Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Speciální vyprošťovací tank pomáhá odklidit vykolejený vlak s uhlím

Speciální tank vyprošťuje nákladní vlak, jenž vykolejil v neděli večer u Převýšova na Královéhradecku. Těžká technika musela být nasazena především na dva vagony, které se při nehodě převrátily na bok. Policie nehodu vyšetřuje pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L26u76b14o52m97í19r 93J75a38n55o19t87a 5346284366775

Tak to snad ne?!?! OBP totálně na háku 8-o

0/0
22.9.2014 10:46

M86i94l68a84n 70K68r17a46t72o35c66h36v93i63l 8394544494408

Idnes, není pravda že během noci transportér jel na míst. Bylo to v 7 hod ráno, když jsem ho potkával na Hradecké dálnici. Ale v Idnes byla asi ještě temná noc....

+2/0
18.9.2014 13:33

P62a54v46e91l 84O35b64d88r79ž95á36l77e17k 6286214828582

Pražák vstává v 8 a pracuje od 9 či později.

Takže 7 hodin je noc;)

+2/0
19.9.2014 8:52

J23o20s74e52f 57M69i67k78i72n 5523674805744

Tohle video by se mělo poslat na Inspektorát bezpečnosti práce.Aby se lidé pohybovali v blízkosti dosahu lana obzvláště při vyprošťování je zločin. Prasklé lano totiž kudy letí tudy " léčí"

+18/−1
18.9.2014 6:49

J25a64k47u93b 65Š81a40f93a20n42d30a 7815877201191

To by pak ale vyprošťovat nešlo vůbec nic. Pokud mají dostatečně naddimenzované lano tak je pravděpodobnost prasknutí mizivá.

+2/−4
18.9.2014 8:12

T94o28m48á24š 21Ž15i26t44n73ý 6861140831781

bohatě by stačilo kdyby se urvalo to za co je to lano uvázané k tomu vraku...

+7/−1
18.9.2014 8:43

P22e22t82r 95T17o15m80a71n 9408220614390

Určitě to nejsou žádní blbci, aby si na konci několika žilového těžkého tankového lana uvázali nějaký drátek, kterým by tahali vagóny. To lano je předimenzované a vydrží mnohem víc. Při povodních jsem viděl, jak vojáci tankama vytrhávali pařezy z mohutných původních kmenů u řeky a neprasklo žádné. A když praskne tak těžké a velké ocelové lano, neodhodí ho to tak, jako jiné, lehké a slabší, které má větší energii. Souhlasím s tím, že video bylo určitě pořázeno ze statívu a z dálky přiblíženo s objektivem, což dneska není žádný problém.

0/0
18.9.2014 17:55

J52i63r13i 76O54s70v68a58l57d 2835534146537

Polemika na tema urzeni je mimo realitu. Lano meli uvazane za hak ktery ma zvladat "cuknuti" celym nalozenym nakladnim vlakem a samotna lana a kladky jsou certifikovane.

0/0
28.9.2014 13:14

J69o68s98e30f 72M17i60k96i60n 5813974595334

Proč by nemělo jít vyprošťovat? Obsluha je chráněna dostatečně a ostatní mají být dostatečně daleko (zde právě nejsou). Proč mají lesácké traktory s navijákem ochranu zadního skla? Protože to lano už spoustu lidí zabilo. Nejde o dostatečně dymenzované lano, ale třeba o to, že se lano může při dané činosti poškodit.

+3/0
18.9.2014 8:43

J73a81k39u46b 63Š16a85f84a67n50d22a 7665287251451

Ale to lano by stejně letělo v ose, ne nikam do boku. Navíc jsou ta lana už méně pružná a tudíž energie v nich uložená není nijak velká. Pravda, prasknout lano jsem viděl jen jednou a nestalo se vůbec nic. Lano nikam neletělo.

+1/−3
18.9.2014 9:00

J35i30ř38í 67E77r52b47e46n 1813514666147

Letělo by v ose? To jste toho v životě ještě moc neviděl.

Lano totiž poletí tam, kam se zamane letět té části s největší energií. Tedy třeba urvanému úchytu...

+5/0
18.9.2014 15:04

V11l42a90d81i15m26í31r 95H85r28u21b29ý 1474271687112

Teleobjektiv velmi zkresluje odhad vzdálenosti v ose záběru a "přibližuje" předměty k sobě. Pak to vypadá, že lidé v oranžových vestách stojí přímo u lana. Natáčení vyprošťování bych tipoval, že probíhalo ze stativu bez přítomnosti lidské obsluhy - např. "výbuch" pražců v 1:37 a kamera se ani nezachvěla, kdyby ji držel člověk, tak by musel mít ocelové nervy, jinak ten připravený stativ je na záběrech taky vidět.

+4/0
18.9.2014 8:28

J28o85s62e53f 91M24i70k40i52n 5393814805364

V prvních pěti sekundách je zachycen pohyb kamerana a poloha stativu. Dále je hezké, jak se lano vymrští a proti kameře vystrelí úlomky pražců

+1/0
18.9.2014 8:39

S45t57a94n96i11s83l51a76v 67P17ř50i96b28y58l 1169198191306

právě na vymrštění a úlomcích je vidět to zkreslení - zdá se to blízko, úlomky letí a ani zdaleka nedoletí

+2/0
18.9.2014 9:21

T59o83m46á27š 94Ž88i22t22n85ý 6701600391741

Taky jsem na to koukal... Kaskadéři...

+3/0
18.9.2014 8:43

P44a50v69e50l 70O25b31d45r43ž26á34l60e77k 6216564728652

Zrovna hasiče SŽDC bych z nedodržování pravidel BOZP nepodezříval. Ti jsou dost akutátní i na jmennou evidenci osob, které pustí na místo události.

Docela mě překvapilo, že snesli bandu novinářů pod nohama.

0/0
19.9.2014 8:54

V64i30k42t19o31r 95N89á28r61o16ž83n88ý 3969802258

Děkuji za rozšíření obzorů , pane Ptačínský..

Právě jsem se dozvěděl , že jednotka síly je 1 tuna.

0/−1
17.9.2014 15:37

M37a41r16t56i58n 18V45y92s86k83o26c67i22l 3662268765650

To nevite? Hmotnost - 1 fabia, objem - 1 podolsky bazen, plocha - fotbalovy stadion ;-)

+9/0
17.9.2014 15:55

J48i30n16d39ř95i65c23h 53Š79k32o18p19e46k 4565451440185

a ještě obsah motoru 1,9 l či váha vozu 1600 kg

+4/0
17.9.2014 19:31

R32a46d15e98k 24V57a29ň37h55a34r14a 2386771610440

Mně se to blbě představuje. Kolik je to slonů?

+6/0
18.9.2014 10:24

J39i28ř49í 76E74r84b40e74n 1913134786857

Plná lednička.

+6/0
18.9.2014 15:05
Foto

D36a83v49i36d 80K32r13á43s79e70n65s34k72ý 7867120507

Svého druhu poněkud zastaralá, ale stále používaná jednotka. Je ekvivalentní tíze tělesa o hmotnosti jedné tuny. Mimochodem brzdná síla železničních vozů a vlaků se také vyjadřuje v tunách - jako "brzdicí hmotnost (váha)" - a nikdo se tomu nediví.

+1/0
17.9.2014 17:11

P40a18v24e11l 69M72a79t28o17u67š69e32k 5900707228954

Sice jsem p. Ptačinského neslyšel (a pouštět si ho nebudu), takže nevím, o čem hovořil, ale tuna se jako jednotka tažné síly v železniční dopravě běžně (samozřejmě postaru) používá (podobně jako se třeba postaru pevnost materiálu hovorově udává v kilech). Každý, kdo o železnici někdy něco slyšel, ví, o co jde. Podobným nesmysle se může zdát udávání i zcela běžné udávání sklonu v procentech nebo v promile.

0/0
18.9.2014 8:22

J45a71n 91S52v15e97t33l16i73k 8277639679629

Jojo, to měli už v Rusku za cara. Jednotka objemu - 1 vůz. Násobná jednotka byla 1 vagón. To je tzv. SIR soustava.

0/−1
18.9.2014 9:49

P24a14v87e81l 89M43a83t87o76u25š62e13k 5310297228624

Dobrá. Tažná síla (např.) lokomotivy se dnes udává v kilonewtonech (kN), dříve se používaly megapondy (Mp) a běžně se jim tuny. Asi jediní, kdo s tím má problémy, jsou někteří zdejší diskutující.

+2/0
18.9.2014 12:04

P79a51v19e57l 68M88a11t93o58u44š42e84k 5180377528184

Pardon, vypadlo mi slovo "říká" (..běžně se jim říká tuny..).

0/0
18.9.2014 12:06

M21a65r91t63i81n 49J11i36r38o18u67s55e39k 7496835775208

Jo, mohl říct, že ten tank tahá silou 882,5985 KN ... nebo 900 metráků.

+1/0
18.9.2014 12:36

J53a92n 74R54o20h92á35č 4132922327549

a mame po ptakach :-/

+1/0
17.9.2014 15:07

J11a97n 78P49i71r53k90l 2653378584794

Tady je zase "odborníků". Tankem bez věže, se odtahovaly vagony vždycky. Měla jej i nehodová jednotka v České Třebové. Pokud jsou vagony na odpis a koleje pod nimi nadranc, tak je to rychlejší. To se dělá u takových nehod běžně. A pak se vagony rozřežou a zdejší diskutéři si mohou odnést na památku třebas nárazník, nebo rozštípaný pražec.Rv

+7/0
17.9.2014 13:23

J40a50n 81R28o60h30á54č 4642192607649

zatim zde vidim jen jedno moudro nize, ostatni to mame spis jako kino;-)

+1/0
17.9.2014 13:25
Foto

L73u64d43ě76k 63K11o71n65o60p87á26č 1559350395381

Několikrát jsem byl s nehodovým vlakem, to, že nás vraceli, protože někdo přehlédl, že je i druhý podvozek na zemi je také fakt, ale tento přenos opravdu nemá chybu. Ti lidé jsou poprvé u nehody??? 8-o

+2/0
17.9.2014 13:23

R28a83d84e57k 28P50a61v72e62l34k71a 5905411149570

Nestačilo jen přestat ty vagóny hlídat a pak si je včetně kolejnic vyzvednout v nejbližší sběrně?

+25/−1
17.9.2014 13:05

J38a23n 93R45o34h23á15č 4942892887929

musi byt bezpecne zajisteny, aby se nikomu propanaja nic nestalo ;-)

+2/0
17.9.2014 13:09

T70o97m91á23š 94Ž56i88t31n12ý 6701780601421

No aby tam neskončil i zdravý zbytek trati...

+1/0
18.9.2014 8:46

P24e22t91r 79H51o90r19s39k61ý 9125593138606

Ty vagóny asi moc nedingají.. :)

0/−1
17.9.2014 12:49

M88a15r24t23i87n 94V68y34s78k62o79c49i38l 3252128195120

Ty "fotky" jsou uzasne, to je focene pastelkama?

+1/0
17.9.2014 12:44

J86i58ř62í 61E31r21b31e34n 1523974786627

Ne, bramborou skrz igelitku (vypůjčil jsem si citaci z cizí diskuse) ;-)

+1/0
18.9.2014 15:07

J18a95n 42R19o43h66á82č 4172872817839

Pochopil sem to dobre, ze je cilem vytahat vagony vedle na pole?

Pak uz staci zmizet.

+2/−1
17.9.2014 12:41

J91a17k44u58b 21Z39a23m75a17z30a58l 4243105508973

Taky to tak začínám chápat. Naštěstí jsou ty vagony vyrobeny z recyklovatelného materiálu. Jeho doba rozkladu při takovém monžství je při zatažené noční obloze cca 1 týden. V severnějších polohách i polovina času..

+14/0
17.9.2014 12:46

J66a93n 92R87o44h95á88č 4712692667479

tak sem si to nejak myslel, musi se to stihnout do konce roku, kvuliva vykupuR^

+1/0
17.9.2014 12:52

J39a94k57u29b 12Z23a14m74a69z54a86l 4613205938393

Čekal jsem souboj těžké techniky a zatím tam ten tank kempí jako nějakej noob. Useless bot!

+2/−1
17.9.2014 12:40

J32a71n 42H59o80r41k68ý 2446106886245

To je nervák... naposledy jsem zažil něco podobného při přímém přenosy závody slimáků. Měli to nechat komentovat Bosáka.

+1/0
17.9.2014 12:31

J10a47n 86H13o45r73k91ý 2726106286285

...u ...u

0/0
17.9.2014 12:31

F87r27a45n19t35i79š53e79k 42V82r92á15n73a 5269382203841

Vedení SŽDC by mělo být odsouzeno za obecné ohrožení, protože stav, v jaké tuto trať s úsměvem nechali, nic jiného není. Takhle totiž mohl klidně vykolejit nějaký rychlík s tisícem cestujících !!

+7/0
17.9.2014 12:28

K16a70r59e57l 40M87a23t66o86u66š18e23k 2683465933

toto není jediné "slabé místo" trati Chlumec - VOsek

0/0
17.9.2014 14:22

P21a13v83e25l 23M71a16t87o90u29š56e40k 5170427228854

Ve většině zemí světa, kde železnice slušně fungují (tím nemám na mysli třeba Albánii), by dobrou polovinu našich tratí zavřeli pro nesjízdnost. Naše železniční tratě (a silnice v podstatě také) jsou učebnicovým příkladem výsledku práce "zlatých českých ručiček". Někdy mám pocit, že Češi jako národ (který má samozřejmě, jako každý jiný, čestné výjimky) umějí víc pomlouvat a zesměšňovat než dělat. I v dnešní době, kdy se skoro vše v lepším případě vyrábí načasované na dvouletou záruční lhůtu, jsou ve světě železnice jednou z mála věcí, které jsou skutečně kvalitní a na kterých se nevyplácí šetřit. Naši ekonomové a manažeři to zřejmě dosud nezjistili.

+1/0
18.9.2014 8:33

J16a62k16u66b 38P67r69o57k38e31š 6513478232453

Otazka zni, jestli to nahodou neni tim, ze v CR mame jeden z nejvetsich postu km zeleznice na obyvatele, takze ty penize na udrzbu se rozlozi a nikde nic.

Do kazde Horni Dolni vede zeleznicni trat a pro 2 babicky jedouci k doktorovi/na nakupy prijede 30 tunova jednotka.

Osobne si myslim, ze by melo zustat par kapacitnich rychlostnich koridoru. Na ty pripojit mesta dejme tomu nad 50 000 obyvatel a zbytek vyresit po silnici.

Proc by babicky k doktorovi nemohl odvezt mistni nezamestnany s nejakym mikrobusem. Zaroven by pak treba vlak vyuzivalo vice lidi, kdyz by cesta Brno -> Praha netrvala vlakem 3,5h, kdyz se pripocte cesta mestskou dopravou z nadrazi a na nadrazi, tak je cestovani vlakem tak strasne casove neefektivni, ze se vyplati prakticky jakakoliv jina alternativa.

+1/0
18.9.2014 9:13

P65a72v45e97l 92M69a42t23o95u23š98e81k 5680377838564

Obávám se, že používáte údaje, které možná platily před 50 lety. V dnešní době je ve spoustě zemí žel. síť hustší než u nás, ať už na rozlohu nebo na počet obyvatel. Rozdíl je v úrovni, kapacitě, obecně kvalitě té které sítě.

+1/0
18.9.2014 12:11

J16a34k73u79b 11P60r62o78k65e52š 6423368852913

Tak jde o informace jake si pamatuji ze zakladni skoly, takze se za ne rozhodne bit nehodlam. Pochazim z Vysociny a pamatuji si vesnice, kde stale jezdil poloprazdny motorak. Prijde mi to jako obrovske plytvani (chapu ze SZDC a CD jsou rozdilne subjekty, ale nekde se ty penize na udrzbu takove trate vzit musi).

+1/0
18.9.2014 13:46

J30i67ř74í 55E62r82b94e18n 1483514536927

Kolik vám je, jestli se smím zeptat? To jsou názory jak od sedmnáctiletého ultrapravicového mamánka, který nezná pojem síťových vazeb...

0/0
18.9.2014 15:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.