Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cestující potrápí nové výluky, místo vlaků vyjedou po kraji autobusy

Nejen do Pardubic či na Prahu, dlouhé tři měsíce budou výluky trápit cestující v Královéhradeckém kraji také na hlavní železniční trati z Hradce Králové do Liberce. Stovky lidí musí na jaře kvůli opravám kolejí denně cestovat náhradními autobusy, výjimkou nejsou zpoždění, zmatky a nervozita.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H88o29n43z62a 70K52a20r33á60s31e36k 1925451362778

"Kdybych měl hodnotit stavbu samotnou a nedoufal bych, že na ni navážou další, její přínos se blíží nule,“ říká pardubický radní dopravu Jaromír Dušek."

Ono dalším přínosem je samotná dvoukolejnost, tedy možnost letmého křižování bez nutnosti čekání na křižování s protijedoucím vlakem.

Ale nečekal bych, kdyby byl s. Dušek schopen toto pochopit. Opak by mě překvapil.

+5/0
17.4.2015 10:27

J57a48n 63Č48e53k66a25l 7629245374914

Na druhou stranu bych chápal, kdyby se, když už se stejně nahrazuje v celém úseku HK-Pce, rozkopal úsek celý, nebo aspoň třeba HK-Rosice. Ale jsou tam i další faktory, jako je připravenost všech úsekových projektů...

0/0
17.4.2015 10:47

J55a40n 58H89o98r78á63k 1253179649684

Tak on to ví ,ale musí politicky tlačit, aby pokračovaly další etapy stavby.

0/0
17.4.2015 11:13

R17a79d63e93k 83J42a17n68a19t70a 9815656764172

Ano, největší přínos je dvojkolejnost (i když by byla samozřejmě lepší v celé délce).

160 km/h je tam proto, že když už se to dělá, tak je nesmysl to dělat na míň, protože by se tím neušetřilo prakticky nic. Ta trať je rovná jak pravítko.

+3/0
17.4.2015 12:22

J49a60n 96Č60e72k65a29l 7349775954784

Když tratě chátrají, tak se držkuje. Když se opravují, držkuje se také...

+6/0
17.4.2015 9:31

L73u69k32á57š 39Š29m29a22h87e41l 2837834592814

Zásadní problém je v tom, že SŽDC nikdo netlačí k tomu (nebo možná tlačí, ale efekt to nemá, protože k tomu nejsou žádné efektivní nástroje), aby výluky plánovala efektivně, tedy zejména v době sníženého provozu a v co možná nejkratším čase. Výsledkem je, že se trať zavře na měsíc úplně a přitom práce, která se tam vykonává, by se dala udělat např. za 10 dní nepřetržité výluky a 20 dní výluky částečné (tedy jen např. v dopolední části dne nebo v noci, kdy je výrazně nižší intenzita provozu). Nebo se trať zavře na měsíc, pracuje se jen v jedné části a další rok se zavře zase na měsíc a pracuje se v jiné části (přitom by se práce daly zkoordinovat).

0/0
17.4.2015 10:36

J82a55n 54Č27e31k72a73l 7819815594274

Jenže ono je to také o penězích - můžete dělat 24/7, ale pak musíte také těm lidem zaplatit práci o nocích/víkendech/svátcích.

0/0
17.4.2015 10:45

J66i64ř43í 97E48r81b11e67n 1243204716847

Věřte tomu, že příplatková práce pořád vychází levněji než součet nákladů na převážení techniky v pondělí tam a v pátek zpět, nahřívání motorů po vynucené pauze, ostrahu objektů, leasingové splátky placené bez ohledu na využití stroje, platby za déletrvající zábor veřejného prostranství, vícenáklady na náhradní dopravní obslužnost atd.

0/0
18.4.2015 14:01



Najdete na iDNES.cz