Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavba silnice R11 je v ohrožení, Poláci by raději jezdili do Králík

Chystané dopravní spojení po dálnici a rychlostní silnici R11 z Hradce Králové na hraniční přechod v Královci dostává po letech příprav nečekanou konkurenci. Polští aktivisté si přejí raději spojit Vratislav s Králíky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P67e36t88r 35K28u36n51c 7892921241876

Poláci stihnou postavit obě dvě dálnice - Královec, Králíky. A u nás nebude stát ani R52 ani R43 a ani R11.

9.3.2015 20:54

L26i51b52o92r 81F26i19l48á28k 3650235713143

Stačí v Polsku ve správných lokalitách rozmístit křečky a trasa povede podle plánu.;-)

9.3.2015 17:27

V97l95a87d72i80m73í63r 96F39i84b17i64g46e76r 5904911741534

No já teď viděl křečky na trase plánované cyklostezky, jsem zvědavý co bude;-D

2.4.2015 12:51

J80a31n 50S61l86o26v80í71k 3559987930918

Vést trasu přes Králíky nebylo nikdy dopravně významné, proto se nechala zarůst i rozestavěná exteritoriální dálnice na Moravě. Tu Němci stavěli čistě z politických důvodů, aby spojili svá "německá" města Vídeň a Vratislav a naší republiku rozdělili čarou a tím světu ukázali, že jim vlastně překážíme a měli bychom být připojeni k Říši. Což se také během stavby stalo.

Celá tato akce "Králíky" je jen pokus kladských regionálních politiků - zřejmě se blíží tamní volby. Dálnice/rychl.silnice přes Lubawku/Královec se musí postavit tak, či tak, protože na ní bude zřejmě převedena E65, vedoucí nyní přes Harrachov a jistě E67, vedoucí přes Náchod. Silnice E67 má spojovat Prahu s Pobaltím, tedy ne oklikou přes Králíky a Třebovou. Navíc polská silnice 33 z Kladska do Králík je téměř pustá, takže pokud Poláci něco stavět chtít budou, tak pouze nějakou čtyřpruhovou silnici z Vratislavi do Kladska, dál už ne, tam jsou jen vesnice a to samé na české straně. Kdežto přes Královec je v Polsku podél trasy spousta velkých měst.

9.3.2015 12:19

K35a53r63e84l 37V32o47h78n18o28u59t 4908859650447

Na Králíky by to vyšlo hodně draze a pro Česko by to nemělo valného smyslu.

Chyba je ale i na české straně - rychlostka z Brna na sever měla vést směrem na Svitavy, ne na Moravskou Třebovou, jak to plánovali za Hitlera, kdy skutečně chtěli spojit Vídeň s Vratislaví. Češi ale dneska takovou motivaci nemají. Pro spojení Hradce s Brnem je objížďka Moravské Třebové zbytečná.

9.3.2015 11:11

J37a44n 49S27l56o53v21í42k 3499627460198

Trasa přes Svitavy podél dnešní silnice I/43 by měla velice složitý terén, proto i Němci vedli trasu Boskovickou brázdou, tedy téměř po rovině. Navíc, když už ta dálnice byla skoro postavena a pozemky jsou vykoupeny, byla by škoda to stavět draze jinudy :-).

9.3.2015 11:55

K71a90r19e28l 64V12o47h59n63o10u61t 4498679530957

S Boskovickou brázdou máte pravdu, úsek Letovice - Březová je komplikovanější. Ale zase ne o tolik - skoro celý úsek by vedl podél řeky Svitavy. Je fakt, že tam není moc místa, ale asi by to šlo. Pro nákladní dopravu to bude zajížďka. Rychlost kamiony netrápí, budou ze Svitávky do Svitav jezdit zkratkou. O 20 km kratší úsek, navíc bez nutnosti šplhat na Mladějov, bude lákadlo.

9.3.2015 15:03

J45a62n 71S58l74o30v80í53k 3369167800478

Dneska není technicky vzato problém postavit dálnici kudykoliv, ale zrovna okolí řeky Svitavy je plné biokoridorů a rezervací a rovněž záplavových pásem a po kopích s vysokými mosty by to nezaplatil nikdo. Po R43 to vypadá jako velká zajížďka jen zdánlivě a kopce na staré silnici jsou ještě horší. A R43 má sloužit též pro napojení na silnici do Šumperka. Jinak, naopak, kamiony potřebují ujet co největší vzdálenost, protože jsou svazováni pauzami, vykládkami apod. Ale to je věc každého, co se mu vyplatí :-).

10.3.2015 9:48

J48a23n 21Č23e31k90a23l 7749865974104

A nebyla by jednodušší varianta Náchod? Kladsko by se tím vyřešilo...

9.3.2015 11:09

K94a88r48e16l 79V36o81h98n58o12u57t 4758789770147

Náchod stojí v dost úzkém údolí. Je problém postavit i jeho normální obchvat. Problém by byl i na polské straně - mezi Náchodem a Kladskem jsou dost vysoké kopce.

Kladsko Čechy netrápí. Zato je trápí, že současný projekt je už v dost načnutém stavu a muselo by se začít od nuly.

9.3.2015 11:31

J70a88n 89S47l81o21v82í63k 3989457510858

Hned za Náchodem je Národní park a Poláci hlavně nechtějí, aby tudy dálnice vedla.

9.3.2015 11:56

L39u58c54i78a18n 46P62a76p68a35z23i11a26n 5544177311455

Dálnice na Králiky má svou logiku, česká strana by to měla také podpořit a konečně stavět a ne jen tlachat. Klidně můžeme postavit dálnici jak do Lubavky, tak na Králiky. Prospěšné by to bylo pro všechny.

9.3.2015 11:08

K90a46r41e45l 27V29o34h83n49o25u87t 4218359490697

Proč stavět dálnici pro Poláky? Češi by tuhle dálnici prakticky nevyužili.

A zrovna na Králíky by to znamenalo hodně drahou stavbu. Prodloužení plánované R43 by znamenalo překonat Zábřežskou vrchovinu, která je oříškem i pro R45. A ani spojka Králíky-Mohelnice nedává moc smysl.

9.3.2015 11:18

J37a49n 52S50l14o32v48í39k 3269117440458

Dále od M.Třebové na sever bude silnice I/43 pokračovat vždy už jen dvoupruhová, budovaná po kouskách dle místní situace. Dopravní zátěž je tam mizivá, většinou do 3 tisíc aut za 24 hodin. Dálnice by tudy sloužila pouze tranzitu, navíc mizivému, protože jen pro směr sever-jih. Kdežto R11 přes Trutnov převezme zátěž silnice I/37, zátěž z E67 od Náchoda a E65 od Harrachova.

9.3.2015 12:34

R74o88s30t37i14s61l27a17v 97S20i50k21s39t30a 7932673308

Poláci si budou muset postavit dvě dálnice - jednu na Královec, druhou na Králíky. A my kdybychom k tomu měli obě napojení, jak na R11 tak od Králík na Svitavy, kde má stát dálnice na Brno... ale to je asi z říše fantazie, protože tady řídí černý skřet, který dělá všechno pro to, aby plány dálnic zůstávaly desítky let stále jen a jen na papíře...

9.3.2015 9:39

B73o64r43i85s 52C72e76j11p66e27k 7238510177255

Řekl bych, že tá silnice na Králiky není nic jiné než pokračování původního projektu extrateritoriální dálnice Vídeň - Vratislav. Takže už jenom dostavět R52/43 a bude tu to, ce se začalo stavět před 70lety...

9.3.2015 10:58

J44a82n 83S58l93o29v86í83k 3599177410718

jo, co by za to někteří fandové dálniční historie dali :-) Jenže, ty historické cenné mosty, co tu Němci nechali komunistům, aby je nechali zarůst lesem, se stejně stavbou R43 zbourají a nebude už co chodit obdivovat :-)

9.3.2015 12:38



Najdete na iDNES.cz