Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hradecký kraj i premiéra nápad na Hitlerovu dálnici znervózněl. Chtějí R11

Polská iniciativa prosazující oživení takzvané Hitlerovy dálnice, rozhýbala Královéhradecký kraj i premiéra. Bohuslav Sobotka tvrdí, že smysl má pouze silnice R11 s přechodem v Královci. Politici se shodují, že nyní je ideální čas, aby Česko vyvinulo největší tlak na stavbu této varianty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L49u28b47o58š 62M45a29r50e86k 1972535546451

Co má pořád Hitler společného s nějakou silnicí?

Dejte pokoj s tou blbou propagandou!!

Ať si postaví silnici kde chtějí na svém území.

Pokud tam náš stát nebude chtít nějaký tranzitní provoz, tak si to snad na svém území zařídí, ne?!!

A to se ta jejich silnice bude jmenovat Hitlerstrase, nebo jak?;-€

0/0
1.4.2015 18:19

J60o34s23e78f 13N27o37v22á77k 1230143825

Určitě obě trasy. Obě jsou užitečné. Každá pomůže někomu jinému, navzájem se nevylučují ani se nemůžou nahradit. K tomu pár podotknutí:

1) Jednu trasu dřív a druhou později, aby co nejdřív fungovalo aspoň něco. Nejprve trasu přes Královec.

2) Poláci by měli postavit rozumnou zkratku z Bolkowa na Wrocław. Jinak bude část tranzitu i nadále v pokušení jezdit přes Náchod a polská lázeňská města.

3) Trasa přes Králíky má pro nás půvab i ve své délce. Ze severu Moravské Třebové, kam R43 povede tak jako tak, do Wrocławi leží 3/4 stavby na polské straně.

0/−2
1.4.2015 1:29

M52i62l30o62š 77P92r84á14z27n68ý 5434869660508

Padouch Hitler zase tak blbý nebyl s vyjímkou jeho válečných operací. Myslím, že je už načase s dálnicemi trochu více pohnout. Jsem pro obě trasy.

+1/−2
31.3.2015 19:25

J45a49r94o47s35l98a42v 44B47r91ů85n40a 7823138676764

Ať se na to dívám svým omezeným selským rozumem jakkoli, připadne mi dálnice přes Králíky logická. Dálnice přes Královec pak jako naprostá kravina.

+2/−2
31.3.2015 15:16
Foto

I14v42a74n 20K81o98p86t19a 5147682491287

No v první řadě jde o napojení velkých aglomerací, Králíky fajn ale pak je potřeba vybudovat nějakou spojku ve směru HK - směr Králíky, protože chtít po dopravcích aby jeli HK-Mohelnice-Králíky je blbost.

A trochu tam překáží červonohorské sedlo, takže pro tranzit je stávající silnice nepoužitelná.

+1/−1
31.3.2015 15:26

J90o90s36e22f 62N80o86v27á40k 1870153505

Červenohorské sedlo nepřekáží. Je opravdu daleko a úplně mimo. Stejně tak by se nejezdilo ani přes Mohelnici...

Ale máte tak nějak pravdu v tom smyslu, že z Hradce se tudy dálkově jezdit nebude, je to cesta napříč. I Hradecko ale může uvítat hezké silniční spojení na sever z Kłodzka.

0/0
1.4.2015 1:45

J17o25s37e76f 46N19o81v45á49k 1970383535

Dálnice přes Královec je rozumná pro Prahu a Hradec, odtud se přes Králíky jezdit nebude.

0/0
1.4.2015 1:33

V90i39k62y50r 17B38o30h40u91m26i56l 11S58t27r29a31n80s58k40y 9267378336129

Nó jó Hradec a Pardubice, ti si dají přes nos i kvůli menším krávovinám ;-D

+1/0
31.3.2015 14:03

V65i70k19y71r 94B86o13h77u92m62i81l 30S32t27r45a19n11s67k74y 9587898686369

Upozorňuji redakci na to, že zveřejněnou fotografii lze interpretovat jako neoprávněnou reklamu firmě Eurovia! ;-D V horším případě pány s ní "spojovat"?

+1/0
31.3.2015 14:02

Z27d29e88n60ě64k 90H66r22u26b67ý 5375968791976

Za stejnou dobu než se Česi a Poláci dohodnou by Němci postavili obě dvě. Podívejte se na hustotu německé dálniční sítě, zejména v okolí Frankfurtu nebo Dortmundu a pak si posuňte mapu na naše území http://www.mapy.cz/s/gRVB ;-D

No a pak se můžeme bavit o tom, proč Německá ekonomika prosperuje. Fungující infrastruktura je základem fungování státu, nikoliv všemožné dotace.

+1/0
31.3.2015 12:54

P65e34t52r 87N48i62v48n76i95c95k13ý 3442484385577

A kolik v té oblasti bydlí lidí?

0/0
31.3.2015 13:50

J62a74n 21S96l43o90v52í15k 3369487860358

jenom asi tolik co v celé ČR :-).

+1/0
31.3.2015 13:56

Z50d65e62n94ě30k 65H21r45u42b31ý 5695518151876

Tak tenhle argument sice chápu, ale pak je to o rozhodnutí buď

a) sestěhovat celý národ do Prahy - pak ty dálnice skutečně nebudou třeba

b) nebo podporovat i regiony s menším počtem obyvatel

Když nemáte jak dostat lidi, zboží, služby z místa A do místa B, tak je vcelku jedno, jestli tam žije 100.000 lidí nebo deset milionů.

+1/0
31.3.2015 17:11

M50i32c91h56a30l 51P38a63v63l91á25t 9983453164239

Pan Dusek nepochopil, ze cca posledni tri roky valky se z tech dalnic nestavelo nic (a utlumovalo uz se driv). Nebyla ocel, nebyl beton, dokonce ani drevo, nebyly pracovni sily. Takze o dva roky odlozena prohra by to nevytrhla.

+2/−1
31.3.2015 12:53
Foto

R28i26c49h61a37r96d 21N42e11u82g77e37b92a25u41e14r 6688909556502

R43 je z polského hlediska ideální volba. Pro cestu na jihozápad Evropy nepotřebují D11. Objedou nás přes Drážďany po rovině a mnohem pohodlněji (Praha nemá hotový obchvat). R43 ale napojí Dolní Slezsko a Přední Pomořany přímo na Vídeň, případně na Balkán.

Odklon R11 na Královec je nesmysl. Měla jít přes Náchod. Ale to už hejtmany v Hradci a Pardubicích nezajímá. Jejich svět končí na východním okraji jejich krajských měst. většina krajských radních podle mě dosud ani nevěděla, kde Dolní Lipka leží.

+8/−1
31.3.2015 12:38

R30a22d78k27o 44M96i86k12u69l78i30č 9303149317233

měla by jít přes Náchod. to by bylo logický. Ale jinak je trochu složitější, protože to má bejt součástí jakýsi transevropský magistrály Terst-Kaliningrad. a ta už je namalovaná a asi se to těžko mění. zvlášť takovejm nýmandům, jako je franc.

+1/0
31.3.2015 13:42

J14a30n 89S77l89o39v88í90k 3739517240448

Přes Králíky se to možná zdá logické ale jen jako sever-jih. Dálnice z Prahy přes Hradec je odpočátku stavěna jako trasa z Norimberka do Varšavy (E68). Kam si myslíte, že ta horda kamionů přes Náchod směřuje - určitě ne do Štětína. A protože Polsku i Česku to více vyhovuje vést přes Královec, bude to přes Královec. Kudy by se auta z Varšavy dostali do Prahy, pokud to postavíte přes Králíky ? Z Vratislavi dolů až do Moravské Třebové a odtud zase na severozápad ke Hradci ?

+1/0
31.3.2015 13:55

J47i32n87d55ř17i89c65h 92P16a47r31o26u40b20e19k 2721313611572

Spojení Varšava-Praha je pro evropskou logistiku zcela bezvýznamné. Co by si tyto dvě osady mezi sebou asi tak vyměňovaly?

+2/−3
31.3.2015 16:14

Z32d70e11n36ě82k 78H23r64u20b40ý 5305158741306

To samé co Vratislav s Vídní?

+4/−1
31.3.2015 17:13

J61a48n 79S81l33o23v39í48k 3389177660978

Pokud je koridor Praha-Varšava tak bezvýznamný, proč jsou ty silnice přes Náchod a Harrachov tak šíleně vytížené ? A jestli tedy Poláci potřebují dálnici stavět spíše na jih, tak musí být silnice přes Králíky a Mikulovice přetížené ještě více, jenže ve skutečnosti tam absolutně nic nejezdí. Takže, kdo tam bude jezdit ?

0/0
1.4.2015 10:20

J72o46s78e30f 26N69o22v93á90k 1730463945

Takže navrhujete postavit dálnici ne přes Královec, kudy nic nejezdí, ale přes Harrachov?

0/0
1.4.2015 11:59

J14a76n 93S34l54o61v84í41k 3559957770718

Já nenavrhují nic, o to už se postarali před desítkami let Poláci společně s Čechy, kdy se dohodli na nejlepším vedením trasy pro E65 a E68. Mezi Orlickými horami a Krkonošemi je jediné místo, kudy to jde jednak kvůli přírodě (jinak je všude CHKO, NP, či lázně), kvůli snadnějšímu terénu (Královec není průsmyk, ale jen sedlo) a také kvůli mnoha městům podél trasy (Trutnov, Jelení Hora, Valbřich) - v kladském výběžku je pouze samotné město Kladsko, dálnice by vedla desítky kilometrů "prázdným" územím a pokud by měla vést dokonce přes Králíky, tak další prázdné desítky km i na našem území. Trasa tak drahé stavby musí být efektivní.

0/0
1.4.2015 12:16

J39o89s97e47f 27N83o41v93á69k 1830153765

Jde mi o logiku, že když se tudy dnes nejezdí, nemá smysl tam stavět. Něco o problematice víte a nemáte zapotřebí argumentovat takhle.

Přeji Trutnovu důstojné spojení se světem a po vybudování R11 / S3 pojďme na další užitečná spojení.

0/0
1.4.2015 13:54

J84o89s24e60f 92N80o39v87á12k 1830763555

Pazourky a pěstní klíny.

0/−1
1.4.2015 11:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.