Diskuze

Vlak mezi Hradcem a Pardubicemi jede 160 km/h, zatím jen na zkoušku

Po železnici mezi Hradcem Králové a Pardubicemi ve středu poprvé v historii vyrazí vlak rychlostí 160 kilometrů za hodinu. Zatím sice jen testovací, ale cestující se zrychlení dočkají už začátkem prosince.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak on článek bere za pointu poněkud bulvárně (anebo možná prostě jen z neinformovanosti autora) tu rychlost, u níž se asi předpokládá, že běžný čtenář jako přínos pochopí nejlíp, resp. ho nejvíc zaujme. Hlavní přínos je ale prostě možnost míjení vlaků kdekoliv mezi Opatovicemi a Stéblovou, tj. nepřenášení zpoždění na další vlaky a tím ve výsledku podstatně spolehlivější provoz, tedy i s přínosem ve větší důvěru tomu, že mi v PU nejede přípoj dál. Stošedástka je spíš takový bonus, resp. povinnost, když už se kompletně modernizovala takřka zcela přímá trať. Když si spočítáte čas na tak krátkém úseku a s odhadem doby na akceleraci, tak přínos je tak 2 minuty, takže o to fakt moc nejde (ale obecně i jednotky minut někdy mohou umožnit nový koncept s jinak zavedenými přípoji, křižováním a pod). A na 16 - 17 minut pro přímou jízdu bylo možno jízdní řád postavit už dřív (stačilo by se podívat do letošního...), v tom je článek taky mimo. Takže pokud by chtěl někdo vyčíslit tento přínos, odhadoval bych to na ještě kratší dobu. Jinak v novém jízdním řádu vidim v každém směru zhruba 6 spěšňáků, kterou pojedou bez zastávky HK - Rosice (nebo naopak)  a na nichž bude RegioPanter a tedy s možností to teoreticky na těch 160 rozjet (pokud to bude míst smysl, je to taky otázka spotřeby energie) .

2 0
možnosti

SŽDC se už domluvila s vodáky na přemostění Labe před Pardubicemi, aby tam ta druhá kolej byla?

0 0
možnosti

To aby strojvůdce začal již v Opatovicích brzdit !

1 3
možnosti

Dnes jsem viděl kolem 9,00hod na přejezdu v Opatovicích soupravu taženou elektrickým Taurusem v barvách ČD,nebo Š109E (nevyznám se v tom)s osobními vozy a na konci zmiňovaný měřící vůz.

3 0
možnosti

tipuju spíš Š109E - taurusů v barvách ČD je jen pár a jsou na railjetech, takže jedna volná Š109E se určitě najde snáz než taurus.

ale to je jedno, každopádně žádný v článku tvrzený diesel ;-)

2 0
možnosti
Foto

Pozdě, užil bych to před 30 lety, ale přece.

4 0
možnosti

J70a53n 27M24o49l92n72á90r

18. 11. 2015 11:50

Na této trati, kde se stala největší železniční nehoda v našich dějinách se divím, že je dvojkolejka až dnes.

4 0
možnosti
Foto

J37i41ř41í 85E83r32b57e88n

18. 11. 2015 23:57

Stát měl dosud jiné dopravní "priority", než bezpečná a rychlá železniční doprava i do jiných krajských měst než jsou Plzeň, Ústí, Pardubice, Olomouc Brno a Ostrava. ;-(

0 0
možnosti

Každá rychlíková trať by měla být dvojkolejná,divím se ,že třeba není Čes:Budějovice-Plzeň nebo trať z Vel.Oseka do Hradce,tam nejsou až tak velké terénní překážky.

5 0
možnosti

Víte jaký je rozdíl mezi Hradcem a Pardubicemi?

Čím dál tím větší!

0 1
možnosti

Když to v roce 2000 předělávali na dvojkolejku, to byl taky milník. Hlavně pro nás, co jsme tam čekali ve stojícím vlaku.

3 0
možnosti