Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dopravní podnik v Hradci testuje elektrobus Perun, chce jich až dvacet

Obyvatele Hradce Králové v budoucnu možná budou vozit moderní elektrobusy. Časem by jich po městě mělo jezdit dvacet. Dopravní podnik nyní testuje nový stroj Perun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z67d65e88n61ě13k 10S29ý61k60o37r96a 1946284258258

No, nejlepší je na vytížených trasách natáhnout trolejové vedení a trolejbus vybavit bateriemi na dojezd cca 15-20km. Viz Landskrona ve Švédsku, Eberswalde v D, dokonce už i Rusko. Trolej je nejnákladnější na výstavbu, ovšem pak vydrží být v provozu 40, i více let. Viz úsek v tunelu v Salzburgu, kde je od výástavby ve 40. letech 20. století. Samotné sloupy vydrží i přes 60 let. Trolejbus je při výstavbě jednorázově nákladný, pak už tolik ne. A cena vozidla je předražená. Autobus stojí 4 miliony, bez motoru je to méně, elektromotor a elektrovýzbroj reálně nestojí dalších 6. To si jen výrobci rejžují...

+1/0
8.11.2014 16:00

J31i60ř11í 27E25r85b34e10n 1893254916187

Ono je to tím, že autobusů se spalovacím motorem jezdí tisíckrát víc než elektrobusů a trolejbusů. Ty náklady na vývoj a režie se tím pádem rozpouštějí do mnohem menšího počtu výrobků.

Ze stejného důvodu jsou poměrně drahé automobily Tatra - pět set motorů a tisíc aut ročně je prostě málo...

0/0
8.11.2014 21:22

M62a36r25e49k 49J70a51n74e75č52k95a 1147976443121

Pánové ale jaski stále zapomínají na nejslabší článek elektromobilu a tím jsou baterie, čili velká hmotnost, malá výdrž a malá životnost. Daleko rozumnější jsou kombinace elektromotoru s klasickým motorem, který tady slouží pouze pro dobíjení baterií přímo za provozu vozidla. V současnosti je to stejně stále autobusy na zemní plyn (CNG). Jejich nevýhoda je akorát to, že jsou dosti nákladné na přestavbu, ale ve finále to vyjde mnohem levněji než ty elektronesmysly. Dokud ale nepřijde nějaká revoluce v bateriích jsou elektormobily závislé čistě na tomhle zdroji energie o ničem.

+2/0
8.11.2014 12:53

T16o42m72á32š 69Š73l88a25p17á50k 4630617768672

Perun s tebou :-P

+1/0
8.11.2014 12:27







Najdete na iDNES.cz