Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Domek hlídače č. 47 u České Metuje zahrnul bagr. Končí i další vechtrovny

Někteří lidé v okolí Police nad Metují na Náchodsku litují demolice dvou strážních domků zvaných vechtrovny u železniční trati. Krajina tím přichází o svůj typický kolorit, podle místních stavby mohly ještě sloužit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A35l74e48x60a66n39d80r 87K84o78s15t55k45a 8712518546944

Ano, než dát kupujícímu podepsat, že je obeznámený se stavem baráčku a že je u trati, raději to zbouráme. Logika logická.

0/0
20.12.2014 23:39

P75e22t16r 68N92o80v95o72t76n83y 3639632419332

Oni prostě nechtějí, aby jim někdo v ochranném pásmu a tak blízko dráhy bydlel.

+1/0
21.12.2014 1:49

D68a41v93i51d 87Š89a54f26r34á53n55e34k 5667804217653

Přiznejme si na rovinu, dnes nepotřebuje každá výhybka svého hradlaře. Zbourat pár cihel daleko mimo obec obzvlášť, když desítky let pozbyly funkci, není v dnešní době národní tragédie.

+1/−1
20.12.2014 21:24

J19a49r60o35s15l69a98v 16D76r44o62b87n17ý 6636938947977

bohužel pro pobírače úplatků ve státních firmách už lidi vědí za kolik jde co postavit. Teď nám ukazují za kolik to jde zbourat

+1/0
20.12.2014 20:15

P73e94t28r 91J91a66v34u41r84e73k 9497285933706

někde se staví kilometry protihlukových bariér, které nejsou třeba, pak zase bilbordy nejen u železnice, bránící výhledu kamkoli.... Asi si to každý vykládá podle svého. To Je to všechno o lidech, asi v té firmě, kdo o tom rozhoduje sedí někdo, kdo je urbanisticky, kulturně a sociálně omezený. Chudák.....je mi ho líto :-(

0/0
20.12.2014 18:53

K42a84t90e88ř95i76n56a 20V98a42š86á74k52o36v65á 5181692589595

ja jsem podobny domecek vzdycky chtela....je stranou lidi, a uprimne receno,na tratich, o kterych mluvim, projedou treba 4 vlaky za den....nevidim v tom problem.

Zajem lidi dokazuje, ze jsou lidi, kteri o to stoji, aleSZDC bude na just trvdit, ze ne...

Rv Takovych pripadu je daleko vice.

+7/0
20.12.2014 16:48

M36a91t84ě91j 72N27o81v36á92k 2293940598867

Ochranné pásmo může být problém, prostě si kolem toho domečku už nic nepostavíte.

+1/0
20.12.2014 20:49

T81o72m29á13š 26V73y97b28í50r63a95l 4858159268232

Z některých příspěvků mám pocit, že by se vlastně nemělo bourat vůbec nic, pokud je tady nějakej baráček hlídače u železnice historickou památkou, tak pak je památkou vlastně úplně všechno, od kdejaké stodoly po prior na náměstí... by mě zajímalo, kdo by si jako něco takovýho koupil a ještě aby tam bydlel nebo co tady zaznělo ;-D

+2/−4
20.12.2014 16:03

J97i75ř75í 14S89o68u66č78e57k 5916277719249

Kdybyste si přečetl článek, nemusel byste se ptát.

+4/0
20.12.2014 17:19

J50o62s89e13f 81K98o91m79á16r62e91k 5944602404859

A kdyby se trochu koukal kolem tratí, tak by kolikrát čučel, co z toho lidi dovedli udělat za útulná místa k odpočinku.

+7/0
20.12.2014 18:26

J38a87n 15H66u10r67k37a 7270536906687

...blíží se doba kdy poslední strom padne na ruský srub a beton místo zacelí domy jak za cara nebo za první republiky a lidé v...8-o;-€

0/0
20.12.2014 15:33

J28o25s93e71f 20Z97d12r82á77h86a72l 2910140161348

Ja si myslim ze je skoda takhle bourat historicke budovy...na zapade si podobnych veci vazi mnohem vice nez my. S takovou deti nasich deti nebudou mit paru co byly vechtrovny. Neni to Karlstejn ale je to soucast nasi historie.

+5/0
20.12.2014 15:31

M43a90r22t82i18n 39P37r80á49š68e86k 8605711550223

proč to prostě někomu NEDAJÍ ?  bylo by tolevcnější než demolice !

+3/0
20.12.2014 15:10

P44a45v22e23l 79S76t84a44v51j92a92n76í62k 6978645957111

Protože by někdo neměl lukrativní zakázku na demolici.

+1/0
20.12.2014 20:24

L60a75d33i46s14l69a81v 38H89r43ů53z12a 8331476400376

Diskuse i článek krásně ukazuje pokrytectví lidí. Tyto budovy, které byly stavěné jako součást dráhy, tu někteří brání zuby nehty, ale když by se měla stavět nová trať nebo silnice, tak je to věc, která podle nich do krajiny nepatří. Srovnejte si to v hlavě.

+2/−4
20.12.2014 15:10

H65o51n37z79a 89F35á56t58o55r 2709895254610

SŽDC asi nemá úplně schopné právníky nebo co? Přeci by jistě šlo dát do smlouvy, že nájemník/kupující domku nebude požadovat protihlukové stěny (to by musel být vyloženě masochista, kdyby se chtělk dívat na šedivou stěnu místo na vlak), že bude mít povinnost udržovat cestu, atd. Jenom chtít...

+8/0
20.12.2014 15:00

M74i81r83o72s85l98a94v 31Z74i40k74m39u83n89d 7439403414283

Problém je v tom, že tu existuje patologická posedlost stavěním protihlukových stěn ... aniž by bylo provedeno měření ... vychází se z jakési hlukové studie, takže se staví až do výšky trakčního vedení, ačkoli smýkání smykadla po trolejovém drátu žádný extrémní hluk nevydává ,,,

+3/0
20.12.2014 17:13

J54a62r49o95s55l37a25v 20D34r29o74b89n43ý 6796668757257

já tzv. bydlím ( přespávám ) 3m od asfaltové cesty  z Poděbrad do Kolína. Hluková studie nikoho nezajíma, dům je pro bydlení. Po noční směně je to hukot, ale zvyknete si

+1/0
20.12.2014 18:09

R60o69m39a46n 47V44í16c89e21n61e49c 2159452238272

Jenomže dostane takový domek povolení (kolaudaci) pro bydlení?

0/0
20.12.2014 17:25

J24i51ř44í 62R22y77s 2369559563743

Ono to právě u prvních smluv bylo, jenže při dalším prodeji už ta klauzule být nemusela a tak se používali překupníci. Proto to raději bourají;-(;-(;-(

0/0
20.12.2014 21:46

P73e75t55r 83N95o94v71o17t74n81y 3709112809172

To je neštěstí. :-)

+2/−2
20.12.2014 14:49
Foto

J27a42n 15K43ř75í74ž 3149881151571

Je to veliká škoda. Jsem nadšenec pro železnici, ikdyz vlakem jezdím pouze s dětmi, protože to mají rádi. Ale co to ted zase vymysleli? Domek na Mýtě jsem znal, jezdíme tam při výletech na jídlo.

+4/0
20.12.2014 14:47

M75a90r44e14k 63F46l34e23k81a71č 1727672590161

škoda.. vždy jsem měl přání a sen si takový domek na stáří koupit a nastěhovat se tam, miluji vlaky. to by se mi líbilo:-):-(

+8/0
20.12.2014 14:24

J24i66ř77í 97E69r40b55e22n 1703374446787

Jednodušším řešením je takový domek si poblíž dráhy rovnou postavit. S kvalitní hydroizolací a zateplením. Když dodržíte rozměrové charakteristiky StEG, nikdo ani nepozná, že to není původní stavba...

0/0
22.12.2014 0:54

M71i91c79h80a69l 84R69i96m18b15a59u67e53r 4379565563287

"Pražský hrad bránil výhledu do krajiny, peníze na jeho údržbu po úsporných opatřeních nebyly a prodej soukromníkům by byl bezpečnostní riziko. Demolice se jevila jako jediné přijatelné řešení." :-P

+9/0
20.12.2014 14:17

I18v43a 59V82a98l28č19í96k16o28v74á 1119628301171

Kulturní diletantí na dráze.Rv

+2/0
20.12.2014 14:12

P69e83t73r 41B43a11č12a87v96č61í97k 3193168191539

Neosobní, bezcitně pitomá doba....

+18/−1
20.12.2014 13:49

V42l83a97d92i61m93í83r 95B71u72l70d82r62a 5657945945547

Keci v peci....

Zchátralost, stav, rozhled, přístup a bezpečnost...

Někdo je na bourání přiživen jako na všem v tomto státě.

Proto nikoho nezajímá vzhled, ráz krajiny, ani případné tržby.

Až dralby přijdou na to,že existuje i jiná metoda řízení než "Management by crises"... Tj. redukcí nákladů, až nesmyslnou. Pak už bude pozdě...

+10/0
20.12.2014 13:48

V84l51a97d69i62m24í23r 27B16u54l62d30r11a 5197125865627

Překlep. Dralby = Dráhy...

omluva ;-)

0/0
20.12.2014 13:49

I85v89a 12V69a67l23č84í86k11o68v72á 1279488321111

A "kecy".

+2/0
20.12.2014 14:12

O65d53s34t63r21a83n78ě68n84ý 74U54ž48i31v74a70t63e67l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
20.12.2014 14:40

H95e10l78e14n92a 83K26a38v22k81o60v55á 5506103670316

Proč se snažit o zachování koloritu,lepší je ho zbourat......

+7/0
20.12.2014 12:59

J61a64n 57F83r47o74l77í17k 6316270935224

Nejsme země nekonečných prostor. Tady není ani Amerika ani Dálný východ. Stejně jako třeba v Holandsku nelze stále stavět jen na zelené louce. Provádět údržbu a opravy u nemovitosti, která je pro dráhy nepotřebná je mrhání financemi. Prodej pro bytové účely v ochranném pásmu je do budoucna pro dráhy rizikový. Zbouraly se daleko hodnotnější domy. U nás třeba historická radnice na Starém Brně.

+3/−2
20.12.2014 13:34

J73o63s22e40f 14Z14a31h47á53l95k72a 4683179358986

Kdyby se postupovalo zásadně dle vašeho názoru, nemáme na našem území žádnou stavbu starší 50ti let. Naštěstí se najdou i soudnější, kteří dokáží opravovat, udržovat a provozovat stavby až 400 let staré. Buldozerová (zelená) louka není vždy řešení. Naše počty se nezvyšují, spíše naopak.

+4/0
20.12.2014 14:28

P12e27t22r43a 74N86o26v68á20k23o78v29á 7308316714828

Pokud se naše počty snižují, není potřeba uchovávat tolik budov.

Strážní domky u trati jsou sice kouzelné, ale není to tak cenná záležitost, aby nutně u trati musely zůstat a řešily se až časem, kdy se trať bude přestavovat/rozšiřovat/oplocovat...

+1/−2
20.12.2014 15:48

J74o88s14e63f 57Z68d30r51á45h77a29l 2770640901888

Tak zborte Konopiste, Krivoklat a vlastne vsechny tyhle v dnesni dobe nepotrebne budovy a postavte tam tesco nebo lidl...

+4/0
20.12.2014 18:16

D76a22v75i75d 88Z19a82j28d35á57k 8935122270341

Jasne,proc to neprodat nekomu,kdo by tam bydlel za symbolickou cenu,kdyz se to da zbourat.V nekterych vecech,co se tu delaji se snazim najit logiku,ackoliv tam asi neni...

+13/−1
20.12.2014 12:45
Foto

P83e11t25r 81P23r97o78c13h70á51z42k96a 3692966962674

Problém je jinde.Stavby kolem tratí sloužili k zabezpečení železničního provozu a lidé,kteří je obsluhovali,nebo v nich bydleli měli nějaké oprávnění vyplývající s jejich povolání.Na tratích se jezdilo jinou rychlostí a jiná byla i bezpečná vzdálenost a podobně.Dneska taková stavba ztratila své původní využití.Nelze ji ve většině případů odprodat.Nesplňuje podmínky pro běžné bydlení.Musela by mít vchod orientovaný mimo kolejiště,pevné oplocení a spoustu dalších a dalších věcí aby splnila dnešní normy.Obvykle to nelze zajistit.Často je i vzdálenost od kolejí nevyhovující pro bezpečný provoz vlaků.Stavby nejsou napojeny na kanalizaci,na plyn,nemají vodovodní přípojku ,ale jen studnu,kde většinou není pitná voda.Elektrické přípojky jsou zastaralé a obvykle jsou součástí drážní infrastruktury a nelze je dál prpovozovat pro soukrpomé účely.  Ty stavby je skutečně rozumnější zbourat.Mohu vám říct,že se ani neosvědčilo použít některé s těch velkých pro instalaci nových zařízení sloužících k provozu.Nákladná rekonstrukce a zachování vyšla mnohem dráž než kdyby se postavila moderní budova.Často se nepodařilo ani zvéítězit nad vlhkostí a plísní a je složité zajistit třeba klimatizaci a vytápění aby to vyhovovalo moderní technice.

+13/−3
20.12.2014 13:52

I47v14a 28V34a12l17č54í55k81o72v90á 1709778161621

Stavby sloužily. A za tečkou mezera. Uff...

+3/−2
20.12.2014 14:13
Foto

P13e26t61r 76P13r95o51c92h19á73z50k34a 3432916482844

Nemělo by se to stát, ale zkrátka nejsem a ani nechci být dokonalý. Na podstatě příspěvku to myslím nic nemění.

+5/0
20.12.2014 14:18

D31a67v19i89d 82Z91a32j75d56á69k 8985492160181

Souhlasim s vami.Ale urcite by se to nejak udelat dalo.Ty pozemky bez domku urcite ladem jako ochrannecpasmo trate nezustanou.

0/−2
20.12.2014 14:43
Foto

P34e64t87r 74P92r52o45c30h63á50z62k35a 3242386662304

Právě že zůstanou.Ochranné pásmo trati je 60m od osy krajní koleje.Tam je a bude vždy problém cokoliv dělat.Vždy na to musíte mít souhlas a povolení a to i přesto,že vám ten pozemek patří.

+2/0
20.12.2014 14:48

J22i88ř33í 16E48r20b96e72n 1833204936847

I když se mi to bourání vechtroven taky nelíbí, musím uznat, že jste nadnesl rozumné argumenty...

0/0
22.12.2014 0:58
Foto

P29e43t96r 11P86r11o48c85h45á68z97k94a 3492116132674

Možná díky tomu,že se v prostoru železnic pohybuji už skoro 40 let.:-)

0/0
22.12.2014 13:05

J37i57ř77í 93E19r36b57e20n 1253104686237

;-)R^

0/0
22.12.2014 22:36

M66a24t89ě82j 58C59h10l30á53d 3607486235881

Kolem tratí jsou spousty opuštěných domů, nevyužívaných budov a poloprázdných nádraží. Ale zkuste projevit zájem o pronájem nebo odkup něčeho. Napálí takovou cenu, že to všechny odradí. Takže stavby chátrají, vandalové a bezdomovci je ničí. Nakonec vše raději zboří...

+21/0
20.12.2014 11:34

J79o83s52e89f 37K66o47m16á38r45e36k 5414102754929

Už ani to ne. SŽDC pozastavila prodej a radši to budou pronajímat nebo rovnou likvidovat...

0/0
20.12.2014 18:30

J84o85s84e85f 41Z34a28h30á77l25k46a 4883119828236

Jojo, člověk který má zejem o vechtr bude v budoucnu tvrdě požadovat protihlukovou stěnu ...

Právník nejsem, ale připadá mě že řadu argumentů proč vechtry nelze prodávat soukromníkům lze ošetřit kupní smlouvou.

+9/−3
20.12.2014 11:21

J75a19n 63F14r38o51l14í29k 6866430315164

A pak soud ustanovení zruší jako diskrimminační, podepsané za nápadně nevýhodných podmínek, pod nátlakem atd.

+3/−3
20.12.2014 13:29

M37i78l63a50n 57M83a16j44e66r75č61í81k 1630610624746

Sice asi má pravdu i p. Frolík, ale zejména musím upozornit, že Vámi navržené řešení nepočítá s reálnou další změnou majitele těch nemovitostí v ochranném pásmu dráhy.

= Uvedený problém by asi vyřešilo jedině zapsání do katastru nemovitostí tzv. věcných břemen ve prospěch provozovatele dráhy - jako:

1.) za účelem správy dráhy má provozovatel dráhy právo vstupovat na pozemek

2.) nemovitost může být ovlivňována i nadměrným hlukem způsobeným provozem a správou dráhy

Velmi mne zaráží, že jiná státní organizace - České dráhy hojně mnoho obdobných staveb prodala a prodává ( http://nemovitosti.ceskedrahy.cz/default.aspx  ).

Z tohoto důvodu velmi koketuji s myšlenkou, že se vedení SŽDC (Správy železniční dopravní cesty) ničením majetku (navíc za vynaložení finančních nákladů), když tento mohl být za obdržení (sebemenší) finanční částky prodán, dopouští trestného činu - dle § 220 "Porušení povinnosti při správě cizího majetku" ( http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=2&idBiblio=68040&recShow=224&name=trestn~C3~AD~20z~C3~A1kon~C3~ADk&rpp=100#parCnt  )!

+1/0
20.12.2014 14:10







Najdete na iDNES.cz