- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
k problematice PPP a stavbě polských dálnic - také se stačí podívat, kolik aut jezdí po polských dálnicích a kolik po souběžných státních/krajských/obecních cestách (a to vč. kamionů) díky brutálně nastavenému mýtnému. Přejet jednou Polsko z jihu na sever a zpátky je dražší než celoroční známka na všechny dálnice ve Švýcarsku
... Predevsim by bylo vhodne vysetlit co to PPP je, a jak je postaven financni model PPP projektu. Bez teto znalosti nelze psat verohodny clanek o PPP, a nelze ho ani diskutovat.
Clanek je velmi povrchni blabol, ktery se neodhaluje podstatu veci, ale co je horsi, ani se o to nepokousi.
PPP společnost by stavbu urychlila jen v případě, že by měla na starost i vykupování pozemků a řešení veškerých obstrukcí. Dokud toto bude dělat státní úředník za stálý plat, nemá kam spěchat. Naše republika ani tak nepotřebuje finance na výstavbu, ale kopance, které by nutily k rychlejšímu rozhodování.
PPP řeší jen prostedky na stavbu - resp. odložení placení.
Ale nechápu, jak to vyřeší největší brzdu našich liniových staveb - Byrokracii a možnost nekonečného odvolávání se, kterou má kde kdo.
Vemte si D3 v Posázaví - to nezdržuje nedostatek peněz, ale odvolávání obcí a chatičkářů (kteří zaneřádili celý kaňon Sázavy).
Nebo R1 - Pražský okruh - vesnice které to ani moc nemusí zajímat (Běchovice budou 300 m od jednoho ramene křižovatky a to jen tenisovým kurtem) a pod Suchdolem povede tunelem.
PPP je jen další tunel (testováno Zemanem při stavbě D47 na Ostravu).
Nejhorší na tom je ze myslím ze v případě Běchovic jsou to novostavby a s tim obchvatem se tam počítalo už několik let tito lide museli vědět do čeho jdou...
Hlavne kdyby to bylo postavene vyrazne rychleji, kvalitneji a treba i levneji. To ceske staveni je na dobu neurcitou. Podivejte treba tunel Blanka.
No to jste zrovna nevybral dobrý příklad. Takhle dlouhý tunel a v takových geologických podmínkách se nikde na světě nepostaví snadno, bez zpoždění a dodatečných neplánovaných nákladů, ještě k tomu pod městem. Podívejte třeba Eurotunel. Že novináři po sobě papouškují to samé a nenamáhají se zjistit nějaké nové odborné fakty mimo "zpoždění" a "předražení" je věc jiná. U výstaveb dálnic je podstatné, že se zpožďují, protože ty stavby vůbec nejsou zahájené, to je ta beznaděj. Ale to já neovlivním, takže klídek !
Metrostav, Eurovia a dalsi maji diky temto stavbam ze statu dojnou kravu, takze bat se ze pri PPP projektu bude chtit neco ukrast neni na miste.
No a ještě k tomu "závratnému tempu", když se provádí archeologický průzkum, moc se toho postavit nemůže, ani s Korejci. Zase hrušky smíchané s něčím, co odvedou pozornost od podstaty problému. Ale komu to zdržování prospívá ?
Proč zase Korejci ? Co se tím urychlí ? Vždyť ještě nemají (kdo to vlastně má na starosti ?) ani vykoupeny všechny pozemky, natož stavební povolení ! Ekopotížisté taky určitě neřekli poslední slovo a mají v záloze nějaký ten těžký kalibr. Jsem pesimista, do mého důchodu se po R35 do Mohelnice nesvezu.