Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči autobusů vyjeli v reflexních vestách, akcí pohrozili stávkou

Řidiči autobusů vítali ráno cestující v Královéhradeckém kraji ve žlutých či oranžových reflexních vestách. Tedy alespoň ti, kteří se připojili k akci Vesty pro Královéhradecký kraj, kterou svolali odboráři, aby upozornili na špatné platové podmínky šoférů linkových autobusů v regionu. A taky na hrozící stávku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52i78n18d75ř42i90c76h 71Š87k92o54p28e20k 4585821220295

když ho nechtějí zrušit (i když trestnost zrušení je sporná), tak mohou formou dodatečných informací přidat podmínku, že minimální mzda řidiče nesmí klesnout pod xy Kč / h či nějaký násobek minimální mzdy

0/0
5.1.2016 18:21

M10a34r68t11i41n 88J75o76n23á78š 3444411985655

Vážení, vidím tuto diskuzi z dálky, tak taky přispeji. Řidičům samozřejmě přeji, nicméně výsledek vidim na lepší plichtu pro ně, to je: bude jim přidáno tak max o inflaci, vidím to tak 2-3%. Nicméně předám zkušenost. Pracoval jsem v United Bakeries, kde jsem to postupném snižování z 27 tis dotáhl až na 13 - 15 tis. Kritéria se vždy udělaly tak, aby byly nesplnitelné. A když se náhodou splnili, našel se důvod, že nám peníze je ztrhly stejně. Z toho se samo nedala uživit rodina (jsem samoživitel), během týdne jsem našel práci v Německu, po podepsání kontraktu jsem se pohádal se šéfem, abych slyšel větu, když se ti tu nelíbí, my tě tu držet nebudeme, venku stojí trojstup, co to budou dělat rádi, v ten moment jsem dal výpověď, nastoupil za 1.600 €, nyní mám 2.800 € a děkuji, že mě k tomu dokopali. JInak v Německu je poptávka po 20 tis řidíčích, to samé v Holandsku, tak se nebojte a běžte, turnus, jak kde, jednou za 3 týdny týden doma, nebo kazdý 2. týden ve čtvrtek domů. Češi tu mají dobrý zvuk. Držím palce všem, co se nebojí udělat změnu, ať tak nebo tak.

R^R^R^

+2/0
5.1.2016 18:01

P73e70t51r 65R79u30m15p30l96i52k 4689337829243

lidi probuďte se, kde můžete jezdite vlakem. Silnice nejsou nafukovací a autobusy drahý.;-O

0/0
5.1.2016 16:28

J19i27ř97í 40K84ü65h17r 2450336140206

Autobusy jsou kolikrát levnější než vlaky. Nicméně spoj Ostrava- Praha za 100Kč autobusem neseženete. Vlakem se to dá.

0/0
5.1.2016 17:25

J88i42ř98í 29E22r41b40e88n 1363804576687

Všude se vlakem nedostanete. Třeba do/ze Špindlu, Pece, Miletína, Hořiček, Deštného, Sezemic, Nechanic, Lázní Bohdaneč...

Protože kam naši pradědové před 100-150 lety tu železnici nedotáhli, tak ji už nikdo jiný nepostavil. A že by si třeba Orlické hory i Krkonoše své železniční okruhy zasloužily!

0/0
6.1.2016 12:07

T91o12m90á23š 79F37u26k 2410181166607

Opět cenzura v akci;-O

0/−1
5.1.2016 15:55

T67o94m80á14š 55F43u57k 2370461466557

Ono spočítat náklady na kilometr je jednoduché,majitelé se neokradou a jediný způsob jak snížit soutěženou cenu je okrádat personál.;-O

+1/−1
5.1.2016 15:54

J90i87ř16í 11K84ü20h38r 2440556430616

Proč hned okrádat. Ne že bych jim nepřál vyšší plat, ale krádež je snad něco jiného. Co takhle použít slovo odírat?

0/0
5.1.2016 17:23

T58o15m38á92š 51F37u18k 2170711126827

Ono spočítat náklady na kilometr je jednoduché,majitelé se neokradou a jediný způsob snížit cenu v soutěži je okrádat personál.;-O

0/0
5.1.2016 15:52

P80e41t34r 41H37a83n54a 1784530209

Je to nejen u nás jedna z nejsilnějších profesních skupin a pokud se o sebe nedokáže postarat sama, tak je to smutný příběh. A možná i k zamyšlení kam se to s pošlapáváním odborů a práv zaměstnanců dopracovalo.

+3/0
5.1.2016 12:18

V17i77k52t15o13r 73N60á27r15o45ž74n74ý 3629912308

Smutné je i to , že být řidičem autobusu bylo za komančů solidní zaměstnání , které nemohl vykonávat každý. Tam se vybíralo...

+1/0
5.1.2016 14:26

P28e38t74r 53Š17k16o74d76a 5527810534880

Tohle je těžký. Kraj nemá s řidiči žádný právní vztah, takže nemůže říct, že jim přidá. Tohle je čistě na dopravci. Je ale nesmyslné dávat do zadání tendru hlouposti, jako že se bude maximálně využívat maximální rychlost. Nejen vzhledem k jiným tendrům v minulosti HK kraje věřím, že zadání je tohoto je špatné. Pak se musí ozvat voliči, což bude velmi brzy, to by si radní měli uvědomit.

+1/0
5.1.2016 12:07

P76e88t50r 37N68i26v89n43i58c65k11ý 3682374325637

Hlavně je nesmyslné, aby se do zadání dávaly nějaké minimální mzdy řidičů. Minimální mzdu stanovuje vláda a to stačí. Samozřejmě, že by řidiči měli pracovat za vyšší mzdy, ale to není záležitost zadavatele, to je interní záležitost firem a jejich zaměstnanců. Firma si musí udlět řádnou kalkulaci a zaplatit řidiče tak, aby mohla plnit smluvní závazky.

+2/0
5.1.2016 12:32

B35o87h66u61s31l62a57v 35K80r56á92l13í95k 2421110989336

Když může zadavatel určovat maximální stáří vozidel, tak proč by nemohl stanovit i minimální mzdu řidičů?

0/0
5.1.2016 13:07

P58e84t82r 37N64i18v15n58i71c57k70ý 3612374165257

Protože to je interní věc firmy a dohody zaměstnavatel - zaměstnanec. Třetím stranám do toho vůbec nic není. Zákazníkům je zcela jedno, jakou bere řidič mzdu, ale není mu jedno v jakém busu jezdí.

+1/0
5.1.2016 13:16

V84i52k48t87o85r 30N32á36r28o62ž68n79ý 3759222938

Zákazníkovi není jedno , jakou mzdu bere řidič. A to z toho důvodu , že čím horší mzda , tím horší řidič...

+2/0
5.1.2016 14:08

J11i57ř66í 77K19ü52h48r 2350706780606

A na opak to náhodou nefunguje? Kdo jezdí za 100 000 měšíčně, je super řidič?

+1/0
5.1.2016 17:27

V13i58k14t86o73r 53N50á76r28o52ž92n22ý 3229132358

Za 100000 Kč měsíčně nikdo nejezdí. Apropo , kdyby však někdo nabízel čistě teoreticky takovou mzdu , přišlo by mu na konkurz 100000 řidičů a ten jím vybraný by mohl aspirovat na titul nejlepší řidič autobusu v ČR.

V autobusové dopravě nepůsobím , ale působím ve službách. A vím , že když člověk jako manager má značně omezené možnosti a nemůže ty lidi solidně zaplatit...s jakým póvlem musí pracovat. A póvl za volantem může být hodně a hodně nebezpečný...

+1/0
5.1.2016 17:57

P58e64t74r 94N38i38v45n76i56c23k93ý 3582954725457

Nesmysl, aby se do toho montovali odboráři. Zadavatel má stanovit takové tvrdé sankce, že firma bude mít tak velký strach, že řidiči budou nespokojeni a nevyjedou, že je raději dobře zaplatí a samozřejmě si to započítají do nabídnuté ceny ve výběrovém řízení.

0/−3
5.1.2016 12:01

V26i77k19t35o26r 72N31á40r88o25ž39n98ý 3939502178

Nikoho jiného , než odbory ti řidiči nemají. A právě dobře fungující , organizované odbory bývají silou , která může něco dokázat. Samotní jednotlivci nezmůžou nic.

+2/0
5.1.2016 12:06

P44e53t74r 82N92i82v60n74i50c32k66ý 3802574725787

Tady nejde o odboráře ani o řidiče, ale o výběrové řízení, kde firmy podávají cenové nabídky. A musí mít strach, aby jim neutekli řidiči, protože by je finanční pokuty za neplnění nasmlouvaných služeb nezruinovaly. Proto na řidiče musí firmy muslet a započítat to do nabídek. O tom to celé je.

0/0
5.1.2016 12:29

V94i53k13t81o35r 24N13á86r85o62ž36n33ý 3849792978

Spíše by to mělo být o tom , že řidiči autobusů prostřednictvím svých volených zástupců by si měli založit nějaké profesní sdružení , dohodnout nějakou minimální mzdu , pod kterou nepůjdou. Zaměstnavatelé i objednatelé by je v tomto měli podpořit , neboť lépe placený řidič=lepší řidič.

0/0
5.1.2016 14:21

J39a50r36o48s78l49a82v 22T78a62c65h13o68v12s58k91y 2732660204290

Jednotlivec zmuze velmi mnoho. Treba se muze naucit nejakou lepe placenou profesi a prestat delat ridice.

+1/−1
5.1.2016 12:37

P84e94t21r 24N92i41v66n88i30c66k58ý 3752944515917

Souhlasím. Jednotlivec má rávo volby. Má i možnost přímého vyjednávání zaměstnanec - zaměstnavatel o své mzdě. Má i možnost odejít jinam, kde ho zaplatí lépe. K tomu žádné odbory nepotřebuje.

+1/−1
5.1.2016 12:40

B26o54h18u93s38l21a41v 33K29r69á21l43í83k 2361690619666

A stejně tak má možnost se sdružovat do odborů. A je pak na těch odborech, jestli se jim podaří něco vyjednat, nebo jenom přivedou svoji firmu ke krachu.

+2/0
5.1.2016 12:58

J74a59r23o43s39l21a55v 46T82a93c91h22o13v89s18k27y 2202420464640

Odbory jsou zlo. ale je tu i tato moznost.

0/−2
5.1.2016 13:05

V71i80k18t53o71r 91N54á80r96o81ž61n59ý 3149912108

Na západě často představují odbory jedinou možnost , jak být za svoji práci normálně zaplacen.

0/0
5.1.2016 14:16

J44i37ř58í 85E42r62b57e54n 1273484216267

Když se můžou sdružovat do všelijakých zájmových sdružení zaměstnavatelé (kapitálově mnohem silnější), tak proč by ksakru neměli mít právo totéž dělat i drobní zaměstnanci?

0/0
6.1.2016 12:10

P78e13t26r 73N92i33v96n93i92c51k69ý 3712464665747

Možnost samozřejmě má a nikdo mu ji nebere. Stejně je efektivnější vzít osud do vlastních rukou, než se nechat manipulovat odborářskými bossy a čekat, co ti jejich "tátové dělníků" vyjednají v kolektivní smlouvě. Přesto, každý svého štěstí strojvedoucím.

+1/−1
5.1.2016 13:18

V48i11k41t41o17r 20N88á72r88o60ž55n13ý 3129242368

Teoretické bláboly..přímo vyjednávat o své mzdě může špičkový specialista, manažer či obchodník. Ale nikdy obyčejný zaměstnanec..Respektive může , ale s nulovou pravděpodobností na úspěch ..

Apropo..jestli tuto problematiku znáte , víte , že těch možností kam odejít moc není. Všechny firmy všechny řidiče autobusů platí cca stejně.

0/0
5.1.2016 14:23

M89i14c59h75a74l 76S80t18e68b36l17o 5979171924677

Je to úsměvný...nikdy bych nepodpořil skoro žádnou stávku, ale tady říkám na co čekají?8-o

Ten směšný plat 70 Kč/hod je šílený...proč to dělají???

Řidič má mít min 150 Kč/hod a je to stále hrůza;-O

Podívejte se po firmách co nabírají...budete mít pohodovější práci a dvojnásobný plat hned.

+7/0
5.1.2016 11:57

V86i49k75t87o18r 53N85á17r14o15ž89n40ý 3369232468

Proč to dělají ? Někdo jinou možnost nemá...ne každý bydlí ve velkém městě . A někoho tato práce naplňuje. Je řada profesí , které bych nemohl dělat , ani kdyby mi nabízeli vyšší plat...ne , že bych na to neměl ,ale ta práce by mne natolik štvala ...

+2/0
5.1.2016 12:05

P29e93t78r 66N61i64v21n70i90c96k67ý 3912714145987

Když "nemají jinou možnost", pak jsou na stropu toho, co jim trh nabízí.. Nabídka a poptávka jsou srovnány.

0/−2
5.1.2016 12:34

V22i80k79t30o72r 16N37á24r16o81ž14n95ý 3559702848

Nikoliv všechno lze přepočítávat na nabídku a poptávku...

+1/0
5.1.2016 14:12

L46u53d94ě31k 17N23ě28m50e40c 5135751772834

Tak Vy píšete 70, iDnes píše 80, to by mě zajímalo, kolik řekli autobusáci a kolik je nakonec pravda. Vzhledem k tomu, že běžný plat řidiče autobusu je kolem 20-25 tisíc měsíčně, bude to někde blízko té druhé hranice, o které píšete, co?

0/0
5.1.2016 12:08

P89a49v60e23l 12M14a91t18a59s 1161495400907

Naučte se počítat!! 80Kč/hod x 170hod (bez přesčasů!) dělá 13.6000Kč/měsíc. Takže někdo někde lže, až se mu od huby práší;-);-)

0/0
5.1.2016 12:21

L79u72d83ě57k 67N65ě10m16e59c 5235961502964

Tak já to zkusím znovu. Běžný plat řidiče autobusu je cca 20-25 tisíc/měsíc. Děleno 170 dělá cca 120-145 Kč/hodinu. A už se tady neprste se svou matematickou schopností.

0/0
5.1.2016 12:52

B85o93h39u48s27l96a38v 52K33r65á30l89í93k 2501780759856

Nepletete náhodou dohromady platy řidičům městských dopravních podniků s platy řidičů regionálních dopravců, že ne? Mimochodem, u Arrivy je těch 80 Kč jen za samotnou jízdu. Za stání na konečných mají v lepších případech 50 Kč/h, v horších vůbec nic. Což dělá v průměru celkem nějakých těch 65 až 70 Kč/h.

+1/0
5.1.2016 13:03

V47i54k90t25o42r 54N66á82r44o19ž77n77ý 3409362638

Jenže ten běžný plat o řidiče se skládá ze mzdy a z placených prostojů někde na konečných. Takže řidič si vydělá 20-25 tisíc za takovou cenu , že je v práci nějakých 12-14 hodin každý den. 8 hodin jezdí a zbytek prostojí na konečných...

+1/0
5.1.2016 14:11

A72n14n27a 96K77n21o87f51l11í48č55k17o63v66á 7738247310394

...běžný plat řidiče autobusu je kolem 20-25 tisíc měsíčně...

Ano,

1. MHD v Praze

2. hrubá mzda

3. včetně příplatků za práci ve svátek, sobotu a neděli, v noci

+3/0
5.1.2016 13:05

L72u75d52ě59k 81N52ě48m72e64c 5825861602744

No... já nevím. V Plzni nástup od 25 tisíc. Tak jak chcete ještě argumentovat? No samozřejmě že mluvíme o hrubé mzdě.

0/−1
5.1.2016 13:11

A92n39n66a 27K88n33o80f97l74í58č13k88o75v86á 7478127260694

4. práce přesčas - z důvodu nedostatku řidičů jezdí běžně bez volného dne třeba celý měsíc

5. za odpracované roky ve firmě

Nevím jak v Plzni ale v druhém největším městě v republice je dle mzdových tabulek základní nástupní plat řidiče v 5.třídě, 0.skupině(odpracované roky) ....... 87,60 Kč / 1 hod. Třída zůstává, skupina se mění po 5-ti letech.

+3/0
5.1.2016 13:48

B94o55h48u66s59l20a22v 32K73r57á14l55í14k 2631500739626

V Plzni? Myslíte městský dopravní podnik? Kolik výběrových řízení na dopravce už tam má město za sebou?

0/0
5.1.2016 20:44

V77i95k49t84o90r 49N40á97r26o48ž69n15ý 3659112708

Upřímně řečeno si myslím , že hejtmanova slova o trestném činu , pokud by kraj tendr zrušil jsou nesmyslem.Spousta firem ruší výběrová řízení , která vypíšou a nic se neděje.

Jinak řidiči mají moji plnou podporu. Pracovat za méně peněz , než nějaký agenturní dělník neidentifikovatelné národnosti je totálně absurdní. Zajímavé je , že kraje požadují novou pěknou techniku , ale to , kdo tu novou pěknou techniku ovládá je jim úplně ukradené. Autobusové firmy se dostaly už do takových šíleností , že řada z nich začala nabírat řidiče skupiny B , kterým nabízí kurz pro získání řidičského oprávnění skupiny D. Takže nějaký Frantík , který včera oslavil 21 narozeniny a který je obecně rizikovým řidičem si za půl roku udělá řidičák na autobus a za sedm měsíců již bude vozit lidi. Kde je doba , kdy řidič si mohl dělat papíry na autobus až po třech letech praxe na nákladním autě ?

+7/0
5.1.2016 11:54

B48o22h91u14s36l36a78v 55K14r66á58l32í92k 2291540489486

Co se pamatuju, tak nábory řidičů s béčkem dělaly dopravní podniky už někdy v 80. letech. A ty dvacetileté mládenečky vyježděné s vejtřaskou tehdy dodávala na pracovní trh ve velkém armáda.

0/0
5.1.2016 13:06

V12i34k69t15o76r 84N14á16r17o67ž43n71ý 3529262178

Dělal to jediný dopravní podnik v zemi ...a sice v Praze. A nebylo to v osmdesátých , ale na začátku devadesátých let. A tato "akce" trvala asi 2 roky

0/0
5.1.2016 14:06

J43a17r90o71s46l46a35v 97P50o44l28á41k 9269470788717

Řidič tvrdej chleba má.

0/0
5.1.2016 11:49







Najdete na iDNES.cz