Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Magnet kamion pozná, na šizení přestávek mají řidiči důmyslnější metody

Policisté nalezli na Rychnovsku u jednoho z nákladních vozidel přepravujících řepu další moderní zařízení, které dokáže ovlivnit správné fungování tachografu vozidla. Aby oklamali přístroj, který zapisuje přestávky, najeté kilometry a další informace, vymýšlí dopravci stále sofistikovanější metody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K93a89m75i91l 67K64n80a77p 9266456397204

Magnet nebo druhou kartu si pořídí šofér sám, tuhle krabičku podle mě už kupuje a nechá montovat majitel auta. Průšvih je v tom, že je mnoho řidičů v exekuci, minimální plat na papír a zbytek bokem na ruku nebo v dietách jim vyhovuje. Když pak dopravce platí od fůry, procentem z fakturace, popřípadě od kilometru, někteří řidiči takové podvody používají.

Ale většině šoférů, neříkám že drtivé, tohle za nervy a vysokou pokutu (pokud jezdí do ciziny), nestojí. V západní Evropě je za takové porušení běžná pokuta 500 - 3000 Euro. Při závažném porušení nebo opakovaném i podstatně více.

+2/0
5.1.2016 9:26

P14e31t76r 66S24p17a10t14z12i16e25r86e83r 7484222655824

taky jsem si vyzkoušel jaké to je být řidičem kamionu. To ještě většina kamionů neměla karty, ale kolečka. Při nástupu jsem říkal a ptal se na AETR. Bylo mi řečeno, ty jsi řidič ty za to odpovídáš. A pak také byl slíben plat 35 tis. čistého. Po nějaké době kdy sem dostával plat 18 tis, jsem se ohradil jak je to možný, tak mi bylo řečeno, že málo jezdím. Když za 5 dní otočím itálii jen jednou a ostatní skoro dvakrát...tak říkám, že dodržuju AETR. Tak prý ať se nedivím...tak jsem hodil klíčkama od auta na stůl a odešel jsem...takže sliby chyby...firmy nutí ty řidiče k porušování.

+6/0
5.1.2016 8:33

J11e91n63d46a 51K64r13á93s65a 1739166518

Přestávky jsou nesmyslné u dopravy která se provádí v regionu! Třeba u sezónní nárazové dopravy, stavebnictví- betonáže, zzemní práce.... ! V zimě se 3 mesice skoro nejezdí , a v sezoně je třeba vydělat na silniční daň, odpisy, finanční způsobilost, splátky! Neznamená to, že se jezdí denně 12 hod, ale třeba jeden týden je náročnější a pak se odjezdí třeba jen pár hodin! Buzerace za překročení limitu o pár minut je běžná. ...Rv;-€

+4/−11
5.1.2016 7:56

J66o29s31e19f 26H98á12j68e82k 6648270149552

...chcete říct, že lidská fyziologie funguje jinak v regionální a jinak v dálkové dopravě? :-P

+8/−2
5.1.2016 8:09

J40e90n82d60a 14K82r26á67s21a 1429436478

Chci říci, že se nezohledňuje jestli někdo popojíždí pod bagrem nebo u betonárky s tím kdo jede přes celou Evropu! Přerušení jízdy do 15 min se nepočítá jako zastavení ! Je zajímavé, že největší potřebu se vyjadřovat k problému mají lidi, kteří s nákladním autem neujeli ani metr ! :-P

+4/−5
5.1.2016 8:29

J55o66s78e21f 63H30á50j35e97k 6608490949642

Jasně, že se popojíždění pod bagrem, nebo v zácpě nepovažuje za zastavení a odpočinek... zkuste se zamyslet, proč asi?:-P

+4/−1
5.1.2016 8:54

J74e31n23d62a 23K27r36á46s42a 1959346218

Kolikrát jste popojížděl pod bagrem? Naložení např 10 min jízda 5......:-P

+2/−4
5.1.2016 8:56

J20o15s69e32f 34H98á17j88e74k 6788530449892

...vy nechápete o čem mluvím, že ne?

+5/−2
5.1.2016 8:57

J70e11n96d63a 29K41r40á43s64a 1489186938

Já jsem jezdil pod bagrem a na betonárce několik let, takže na rozdíl od vás mám o praxi a vím o čem píši :-P

+1/−2
5.1.2016 8:59

J54o57s28e26f 21H19á34j82e86k 6528190449652

...no, vidíte a já bych řekl, že se spíš živíte jako věštec se skleněnou koulí, když víte naprosto přesně kolik mám najeto náklaďákem...

Chytrolíni jako vy, právě šoférům práci zmrvili...:-P

+4/−2
5.1.2016 9:05

J75e35n50d86a 75K98r52á68s28a 1339556358

Píšete nesmysly! Třeba betonáž která se provádí nepřetržitě vyžaduje větší pracovní nasazení, a je vyjímečná, občasná, což AETR nezohledňuje! Na rozdíl od kamionů kteří jedou několik dní , je řidič večer doma. ..:-P

+1/−3
5.1.2016 9:10

J48o77s75e91f 80H75á50j30e24k 6398530599692

...bezpečnostní přestávky jsou předepsány z důvodů, které vám asi zůstaly skryty, takže tu blábolíte o pracovním nasazení, odpisech a silniční dani... a já píšu nesmysly, tak určitě. :-P

+4/−2
5.1.2016 9:17

J58e67n44d20a 16K83r57á86s28a 1639656148

Přestávky si dělám dle potřeby, dle možností třeba oběda v restauraci! Popř v souladu s technologií kterou svou dopravou zajišťuji! To ale není schopen pochopit člověk, který o dopravě nic neví, jen je informován např z tv nova, nebo z krimizpráv o občasné havarii řidiče který nemá praxi, a je mu svěřeno vozidlo za několik milonů...Rv:-P

+3/−4
5.1.2016 9:22

O92n77d72r19a 51P84á39t94e69k 8843699554165

pardon, ze Švédska na Vysočinu...

0/0
5.1.2016 7:25

O93n71d43r93a 45P60á94t95e37k 8163499844345

Minule chytili Rumuna co jel s tirákem ze Śvédska na vysočinu bez zastávky!

Spící řidič v kamionu je stejný jako tank na silnici..

Řešit jako obecné ohrožení (instalace čehokoliv co blokuje tachometr) a dát klidně půl roku kriminálu!

+6/−1
5.1.2016 7:24

P17e26t71r 76R60e58m22e36š 5751825722

To by museli postihovat především jejich zaměstnavatele, kteří je nutí porušovat veškeré předpisy.

+9/0
5.1.2016 7:41

O56n15d87r68a 29P74á88t81e73k 8633109894855

S tím souhlas. Odpovědnost by padla na bedra majitele vozu.

+2/0
5.1.2016 9:21

P53e34t28r 14R19e95m49e66š 5681655592

No, tady bych s tímto výrokem byl opatrný. Nevím přesně, jak to mají v jednotlivých firmách s vlastnictvím kamionu, ale mnohdy bude vlastník leasingovka, která jaksi dost těžko může nést odpovědnost za nekalé praktiky novodobého otrokáře.

+1/0
5.1.2016 11:30

M31a77r97t18i18n 95C93e67r95v59e30n87y 2553178366178

Takhle muzete omlouvat vsechno - ze je nekdo nuti. To i dealery drog nuti jejich zavislost k nelegalni cinnosti. Kazdeho neco/nekdo nuti - to neni omluva.

+1/0
5.1.2016 11:05

P41e59t13r 60R53e26m80e89š 5171345932

Jo, tak se zkuste ozvat a uvidíte, jak to dopadne. V lepším případě směr pracák. A srovnávat nelegální zločineckou činnost s nekalými praktikami novodobých otrokářů je mimo misu.

+1/0
5.1.2016 11:27

I31v66a86n 32M89a45n31t19a97s 8959904720641

Pokud jel ye Švédska tak snad použil trajekt, ne? Proč by to objižděl, proboha?

0/0
5.1.2016 10:19

J66i15ř32í 89S93c14h39m58i11d68t 3419351184627

Nevím, ale nedodržování přestávek bych viděl i jako veřejné ohrožení, něco jako jízda pod vlivem alkoholu, výsledek je stejný, zvýšené ryziko nehody:-/

Jinak dopravcům bych při opakovaném porušování zakázal třeba na 10 let podnikat v daném oboru;-)

+14/−3
5.1.2016 1:29

T98o77m61á26š 28T11a71t10í45č38e72k 5960962190848

Vzhledem k tomu, co za neschopný netáhla jsem viděl u policajtů, když jsem víc než půl dne ohlašoval loupež - a to mě zpracovával ten elitní tým, tak držím kamioňákům všechny palce.! R^

+5/−14
4.1.2016 23:15

J27i19ř44í 68L39i94b85e20r 6588980220292

Že jsou u policie absolutní netáhla, která nebyla schopná vyřešit loupež věcí o hodnotě skoro půl milionu korun včetně toho, že věděli pachatele a našli ukradené věci, s tím zcela souhlasím. Jen netuším, co to má společného s dodržováním bezpečnostních přestávek u profesionálních řidičů :-(

+9/−1
4.1.2016 23:21

T63o72m64á27š 89T64a36t68í20č29e44k 5730542630948

Taková pocitová pomstička - nejste dost chytří, tak aji ti kamioňáci vás vodí za nos, dobře vám tak! ;-)

+5/−6
4.1.2016 23:25

M15o85j60m30í16r 42M48o26t51y32č89k49a 3332135904500

A budou to dělat tak dlouho až se někde z únavy rozmlátí, nebo hůř - zabijí někoho jiného. To je ta profesionalita kamioňáků?

Jak dlouho myslíte, že bude trvat než jim za takovýto "profesionální přestupeček" někdo navrhne třeba rušit profesní průkazy.

To není pomstička, to je idiocie která se obrátí proti nim.

+15/−2
4.1.2016 23:34

T67o28m87á51š 45T72a73t55í16č42e82k 5260162880108

Ale dle mé zkušenosti za to budou zodpovědní policajti, kteří chodí světem, čumí na zločiny, přečiny a přestupky jak neználkové a ve finále jenom kafrujó a machrujó na služebně.

+3/−9
4.1.2016 23:38

M93i84l41a90n 15Š71e47l90i23g30a 7331474743673

Kdyz vam nekoho blizkeho zabije unaveny kamionak, tak aspon muzete mit radost z toho, ze za to muzou policajti.

+6/−1
5.1.2016 6:31

J74e86n45d16a 37K93r16á35s74a 1529686238

Denně jezdí tisíce kamionů! Myslíte že všichni vraždí? 8-o

+3/−2
5.1.2016 7:58

P86a74v98e10l 65V10o44j42á88č55e47k 6702106450940

Omylem plus. Mělo být mínus.

0/0
5.1.2016 1:46

M79o95j37m24í48r 36M79o48t67y94č80k10a 3612165864580

A já si zase budu držet na silnici palce sobě, abych ani náhodou nepotkal unaveného, nevyspalého a usínajícího kamioňáka.

+17/0
4.1.2016 23:41

T66o47m45á57š 60T26a24t30í67č47e39k 5350842400968

Já ti rozumím, ale to je právě o té efektivitě policejního sboru, ze které si dělám prču.

+1/−7
4.1.2016 23:44

M45o37j57m20í55r 77M24o54t74y60č93k60a 3422695284440

Efektivita? Proboha, vždyť efektivita policie by klidně mohla být nulová. Jen kdyby tu nebyli idioti, kteří se snaží všechno možné jen ošidit a něco z toho vytěžit. To jestli policie něco najde nebo ne není tak podstatné proti tomu co se může stát když to unavený kamioňák do něčeho napálí. A co je pak platné když se dokáže že byl unavený protože porušoval nebo dokonce obcházel nějaké nařízení. Koneckonců - není to jen o kamionech.

+13/0
5.1.2016 0:08

J80i82ř67í 88L14i61b10e47r 6288790230932

Tachograf, stejně jako taxametr, je neskutečná kravina. Od doby, kdy se dá sledovat vozidlo pomocí GPS, je zcela jasné, kdy jelo, kdy stálo, a kolik ujelo kilometrů. Proti tomu by neměli ani nepoctiví majitelé dopravních společností obranu. Jenže - to by museli zákonodárci myslet. To je to poslední, co bych od nich čekal. :-(

+22/−3
4.1.2016 23:09

J80i87r50i 22J82a64v83u63r33e57k 7766122872336

Tak ono nejde ani tak o to vozidlo, jako o toho řidiče, že... Náklaďák spát nemusí. Ale aspoň jste potvrdil tezi, že na všechny složité otázky existují jednoduché nesprávné odpovědi.

+8/0
4.1.2016 23:24

A89n82t10o31n63í87n 96L28e93j54s11e72k 1173419747575

Stačí aby tam byl řidič zalogován. Jenomže to by pak nešlo tvrdit, že řídila osoba blízká, bylo by jednoznačně dohledatelné, kdo jel dvě stě, nemusely by se stavět mýtné brány atd... Kam bychom přišli a za co by se braly úplatky? A krom toho ovce a Orwell a tak vůbec.

+6/0
5.1.2016 3:31

V72á36c96l11a59v 93P71o53u47s59t15k44a 3800561342

Jak zalogován? ;-D

0/0
5.1.2016 7:02

J90i85ř25í 38N19e63u28m58e58i15s82t69e55r 2662805903751

U různých GPS sledování se používá čip, bez kterého nejde nastartovat. Tolik k logovani řidičů.

+1/0
5.1.2016 7:06

P32e58t10r 13H75á89j31e40k 4880382761254

a jak poznate u tachografu, jestli se nevymenili ridici? On by stacil tachograf s GPS zaznamem...

0/0
5.1.2016 8:52

J38i91ř82í 23L97i75b80e30r 6258450480192

Že jsem tak smělý - on tachograf pozná, že řidič spí? Jak? Nevylučuji to, jen jsem o tom nikdy neslyšel...

0/0
5.1.2016 8:23

L18i48b51o54r 20R11o97t80r77e23k68l 9576978340874

vy budete asi hodne rudej nebo vypotek sociologicke fakulty timto to zacne a kontrolovanim kam kdo chodi to bude pokracovat , nez k necemu budete blit svoje moudra tak si pozorne proctete o cem je rec v tomto pripade narizeni 561/2006 to totiz nebyl obycejnej blbec co to vymyslel ale totalni bezmozek / puvodni AETR mel slouzit predevsim jako ochrana soferu ) a v Bruselu to dovedli k dokonalosti jako dalsi zdroj buzerace

0/−6
4.1.2016 23:25

I20v34o 17Š78v73e88c 8800437762898

XVe vnitrostátní kamionové dopravě je takovej nepořádek, že pokud do toho trochu proniknete,/bohužel jako já naivka/ tak se nestačíte divit.

1. Slavnej AETR ve vnitrostátní /dneska už je to jiný nařízení/ porušuje 99% firem, většinou vydíráním a nátlakem na řidiče

2. NEEXISUJE žádný zájem ze strany státu a odpovědných orgánů s tím cokoliv udělat. Tento a podobně zmedializované případy jsou jen kapičička v moři

Aby se v tom udělal pořádek, tomu brání mocná lobby např: sdružení dopravců. Ti se naoko prezentují jako strašní poctivci, ale ve skutečnosti pravý opak.

3.VY kteří voláte po drastickém zvýšení pokut za tyto finty - tak vás musím malinko usměrnit. V článku se píše, že dopravci hrozí pokuta až půl milionu. Myslíte, že dostane aspoň půlku. Nenechte se vysmát. Další věcí je to, že dle nálezu ústavního soudu, nesmí být pokuta pro firmu likvidační. Většinou vykazují ztrátu či jen nepatrný zisk. Tenhle konkrétní, bych se vsadil, jestli dostane 50tisíc, tak to bude moc.

4. Drtivá většina řidičů jezdí ofiko za minimálku a zbytek dostávají bokem. Co myslíte, že jsou na finačních úřadech tak pitomí aby nevěděli, že řidič kamionu za tuto sumu ve skutečnosti nejezdí ???? Ví to, ale nikdo do nich/ dopravců/ nejde. Ve státě se furt žvaní o daňových únicích a co já vím co ještě, tady je to úplně jasný a stejně se nic neděje. Teď si vemte firmu s 10, 15, 20 kamiony. Spočítejte si na hrubo ty úniky.....

Takže opět žádný zájem cokoliv řešit

5. Nerad to píši. Skutečně NERAD. Začne se to řešit a všichni se budou divit, jak to je jen možný, až to nějakej kamion švihne do autobusu plného dětí a mnoho jich zahyne. Skutečně si to nepřeji. Dřív se nic nestane a bude se i nadále podvádět, krást, vydírat, vyhrožovat atd.

Vzal jsem to jen tak všeobecně. Naštestí už v tom nejsem

+31/−2
4.1.2016 23:04

V86á41c68l14a20v 54Z17e22l60i93n66k51a 2792850773362

No, tak pak by pro začátek stačilo upravit pokutu na straně řidičů. Ne 5 tisíc, ale 50 nebo 100 a k tomu jako bonus zavést roční pozastavení platnosti řidičského oprávnění příslušné kategorie. Při recidivě pak násobit postihy 2x nebo 3x. To by rychle zabíralo. Když jsou ochotní pro pár tisícovek se stát vrahy, tak ať nesou daleko citelnější postih. Bez jejich více či méně ochotné spolupráce by to nebylo možné. Anebo to rovnou brát jako obecné ohrožení minimálně ve stádiu pokusu.

+4/−9
4.1.2016 23:14

T78o44m60á78š 23T65a98t51í92č20e89k 5380692440288

Nezabíralo. Kromě ostřílených řidičů jezdí kdokoliv. Fakt, když neumíš nic, tak naučit se kroutit volantem v kamiónu oproti kroucení volantem v autě, to zvládne kdokoliv. Já tím nechcu říct, že by kamioňáci byli neschopní, kdepak. Mnohem spíš je mezi nima vysoké podíl těch, kteří jezdit musí, protože by jinak dělali co? A když musíš dělat nezákonný věci kvůli prachům na přežití, tak budeš doufat, že tě nechytí, tak pevně jak věřící v pánaboha.

+7/0
4.1.2016 23:33

I66v17a76n 30M24a66n22t72a12s 8239504840721

AETR vymysleli eurobyrokrati, kteří toho moc neví, proč nejsu stejné podmínky práce- přestávek- přesčasů, maximální pracovní doby i u dalších náročných profesí, třeba u lékařů, ti mohou po službě klidně na další šestnáctu, to podle vás nebezpečné není?

Kdo AETR zná, ví, proč se obchází, stačí kolona na dálnici a jste v prdeli, protože například nedojedete na pompu a nevypnete motor, co je francouzskému policajtovi po tom, že jste stál na D1 dvě hodky a pohyboval jste se krokem, musel jste, dojkažte to, to samé na nakládkách.. pak záleží na jednotlivé kontrole, mimochodem 21 dní zpět a jakékoliv zemi, která AETR zavedla, kde vách odchytí a jejím zhodnocení... jinak-samozřejmě, že polda pozná, že jste se pohyboval krokem, ale prostě přestávka znamená vypnout motor a basta!!!:-/:-/

+5/−3
4.1.2016 22:18

P93e52t82r 36Č92e94r62v12e98n26ý 3216729747689

Lékař nikoho neohrožuje, pokud teda po probdělé noci zrovna neoperuje. Většinou řeší banality. Řidič může usnout za volantem 40ti tunového kolosu a zabít při čelní srážce celý autobus dětí!

+1/−10
4.1.2016 22:44

B62o27h44u26s83l90a58v 48K83r71á18l57í22k 2211320869756

Řidič jenom sedí a točí volantem. Nikoho neoperuje, nikomu nepředepisuje nebezpečné látky.

0/−1
4.1.2016 22:59

M10o25j24m77í98r 66M16o11t76y49č65k64a 3182605194500

Jj, to bylo letos vidět třeba na železničních přejezdech. Tam jen točilo volantem bez přemýšlení poměrně dost "řidičů".

+5/0
4.1.2016 23:40

J90a52k19u84b 78P33r11o80k44e14š 6983648832473

Problém přejezdů je imho někde jinde a to v tom že jsou to relikty minulosti. Na železničním koridoru, kde se vlak pohybuje 160km/h by přejezde nemá vůbec co dělat. Další věcí jsou pak přejezdy, kde se na vlak čeká století, protože stejná vzdálenost čidel se používá jak pro lokálku, která se kodrcá 40km/h tak pro rychlík který v daném místě jede běžně třeba 120, pak se na červenou čeká díky alibismu století, což v podstatě jen učí řidiče značení nerespektovat, protože jede 1000x na čerevenou a vlak ani nezahlédne a po 1001 ho možná uvidí vyjíždět někde v zatáčce.

0/−8
5.1.2016 0:49
Foto

P49e89t75r 38P44r72o59c54h84á27z77k19a 3812246182814

Souhlas s tím, že na koridoru by nemělo být úrovňové křížení.Zbytek, co píšete je nesmysl.Pokud svítí červená, tak tam nejedu.Důvodů proč tomu tak je může a většinou je spousta.Neexistuje však jediný proč tam vjet a riskovat život svůj a lidí ve vlaku či těch co vezu.To že se nerespektují zákazy, výstražná světla je vlastnost převážně nás českých řidičů, případně řidičů s východu.Na západ od našich hranic se s tím nesetkáte, nebo jen minimálně.V Německu napíší vstup zakázán a nikdo tam nejde.U nás snad s nějakého prapodivného zvyku tam poleze každý.

+2/0
5.1.2016 6:21







Najdete na iDNES.cz