Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hradecký kraj i premiéra nápad na Hitlerovu dálnici znervózněl. Chtějí R11

Polská iniciativa prosazující oživení takzvané Hitlerovy dálnice, rozhýbala Královéhradecký kraj i premiéra. Bohuslav Sobotka tvrdí, že smysl má pouze silnice R11 s přechodem v Královci. Politici se shodují, že nyní je ideální čas, aby Česko vyvinulo největší tlak na stavbu této varianty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L92u97b71o88š 60M34a80r15e92k 1222245696871

Co má pořád Hitler společného s nějakou silnicí?

Dejte pokoj s tou blbou propagandou!!

Ať si postaví silnici kde chtějí na svém území.

Pokud tam náš stát nebude chtít nějaký tranzitní provoz, tak si to snad na svém území zařídí, ne?!!

A to se ta jejich silnice bude jmenovat Hitlerstrase, nebo jak?;-€

0/0
1.4.2015 18:19

J91o83s17e11f 18N84o51v22á90k 1160723775

Určitě obě trasy. Obě jsou užitečné. Každá pomůže někomu jinému, navzájem se nevylučují ani se nemůžou nahradit. K tomu pár podotknutí:

1) Jednu trasu dřív a druhou později, aby co nejdřív fungovalo aspoň něco. Nejprve trasu přes Královec.

2) Poláci by měli postavit rozumnou zkratku z Bolkowa na Wrocław. Jinak bude část tranzitu i nadále v pokušení jezdit přes Náchod a polská lázeňská města.

3) Trasa přes Králíky má pro nás půvab i ve své délce. Ze severu Moravské Třebové, kam R43 povede tak jako tak, do Wrocławi leží 3/4 stavby na polské straně.

0/−2
1.4.2015 1:29

M89i37l37o51š 51P51r38á46z69n31ý 5974439290608

Padouch Hitler zase tak blbý nebyl s vyjímkou jeho válečných operací. Myslím, že je už načase s dálnicemi trochu více pohnout. Jsem pro obě trasy.

+1/−2
31.3.2015 19:25

J60a37r17o47s75l33a39v 21B33r84ů38n33a 7513868616764

Ať se na to dívám svým omezeným selským rozumem jakkoli, připadne mi dálnice přes Králíky logická. Dálnice přes Královec pak jako naprostá kravina.

+2/−2
31.3.2015 15:16
Foto

I12v90a97n 20K70o96p52t63a 5517692841337

No v první řadě jde o napojení velkých aglomerací, Králíky fajn ale pak je potřeba vybudovat nějakou spojku ve směru HK - směr Králíky, protože chtít po dopravcích aby jeli HK-Mohelnice-Králíky je blbost.

A trochu tam překáží červonohorské sedlo, takže pro tranzit je stávající silnice nepoužitelná.

+1/−1
31.3.2015 15:26

J28o69s84e73f 81N57o34v23á15k 1530393495

Červenohorské sedlo nepřekáží. Je opravdu daleko a úplně mimo. Stejně tak by se nejezdilo ani přes Mohelnici...

Ale máte tak nějak pravdu v tom smyslu, že z Hradce se tudy dálkově jezdit nebude, je to cesta napříč. I Hradecko ale může uvítat hezké silniční spojení na sever z Kłodzka.

0/0
1.4.2015 1:45

J48o77s13e52f 22N28o10v51á83k 1910293165

Dálnice přes Královec je rozumná pro Prahu a Hradec, odtud se přes Králíky jezdit nebude.

0/0
1.4.2015 1:33

V44i18k89y63r 84B53o95h16u48m16i92l 63S98t64r50a93n62s48k71y 9577618586719

Nó jó Hradec a Pardubice, ti si dají přes nos i kvůli menším krávovinám ;-D

+1/0
31.3.2015 14:03

V92i92k10y50r 32B68o42h48u35m50i78l 38S72t67r69a38n60s57k33y 9107418836499

Upozorňuji redakci na to, že zveřejněnou fotografii lze interpretovat jako neoprávněnou reklamu firmě Eurovia! ;-D V horším případě pány s ní "spojovat"?

+1/0
31.3.2015 14:02

Z52d57e76n16ě87k 45H30r70u54b84ý 5465968691836

Za stejnou dobu než se Česi a Poláci dohodnou by Němci postavili obě dvě. Podívejte se na hustotu německé dálniční sítě, zejména v okolí Frankfurtu nebo Dortmundu a pak si posuňte mapu na naše území http://www.mapy.cz/s/gRVB ;-D

No a pak se můžeme bavit o tom, proč Německá ekonomika prosperuje. Fungující infrastruktura je základem fungování státu, nikoliv všemožné dotace.

+1/0
31.3.2015 12:54

P13e72t46r 15N66i66v22n30i35c77k35ý 3912194215107

A kolik v té oblasti bydlí lidí?

0/0
31.3.2015 13:50

J37a57n 40S18l53o56v92í55k 3619537120158

jenom asi tolik co v celé ČR :-).

+1/0
31.3.2015 13:56

Z78d33e53n36ě69k 98H53r57u83b86ý 5945738261366

Tak tenhle argument sice chápu, ale pak je to o rozhodnutí buď

a) sestěhovat celý národ do Prahy - pak ty dálnice skutečně nebudou třeba

b) nebo podporovat i regiony s menším počtem obyvatel

Když nemáte jak dostat lidi, zboží, služby z místa A do místa B, tak je vcelku jedno, jestli tam žije 100.000 lidí nebo deset milionů.

+1/0
31.3.2015 17:11

M32i31c97h79a94l 35P19a69v27l36á16t 9873263374199

Pan Dusek nepochopil, ze cca posledni tri roky valky se z tech dalnic nestavelo nic (a utlumovalo uz se driv). Nebyla ocel, nebyl beton, dokonce ani drevo, nebyly pracovni sily. Takze o dva roky odlozena prohra by to nevytrhla.

+2/−1
31.3.2015 12:53
Foto

R26i83c60h64a61r42d 96N81e51u64g92e65b62a25u50e62r 6658909266332

R43 je z polského hlediska ideální volba. Pro cestu na jihozápad Evropy nepotřebují D11. Objedou nás přes Drážďany po rovině a mnohem pohodlněji (Praha nemá hotový obchvat). R43 ale napojí Dolní Slezsko a Přední Pomořany přímo na Vídeň, případně na Balkán.

Odklon R11 na Královec je nesmysl. Měla jít přes Náchod. Ale to už hejtmany v Hradci a Pardubicích nezajímá. Jejich svět končí na východním okraji jejich krajských měst. většina krajských radních podle mě dosud ani nevěděla, kde Dolní Lipka leží.

+8/−1
31.3.2015 12:38

R71a56d81k57o 75M94i19k15u26l30i81č 9813259487673

měla by jít přes Náchod. to by bylo logický. Ale jinak je trochu složitější, protože to má bejt součástí jakýsi transevropský magistrály Terst-Kaliningrad. a ta už je namalovaná a asi se to těžko mění. zvlášť takovejm nýmandům, jako je franc.

+1/0
31.3.2015 13:42

J12a43n 19S64l92o35v49í55k 3249127690558

Přes Králíky se to možná zdá logické ale jen jako sever-jih. Dálnice z Prahy přes Hradec je odpočátku stavěna jako trasa z Norimberka do Varšavy (E68). Kam si myslíte, že ta horda kamionů přes Náchod směřuje - určitě ne do Štětína. A protože Polsku i Česku to více vyhovuje vést přes Královec, bude to přes Královec. Kudy by se auta z Varšavy dostali do Prahy, pokud to postavíte přes Králíky ? Z Vratislavi dolů až do Moravské Třebové a odtud zase na severozápad ke Hradci ?

+1/0
31.3.2015 13:55

J53i76n73d49ř96i10c13h 47P69a12r12o87u65b33e90k 2641313821202

Spojení Varšava-Praha je pro evropskou logistiku zcela bezvýznamné. Co by si tyto dvě osady mezi sebou asi tak vyměňovaly?

+2/−3
31.3.2015 16:14

Z49d24e57n47ě28k 55H36r32u97b32ý 5105668551166

To samé co Vratislav s Vídní?

+4/−1
31.3.2015 17:13

J49a64n 38S52l79o83v81í22k 3109967100418

Pokud je koridor Praha-Varšava tak bezvýznamný, proč jsou ty silnice přes Náchod a Harrachov tak šíleně vytížené ? A jestli tedy Poláci potřebují dálnici stavět spíše na jih, tak musí být silnice přes Králíky a Mikulovice přetížené ještě více, jenže ve skutečnosti tam absolutně nic nejezdí. Takže, kdo tam bude jezdit ?

0/0
1.4.2015 10:20

J31o97s69e43f 83N34o40v91á29k 1410953395

Takže navrhujete postavit dálnici ne přes Královec, kudy nic nejezdí, ale přes Harrachov?

0/0
1.4.2015 11:59

J54a92n 70S76l14o25v68í45k 3569807260688

Já nenavrhují nic, o to už se postarali před desítkami let Poláci společně s Čechy, kdy se dohodli na nejlepším vedením trasy pro E65 a E68. Mezi Orlickými horami a Krkonošemi je jediné místo, kudy to jde jednak kvůli přírodě (jinak je všude CHKO, NP, či lázně), kvůli snadnějšímu terénu (Královec není průsmyk, ale jen sedlo) a také kvůli mnoha městům podél trasy (Trutnov, Jelení Hora, Valbřich) - v kladském výběžku je pouze samotné město Kladsko, dálnice by vedla desítky kilometrů "prázdným" územím a pokud by měla vést dokonce přes Králíky, tak další prázdné desítky km i na našem území. Trasa tak drahé stavby musí být efektivní.

0/0
1.4.2015 12:16

J62o22s51e98f 37N37o23v59á47k 1860343385

Jde mi o logiku, že když se tudy dnes nejezdí, nemá smysl tam stavět. Něco o problematice víte a nemáte zapotřebí argumentovat takhle.

Přeji Trutnovu důstojné spojení se světem a po vybudování R11 / S3 pojďme na další užitečná spojení.

0/0
1.4.2015 13:54

J62o64s47e75f 35N62o85v17á68k 1980973855

Pazourky a pěstní klíny.

0/−1
1.4.2015 11:25



Najdete na iDNES.cz