Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pověst o ráji pro cyklisty klame, v Hradci jsou na ně nastražené pasti

Hradečtí cyklisté stále hlasitěji upozorňují na nebezpečná místa, se kterými se na silnicích či stezkách často vyrovnávají. Redakce MF DNES otestovala ta obzvlášť kritická. Hradec Králové má přitom jedno z nejvyšších procent aktivních kolařů v celé republice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61a68v30e74l 91M45a81r58e59š 2803438531881

na videu nevidím nebezpečná místa pro cyklisty, ale sobě a ostatním nebezpečné cyklisty, jezdící jako prasata.

Je vidět, že někteří z nich zřejmě nevlastní ani ŘP, když neví ani to, co je kruhový objezd a jak se na něm chovat.

0/0
29.5.2015 21:17

H13a44n22a 86U28l24r75y26c62h48o36v81á 9880133528678

Teda ty záběry z kruháče jsou opravdu šokující. Cyklista jedoucí v protisměru nebo po levém okraji kruháče. Tak když někdo netuší, že na silnici, což kruháč je, se  jezdí při pravém okraji a po směru jízdy, tak se pak nemůže divit. To není past na cyklisty, ale past na blbce.

+4/0
21.4.2015 9:25

D88u23š14a50n 86Š59i89m60ů56n65e30k 9724471552498

Jediné co video ukazuje, že cyklisti jsou kopyta a jezdí v kruháči v protisměru nebo se nedrží pravého okraje vozovky a "zkracují" si cestu napříč kruhovým objezdem.

To že cyklostesky kříží silnice (Futurum) je normální ve zmiňovaném Holansku naprosto běžné, bývá tam retardér pro auta (ale ne takový retardovaný žlutočerný pás jako u nás) cyklo přejez je výše než běžná úroveň silnice. Navíc auta v DE, NL atd. v obcích jezdí opravdu 50 a méně. V NL je běžné, že na cylo stezkách jezdí malé skůtry, lidé vozí děti do školky na nosičích atd. Funguje tam úplně jiná vzájemná ohleduplnost a respekt k tomu druhému.

+2/0
21.4.2015 8:13

J15a37r89o87s55l29a20v 14B58r71ů74n98a 7293928926134

Čím více na západ (Německo,... ) a na sever (Skandinávie) je chování lidí naprosto odlišné.První je chodec, pak cyklisté a ostatní "nemotoroví". Pak dlouho nic a teprve pak ohleduplní motoristé. A většinou to tam opravdu funguje.

A v londýnském CITY jezdí největší byznysmeni metrem...

A u nás ? Většina  motoristů u nás (+ v zemích na jih a hlavně východ od nás) jsou arogantní namyšlenci bez sebereflexe. Teď se asi nějací ozvou ...

+6/−3
21.4.2015 7:34

D42u38š90a70n 66Š38i13m11ů52n53e60k 9404611922138

Souhlas, navíc rychlou jízdou po městě motorista s autem vůbec žádný čas nezíská. Naopak úplně zbytečně riskuje, že někoho zabije.

0/0
21.4.2015 8:14

J77a16r98o31s54l97a24v 96V47i78k 9195546778216

Omylem jsem klikl na plus, omlouvám se a doplňuji. Nejsem řidič, pokud ale "většinu motoristů u nás" označíte za "arogantní namyšlence bez sebereflexe", jak potom označíte cyklistu, který plnou rychlostí vjíždí do podchodu pro chodce pod Střeleckou (aby přeci na druhé straně lehce vyjel, musí šlapat co to dá), jak označíte cyklistu, který jezdí po chodníku, i když na silnici vedle je jasně vyznačený pruh pro cyklisty, což muselo stát nějaké peníze apod. Onehdy do mě vrazila paní na chodníku, na chodníku, ne na stezce pro chodce a cyklisty, a první co bylo, že mi vynadala, že musím trochu dávat pozor. Možná by nebylo od věci, aby každý začal od sebe.

+6/0
21.4.2015 10:12

P60a70v66e62l 61M86a43r56e84š 2813758331871

V londánské CITY jezdí bysnysmeni metrem, protože za vjezd do centra Londýna se platí tučné výpalné. Potom je jednodušší jet sockou.

Ostatně londýnská TUBE je dost humus, proti tomu je pražské metro křištálově čisté luxusní svezení

0/0
29.5.2015 21:21

J45i11r67i 78K51u64c68e96r92a 5307710486142

stále příliš mnoho kolařů žije v podivném snu, že mají přednost před auty na přechodech, kolař že je pánem chodníků a silnic (a chodci a auta jsou obtížný hmyz), otevřené že jsou pro ně všechny jednosměrky bez rozdílu, helma že je jen pro zbabělce (viz mrtvola z kruháku u Šimkových sadů, která by s přilbou mrtvolou rozhodně nebyla), osvětlení se hodí jen pro lunaparková autíčka a ne pro jejich kolo a reflexní prvky jsou módní výstřelek pro děti;

+10/−2
20.4.2015 21:17

Z41d52e91n57ě82k 34H89á91j82e92k 6767102150693

Klasika je objíždění překážek. Já v autě musím kouknou do protisměru, do zpětného zrcátka a dát blinkr. A cyklista? Je línej i natáhnout ruku. Kolo je přece úzký a tak se vejdem všichni hezky vedle sebe.

+2/0
21.4.2015 11:29

J30a30n 26S54l30o20v78í95k 3799987670898

Jo něco podobného znám skoro denně, hlavně tam kde provizorně končí cyklostezka a oni se lehce vrhnou přímo do silnice, aniž by se ohlédli. Jaksi jim nedochází, že za nimi nemusí jet zrovna osobák, vedle kterého se vejdou anebo, že řidič zrovna jede hodně při kraji.

+1/0
21.4.2015 12:00

K19a23r67e50l 94M24a57t68o12u13š92e34k 2913985963

a co teprve právo přednosti v jízdě, pro kolaře, při vyjezdu z vedlejší ulice na hlavní ...

0/0
29.5.2015 20:57







Najdete na iDNES.cz