Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči autobusů obléknou protestní vesty, jednání skončilo patem

Hodinová schůzka kvůli tendru na autobusovou dopravu, které se zúčastnilo na padesát řidičů z celého Královéhradeckého kraje, skončila patem. Hejtman Lubomír Franc si od setkání sliboval uklidnění napětí mezi řidiči a krajem, to se mu však nepodařilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28a95r66o91s90l93a35v 52Č68á71p 4303686400722

Jízdní řády jsou - bohužel - špatně nastavené. Nedají se dodržovat, zejména ve špičce je to znát. Nemluvě o dalších možných problémech na trase, např. neukázněnost některých účastníků silničního provozu, apod.

0/0
30.12.2015 23:41

Z46d78e83n63ě25k 59H51a40n48z63l 1741886602594

Stim bych rodinu neuzivil

0/0
29.12.2015 20:02

R71o18m74a48n 61N27o22v82a29k 6249301492926

Držím řidičům palce. Za tu zodpovědnost si zaslouží mít vyšší mzdu.

+8/0
29.12.2015 16:46

J14i19ř60í 47B31a67u41e92r 4484146148880

Jeden z mála případů:řidič přijel na stanoviště kde začínal s desetiminutovým spožděním,na mou otázku proč přijel déle mi odpověděl že za ty peníze co si vidělá by raději nejel vůbec.Řidiče osobně znám.Pak znám ještě jednoho který zapomíná že má v danou hodinu jet a klidně si v autobuse luští křížovky.

0/0
29.12.2015 15:10

J60a49r86o56s13l26a11v 42P75r79o59c96h80á17z22k60a 2623594698425

Jakoze prijel pozdeji?

0/0
29.12.2015 17:22

G75a65b47r31i87e26l 53H31o28r65t33e14n 9691599103764

Děle (dýl) se ve východních Čechách říká místo později. Ale kde se píše "vidělá" skutečně netuším.:-/

0/0
29.12.2015 17:47

L35i36b26o96r 28F17i27l33á59k 3630665243543

On asi myslel ty peníze, co jsi neviděla.

0/0
29.12.2015 23:52
Foto

B80r39o88n44i70s23l93a11v 65G67a85b72r79y23š 2192569551

To zpoždění mohlo být způsobeno čímkoliv. Může být špatně nakreslený jízdní řád, že nemá čas se obrátit nebo že nemá žádný čas na vyrovnání případného zpoždění, přejezdem z linky na linku. Zpoždění může být zase větší než čas obratu.

0/0
29.12.2015 20:58

J36í30ř16í 44N35o36v43o72t24n68ý 2482245704339

ať řidičů autobusů jdou generálmí stávky a hejtman si pak může jezdit busem sám

+1/−1
29.12.2015 14:42

M59a38r75t47i35n 43Š68u97l46c 2157749680675

Ale hejtman přece postupuje podle zákona, kraj vyhlašuje veřejnou zakázku a je povinen účelně vynakládat veřejné prostředky, tedy za nejméně peněz, dostat nejlepší službu. Ale kraj se přece nemá starat o kolektivní vyjednávání mezi zaměstnanci a dopravcem. Odboráři se neumí se zaměstnavatelem dohodnout a chtějí, aby jim mzdy garantoval kraj? Ten s tím přece nemá nic společného, neobjednává si jednotlivé řidiče, ale nějakou službu.

+3/0
29.12.2015 14:58

L39a33d48i92s17l76a14v 36H45o17l19í55k 5132552719561

Podívejme se na to z druhé strany. Dopravce dá řidičům 80 Kč na hodinu a za každý ujetý km bude od kraje požadovat třeba 30 Kč.

U druhého dopravce odbory vyjednají plat 100 Kč na hodinu, ale protože se zvýší mzdové náklady, bude dopravce potřebovat 32 Kč za každý kilometr.

Kdo z nich tedy zakázku získá a u koho pak tedy budou řidiči jezdit?

0/0
29.12.2015 17:05

F53r55a86n93t44i36š43e14k 75V82a22n85ě38k 1837104687657

Ale určitě se může dát do podmínek veřejné zakázky, třeba minimální mzda řidičů a jejich navyšování dle inflace.

0/0
29.12.2015 17:53

V67a13c48l75a74v 40H46a66j95e23k 3316659909

to ale přeci není záležitost kraje a je otázkou zda by takováto podmínka nebyla v rozporu s legislativou.

0/0
29.12.2015 20:22

V32e87r96o51n91i59k87a 73M32a12r88t43í27n33k63o27v97á 1613163490

Odboráři se nemají s jakým dopravcem dohodnou, protože se neví, kdo zakázku vyhraje, nový dopravce je většinou zvyklý přebrat většinu řidičů bývalého dopravce, který logicky nebude mít pro řidiče uplatnění. takže řidiči jsou de fakto v situaci, kdy neví nic. Jinak už v mnoha případen chylo prokázáno, že definice učelnosti daná tak, že vyhrává nejlevnější je nakonec vždy s výsledkem, že se vše dvojnásobně prodraží a jde naprosto vždy o pěkný tunel. Můžem si to ukázat na sypačích co byly nejlevnější ale zrezly po první zimě, hasičských žebřících co na co se na nich hasiči boží, že je zabijou, mostech co v nejlevnější verzi nakonec neodpovídají normám a musí se předělávat - za další peníze. Kraj je placen z našich daní a má se starat o blaho svých občanů a to jsou i řidiči, je jejich povinností brát v ohled to, že díky zakázkám zadaných krajem může ohrožovat životaschopnost svých občanů. je to podobné, jako bych trval na tom, že moje firma nebude nakupovat výrobky, které musí vyrábět děti - věc logická a vyjadřuje nějakou morální úroveń. zaslepený člověk koupí to nejlevnější, otroky má rád. Ale stát a tedy kraj by neměl být otrokář!!!! Kraj na jedné straně nemůže zaměstnávat státní zaměstnance a zaručovat jim růst mezd o inflaci a prémie a přitom zadávat zakázky a říkat že je nezajímá, že ti lidé taky pracují pro veřejnost.

0/−1
29.12.2015 18:38

V88a45c51l32a80v 78H24a50j37e47k 3226229479

Slušné platy měli mít odboráři vyjednány s dopravci už dávno. Pak by dopravci kraji mohli nabídnout také odpovídající ceny. A nějak chlapci zaspali. Bouřit se totiž měli dřív než jejich zaměstnavatelé podali na kraj své nabídky a ne přied otevíráním obálek. Toto opravdu není problém kraje.

+1/0
29.12.2015 20:27

P83a60v34e88l 86J90e50ř80á90b44e10k 7581412564177

Nikde není napsáno, že kraj musí vybírat podle nejnižší ceny.

Kraj může vybírat i podle efektivní ceny.

To znamená, že do podmínek soutěže dá i další kritéria a potom vybírá podle posouzení ceny a kvality plnění zakázky.

Jinými slovy - výběrové řízení může vyhrát společnost, která bude vlastnit staré rozkodrcané autobusy, a společnost s autobusy které jsou moderní, bezpečnější jak pro cestující, tak pro účastníky dopravy, budou tam pracovat spolehliví lidi, tedy firma s minimální fluktuací, v soutěži propadne.

A co vy jako občan si budete přát aby vaše děti a další rodinní příslušníci, aby jste se potkával na silnicích s herkami, ale kraj zaplatí tu nejmenší cenu, a nebo, aby ve službách byly kvalitnější autobusy a je řídili spokojení řidiči?

0/0
29.12.2015 23:34

R82a48d96o61s24l25a12v 86K45l73a69u23d44a 5474468834892

Pokud skutečně kraj trvá na tom že řidič musí jezdit maximální povolenou rychlostí, pak je otázka, proč hejtman a jeho kumpáni už nepodávají vysvětlení na policii ČR.

+5/0
29.12.2015 14:33

M76a94r43t72i39n 38Š21u69l64c 2687979100505

Nesmíte věřit všemu, co říkají odboráři.

V zadávací dokumentaci je napsáno:

"Dopravce je povinen využívat řádný výkon vozidel a maximální povolené rychlosti tak, aby při plnění smlouvy nedocházelo k neopodstatněným zpožděním vozidel a aby byly v maximální možné míře dodržovány Jízdní řády."

a dále

"V případě existujících nebo očekávaných dlouhodobějších problémů s dodržováním jízdních řádů je Dopravce povinen informovat Objednatele a poskytnout součinnost při řešení problému."

To není totéž, co říkají odboráři.

Stejně tak není ZD napsáno, že autobusy nesmí být starší 5 let, je tam napsáno, že průměrné stáří vozového parku nesmí být starší 5 let a jednotlivé vozidlo nesmí být starší 10 let.

+2/0
29.12.2015 14:55

R73a48d31o17s66l87a50v 59K96l32a80u73d87a 5244268774152

Takže je to totéž. Myslíte si že řidiči jezdí naschvál pomalu aby naštvali cestující?

0/0
29.12.2015 15:03

M43a54r59t20i80n 45Š23u44l52c 2207859910585

Když autobus pojede 50 km/h tam, kde může jet 80 km/h, tak bude mít menší spotřebu. Tím dopravce ušetří na naftě a může dát řidiči bonus za úsporu nafty. Takže kraj chce, aby se jezdilo tak, jak je povoleno, aby se zbytečně nešetřilo na nesprávných místech a dodržoval se jízdní řád. Ale není to o tom, že řidič musí za každých podmínek jet maximální povolenou rychlostí. Proto je tam "aby při plnění smlouvy nedocházelo k neopodstatněným zpožděním vozidel". Když bude mlha nebo námraza, tak je opodstatněné, že se rychlost jízdy přizpůsobí stavu a povaze vozovky...

+3/0
29.12.2015 16:31

V56a14c85l93a10v 30H90a37j79e57k 3436399799

No a dopravce by si to měl promítnout do nabídkové ceny.

0/0
29.12.2015 20:30

P72a61v97e50l 23J94e91ř59á34b52e49k 7401912134187

A nebylo by lepší, aby dopravce dodržoval s výjimkou odůvodnitelných případů jízdní řád, který bude stanoven na základě dohody mezi objednatelem a dopravcem?

Mimochodem - u nás autobusy začínají mít celkem standardně 15 až 30 minut zpoždění v pondělní ranní špičce, v průběhu týdne to zpoždění je o trochu menší.

+1/0
29.12.2015 23:41

P72e24t77r 64Č67e47r75v76e86n92ý 3246941862775

Aby naštvali cestující asi ne. Ale uvedu příklad z jiného kraje - speciálně řidiči ČSAD Benešov v okolí Benešova jsou na mezinárodní silnici E55 pravidelnými brzdami provozu, kdy místo povolených 90 jsou schopni jezdit i z kopce jen 50 km/h.

0/0
1.1.2016 13:42







Najdete na iDNES.cz