzv. SIR soustava.

0/−1
18.9.2014 9:49

P27a24v46e51l 71M56a28t94o79u14š78e58k 5800757958154

Dobrá. Tažná síla (např.) lokomotivy se dnes udává v kilonewtonech (kN), dříve se používaly megapondy (Mp) a běžně se jim tuny. Asi jediní, kdo s tím má problémy, jsou někteří zdejší diskutující.

+2/0
18.9.2014 12:04

P81a73v56e80l 20M98a49t28o93u98š65e77k 5750247628174

Pardon, vypadlo mi slovo "říká" (..běžně se jim říká tuny..).

0/0
18.9.2014 12:06

M67a93r80t12i12n 48J64i84r68o31u75s76e46k 7156375865558

Jo, mohl říct, že ten tank tahá silou 882,5985 KN ... nebo 900 metráků.

+1/0
18.9.2014 12:36

J85a20n 68R51o79h49á28č 4742272567719

a mame po ptakach :-/

+1/0
17.9.2014 15:07

J49a28n 65P51i71r89k85l 2933938124424

Tady je zase "odborníků". Tankem bez věže, se odtahovaly vagony vždycky. Měla jej i nehodová jednotka v České Třebové. Pokud jsou vagony na odpis a koleje pod nimi nadranc, tak je to rychlejší. To se dělá u takových nehod běžně. A pak se vagony rozřežou a zdejší diskutéři si mohou odnést na památku třebas nárazník, nebo rozštípaný pražec.Rv

+7/0
17.9.2014 13:23

J18a70n 22R87o33h71á81č 4872712777329

zatim zde vidim jen jedno moudro nize, ostatni to mame spis jako kino;-)

+1/0
17.9.2014 13:25
Foto

L88u13d92ě65k 86K54o62n37o84p91á91č 1939280135201

Několikrát jsem byl s nehodovým vlakem, to, že nás vraceli, protože někdo přehlédl, že je i druhý podvozek na zemi je také fakt, ale tento přenos opravdu nemá chybu. Ti lidé jsou poprvé u nehody??? 8-o

+2/0
17.9.2014 13:23

R35a74d25e50k 91P60a83v77e60l79k67a 5605931129440

Nestačilo jen přestat ty vagóny hlídat a pak si je včetně kolejnic vyzvednout v nejbližší sběrně?

+25/−1
17.9.2014 13:05

J67a10n 22R27o38h61á57č 4152132417409

musi byt bezpecne zajisteny, aby se nikomu propanaja nic nestalo ;-)

+2/0
17.9.2014 13:09

T66o27m50á25š 76Ž92i84t23n46ý 6171720301851

No aby tam neskončil i zdravý zbytek trati...

+1/0
18.9.2014 8:46

P70e15t35r 41H85o29r92s68k34ý 9495333908806

Ty vagóny asi moc nedingají.. :)

0/−1
17.9.2014 12:49

M10a74r57t76i68n 22V18y61s92k65o36c44i13l 3732758805650

Ty "fotky" jsou uzasne, to je focene pastelkama?

+1/0
17.9.2014 12:44

J37i93ř78í 36E56r32b35e25n 1293824486717

Ne, bramborou skrz igelitku (vypůjčil jsem si citaci z cizí diskuse) ;-)

+1/0
18.9.2014 15:07

J42a77n 26R33o94h92á19č 4642682477609

Pochopil sem to dobre, ze je cilem vytahat vagony vedle na pole?

Pak uz staci zmizet.

+2/−1
17.9.2014 12:41

J21a33k76u48b 97Z96a81m54a26z87a68l 4213395218543

Taky to tak začínám chápat. Naštěstí jsou ty vagony vyrobeny z recyklovatelného materiálu. Jeho doba rozkladu při takovém monžství je při zatažené noční obloze cca 1 týden. V severnějších polohách i polovina času..

+14/0
17.9.2014 12:46

J53a51n 32R60o49h38á69č 4892602877209

tak sem si to nejak myslel, musi se to stihnout do konce roku, kvuliva vykupuR^

+1/0
17.9.2014 12:52

J20a18k80u65b 25Z95a89m42a67z12a78l 4823365288463

Čekal jsem souboj těžké techniky a zatím tam ten tank kempí jako nějakej noob. Useless bot!

+2/−1
17.9.2014 12:40

J31a82n 72H65o85r22k49ý 2486676426175

To je nervák... naposledy jsem zažil něco podobného při přímém přenosy závody slimáků. Měli to nechat komentovat Bosáka.

+1/0
17.9.2014 12:31

J97a32n 51H43o25r60k87ý 2866736736595

...u ...u

0/0
17.9.2014 12:31

F71r71a31n96t53i52š74e67k 94V42r12á10n47a 5169872313331

Vedení SŽDC by mělo být odsouzeno za obecné ohrožení, protože stav, v jaké tuto trať s úsměvem nechali, nic jiného není. Takhle totiž mohl klidně vykolejit nějaký rychlík s tisícem cestujících !!

+7/0
17.9.2014 12:28

K97a67r41e97l 81M88a90t20o25u67š62e32k 2483405723

toto není jediné "slabé místo" trati Chlumec - VOsek

0/0
17.9.2014 14:22

P63a71v21e11l 44M88a67t96o73u98š47e74k 5940317138374

Ve většině zemí světa, kde železnice slušně fungují (tím nemám na mysli třeba Albánii), by dobrou polovinu našich tratí zavřeli pro nesjízdnost. Naše železniční tratě (a silnice v podstatě také) jsou učebnicovým příkladem výsledku práce "zlatých českých ručiček". Někdy mám pocit, že Češi jako národ (který má samozřejmě, jako každý jiný, čestné výjimky) umějí víc pomlouvat a zesměšňovat než dělat. I v dnešní době, kdy se skoro vše v lepším případě vyrábí načasované na dvouletou záruční lhůtu, jsou ve světě železnice jednou z mála věcí, které jsou skutečně kvalitní a na kterých se nevyplácí šetřit. Naši ekonomové a manažeři to zřejmě dosud nezjistili.

+1/0
18.9.2014 8:33

J37a39k63u88b 16P41r60o88k82e39š 6863388832213

Otazka zni, jestli to nahodou neni tim, ze v CR mame jeden z nejvetsich postu km zeleznice na obyvatele, takze ty penize na udrzbu se rozlozi a nikde nic.

Do kazde Horni Dolni vede zeleznicni trat a pro 2 babicky jedouci k doktorovi/na nakupy prijede 30 tunova jednotka.

Osobne si myslim, ze by melo zustat par kapacitnich rychlostnich koridoru. Na ty pripojit mesta dejme tomu nad 50 000 obyvatel a zbytek vyresit po silnici.

Proc by babicky k doktorovi nemohl odvezt mistni nezamestnany s nejakym mikrobusem. Zaroven by pak treba vlak vyuzivalo vice lidi, kdyz by cesta Brno -> Praha netrvala vlakem 3,5h, kdyz se pripocte cesta mestskou dopravou z nadrazi a na nadrazi, tak je cestovani vlakem tak strasne casove neefektivni, ze se vyplati prakticky jakakoliv jina alternativa.

+1/0
18.9.2014 9:13

P45a55v11e39l 46M75a93t85o86u44š40e70k 5670977448234

Obávám se, že používáte údaje, které možná platily před 50 lety. V dnešní době je ve spoustě zemí žel. síť hustší než u nás, ať už na rozlohu nebo na počet obyvatel. Rozdíl je v úrovni, kapacitě, obecně kvalitě té které sítě.

+1/0
18.9.2014 12:11

J94a87k21u40b 35P92r83o51k66e31š 6203318282143

Tak jde o informace jake si pamatuji ze zakladni skoly, takze se za ne rozhodne bit nehodlam. Pochazim z Vysociny a pamatuji si vesnice, kde stale jezdil poloprazdny motorak. Prijde mi to jako obrovske plytvani (chapu ze SZDC a CD jsou rozdilne subjekty, ale nekde se ty penize na udrzbu takove trate vzit musi).

+1/0
18.9.2014 13:46

J12i38ř23í 62E63r90b72e65n 1833374426507

Kolik vám je, jestli se smím zeptat? To jsou názory jak od sedmnáctiletého ultrapravicového mamánka, který nezná pojem síťových vazeb...

0/0
18.9.2014 15:14







Najdete na iDNES.cz