Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pověst o ráji pro cyklisty klame, v Hradci jsou na ně nastražené pasti

Hradečtí cyklisté stále hlasitěji upozorňují na nebezpečná místa, se kterými se na silnicích či stezkách často vyrovnávají. Redakce MF DNES otestovala ta obzvlášť kritická. Hradec Králové má přitom jedno z nejvyšších procent aktivních kolařů v celé republice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97a68v61e17l 87M50a94r71e97š 2953718411671

na videu nevidím nebezpečná místa pro cyklisty, ale sobě a ostatním nebezpečné cyklisty, jezdící jako prasata.

Je vidět, že někteří z nich zřejmě nevlastní ani ŘP, když neví ani to, co je kruhový objezd a jak se na něm chovat.

0/0
29.5.2015 21:17

H68a88n79a 80U43l35r71y40c39h15o93v74á 9560213788668

Teda ty záběry z kruháče jsou opravdu šokující. Cyklista jedoucí v protisměru nebo po levém okraji kruháče. Tak když někdo netuší, že na silnici, což kruháč je, se  jezdí při pravém okraji a po směru jízdy, tak se pak nemůže divit. To není past na cyklisty, ale past na blbce.

+4/0
21.4.2015 9:25

D57u50š93a90n 27Š87i10m27ů31n29e74k 9704241752598

Jediné co video ukazuje, že cyklisti jsou kopyta a jezdí v kruháči v protisměru nebo se nedrží pravého okraje vozovky a "zkracují" si cestu napříč kruhovým objezdem.

To že cyklostesky kříží silnice (Futurum) je normální ve zmiňovaném Holansku naprosto běžné, bývá tam retardér pro auta (ale ne takový retardovaný žlutočerný pás jako u nás) cyklo přejez je výše než běžná úroveň silnice. Navíc auta v DE, NL atd. v obcích jezdí opravdu 50 a méně. V NL je běžné, že na cylo stezkách jezdí malé skůtry, lidé vozí děti do školky na nosičích atd. Funguje tam úplně jiná vzájemná ohleduplnost a respekt k tomu druhému.

+2/0
21.4.2015 8:13

J87a26r49o23s61l77a27v 36B83r17ů31n67a 7633668426414

Čím více na západ (Německo,... ) a na sever (Skandinávie) je chování lidí naprosto odlišné.První je chodec, pak cyklisté a ostatní "nemotoroví". Pak dlouho nic a teprve pak ohleduplní motoristé. A většinou to tam opravdu funguje.

A v londýnském CITY jezdí největší byznysmeni metrem...

A u nás ? Většina  motoristů u nás (+ v zemích na jih a hlavně východ od nás) jsou arogantní namyšlenci bez sebereflexe. Teď se asi nějací ozvou ...

+6/−3
21.4.2015 7:34

D39u26š14a50n 54Š76i49m50ů79n87e62k 9584231592118

Souhlas, navíc rychlou jízdou po městě motorista s autem vůbec žádný čas nezíská. Naopak úplně zbytečně riskuje, že někoho zabije.

0/0
21.4.2015 8:14

J26a62r54o16s57l16a97v 26V88i39k 9245206838946

Omylem jsem klikl na plus, omlouvám se a doplňuji. Nejsem řidič, pokud ale "většinu motoristů u nás" označíte za "arogantní namyšlence bez sebereflexe", jak potom označíte cyklistu, který plnou rychlostí vjíždí do podchodu pro chodce pod Střeleckou (aby přeci na druhé straně lehce vyjel, musí šlapat co to dá), jak označíte cyklistu, který jezdí po chodníku, i když na silnici vedle je jasně vyznačený pruh pro cyklisty, což muselo stát nějaké peníze apod. Onehdy do mě vrazila paní na chodníku, na chodníku, ne na stezce pro chodce a cyklisty, a první co bylo, že mi vynadala, že musím trochu dávat pozor. Možná by nebylo od věci, aby každý začal od sebe.

+6/0
21.4.2015 10:12

P30a45v59e88l 87M45a54r19e35š 2143218761981

V londánské CITY jezdí bysnysmeni metrem, protože za vjezd do centra Londýna se platí tučné výpalné. Potom je jednodušší jet sockou.

Ostatně londýnská TUBE je dost humus, proti tomu je pražské metro křištálově čisté luxusní svezení

0/0
29.5.2015 21:21

J43i73r24i 68K22u33c16e14r15a 5197600836342

stále příliš mnoho kolařů žije v podivném snu, že mají přednost před auty na přechodech, kolař že je pánem chodníků a silnic (a chodci a auta jsou obtížný hmyz), otevřené že jsou pro ně všechny jednosměrky bez rozdílu, helma že je jen pro zbabělce (viz mrtvola z kruháku u Šimkových sadů, která by s přilbou mrtvolou rozhodně nebyla), osvětlení se hodí jen pro lunaparková autíčka a ne pro jejich kolo a reflexní prvky jsou módní výstřelek pro děti;

+10/−2
20.4.2015 21:17

Z40d98e25n21ě40k 65H64á54j59e52k 6127682350243

Klasika je objíždění překážek. Já v autě musím kouknou do protisměru, do zpětného zrcátka a dát blinkr. A cyklista? Je línej i natáhnout ruku. Kolo je přece úzký a tak se vejdem všichni hezky vedle sebe.

+2/0
21.4.2015 11:29

J55a17n 37S49l93o80v17í64k 3529737700128

Jo něco podobného znám skoro denně, hlavně tam kde provizorně končí cyklostezka a oni se lehce vrhnou přímo do silnice, aniž by se ohlédli. Jaksi jim nedochází, že za nimi nemusí jet zrovna osobák, vedle kterého se vejdou anebo, že řidič zrovna jede hodně při kraji.

+1/0
21.4.2015 12:00

K85a77r90e24l 36M98a15t63o14u54š93e24k 2733545213

a co teprve právo přednosti v jízdě, pro kolaře, při vyjezdu z vedlejší ulice na hlavní ...

0/0
29.5.2015 20:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.