Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Magnet kamion pozná, na šizení přestávek mají řidiči důmyslnější metody

Policisté nalezli na Rychnovsku u jednoho z nákladních vozidel přepravujících řepu další moderní zařízení, které dokáže ovlivnit správné fungování tachografu vozidla. Aby oklamali přístroj, který zapisuje přestávky, najeté kilometry a další informace, vymýšlí dopravci stále sofistikovanější metody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K86a60m23i65l 57K93n88a45p 9796146927324

Magnet nebo druhou kartu si pořídí šofér sám, tuhle krabičku podle mě už kupuje a nechá montovat majitel auta. Průšvih je v tom, že je mnoho řidičů v exekuci, minimální plat na papír a zbytek bokem na ruku nebo v dietách jim vyhovuje. Když pak dopravce platí od fůry, procentem z fakturace, popřípadě od kilometru, někteří řidiči takové podvody používají.

Ale většině šoférů, neříkám že drtivé, tohle za nervy a vysokou pokutu (pokud jezdí do ciziny), nestojí. V západní Evropě je za takové porušení běžná pokuta 500 - 3000 Euro. Při závažném porušení nebo opakovaném i podstatně více.

+2/0
5.1.2016 9:26

P60e25t48r 98S61p52a75t83z47i35e61r83e48r 7344122875624

taky jsem si vyzkoušel jaké to je být řidičem kamionu. To ještě většina kamionů neměla karty, ale kolečka. Při nástupu jsem říkal a ptal se na AETR. Bylo mi řečeno, ty jsi řidič ty za to odpovídáš. A pak také byl slíben plat 35 tis. čistého. Po nějaké době kdy sem dostával plat 18 tis, jsem se ohradil jak je to možný, tak mi bylo řečeno, že málo jezdím. Když za 5 dní otočím itálii jen jednou a ostatní skoro dvakrát...tak říkám, že dodržuju AETR. Tak prý ať se nedivím...tak jsem hodil klíčkama od auta na stůl a odešel jsem...takže sliby chyby...firmy nutí ty řidiče k porušování.

+6/0
5.1.2016 8:33

J52e68n73d29a 60K93r31á25s92a 1179916728

Přestávky jsou nesmyslné u dopravy která se provádí v regionu! Třeba u sezónní nárazové dopravy, stavebnictví- betonáže, zzemní práce.... ! V zimě se 3 mesice skoro nejezdí , a v sezoně je třeba vydělat na silniční daň, odpisy, finanční způsobilost, splátky! Neznamená to, že se jezdí denně 12 hod, ale třeba jeden týden je náročnější a pak se odjezdí třeba jen pár hodin! Buzerace za překročení limitu o pár minut je běžná. ...Rv;-€

+4/−11
5.1.2016 7:56

J80o73s40e26f 79H51á61j67e82k 6898470329722

...chcete říct, že lidská fyziologie funguje jinak v regionální a jinak v dálkové dopravě? :-P

+8/−2
5.1.2016 8:09

J88e44n84d38a 28K31r42á14s96a 1559126158

Chci říci, že se nezohledňuje jestli někdo popojíždí pod bagrem nebo u betonárky s tím kdo jede přes celou Evropu! Přerušení jízdy do 15 min se nepočítá jako zastavení ! Je zajímavé, že největší potřebu se vyjadřovat k problému mají lidi, kteří s nákladním autem neujeli ani metr ! :-P

+4/−5
5.1.2016 8:29

J68o18s56e73f 78H11á58j54e68k 6538270699212

Jasně, že se popojíždění pod bagrem, nebo v zácpě nepovažuje za zastavení a odpočinek... zkuste se zamyslet, proč asi?:-P

+4/−1
5.1.2016 8:54

J66e59n71d70a 82K10r17á16s46a 1699566978

Kolikrát jste popojížděl pod bagrem? Naložení např 10 min jízda 5......:-P

+2/−4
5.1.2016 8:56

J51o14s72e17f 43H61á51j97e22k 6828950599622

...vy nechápete o čem mluvím, že ne?

+5/−2
5.1.2016 8:57

J23e80n89d57a 93K87r84á40s69a 1739136718

Já jsem jezdil pod bagrem a na betonárce několik let, takže na rozdíl od vás mám o praxi a vím o čem píši :-P

+1/−2
5.1.2016 8:59

J92o39s94e39f 44H85á18j49e67k 6418400119552

...no, vidíte a já bych řekl, že se spíš živíte jako věštec se skleněnou koulí, když víte naprosto přesně kolik mám najeto náklaďákem...

Chytrolíni jako vy, právě šoférům práci zmrvili...:-P

+4/−2
5.1.2016 9:05

J26e48n54d62a 76K14r18á73s58a 1989146568

Píšete nesmysly! Třeba betonáž která se provádí nepřetržitě vyžaduje větší pracovní nasazení, a je vyjímečná, občasná, což AETR nezohledňuje! Na rozdíl od kamionů kteří jedou několik dní , je řidič večer doma. ..:-P

+1/−3
5.1.2016 9:10

J53o33s88e65f 49H56á26j86e75k 6728870479352

...bezpečnostní přestávky jsou předepsány z důvodů, které vám asi zůstaly skryty, takže tu blábolíte o pracovním nasazení, odpisech a silniční dani... a já píšu nesmysly, tak určitě. :-P

+4/−2
5.1.2016 9:17

J29e53n10d29a 27K36r72á50s89a 1629566838

Přestávky si dělám dle potřeby, dle možností třeba oběda v restauraci! Popř v souladu s technologií kterou svou dopravou zajišťuji! To ale není schopen pochopit člověk, který o dopravě nic neví, jen je informován např z tv nova, nebo z krimizpráv o občasné havarii řidiče který nemá praxi, a je mu svěřeno vozidlo za několik milonů...Rv:-P

+3/−4
5.1.2016 9:22

O83n52d35r58a 19P25á34t86e65k 8853869134915

pardon, ze Švédska na Vysočinu...

0/0
5.1.2016 7:25

O24n17d51r45a 16P69á32t67e85k 8133269694475

Minule chytili Rumuna co jel s tirákem ze Śvédska na vysočinu bez zastávky!

Spící řidič v kamionu je stejný jako tank na silnici..

Řešit jako obecné ohrožení (instalace čehokoliv co blokuje tachometr) a dát klidně půl roku kriminálu!

+6/−1
5.1.2016 7:24

P38e54t13r 37R35e96m25e25š 5591935682

To by museli postihovat především jejich zaměstnavatele, kteří je nutí porušovat veškeré předpisy.

+9/0
5.1.2016 7:41

O13n90d30r61a 88P25á13t29e23k 8623419484695

S tím souhlas. Odpovědnost by padla na bedra majitele vozu.

+2/0
5.1.2016 9:21

P57e74t55r 15R48e77m82e12š 5891335212

No, tady bych s tímto výrokem byl opatrný. Nevím přesně, jak to mají v jednotlivých firmách s vlastnictvím kamionu, ale mnohdy bude vlastník leasingovka, která jaksi dost těžko může nést odpovědnost za nekalé praktiky novodobého otrokáře.

+1/0
5.1.2016 11:30

M17a26r27t56i41n 98C63e88r19v35e29n55y 2753628636938

Takhle muzete omlouvat vsechno - ze je nekdo nuti. To i dealery drog nuti jejich zavislost k nelegalni cinnosti. Kazdeho neco/nekdo nuti - to neni omluva.

+1/0
5.1.2016 11:05

P82e63t80r 32R35e35m89e74š 5921575552

Jo, tak se zkuste ozvat a uvidíte, jak to dopadne. V lepším případě směr pracák. A srovnávat nelegální zločineckou činnost s nekalými praktikami novodobých otrokářů je mimo misu.

+1/0
5.1.2016 11:27

I66v84a47n 63M64a23n46t59a97s 8919914220961

Pokud jel ye Švédska tak snad použil trajekt, ne? Proč by to objižděl, proboha?

0/0
5.1.2016 10:19

J44i84ř17í 69S93c85h45m78i28d32t 3169491364387

Nevím, ale nedodržování přestávek bych viděl i jako veřejné ohrožení, něco jako jízda pod vlivem alkoholu, výsledek je stejný, zvýšené ryziko nehody:-/

Jinak dopravcům bych při opakovaném porušování zakázal třeba na 10 let podnikat v daném oboru;-)

+14/−3
5.1.2016 1:29

T37o52m45á94š 31T16a19t88í94č61e78k 5620702370978

Vzhledem k tomu, co za neschopný netáhla jsem viděl u policajtů, když jsem víc než půl dne ohlašoval loupež - a to mě zpracovával ten elitní tým, tak držím kamioňákům všechny palce.! R^

+5/−14
4.1.2016 23:15

J98i80ř46í 14L81i40b42e23r 6918390180502

Že jsou u policie absolutní netáhla, která nebyla schopná vyřešit loupež věcí o hodnotě skoro půl milionu korun včetně toho, že věděli pachatele a našli ukradené věci, s tím zcela souhlasím. Jen netuším, co to má společného s dodržováním bezpečnostních přestávek u profesionálních řidičů :-(

+9/−1
4.1.2016 23:21

T85o71m98á12š 84T45a89t39í20č71e63k 5640692610498

Taková pocitová pomstička - nejste dost chytří, tak aji ti kamioňáci vás vodí za nos, dobře vám tak! ;-)

+5/−6
4.1.2016 23:25

M63o11j60m14í89r 83M98o64t60y78č50k36a 3562905474620

A budou to dělat tak dlouho až se někde z únavy rozmlátí, nebo hůř - zabijí někoho jiného. To je ta profesionalita kamioňáků?

Jak dlouho myslíte, že bude trvat než jim za takovýto "profesionální přestupeček" někdo navrhne třeba rušit profesní průkazy.

To není pomstička, to je idiocie která se obrátí proti nim.

+15/−2
4.1.2016 23:34

T64o87m91á26š 58T86a20t92í89č71e34k 5230632900168

Ale dle mé zkušenosti za to budou zodpovědní policajti, kteří chodí světem, čumí na zločiny, přečiny a přestupky jak neználkové a ve finále jenom kafrujó a machrujó na služebně.

+3/−9
4.1.2016 23:38

M93i20l75a77n 53Š40e89l53i49g34a 7671184283843

Kdyz vam nekoho blizkeho zabije unaveny kamionak, tak aspon muzete mit radost z toho, ze za to muzou policajti.

+6/−1
5.1.2016 6:31

J80e38n60d68a 45K16r72á31s97a 1839746188

Denně jezdí tisíce kamionů! Myslíte že všichni vraždí? 8-o

+3/−2
5.1.2016 7:58

P43a55v13e72l 15V74o88j53á37č72e65k 6842526520870

Omylem plus. Mělo být mínus.

0/0
5.1.2016 1:46

M20o48j84m68í42r 70M68o32t62y16č37k82a 3612545354730

A já si zase budu držet na silnici palce sobě, abych ani náhodou nepotkal unaveného, nevyspalého a usínajícího kamioňáka.

+17/0
4.1.2016 23:41

T68o14m31á42š 15T77a40t89í21č15e55k 5790162490168

Já ti rozumím, ale to je právě o té efektivitě policejního sboru, ze které si dělám prču.

+1/−7
4.1.2016 23:44

M40o72j50m87í77r 55M95o64t68y58č86k69a 3112465514360

Efektivita? Proboha, vždyť efektivita policie by klidně mohla být nulová. Jen kdyby tu nebyli idioti, kteří se snaží všechno možné jen ošidit a něco z toho vytěžit. To jestli policie něco najde nebo ne není tak podstatné proti tomu co se může stát když to unavený kamioňák do něčeho napálí. A co je pak platné když se dokáže že byl unavený protože porušoval nebo dokonce obcházel nějaké nařízení. Koneckonců - není to jen o kamionech.

+13/0
5.1.2016 0:08

J47i10ř89í 14L39i27b77e28r 6168260520622

Tachograf, stejně jako taxametr, je neskutečná kravina. Od doby, kdy se dá sledovat vozidlo pomocí GPS, je zcela jasné, kdy jelo, kdy stálo, a kolik ujelo kilometrů. Proti tomu by neměli ani nepoctiví majitelé dopravních společností obranu. Jenže - to by museli zákonodárci myslet. To je to poslední, co bych od nich čekal. :-(

+22/−3
4.1.2016 23:09

J63i40r77i 20J56a60v56u76r21e48k 7936112282256

Tak ono nejde ani tak o to vozidlo, jako o toho řidiče, že... Náklaďák spát nemusí. Ale aspoň jste potvrdil tezi, že na všechny složité otázky existují jednoduché nesprávné odpovědi.

+8/0
4.1.2016 23:24

A53n85t19o23n70í41n 34L45e53j42s63e23k 1683409827465

Stačí aby tam byl řidič zalogován. Jenomže to by pak nešlo tvrdit, že řídila osoba blízká, bylo by jednoznačně dohledatelné, kdo jel dvě stě, nemusely by se stavět mýtné brány atd... Kam bychom přišli a za co by se braly úplatky? A krom toho ovce a Orwell a tak vůbec.

+6/0
5.1.2016 3:31

V58á59c76l76a58v 51P15o33u15s70t68k40a 3780851522

Jak zalogován? ;-D

0/0
5.1.2016 7:02

J22i91ř90í 33N75e10u89m72e65i52s50t68e45r 2842215163231

U různých GPS sledování se používá čip, bez kterého nejde nastartovat. Tolik k logovani řidičů.

+1/0
5.1.2016 7:06

P22e97t78r 63H28á80j66e92k 4190422641284

a jak poznate u tachografu, jestli se nevymenili ridici? On by stacil tachograf s GPS zaznamem...

0/0
5.1.2016 8:52

J36i10ř40í 82L73i32b43e81r 6868690540662

Že jsem tak smělý - on tachograf pozná, že řidič spí? Jak? Nevylučuji to, jen jsem o tom nikdy neslyšel...

0/0
5.1.2016 8:23

L36i10b76o67r 78R48o80t63r11e32k55l 9666788380104

vy budete asi hodne rudej nebo vypotek sociologicke fakulty timto to zacne a kontrolovanim kam kdo chodi to bude pokracovat , nez k necemu budete blit svoje moudra tak si pozorne proctete o cem je rec v tomto pripade narizeni 561/2006 to totiz nebyl obycejnej blbec co to vymyslel ale totalni bezmozek / puvodni AETR mel slouzit predevsim jako ochrana soferu ) a v Bruselu to dovedli k dokonalosti jako dalsi zdroj buzerace

0/−6
4.1.2016 23:25

I92v22o 69Š57v28e33c 8790567192848

XVe vnitrostátní kamionové dopravě je takovej nepořádek, že pokud do toho trochu proniknete,/bohužel jako já naivka/ tak se nestačíte divit.

1. Slavnej AETR ve vnitrostátní /dneska už je to jiný nařízení/ porušuje 99% firem, většinou vydíráním a nátlakem na řidiče

2. NEEXISUJE žádný zájem ze strany státu a odpovědných orgánů s tím cokoliv udělat. Tento a podobně zmedializované případy jsou jen kapičička v moři

Aby se v tom udělal pořádek, tomu brání mocná lobby např: sdružení dopravců. Ti se naoko prezentují jako strašní poctivci, ale ve skutečnosti pravý opak.

3.VY kteří voláte po drastickém zvýšení pokut za tyto finty - tak vás musím malinko usměrnit. V článku se píše, že dopravci hrozí pokuta až půl milionu. Myslíte, že dostane aspoň půlku. Nenechte se vysmát. Další věcí je to, že dle nálezu ústavního soudu, nesmí být pokuta pro firmu likvidační. Většinou vykazují ztrátu či jen nepatrný zisk. Tenhle konkrétní, bych se vsadil, jestli dostane 50tisíc, tak to bude moc.

4. Drtivá většina řidičů jezdí ofiko za minimálku a zbytek dostávají bokem. Co myslíte, že jsou na finačních úřadech tak pitomí aby nevěděli, že řidič kamionu za tuto sumu ve skutečnosti nejezdí ???? Ví to, ale nikdo do nich/ dopravců/ nejde. Ve státě se furt žvaní o daňových únicích a co já vím co ještě, tady je to úplně jasný a stejně se nic neděje. Teď si vemte firmu s 10, 15, 20 kamiony. Spočítejte si na hrubo ty úniky.....

Takže opět žádný zájem cokoliv řešit

5. Nerad to píši. Skutečně NERAD. Začne se to řešit a všichni se budou divit, jak to je jen možný, až to nějakej kamion švihne do autobusu plného dětí a mnoho jich zahyne. Skutečně si to nepřeji. Dřív se nic nestane a bude se i nadále podvádět, krást, vydírat, vyhrožovat atd.

Vzal jsem to jen tak všeobecně. Naštestí už v tom nejsem

+31/−2
4.1.2016 23:04

V49á18c83l80a33v 49Z88e63l95i75n58k36a 2982660183652

No, tak pak by pro začátek stačilo upravit pokutu na straně řidičů. Ne 5 tisíc, ale 50 nebo 100 a k tomu jako bonus zavést roční pozastavení platnosti řidičského oprávnění příslušné kategorie. Při recidivě pak násobit postihy 2x nebo 3x. To by rychle zabíralo. Když jsou ochotní pro pár tisícovek se stát vrahy, tak ať nesou daleko citelnější postih. Bez jejich více či méně ochotné spolupráce by to nebylo možné. Anebo to rovnou brát jako obecné ohrožení minimálně ve stádiu pokusu.

+4/−9
4.1.2016 23:14

T96o49m87á29š 75T80a50t76í76č12e57k 5680602540658

Nezabíralo. Kromě ostřílených řidičů jezdí kdokoliv. Fakt, když neumíš nic, tak naučit se kroutit volantem v kamiónu oproti kroucení volantem v autě, to zvládne kdokoliv. Já tím nechcu říct, že by kamioňáci byli neschopní, kdepak. Mnohem spíš je mezi nima vysoké podíl těch, kteří jezdit musí, protože by jinak dělali co? A když musíš dělat nezákonný věci kvůli prachům na přežití, tak budeš doufat, že tě nechytí, tak pevně jak věřící v pánaboha.

+7/0
4.1.2016 23:33

I52v57a43n 97M90a70n77t60a24s 8709854550881

AETR vymysleli eurobyrokrati, kteří toho moc neví, proč nejsu stejné podmínky práce- přestávek- přesčasů, maximální pracovní doby i u dalších náročných profesí, třeba u lékařů, ti mohou po službě klidně na další šestnáctu, to podle vás nebezpečné není?

Kdo AETR zná, ví, proč se obchází, stačí kolona na dálnici a jste v prdeli, protože například nedojedete na pompu a nevypnete motor, co je francouzskému policajtovi po tom, že jste stál na D1 dvě hodky a pohyboval jste se krokem, musel jste, dojkažte to, to samé na nakládkách.. pak záleží na jednotlivé kontrole, mimochodem 21 dní zpět a jakékoliv zemi, která AETR zavedla, kde vách odchytí a jejím zhodnocení... jinak-samozřejmě, že polda pozná, že jste se pohyboval krokem, ale prostě přestávka znamená vypnout motor a basta!!!:-/:-/

+5/−3
4.1.2016 22:18

P20e38t25r 92Č97e91r34v23e48n53ý 3876109307649

Lékař nikoho neohrožuje, pokud teda po probdělé noci zrovna neoperuje. Většinou řeší banality. Řidič může usnout za volantem 40ti tunového kolosu a zabít při čelní srážce celý autobus dětí!

+1/−10
4.1.2016 22:44

B15o52h97u22s86l92a28v 88K74r53á10l64í18k 2621510959576

Řidič jenom sedí a točí volantem. Nikoho neoperuje, nikomu nepředepisuje nebezpečné látky.

0/−1
4.1.2016 22:59

M96o29j36m15í89r 56M68o58t31y39č71k53a 3642195844520

Jj, to bylo letos vidět třeba na železničních přejezdech. Tam jen točilo volantem bez přemýšlení poměrně dost "řidičů".

+5/0
4.1.2016 23:40

J27a89k60u92b 16P80r13o89k97e51š 6313748192263

Problém přejezdů je imho někde jinde a to v tom že jsou to relikty minulosti. Na železničním koridoru, kde se vlak pohybuje 160km/h by přejezde nemá vůbec co dělat. Další věcí jsou pak přejezdy, kde se na vlak čeká století, protože stejná vzdálenost čidel se používá jak pro lokálku, která se kodrcá 40km/h tak pro rychlík který v daném místě jede běžně třeba 120, pak se na červenou čeká díky alibismu století, což v podstatě jen učí řidiče značení nerespektovat, protože jede 1000x na čerevenou a vlak ani nezahlédne a po 1001 ho možná uvidí vyjíždět někde v zatáčce.

0/−8
5.1.2016 0:49
Foto

P79e22t82r 45P34r57o34c16h17á32z71k16a 3952466582404

Souhlas s tím, že na koridoru by nemělo být úrovňové křížení.Zbytek, co píšete je nesmysl.Pokud svítí červená, tak tam nejedu.Důvodů proč tomu tak je může a většinou je spousta.Neexistuje však jediný proč tam vjet a riskovat život svůj a lidí ve vlaku či těch co vezu.To že se nerespektují zákazy, výstražná světla je vlastnost převážně nás českých řidičů, případně řidičů s východu.Na západ od našich hranic se s tím nesetkáte, nebo jen minimálně.V Německu napíší vstup zakázán a nikdo tam nejde.U nás snad s nějakého prapodivného zvyku tam poleze každý.

+2/0
5.1.2016 6:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.