Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavba silnice R11 je v ohrožení, Poláci by raději jezdili do Králík

Chystané dopravní spojení po dálnici a rychlostní silnici R11 z Hradce Králové na hraniční přechod v Královci dostává po letech příprav nečekanou konkurenci. Polští aktivisté si přejí raději spojit Vratislav s Králíky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P37e48t67r 15K48u80n19c 7652781581406

Poláci stihnou postavit obě dvě dálnice - Královec, Králíky. A u nás nebude stát ani R52 ani R43 a ani R11.

+1/0
9.3.2015 20:54

L53i96b55o13r 68F49i16l57á16k 3480825763283

Stačí v Polsku ve správných lokalitách rozmístit křečky a trasa povede podle plánu.;-)

0/−1
9.3.2015 17:27

V59l64a73d81i67m22í29r 71F93i68b58i24g71e32r 5694251191844

No já teď viděl křečky na trase plánované cyklostezky, jsem zvědavý co bude;-D

0/0
2.4.2015 12:51

J32a85n 71S20l90o45v20í14k 3669737850758

Vést trasu přes Králíky nebylo nikdy dopravně významné, proto se nechala zarůst i rozestavěná exteritoriální dálnice na Moravě. Tu Němci stavěli čistě z politických důvodů, aby spojili svá "německá" města Vídeň a Vratislav a naší republiku rozdělili čarou a tím světu ukázali, že jim vlastně překážíme a měli bychom být připojeni k Říši. Což se také během stavby stalo.

Celá tato akce "Králíky" je jen pokus kladských regionálních politiků - zřejmě se blíží tamní volby. Dálnice/rychl.silnice přes Lubawku/Královec se musí postavit tak, či tak, protože na ní bude zřejmě převedena E65, vedoucí nyní přes Harrachov a jistě E67, vedoucí přes Náchod. Silnice E67 má spojovat Prahu s Pobaltím, tedy ne oklikou přes Králíky a Třebovou. Navíc polská silnice 33 z Kladska do Králík je téměř pustá, takže pokud Poláci něco stavět chtít budou, tak pouze nějakou čtyřpruhovou silnici z Vratislavi do Kladska, dál už ne, tam jsou jen vesnice a to samé na české straně. Kdežto přes Královec je v Polsku podél trasy spousta velkých měst.

+2/−2
9.3.2015 12:19

K11a54r70e48l 55V83o16h36n97o65u39t 4678589380957

Na Králíky by to vyšlo hodně draze a pro Česko by to nemělo valného smyslu.

Chyba je ale i na české straně - rychlostka z Brna na sever měla vést směrem na Svitavy, ne na Moravskou Třebovou, jak to plánovali za Hitlera, kdy skutečně chtěli spojit Vídeň s Vratislaví. Češi ale dneska takovou motivaci nemají. Pro spojení Hradce s Brnem je objížďka Moravské Třebové zbytečná.

0/−1
9.3.2015 11:11

J87a96n 27S45l42o96v62í59k 3899567490728

Trasa přes Svitavy podél dnešní silnice I/43 by měla velice složitý terén, proto i Němci vedli trasu Boskovickou brázdou, tedy téměř po rovině. Navíc, když už ta dálnice byla skoro postavena a pozemky jsou vykoupeny, byla by škoda to stavět draze jinudy :-).

+5/0
9.3.2015 11:55

K37a71r63e55l 54V85o28h67n14o52u32t 4768859190817

S Boskovickou brázdou máte pravdu, úsek Letovice - Březová je komplikovanější. Ale zase ne o tolik - skoro celý úsek by vedl podél řeky Svitavy. Je fakt, že tam není moc místa, ale asi by to šlo. Pro nákladní dopravu to bude zajížďka. Rychlost kamiony netrápí, budou ze Svitávky do Svitav jezdit zkratkou. O 20 km kratší úsek, navíc bez nutnosti šplhat na Mladějov, bude lákadlo.

+1/0
9.3.2015 15:03

J86a65n 56S13l60o62v48í31k 3169487370538

Dneska není technicky vzato problém postavit dálnici kudykoliv, ale zrovna okolí řeky Svitavy je plné biokoridorů a rezervací a rovněž záplavových pásem a po kopích s vysokými mosty by to nezaplatil nikdo. Po R43 to vypadá jako velká zajížďka jen zdánlivě a kopce na staré silnici jsou ještě horší. A R43 má sloužit též pro napojení na silnici do Šumperka. Jinak, naopak, kamiony potřebují ujet co největší vzdálenost, protože jsou svazováni pauzami, vykládkami apod. Ale to je věc každého, co se mu vyplatí :-).

0/−1
10.3.2015 9:48

J78a47n 93Č80e91k15a20l 7779645444204

A nebyla by jednodušší varianta Náchod? Kladsko by se tím vyřešilo...

0/−3
9.3.2015 11:09

K83a81r40e70l 91V44o74h50n59o33u24t 4758929430527

Náchod stojí v dost úzkém údolí. Je problém postavit i jeho normální obchvat. Problém by byl i na polské straně - mezi Náchodem a Kladskem jsou dost vysoké kopce.

Kladsko Čechy netrápí. Zato je trápí, že současný projekt je už v dost načnutém stavu a muselo by se začít od nuly.

+2/0
9.3.2015 11:31

J88a19n 87S49l56o16v26í42k 3489297190718

Hned za Náchodem je Národní park a Poláci hlavně nechtějí, aby tudy dálnice vedla.

+4/0
9.3.2015 11:56

L39u70c74i40a27n 52P55a71p31a30z91i56a86n 5414977771305

Dálnice na Králiky má svou logiku, česká strana by to měla také podpořit a konečně stavět a ne jen tlachat. Klidně můžeme postavit dálnici jak do Lubavky, tak na Králiky. Prospěšné by to bylo pro všechny.

+3/0
9.3.2015 11:08

K64a71r10e47l 49V26o10h88n24o86u13t 4678499900507

Proč stavět dálnici pro Poláky? Češi by tuhle dálnici prakticky nevyužili.

A zrovna na Králíky by to znamenalo hodně drahou stavbu. Prodloužení plánované R43 by znamenalo překonat Zábřežskou vrchovinu, která je oříškem i pro R45. A ani spojka Králíky-Mohelnice nedává moc smysl.

+2/−3
9.3.2015 11:18

J81a72n 44S78l84o91v95í33k 3479707310688

Dále od M.Třebové na sever bude silnice I/43 pokračovat vždy už jen dvoupruhová, budovaná po kouskách dle místní situace. Dopravní zátěž je tam mizivá, většinou do 3 tisíc aut za 24 hodin. Dálnice by tudy sloužila pouze tranzitu, navíc mizivému, protože jen pro směr sever-jih. Kdežto R11 přes Trutnov převezme zátěž silnice I/37, zátěž z E67 od Náchoda a E65 od Harrachova.

+1/−1
9.3.2015 12:34

R26o41s62t24i18s48l21a83v 56S19i34k89s54t73a 7502133648

Poláci si budou muset postavit dvě dálnice - jednu na Královec, druhou na Králíky. A my kdybychom k tomu měli obě napojení, jak na R11 tak od Králík na Svitavy, kde má stát dálnice na Brno... ale to je asi z říše fantazie, protože tady řídí černý skřet, který dělá všechno pro to, aby plány dálnic zůstávaly desítky let stále jen a jen na papíře...

+7/0
9.3.2015 9:39

B52o14r81i38s 50C73e23j96p28e91k 7378670477625

Řekl bych, že tá silnice na Králiky není nic jiné než pokračování původního projektu extrateritoriální dálnice Vídeň - Vratislav. Takže už jenom dostavět R52/43 a bude tu to, ce se začalo stavět před 70lety...

+5/0
9.3.2015 10:58

J94a28n 37S17l93o72v47í54k 3339207500918

jo, co by za to někteří fandové dálniční historie dali :-) Jenže, ty historické cenné mosty, co tu Němci nechali komunistům, aby je nechali zarůst lesem, se stejně stavbou R43 zbourají a nebude už co chodit obdivovat :-)

+1/0
9.3.2015 12:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.