Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči autobusů obléknou protestní vesty, jednání skončilo patem

Hodinová schůzka kvůli tendru na autobusovou dopravu, které se zúčastnilo na padesát řidičů z celého Královéhradeckého kraje, skončila patem. Hejtman Lubomír Franc si od setkání sliboval uklidnění napětí mezi řidiči a krajem, to se mu však nepodařilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a81r28o81s53l74a61v 13Č75á23p 4263576630562

Jízdní řády jsou - bohužel - špatně nastavené. Nedají se dodržovat, zejména ve špičce je to znát. Nemluvě o dalších možných problémech na trase, např. neukázněnost některých účastníků silničního provozu, apod.

0/0
30.12.2015 23:41

Z13d79e35n70ě27k 93H96a48n48z45l 1681886962924

Stim bych rodinu neuzivil

0/0
29.12.2015 20:02

R43o35m33a25n 67N78o95v10a63k 6259711882796

Držím řidičům palce. Za tu zodpovědnost si zaslouží mít vyšší mzdu.

+8/0
29.12.2015 16:46

J57i58ř43í 39B47a98u32e30r 4384946948860

Jeden z mála případů:řidič přijel na stanoviště kde začínal s desetiminutovým spožděním,na mou otázku proč přijel déle mi odpověděl že za ty peníze co si vidělá by raději nejel vůbec.Řidiče osobně znám.Pak znám ještě jednoho který zapomíná že má v danou hodinu jet a klidně si v autobuse luští křížovky.

0/0
29.12.2015 15:10

J70a68r34o43s82l23a64v 76P68r69o49c89h10á89z84k60a 2123254208975

Jakoze prijel pozdeji?

0/0
29.12.2015 17:22

G37a24b49r89i15e16l 31H89o74r72t15e40n 9381389963194

Děle (dýl) se ve východních Čechách říká místo později. Ale kde se píše "vidělá" skutečně netuším.:-/

0/0
29.12.2015 17:47

L70i66b80o12r 17F22i21l87á18k 3530385563243

On asi myslel ty peníze, co jsi neviděla.

0/0
29.12.2015 23:52
Foto

B71r28o22n83i96s59l55a29v 43G37a76b90r74y12š 2952649181

To zpoždění mohlo být způsobeno čímkoliv. Může být špatně nakreslený jízdní řád, že nemá čas se obrátit nebo že nemá žádný čas na vyrovnání případného zpoždění, přejezdem z linky na linku. Zpoždění může být zase větší než čas obratu.

0/0
29.12.2015 20:58

J60í71ř91í 74N88o44v44o18t89n24ý 2132615814619

ať řidičů autobusů jdou generálmí stávky a hejtman si pak může jezdit busem sám

+1/−1
29.12.2015 14:42

M76a73r75t12i54n 91Š55u41l78c 2507899370395

Ale hejtman přece postupuje podle zákona, kraj vyhlašuje veřejnou zakázku a je povinen účelně vynakládat veřejné prostředky, tedy za nejméně peněz, dostat nejlepší službu. Ale kraj se přece nemá starat o kolektivní vyjednávání mezi zaměstnanci a dopravcem. Odboráři se neumí se zaměstnavatelem dohodnout a chtějí, aby jim mzdy garantoval kraj? Ten s tím přece nemá nic společného, neobjednává si jednotlivé řidiče, ale nějakou službu.

+3/0
29.12.2015 14:58

L14a20d42i20s24l32a98v 91H66o64l48í81k 5822772759161

Podívejme se na to z druhé strany. Dopravce dá řidičům 80 Kč na hodinu a za každý ujetý km bude od kraje požadovat třeba 30 Kč.

U druhého dopravce odbory vyjednají plat 100 Kč na hodinu, ale protože se zvýší mzdové náklady, bude dopravce potřebovat 32 Kč za každý kilometr.

Kdo z nich tedy zakázku získá a u koho pak tedy budou řidiči jezdit?

0/0
29.12.2015 17:05

F44r52a67n61t75i98š27e97k 98V51a71n62ě29k 1927504847617

Ale určitě se může dát do podmínek veřejné zakázky, třeba minimální mzda řidičů a jejich navyšování dle inflace.

0/0
29.12.2015 17:53

V40a97c57l14a87v 38H81a69j19e19k 3366309709

to ale přeci není záležitost kraje a je otázkou zda by takováto podmínka nebyla v rozporu s legislativou.

0/0
29.12.2015 20:22

V24e79r34o43n96i32k75a 63M14a91r43t20í72n60k46o71v73á 1233633300

Odboráři se nemají s jakým dopravcem dohodnou, protože se neví, kdo zakázku vyhraje, nový dopravce je většinou zvyklý přebrat většinu řidičů bývalého dopravce, který logicky nebude mít pro řidiče uplatnění. takže řidiči jsou de fakto v situaci, kdy neví nic. Jinak už v mnoha případen chylo prokázáno, že definice učelnosti daná tak, že vyhrává nejlevnější je nakonec vždy s výsledkem, že se vše dvojnásobně prodraží a jde naprosto vždy o pěkný tunel. Můžem si to ukázat na sypačích co byly nejlevnější ale zrezly po první zimě, hasičských žebřících co na co se na nich hasiči boží, že je zabijou, mostech co v nejlevnější verzi nakonec neodpovídají normám a musí se předělávat - za další peníze. Kraj je placen z našich daní a má se starat o blaho svých občanů a to jsou i řidiči, je jejich povinností brát v ohled to, že díky zakázkám zadaných krajem může ohrožovat životaschopnost svých občanů. je to podobné, jako bych trval na tom, že moje firma nebude nakupovat výrobky, které musí vyrábět děti - věc logická a vyjadřuje nějakou morální úroveń. zaslepený člověk koupí to nejlevnější, otroky má rád. Ale stát a tedy kraj by neměl být otrokář!!!! Kraj na jedné straně nemůže zaměstnávat státní zaměstnance a zaručovat jim růst mezd o inflaci a prémie a přitom zadávat zakázky a říkat že je nezajímá, že ti lidé taky pracují pro veřejnost.

0/−1
29.12.2015 18:38

V77a47c77l57a40v 64H39a78j15e88k 3186719789

Slušné platy měli mít odboráři vyjednány s dopravci už dávno. Pak by dopravci kraji mohli nabídnout také odpovídající ceny. A nějak chlapci zaspali. Bouřit se totiž měli dřív než jejich zaměstnavatelé podali na kraj své nabídky a ne přied otevíráním obálek. Toto opravdu není problém kraje.

+1/0
29.12.2015 20:27

P79a56v81e93l 58J52e61ř85á50b35e15k 7231922244767

Nikde není napsáno, že kraj musí vybírat podle nejnižší ceny.

Kraj může vybírat i podle efektivní ceny.

To znamená, že do podmínek soutěže dá i další kritéria a potom vybírá podle posouzení ceny a kvality plnění zakázky.

Jinými slovy - výběrové řízení může vyhrát společnost, která bude vlastnit staré rozkodrcané autobusy, a společnost s autobusy které jsou moderní, bezpečnější jak pro cestující, tak pro účastníky dopravy, budou tam pracovat spolehliví lidi, tedy firma s minimální fluktuací, v soutěži propadne.

A co vy jako občan si budete přát aby vaše děti a další rodinní příslušníci, aby jste se potkával na silnicích s herkami, ale kraj zaplatí tu nejmenší cenu, a nebo, aby ve službách byly kvalitnější autobusy a je řídili spokojení řidiči?

0/0
29.12.2015 23:34

R44a96d45o94s72l98a91v 76K11l75a12u42d91a 5954578244822

Pokud skutečně kraj trvá na tom že řidič musí jezdit maximální povolenou rychlostí, pak je otázka, proč hejtman a jeho kumpáni už nepodávají vysvětlení na policii ČR.

+5/0
29.12.2015 14:33

M71a41r91t14i63n 77Š24u69l11c 2447369210715

Nesmíte věřit všemu, co říkají odboráři.

V zadávací dokumentaci je napsáno:

"Dopravce je povinen využívat řádný výkon vozidel a maximální povolené rychlosti tak, aby při plnění smlouvy nedocházelo k neopodstatněným zpožděním vozidel a aby byly v maximální možné míře dodržovány Jízdní řády."

a dále

"V případě existujících nebo očekávaných dlouhodobějších problémů s dodržováním jízdních řádů je Dopravce povinen informovat Objednatele a poskytnout součinnost při řešení problému."

To není totéž, co říkají odboráři.

Stejně tak není ZD napsáno, že autobusy nesmí být starší 5 let, je tam napsáno, že průměrné stáří vozového parku nesmí být starší 5 let a jednotlivé vozidlo nesmí být starší 10 let.

+2/0
29.12.2015 14:55

R44a46d50o61s44l18a53v 22K98l78a86u78d80a 5274558204692

Takže je to totéž. Myslíte si že řidiči jezdí naschvál pomalu aby naštvali cestující?

0/0
29.12.2015 15:03

M88a92r20t31i51n 61Š31u71l79c 2287309350705

Když autobus pojede 50 km/h tam, kde může jet 80 km/h, tak bude mít menší spotřebu. Tím dopravce ušetří na naftě a může dát řidiči bonus za úsporu nafty. Takže kraj chce, aby se jezdilo tak, jak je povoleno, aby se zbytečně nešetřilo na nesprávných místech a dodržoval se jízdní řád. Ale není to o tom, že řidič musí za každých podmínek jet maximální povolenou rychlostí. Proto je tam "aby při plnění smlouvy nedocházelo k neopodstatněným zpožděním vozidel". Když bude mlha nebo námraza, tak je opodstatněné, že se rychlost jízdy přizpůsobí stavu a povaze vozovky...

+3/0
29.12.2015 16:31

V64a65c65l38a41v 65H90a39j61e48k 3706699719

No a dopravce by si to měl promítnout do nabídkové ceny.

0/0
29.12.2015 20:30

P61a14v35e82l 59J67e58ř41á54b43e10k 7491912844297

A nebylo by lepší, aby dopravce dodržoval s výjimkou odůvodnitelných případů jízdní řád, který bude stanoven na základě dohody mezi objednatelem a dopravcem?

Mimochodem - u nás autobusy začínají mít celkem standardně 15 až 30 minut zpoždění v pondělní ranní špičce, v průběhu týdne to zpoždění je o trochu menší.

+1/0
29.12.2015 23:41

P89e63t88r 32Č86e37r24v31e23n51ý 3846891292395

Aby naštvali cestující asi ne. Ale uvedu příklad z jiného kraje - speciálně řidiči ČSAD Benešov v okolí Benešova jsou na mezinárodní silnici E55 pravidelnými brzdami provozu, kdy místo povolených 90 jsou schopni jezdit i z kopce jen 50 km/h.

0/0
1.1.2016 13:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.