Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zastupitelé se rozhádali kvůli křižovatce. Vadí cena i přínos Hradci

První ostrý názorový střet nové královéhradecké koalice s opozicí způsobila okružní křižovatka U Koruny. Zatímco vedení města si pochvaluje, jak stavba za osmdesát milionů vyřeší dopravu, kritikům vadí cena a obávají se kolon na Gočárově třídě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78a35r77o41s74l64a61v 60H75a92m32á82č11e32k 6293126238852

Bude zajímavé sledovat jaký vliv bude mít křižovatka + obchodní centrum + plánované kongresové centrum Černigov na množství polétavého prachu = zdraví obyvatel v této lokalitě...EU

0/0
26.1.2015 16:28

D77a35n56i80e46l 91K96r17a33u76s 4221123892464

Ještě kdyby tak uměli řidiči správně najíždět do kruhových křižovatek, byly by dobré. Jenže když přijednou ke kruháči p.tomci - jednou opatrnka, který dává přednost i tomu, kdo ke kruháči z jeho pohledu příjíždí z pravé přípojky a jednou zase m.agor, který se domnívá, žekaždý, kdo je kolem kruháče, je jeho soupeř, kterému je nutné natrhnout s kvílením gum triko, je zaděláno na kolony až k Labi. Prostě na místě, jako je Koruna, kde se stýkají silnice s nesouměřitelným provozem (totéž co na obchvatu HK s křížením vedlejších silnic), nemají kruhové křižovatky co dělat. Jenže na mimoúroveň nějsou prachy a semafory mají drahý provoz.

0/0
24.1.2015 22:29

J62a16n 16S52l21o53v37í76k 3829847620398

Asi mají hradečtí špatnou zkušenost s velkým kruháčem u ČKD, že to má mít jen jeden pruh. Problém je, že my na těch vícepruhových okružních křižovatkách neumíme jezdit, to je celé. Rozdíl je totiž v tom, jak je používáme u nás a jak v cizině. Projížděl jsem celou Francií a po pár křižovatkách se to člověk naučí a pak už jsem vrazil do kruháče jak frajer, jak se hezky ta auta seřazují. V levém pruhu jen ti co pokračují rovně nebo doleva a pouze levým pruhem také vyjedou. V pravém pruhu přijížděla ke kruháči jen auta, která chtěla na prvním výjezdu odbočit a vyjížděla jen pravým. No zpočátku jsem moc nechápal, ale pak mi došlo, že pravý pruh v kruháči slouží jen k najíždění a vyjíždění. Nikdo v něm nejel více než pár metrů. A pokud chtěl někdo do levého pruhu, nikdo na něho netroubil, prostě přibrzdil a už z dálky s tím počítal.

+1/0
24.1.2015 19:04

M96i56l13a37n 91M37a63j19e60r86č62í31k 1530410494776

no u nás lidi neumí např. ani tzv. zipování  - zejména, že se řidiči s vozidly z rušeného pruhu snaží zařadit do zůstávajícího průběžného předčasně = když manévr ani nezačal řidič s vozidlem před nimi

ona nějak většinou na našich silnicích ohleduplnost k ostatním účastníkům nefunguje - spíše se víc lidí chová jak lovci/zvířata/závodníci!

Ale můžu se divit, když jsem si v minulosti v nějakém veřejném médiu přečetl názor nějakého údajného odborníka na dopravu, který prohlásil, že je proti zákonu umožnění najetí vozidel z připojovacího pruhu do pravého průběžného pruhu včasným přejetím vozidel v něm jedoucích do volného levého pruhu?

PS:1.) bezpečnější je pro pravé odbočení mít samostatné oddělené pruhy po obvodu vlastního kruhového objezdu o jednom jízdním pruhu sloužícího pro průjezd přímo a vlevo = přesně tak jak jsem popsal v jedno z předešlých příspěvků.

2.) Navíc údajně u nás existuje norma, že NOVÝ/REKONSTRUOVANÝ nepřerušený přechod přes dva jízdní pruhy v jednom směru může být vybudován jedině při vybudování SSZ (tzv. semaforů) řídících provoz na něm = chceme-li těsně před/za kruhovým objezdem přechod pro chodce, tak:

a) vjezdy výjezdy do/z něj musí být o jednom pruhu - jak je tam nyní navrženo

b) pravé odbočovací/připojovací pruhy musí být od těch levých "průběžných" odděleny pevným ochranným ostrůvkem = jak jsem již také navrhl v jednom z předešlých příspěvků.

+1/0
24.1.2015 22:17

P57e38t83r 63B89a41č46a48v26č23í58k 3123428491589

Nepoučili se autoři Lízátky na stadionu, Jakási Koruna s fontánou... Co takhle trpaslíka do středu, více jízdních, odbočovacích pruhů a ostrůvky pro chodce a cyklisty?

0/0
24.1.2015 7:08

P73e95t83r 61B98a59č30a48v29č74í35k 3363118281529

Za ty prachy......

0/0
24.1.2015 7:10

M30i66l22a86n 97M34a56j78e75r17č24í65k 1880750244146

Ovšem se fakt divým, že do/z Gočárovy třídy vede z okružní křižovatky vždy jen jen jeden jízdní pruh. Jsem opravdu přesvědčen, že již před přechody má být ochranným ostrůvkem od průběžného pruhu (vedoucího do vlastní okružní křižovatky) oddělený pravý odbočný pruh, který vpravo odbočující vozidla provede po obvodu okružní křižovatky do:

1.) Gočárovy třídy (ať již do centra či směrem do Kuklen/podjezd pod železnici) do přípojného pruhu odděleného od průběžného pruhu dělícím ochranným ostrůvkem až za přechody pro chodce přes Gočárovu třídu (teprve následně se z něj stane směrem do centra pravý průběžný pruh a směrem do Kuklen návazný pravý odbočný pruh do prostoru nové výstavby - http://www.mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=15.8119501&y=50.2117598&z=17&base=ophoto&rm=9jzczxYhg1fmPELLfMSLvNRM66LMq6QNEOH  ).

2.)Ulic Puškynova (k hlavnímu nádraží) a Habrmanova k dopravní značce "dej přednost v jízdě" či "stůj, dej přednost v jízdě" = vozidlům jedoucím přes okružní křižovatku JEN přímo či vlevo do té samé ulice jako vpravo odbočující vozidla, čili tato by dávala při průjezdu křižovatkou přednost výrazně menšímu počtu vozidel =urychlila by tak proti návrhu svůj průjezd křižovatkou = snížila by se hrozba přehlcení vjezdu do křižovatky z obou směrů Gočárovy třídy!!!

+1/0
23.1.2015 16:41

M17i28l47a14n 57M57a56j87e77r96č17í45k 1440240164196

citace: „Já se obávám, že nejvíce biti budou chodci. Blízko je základní škola a zelená na přechodu pro chodce svítí tak málo, že děti už teď přebíhají mezi auty. Podle mě to s novou křižovatkou bude jen horší,“ myslí si Monika Kmoníčková z Kuklen.

Potíže chodců by vyřešil snad jen podchod či nadchod. O jedné z těchto dvou variant město před lety uvažovalo.

reakce: Já myslel, že:

1.) okružní křižovatky mají donutit vozidla jedoucí i v přímém směru zpomalit o proti průjezdu běžnou křižovatkou

2.) na neřízeném (např. světelnou signalizací či policistou nebo případně pověřenou osobou) přechodu pro chodce mají chodci přednost před vozidly

= CHODCI NEBUDOU MÍT MOŽNOST PORUŠOVAT ČERVENÝ SIGNÁL "STŮJ" NA PŘECHODU A VLASTNĚ VŽDY BUDOU MÍT PŘEDNOST PŘED VOZIDLY, KTERÁ NAVÍC NEBUDOU MOCT (PRO SVŮJ BEZPEČNÝ VJEZD/VÝJEZD DO/Z BLÍZKÉ OKRUŽNÍ KŘIŽOVATKY) JET NĚJAKOU EXTRÉMNÍ RYCHLOSTÍ, TAKŽE MUSÍ BÝT PRO CHODCE PROTI SEMAFOREM ŘÍZENÉ KŘIŽOVATCE PŘÍNOSNÁ.

+1/−1
23.1.2015 16:19

J47a96r69o38s44l30a61v 59H48a49m15á85č91e45k 6633596528602

Zkuste se mrknout na kruháč Dvorská / 11. Tady je z obou směrů na 11 rychlost omezená na  30km v hodině a přecházení přechodu je velké dobrodružství :-(. Děti jezdí do školy autobusem, protože poslat je přes tento kruháč je nesmysl...V ranní špičce před osmou hodinou si ten boj U koruny v jednom pruhu nedovedu představit. Ta varianta se samostatnými odbočovacími pruhy se jeví mnohem reálnější. Jinak je jasné, že dnes si lze nechat napsat kladný posudek na cokoliv...EU

0/0
26.1.2015 16:18

J29a82r80o48s72l18a64v 98T30a36c48h42o40v92s17k55y 2512780534750

A bude mit ta krizovatka plachtove zastreseni jako terminal a prechod na benesovce ?

+3/0
23.1.2015 15:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.