Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidička v Hradci přehlédla cyklistu, muž po pádu na hlavu zemřel

Při vjezdu na kruhový objezd v Hradci Králové řidička přední částí svého auta srazila cyklistu, zřejmě ho přehlédla. Muž poté upadl na vozovku a utrpěl těžké zranění, na které v nemocnici zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56e49t63r 29N15e22s92v93a93d12b55a 2234375196979

Bylo li kolo řádně osvětleno a řidička jej přehlídla tak není důvod nízkého trestu. Avšak to že neměl cyklista přilbu by mělo být  zohledněno při posuzování ublížení na zdraví.

0/0
21.3.2015 21:31

J59a58r65o33m33í80r 80M43a36t15ě86n88a 2333512465756

Bydlím za rohem. Jde zřejmě kruhový objezd na rohu Šimkovýchsadů poblíž Lékařské fakulty. Přes tuto křižovatku s kruhovým objezdemdenně jezdím; většinou na kole, někdy autem. Už se mi taky stalo, že mi na objezduauto vůbec nedalo přednost, a před pár dny jsem byl svědkem téhož. A naopakjsem si jako řidič auta přijíždějícího od silničního okruhu uvědomil, že jsemmálem nedal přednost já. Tato křižovatka je nebezpečná!!!

Proč? Myslím, že jde o to, že na tento kruhák nenajíždítekolmo, jako na většinu kruhových objezdů, ale podélně. Zejména pokud pokračujeterovně, podvědomě si neuvědomíte, že máte dát přednost. A co si budeme povídat,většinou řídíme podvědomě (nepřemýšlíme u každé křižovatky, pokud máme pocit,že ji známe). Myslím, že je na místě přemýšlet nad zvýšením bezpečnosti této křižovatkys kruhovým objezdem dopravními značkami nebo úpravou křižovatky.!!

A ještě poznámka: Docel a se mi nelíbí, že článek víczdůrazňuje, že cyklista neměl přilbu, než vinu řidičky a nebo nebezpečnostkřižovatky…

+3/−4
20.3.2015 14:23

Z77d66e49n84ě48k 50H68á14j12e33k 6707802500403

Taky to tam jako místní znám. Já naopak v autě dal cyklistovi přednost. Ovšem cyklista za mnou s tím nepočítal. Takže mi zaplatil nové zadní světlo. A určitě mi dáte za pravdu, že konkrétně na tomto kruháči je běžně k vidění, jak cyklista jede bez zastavení, protože od se přece podél obrubníku. vejde

0/0
20.3.2015 16:28

P19a23v30e52l 10Ř42a55p88e67k 7652746159365

Místo nesmyslného vylévání asfaltu na cyklostezky vedoucí přírodou by se konečně měla vybudovat pořádná infrastruktura pro cyklisty ve městech, aby se nemotali mezi mnohatunovými monstry, což je katastrofa pro obě strany. Navrhoval bych zrušit některá veřejná parkovací stání podél komunikací a předělat je na cyklostezky. Případný nedostatek parkovacích míst řešit ryze tržním mechanismem, tedy privatizací zbylých veřejných parkovacích ploch.

+2/0
20.3.2015 12:45

D24a28v32i69d 51M57a36t77ě55j86ů 2345592187898

A proc se tedy uz davno cykliste nesdruzili a nezacali si sami do tohoto investovat? Neni totiz duvod, aby to bylo placeno z dani nas vsech. Ridici si dnes plati rozvoj infrastruktury ve spotrebni dani z benzinu/nafty, dalnicnich znamek a silnicni dane, tak by to nejak podobne mohlo fungovat i u cyklistu. Minimalne povinne ruceni by mit meli, nebot skody na majetku ostatnich umi zpusobit celkem velke :-(

+2/−12
20.3.2015 12:53

M61i31c10h19a10l 92C95h94a72l68u80p51a 6148290889983

Na to kolo žádná infrastruktura potřeba není, to jede i po polní cestě.

0/0
20.3.2015 12:58

J82i19ř42í 23K53ü85h78r 2620286330246

To dokáže i kdejaké auto.

0/0
20.3.2015 13:03

P61a62v35e95l 91Ř90a51p93e66k 7672566749225

Já vám rozumím, ale podle stejné logiky byste musel zrušit i veškeré chodníky, protože chodci také neplatí spotřební daň z pohonných hmot ani povinné ručení. Čili takový přístup poněkud skřípe. Přiznám se však, že úplně optimální řešení neznám.

+2/0
20.3.2015 13:00

D40a28v54i63d 88M10a53t16ě88j56ů 2145242267938

Oprimalni reseni take neznam, ale snazim se ho najit. Vyresme tedy cyklisty a nasledne pojdme resit chodce. Treba ze zkusenosti reseni cyklistu ve mestech nalezneme pak snadneji reseni i pro chodce, bude-li treba.

0/−3
20.3.2015 13:14

J45i74ř51í 46C89v75r77č43e41k 8460716870593

Já bych začal řešit motoristy, kteří jezdí bezohledně, rychle a smrdí a pak ten zbytek.

Aby jste neřekl, jsem řidič, motořkář, cyklista a chodec. A nemám problém s respektováním ostatních skupin pokud jsem účastníkem jiné skupiny. Ale mám problém s respektováním lidí jako jste vy a těším se až se potkáme ;)

+3/0
20.3.2015 22:06

J61i34ř31í 41K36ü44h30r 2820356400246

A chodci platí údržbu chodníků z čeho? Kolik cyklistů poškodí silnici jako jedno osobní vozidlo? Neměli by mít opilci záchytku zdarma, když platí státu za chlast?

+1/0
20.3.2015 13:03

D73a28v79i17d 72M16a31t81ě75j95ů 2155282257308

Chodce bych zatim neresil, ale mozna prijde doba, kdy to bude nutne.

0/−1
20.3.2015 13:21

J65i97ř43í 95K85ü17h91r 2100506900806

Ono je třeba řešit především auta. Jako neekologický dopravní prostředek (v porovnáním s koly, mhd), by měly být nějak omezeny (zpoplatněny) a více prostoru dáno jiným způsobům dopravy. Což se lehce řekne, ale hůře realizuje. Osobní vozy také na rozdíl od jízdních kol, zabírají spousty místa při parkování. Kola většinou skončí někde v budově.

+2/−1
20.3.2015 13:34

Z66d25e76n78ě95k 21H20á44j37e72k 6717952700693

Království za koně! Vzhůru do sedel! Í ha há.

+1/0
20.3.2015 16:21

M35i25r89o22s62l56a15v 16B20u69d46a 9862862487332

Bože, zpátky na stromy8-o

0/0
20.3.2015 20:14

Z32d72e77n87ě35k 16H90r53u12b79ý 5845938831866

Kolik výtluků v silnicích způsobí cyklista? Kolik místa je třeba na zaparkování 100 vozidel a 100 jízdních kol? Kolik víceúrovňových křižovatek a víceproudých komunikací potřebuje cykloprovoz?

A kolik vyprodukuje cyklista externalit? Zplodin, hluku, atd. a jejich následků v podobě poškození zdraví, snížení cen nemovitostí v blízkosti rušných komunikací, atd. atd.

Klidně to pojďme všechno spočítat a pak se pojďme bavit o silniční a spotřební dani, chytráku...

+2/−1
20.3.2015 19:43

M57i93r11o72s35l60a91v 11B87u86d44a 9752602147172

Fajn, "chytráku", když je tedy kolo tak "cool", proč na něm všichni nejezdí i bez donucovacích prostředků.

Odpovím ti. Auto je prostě lepší, pohodlnější, nemusíš se na ně dřít, odveze tě za každého počasí, odveze pět a více lidí najednou ve voňavém a vytopeném prostoru s možností případného nákladu.

Tomu nějaké hloupé kolo nemůže konkurovat a ekofašistické žvásty si můžeš nechat od cesty protože to nikoho nezajímá!!

0/−3
20.3.2015 20:13

M42i18r34o71s20l14a98v 93B17u44d63a 9442702867422

...jsem zvědav, jak budeš dopravovat rodinu po celý rok na vzdálenost 8 km do města za každého počasí při absenci HD. Na kole?;-D

0/−1
20.3.2015 20:23

M77i61r30o28s62l75a44v 24B60u87d40a 9302832897532

...IMHO, lidé už mají všech možných regulací a vyžírků z příspěvkových organizací plné zuby!

0/−1
20.3.2015 20:36

J59i54ř85í 46C69v70r59č32e73k 8810576100923

Pane Matějů, vy mě už docel s těma vašima reakcema točíte ... A tedy znovu už pod několikátým článkem se vás ptám. Proč by se cyklisté měli sdružovat a budovat si sami cyklostezky? Sdružují se snad motoristé a budují si silnice? Ne nesdružují a navíc se ty silnice platí i z mých (cyklistových) daní. Takže děte s tím už do ( | ). Díky ;)

Btw. chodci se taky nesdružují a nebudují si chodníky ... takže se děte bodnout.

+2/0
20.3.2015 22:05

V37i70k25t31o23r 55Š19e81d54i42v51ý 8416971930726

A proč budovat cyklostezky? Já vím, je to pohodlnější, na cyklostezce lze bez velkého rizika naprosto kašlat na předpisy a jezdit bez mozku. 

:-/

Takže budeme stavět také extra silnice pro náklaďáky, pro motorky, pro malá červená autíčka s nešikovnými slečnami ... ?

0/0
20.3.2015 23:14

V83i78k83t24o13r 63Š83e19d58i33v27ý 8706271390566

A proč by měla existovat nějaká "pořádná infrastruktura pro cyklisty"? Proč proboha nestačí silnice, po kterých jezdí všechna ostatní vozidla? 8-o

+1/0
20.3.2015 19:27

J45i14ř74í 50C85v88r71č19e17k 8370806710153

Protože řidiči se chovají dost často bezohledně - už jste viděl cyklistu co srazil auto a někomu tím ublížil (mimo sebe) ?

0/0
4.5.2015 13:02

D21a43v15i70d 76M85a48t93ě97j42ů 2955392537618

Dalsi vitez Bouchal cupu :-(

+1/−1
20.3.2015 12:39

T66o96m94á84š 90L52u96d96v47í65k 5560178833216

Někteří se prostě své první cylopřilby nedožijí...

+1/0
20.3.2015 12:34

J69i75r86k32a 90H78o96l24a27n 2562933400903

Stalo se mi to také, přehlédl jsem ženskou na skůtru, když jsem se díval, tak byla skrytá za sloupkem kabiny. Nic se nestalo, ale bylo to dost nepříjemné

0/0
20.3.2015 12:26

V62l46a70d78i20s42l36a14v 21N21o52h88e29j17l 7248947498231

Jo me se stalo nedávno ze se mi schovala za sloupek zenska na prechodu. Bylo to tesny a nic se nastesti nestalo. Nicmene od doby co auta musi svítit i ve dne jsou neosvetlene objekty ve velké nevyhode .

0/−1
20.3.2015 13:12

J68i12ř36í 33K32ü55h73r 2470736640516

Spíše jsou celou dobu v nevýhodě ti, s malou kinetickou energii a bez deformačních zón.

0/0
20.3.2015 13:42

J79a48r89o59s60l44a59v 75P85r45u74s56a 9172570632434

NJ ve fabii je taky sloupek jako kráva a kazdej se me směje když treba odbočuju a celej se vyklanim abych právě viděl co je za nim ale ono se tam fakt schová moc věcí

0/0
20.3.2015 13:20

J42i71ř71í 81C28v77r42č35e38k 8640386240243

Znám borce co přehlídnul i kamion a sváděl to na sloupek :D Nicméně jsou ty sloupky čím dál tím širší a čím dál tím víc věcí se dá pak přehlédnout :/

0/0
20.3.2015 22:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.