Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Domek hlídače č. 47 u České Metuje zahrnul bagr. Končí i další vechtrovny

Někteří lidé v okolí Police nad Metují na Náchodsku litují demolice dvou strážních domků zvaných vechtrovny u železniční trati. Krajina tím přichází o svůj typický kolorit, podle místních stavby mohly ještě sloužit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A42l28e14x21a91n18d45r 76K59o11s47t11k94a 8342728246444

Ano, než dát kupujícímu podepsat, že je obeznámený se stavem baráčku a že je u trati, raději to zbouráme. Logika logická.

0/0
20.12.2014 23:39

P43e61t91r 23N26o60v77o32t43n17y 3469492729912

Oni prostě nechtějí, aby jim někdo v ochranném pásmu a tak blízko dráhy bydlel.

+1/0
21.12.2014 1:49

D71a12v84i42d 60Š33a61f14r65á53n55e44k 5707984147633

Přiznejme si na rovinu, dnes nepotřebuje každá výhybka svého hradlaře. Zbourat pár cihel daleko mimo obec obzvlášť, když desítky let pozbyly funkci, není v dnešní době národní tragédie.

+1/−1
20.12.2014 21:24

J38a49r83o14s97l13a52v 51D29r12o52b42n69ý 6746388407207

bohužel pro pobírače úplatků ve státních firmách už lidi vědí za kolik jde co postavit. Teď nám ukazují za kolik to jde zbourat

+1/0
20.12.2014 20:15

P38e55t38r 91J48a40v62u20r81e56k 9367685703266

někde se staví kilometry protihlukových bariér, které nejsou třeba, pak zase bilbordy nejen u železnice, bránící výhledu kamkoli.... Asi si to každý vykládá podle svého. To Je to všechno o lidech, asi v té firmě, kdo o tom rozhoduje sedí někdo, kdo je urbanisticky, kulturně a sociálně omezený. Chudák.....je mi ho líto :-(

0/0
20.12.2014 18:53

K17a33t38e52ř17i98n87a 87V73a97š42á89k41o30v18á 5701952789265

ja jsem podobny domecek vzdycky chtela....je stranou lidi, a uprimne receno,na tratich, o kterych mluvim, projedou treba 4 vlaky za den....nevidim v tom problem.

Zajem lidi dokazuje, ze jsou lidi, kteri o to stoji, aleSZDC bude na just trvdit, ze ne...

Rv Takovych pripadu je daleko vice.

+7/0
20.12.2014 16:48

M13a59t69ě58j 35N45o11v52á50k 2863310948257

Ochranné pásmo může být problém, prostě si kolem toho domečku už nic nepostavíte.

+1/0
20.12.2014 20:49

T59o41m36á35š 45V45y84b32í20r49a67l 4638939158502

Z některých příspěvků mám pocit, že by se vlastně nemělo bourat vůbec nic, pokud je tady nějakej baráček hlídače u železnice historickou památkou, tak pak je památkou vlastně úplně všechno, od kdejaké stodoly po prior na náměstí... by mě zajímalo, kdo by si jako něco takovýho koupil a ještě aby tam bydlel nebo co tady zaznělo ;-D

+2/−4
20.12.2014 16:03

J31i89ř73í 84S40o89u53č22e56k 5626797279709

Kdybyste si přečetl článek, nemusel byste se ptát.

+4/0
20.12.2014 17:19

J96o45s46e86f 75K46o73m80á87r80e45k 5594422414809

A kdyby se trochu koukal kolem tratí, tak by kolikrát čučel, co z toho lidi dovedli udělat za útulná místa k odpočinku.

+7/0
20.12.2014 18:26

J48a30n 89H70u51r94k11a 7290956576197

...blíží se doba kdy poslední strom padne na ruský srub a beton místo zacelí domy jak za cara nebo za první republiky a lidé v...8-o;-€

0/0
20.12.2014 15:33

J84o69s87e23f 77Z82d65r67á60h23a13l 2310750271678

Ja si myslim ze je skoda takhle bourat historicke budovy...na zapade si podobnych veci vazi mnohem vice nez my. S takovou deti nasich deti nebudou mit paru co byly vechtrovny. Neni to Karlstejn ale je to soucast nasi historie.

+5/0
20.12.2014 15:31

M75a49r11t91i49n 79P56r22á41š18e41k 8885551290123

proč to prostě někomu NEDAJÍ ?  bylo by tolevcnější než demolice !

+3/0
20.12.2014 15:10

P43a26v90e28l 36S88t21a10v67j66a75n76í73k 6298355277681

Protože by někdo neměl lukrativní zakázku na demolici.

+1/0
20.12.2014 20:24

L93a33d36i34s79l93a64v 69H14r22ů75z81a 8691516750216

Diskuse i článek krásně ukazuje pokrytectví lidí. Tyto budovy, které byly stavěné jako součást dráhy, tu někteří brání zuby nehty, ale když by se měla stavět nová trať nebo silnice, tak je to věc, která podle nich do krajiny nepatří. Srovnejte si to v hlavě.

+2/−4
20.12.2014 15:10

H41o20n68z14a 84F97á41t86o37r 2119345814140

SŽDC asi nemá úplně schopné právníky nebo co? Přeci by jistě šlo dát do smlouvy, že nájemník/kupující domku nebude požadovat protihlukové stěny (to by musel být vyloženě masochista, kdyby se chtělk dívat na šedivou stěnu místo na vlak), že bude mít povinnost udržovat cestu, atd. Jenom chtít...

+8/0
20.12.2014 15:00

M78i48r21o81s24l29a60v 94Z74i18k45m95u62n66d 7849973344843

Problém je v tom, že tu existuje patologická posedlost stavěním protihlukových stěn ... aniž by bylo provedeno měření ... vychází se z jakési hlukové studie, takže se staví až do výšky trakčního vedení, ačkoli smýkání smykadla po trolejovém drátu žádný extrémní hluk nevydává ,,,

+3/0
20.12.2014 17:13

J96a34r11o61s86l24a57v 63D19r35o94b47n51ý 6926408867987

já tzv. bydlím ( přespávám ) 3m od asfaltové cesty  z Poděbrad do Kolína. Hluková studie nikoho nezajíma, dům je pro bydlení. Po noční směně je to hukot, ale zvyknete si

+1/0
20.12.2014 18:09

R43o36m69a87n 36V55í59c46e45n60e68c 2889442738122

Jenomže dostane takový domek povolení (kolaudaci) pro bydlení?

0/0
20.12.2014 17:25

J39i75ř48í 84R79y77s 2859349663663

Ono to právě u prvních smluv bylo, jenže při dalším prodeji už ta klauzule být nemusela a tak se používali překupníci. Proto to raději bourají;-(;-(;-(

0/0
20.12.2014 21:46

P64e51t68r 78N70o93v12o32t79n84y 3639962259192

To je neštěstí. :-)

+2/−2
20.12.2014 14:49
Foto

J96a54n 12K50ř78í96ž 3949301891311

Je to veliká škoda. Jsem nadšenec pro železnici, ikdyz vlakem jezdím pouze s dětmi, protože to mají rádi. Ale co to ted zase vymysleli? Domek na Mýtě jsem znal, jezdíme tam při výletech na jídlo.

+4/0
20.12.2014 14:47

M45a22r27e90k 12F29l65e50k45a30č 1697892170761

škoda.. vždy jsem měl přání a sen si takový domek na stáří koupit a nastěhovat se tam, miluji vlaky. to by se mi líbilo:-):-(

+8/0
20.12.2014 14:24

J65i88ř74í 85E22r93b26e74n 1773334756817

Jednodušším řešením je takový domek si poblíž dráhy rovnou postavit. S kvalitní hydroizolací a zateplením. Když dodržíte rozměrové charakteristiky StEG, nikdo ani nepozná, že to není původní stavba...

0/0
22.12.2014 0:54

M32i83c82h87a69l 69R31i78m57b34a81u84e40r 4779645973567

"Pražský hrad bránil výhledu do krajiny, peníze na jeho údržbu po úsporných opatřeních nebyly a prodej soukromníkům by byl bezpečnostní riziko. Demolice se jevila jako jediné přijatelné řešení." :-P

+9/0
20.12.2014 14:17

I78v87a 36V63a93l73č22í17k30o43v77á 1379288461481

Kulturní diletantí na dráze.Rv

+2/0
20.12.2014 14:12

P67e35t46r 43B66a61č42a10v30č85í96k 3183638911119

Neosobní, bezcitně pitomá doba....

+18/−1
20.12.2014 13:49

V80l26a61d76i31m53í86r 55B67u89l19d75r61a 5487875105307

Keci v peci....

Zchátralost, stav, rozhled, přístup a bezpečnost...

Někdo je na bourání přiživen jako na všem v tomto státě.

Proto nikoho nezajímá vzhled, ráz krajiny, ani případné tržby.

Až dralby přijdou na to,že existuje i jiná metoda řízení než "Management by crises"... Tj. redukcí nákladů, až nesmyslnou. Pak už bude pozdě...

+10/0
20.12.2014 13:48

V16l44a46d71i51m27í64r 88B27u55l36d43r17a 5757135525377

Překlep. Dralby = Dráhy...

omluva ;-)

0/0
20.12.2014 13:49

I42v95a 20V66a68l26č23í47k90o74v76á 1529668471801

A "kecy".

+2/0
20.12.2014 14:12

I97v95a 87K57r57i63s19t73o43f22o42v36á 7415283342812

Když už, tak se říká kecY v kleci, vy peci.

+1/0
20.12.2014 14:40

H42e71l19e21n54a 14K19a48v74k30o58v13á 5366883220736

Proč se snažit o zachování koloritu,lepší je ho zbourat......

+7/0
20.12.2014 12:59

J87a88n 61F19r78o25l93í79k 6776860465334

Nejsme země nekonečných prostor. Tady není ani Amerika ani Dálný východ. Stejně jako třeba v Holandsku nelze stále stavět jen na zelené louce. Provádět údržbu a opravy u nemovitosti, která je pro dráhy nepotřebná je mrhání financemi. Prodej pro bytové účely v ochranném pásmu je do budoucna pro dráhy rizikový. Zbouraly se daleko hodnotnější domy. U nás třeba historická radnice na Starém Brně.

+3/−2
20.12.2014 13:34

J56o83s85e15f 71Z49a94h19á93l37k69a 4523919778186

Kdyby se postupovalo zásadně dle vašeho názoru, nemáme na našem území žádnou stavbu starší 50ti let. Naštěstí se najdou i soudnější, kteří dokáží opravovat, udržovat a provozovat stavby až 400 let staré. Buldozerová (zelená) louka není vždy řešení. Naše počty se nezvyšují, spíše naopak.

+4/0
20.12.2014 14:28

P81e43t59r70a 16N32o29v62á52k39o71v71á 7638566244408

Pokud se naše počty snižují, není potřeba uchovávat tolik budov.

Strážní domky u trati jsou sice kouzelné, ale není to tak cenná záležitost, aby nutně u trati musely zůstat a řešily se až časem, kdy se trať bude přestavovat/rozšiřovat/oplocovat...

+1/−2
20.12.2014 15:48

J76o27s72e25f 28Z46d71r96á63h48a27l 2640930601918

Tak zborte Konopiste, Krivoklat a vlastne vsechny tyhle v dnesni dobe nepotrebne budovy a postavte tam tesco nebo lidl...

+4/0
20.12.2014 18:16

D66a86v46i85d 97Z43a36j74d26á34k 8635332610421

Jasne,proc to neprodat nekomu,kdo by tam bydlel za symbolickou cenu,kdyz se to da zbourat.V nekterych vecech,co se tu delaji se snazim najit logiku,ackoliv tam asi neni...

+13/−1
20.12.2014 12:45
Foto

P77e32t55r 47P23r38o75c73h15á92z62k96a 3872726512824

Problém je jinde.Stavby kolem tratí sloužili k zabezpečení železničního provozu a lidé,kteří je obsluhovali,nebo v nich bydleli měli nějaké oprávnění vyplývající s jejich povolání.Na tratích se jezdilo jinou rychlostí a jiná byla i bezpečná vzdálenost a podobně.Dneska taková stavba ztratila své původní využití.Nelze ji ve většině případů odprodat.Nesplňuje podmínky pro běžné bydlení.Musela by mít vchod orientovaný mimo kolejiště,pevné oplocení a spoustu dalších a dalších věcí aby splnila dnešní normy.Obvykle to nelze zajistit.Často je i vzdálenost od kolejí nevyhovující pro bezpečný provoz vlaků.Stavby nejsou napojeny na kanalizaci,na plyn,nemají vodovodní přípojku ,ale jen studnu,kde většinou není pitná voda.Elektrické přípojky jsou zastaralé a obvykle jsou součástí drážní infrastruktury a nelze je dál prpovozovat pro soukrpomé účely.  Ty stavby je skutečně rozumnější zbourat.Mohu vám říct,že se ani neosvědčilo použít některé s těch velkých pro instalaci nových zařízení sloužících k provozu.Nákladná rekonstrukce a zachování vyšla mnohem dráž než kdyby se postavila moderní budova.Často se nepodařilo ani zvéítězit nad vlhkostí a plísní a je složité zajistit třeba klimatizaci a vytápění aby to vyhovovalo moderní technice.

+13/−3
20.12.2014 13:52

I12v97a 58V78a79l15č76í20k38o42v42á 1899968971931

Stavby sloužily. A za tečkou mezera. Uff...

+3/−2
20.12.2014 14:13
Foto

P81e47t45r 31P70r93o18c56h46á62z89k22a 3402916442464

Nemělo by se to stát, ale zkrátka nejsem a ani nechci být dokonalý. Na podstatě příspěvku to myslím nic nemění.

+5/0
20.12.2014 14:18

D48a12v73i50d 61Z35a13j62d96á27k 8785362840941

Souhlasim s vami.Ale urcite by se to nejak udelat dalo.Ty pozemky bez domku urcite ladem jako ochrannecpasmo trate nezustanou.

0/−2
20.12.2014 14:43
Foto

P43e83t18r 94P68r25o49c37h30á22z17k88a 3122416262244

Právě že zůstanou.Ochranné pásmo trati je 60m od osy krajní koleje.Tam je a bude vždy problém cokoliv dělat.Vždy na to musíte mít souhlas a povolení a to i přesto,že vám ten pozemek patří.

+2/0
20.12.2014 14:48

J63i78ř46í 97E95r51b93e33n 1533304216417

I když se mi to bourání vechtroven taky nelíbí, musím uznat, že jste nadnesl rozumné argumenty...

0/0
22.12.2014 0:58
Foto

P67e72t76r 39P29r61o67c56h38á32z95k74a 3312976742534

Možná díky tomu,že se v prostoru železnic pohybuji už skoro 40 let.:-)

0/0
22.12.2014 13:05

J38i53ř46í 11E31r80b13e24n 1573474966467

;-)R^

0/0
22.12.2014 22:36

M41a23t71ě25j 93C37h94l61á48d 3407586815781

Kolem tratí jsou spousty opuštěných domů, nevyužívaných budov a poloprázdných nádraží. Ale zkuste projevit zájem o pronájem nebo odkup něčeho. Napálí takovou cenu, že to všechny odradí. Takže stavby chátrají, vandalové a bezdomovci je ničí. Nakonec vše raději zboří...

+21/0
20.12.2014 11:34

J58o66s35e56f 49K32o74m53á29r78e25k 5754742404469

Už ani to ne. SŽDC pozastavila prodej a radši to budou pronajímat nebo rovnou likvidovat...

0/0
20.12.2014 18:30

J90o72s25e71f 23Z70a19h95á18l34k59a 4363699798916

Jojo, člověk který má zejem o vechtr bude v budoucnu tvrdě požadovat protihlukovou stěnu ...

Právník nejsem, ale připadá mě že řadu argumentů proč vechtry nelze prodávat soukromníkům lze ošetřit kupní smlouvou.

+9/−3
20.12.2014 11:21

J88a23n 86F28r51o32l45í87k 6106970735714

A pak soud ustanovení zruší jako diskrimminační, podepsané za nápadně nevýhodných podmínek, pod nátlakem atd.

+3/−3
20.12.2014 13:29

M86i93l91a10n 28M62a63j25e56r66č43í20k 1640860564396

Sice asi má pravdu i p. Frolík, ale zejména musím upozornit, že Vámi navržené řešení nepočítá s reálnou další změnou majitele těch nemovitostí v ochranném pásmu dráhy.

= Uvedený problém by asi vyřešilo jedině zapsání do katastru nemovitostí tzv. věcných břemen ve prospěch provozovatele dráhy - jako:

1.) za účelem správy dráhy má provozovatel dráhy právo vstupovat na pozemek

2.) nemovitost může být ovlivňována i nadměrným hlukem způsobeným provozem a správou dráhy

Velmi mne zaráží, že jiná státní organizace - České dráhy hojně mnoho obdobných staveb prodala a prodává ( http://nemovitosti.ceskedrahy.cz/default.aspx  ).

Z tohoto důvodu velmi koketuji s myšlenkou, že se vedení SŽDC (Správy železniční dopravní cesty) ničením majetku (navíc za vynaložení finančních nákladů), když tento mohl být za obdržení (sebemenší) finanční částky prodán, dopouští trestného činu - dle § 220 "Porušení povinnosti při správě cizího majetku" ( http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=2&idBiblio=68040&recShow=224&name=trestn~C3~AD~20z~C3~A1kon~C3~ADk&rpp=100#parCnt  )!

+1/0
20.12.2014 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.