Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklověže v Hradci mají stopku. Od poradců primátora, který je prosazuje

Stavba dalších parkovacích věží pro kola je uspěchaná a miliony by se daly investovat daleko lepším způsobem. S tímto tvrzením přišla na hradecké radnici čerstvě vytvořená pracovní skupina primátora pro cyklodopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M40i81c38h82a35l 59Č10u94b84r 7140413963552

Nedivím se, že to město pozastavilo.

Jsou i lepší způsoby jak pořídit bezpečné parkování pro kola.

Například boxy na kola... www.boxnakolo.cz

V porovnání s cyklověží: za cenu cca 8 mil lze pořídit 40 sestav - celkem 192 boxů  - do každého boxu se vejdou dvě kola - celkem lze uschovat až 384 kol . oproti 110 ve věži..

0/0
13.7.2015 12:45

J83a45n 46R21o36h69á95č 4982612827859

Nebo se taky nedohodli o "prerozdeleni" prostredku ;-D

0/0
12.6.2015 7:24

B18ě89l64a 54H34o32r58á56k12o36v58á 1668972459700

Tuneldům...

0/0
11.6.2015 20:06
Foto

A76l97e84š 70D29o47h88n16a46l 1395479211518

Mimochodem studie České spořitelny spočítala, že funkční systém bikesharingu pro Prahu (1000 kol a 150 stanic) vyjde na cca 45 mil. Kč. V Hradci by to bylo samozřejmě méně a v některých zahraničních městech musí bikesharing provozovat společnosti, který např. vybírají parkovné (něco jako ISP HK) apod.

Za mě je bikesharing 1000x lepší investice než parkovací domy pro kola, které se dají na mnoha místech nahradit zmíněnými boxy apod.

0/−1
11.6.2015 15:18

J60a73r78o97s52l74a45v 93H55a70m61á54č84e94k 6293346788472

Bikesharing tak jak jsem ho pochopil z prezentace v HK je určitě vhodný pro študáky v blízkém okolí centra. Nedovedu si ho představit pro pravidelné dojíždění do zaměstnání 2x10km s tím, že odpoledne bych rád ve městě něco řešil a kolo nechával na ulici. Cykloboxy se mi líbí. Asi bude řešením určitý mix všech těchto veřejných služeb...[>-]EU

+1/0
11.6.2015 15:30
Foto

A74l64e88š 29D11o76h22n65a69l 1105589171938

Bike sharing samozřejmě není využítelný například na cestu z rodinného domku na Novém Hradci do zaměstnání v Kuklenách, ale zejména na rychlé přejezdy v rámci širšího centra (třeba ze Slezského k Magistrátu, od "malého Tesca" ke Grandu, z Masarýkáče na nádraží apod.), musí to být propojené s MHD, llítačka by měla platit i na kola. Zkušenosti z desítek velkých i menších měst ukazují, že je to oblíbený systém.

Ty cykloparkovací domy mají svůj smysl velmi omezený, u nádraží asi smysl má, ale jinak jsou daleko lepší ty boxy, které jsou levnější a může jich být podstatně více.

0/0
11.6.2015 15:48
Foto

A84l46e15š 50D61o79h68n55a70l 1355859311378

A samozřejmě musí být souběh těch různých funkcí, s tím ale radnice bohužel moc nepočítá. Vrchol absurdity je pak umístění cykloparkovacího domu v areálu FNHK u řeky, který logicky ani není ve vlastnictví města. Pokud město má investovat do cyklodomu u nemocnice, tak jediné možné místo je u nového kampusu UK.

0/0
11.6.2015 15:52
Foto

A32l25e43š 51D69o80h67n91a71l 1565619411728

abych nezapomněl, pochvalu zaslouží ta veřejná pumpička u magistrátu. To je skvělý nápad. Bohužel ta část politiků, kteří jsou zodpovědní za investice, rozvoj města spíš vidí v absurdních projektech za desítky i stovky milionů (infocentrum, fontána uprostřed křižovatky), na které si můžou umístit fangličku o dotaci a vyfotit se pro Radnici, místo toho úplného základu jako je kvalitní mobiliář, úprava křižovatek pro cyklisty, snaha o dobrý pohyb po městě třeba s kočárkem atd.

0/0
11.6.2015 15:59

M11i85c85h14a44l 45F47r75a75n18z 7793543661542

proč většinu dobrých věci "pracovní skupiny" vždy spolehlivě zničí? :-/

0/0
11.6.2015 12:24

J19a90r13o39s12l96a72v 53H96a32m28á40č77e49k 6123236898522

Asi do toho vidí. Je tam trošku skrytě napsáno, že pokud dopadne průzkum využitelnosti pozitivně budou nadšeně souhlasit s investováním našich peněz do těchto potřebných stavbiček.... [>-]EU

+1/0
11.6.2015 15:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.