Diskuze

Petice proti petici. Cyklostezka u Jičína hýbe radnicí i veřejností

Plánovaná cyklostezka do Železnice dělí na dva tábory nejen obyvatele Jičína, ale i vedení města. Vyasfaltovat, nebo jen zpevnit? To je jádro sporu o budoucí podobu téměř dva kilometry dlouhé stezky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ještě je dobré podotknout, že nesmyslnost asfaltového povrchu cyklostezky graduje tím, že na jičínské straně najednou asfalt skončí a cyklista bude muset jet po kamenech či vystoupat na nejvyšší bod města. Chybí mi v článku i tato zmínka ... A pokud mluví paní starostka o dvou režimech užívání paralelních cyklostezek - tedy alejí a kolem silnice, tak nechápu, proč by měly být obě asfaltové. To nemá mít rekreační cyklista, ale hlavně i pěší nárok na jiný povrch a onen zmíněný "bezpečný režim"? Takto by v podstatě podél sebe vedly paralelně tři široké asfaltové povrchy.

1 0
možnosti

Dobrý den. Dle všeho se zdá, že přírodu postupně potupně vyměníme za rychlý asfalt. Neboť na asfalt jsou největší dotace. Prsíme se hovory o přírodě a změnách klimatu. Hovory se vedou, ale bez výsledných dohod se zásadními stranami. Jak již víme, betonové a zejména asfaltové povrchy ohřívají zemský povrch výrazně, což ve městech bude časem působit čím dál větší problémy. Jedná se o zbytečné zamořování a likvidaci přírody a zaštiťování se argumenty, že to děláme pro lidi, bruslaře atp.

0 0
možnosti

Zajímalo by mě, proč se zde nemluví o nadregionalní asfaltové cyklostezce, která povede v podstate pararelne cca 200 m od chystane "cyklostezky" pod Zebínem. Její umístění byloschváleno usnesením č. 8/8/ZM. Jde o dálkovou cyklotrasu č. 14 Odra - Nisa napozemcích v majetku města Jičín, přičemž by se tam přímo nabízelo napojení na existujících cesty - např. pres pilu vŽeleznici. Když si představím asfaltování aleje vedle této schválené asfaltové cyklostezky, nemohu se opravdu ubránit tomu, abych to nenazvala expanzí asfaltu v krajině. Dále vidím jakýsi rozpor v tom, co říká paní starostka Železnice: "Obě cyklostezky by pak na sebe mohly navazovat a vytvořily by propojený kruh. Každá bude sloužit jinému účelu,..." - pokud by byly obě asfaltové, nevidím příliš mnoho rozdílu v užívání. K tomu bych ještě např. přidala link na tento zajímavý článek: http://prahounakole.cz/2015/10/zamysleni-nejen-nad-rekreacni-cyklistikou/

1 0
možnosti

J26a31n 83S13l41a13v26í85k

30. 11. 2015 10:03

Balená nebo-li tzv.asfalt je pro cyklisty jednoznačné lepší.

1 0
možnosti

A co terpve pro bruslare, kocarkare, kolobezkare, vozickare, deti na odrazedlech atd....

1 0
možnosti

Jezdí přes Valdice. Ano, tam patří jedinec, který naprosto zbytečně asfaltuje cestu lesem.

6 0
možnosti

No, kez by tam nejaky les byl.. tedy pokud nemyslite ten naznak lesa u Prostredniho mlyna..

0 0
možnosti

Cyklostezka nemůže sloužit i pěším. Proboha. Kdo toto nechápe tak se nemá vůbec k ničemu vyjadřovat. Kočkopes jsou vyhozené peníze.

5 0
možnosti