Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči autobusů vyjeli v reflexních vestách, akcí pohrozili stávkou

Řidiči autobusů vítali ráno cestující v Královéhradeckém kraji ve žlutých či oranžových reflexních vestách. Tedy alespoň ti, kteří se připojili k akci Vesty pro Královéhradecký kraj, kterou svolali odboráři, aby upozornili na špatné platové podmínky šoférů linkových autobusů v regionu. A taky na hrozící stávku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71i22n77d77ř66i34c21h 11Š53k21o95p54e17k 4185631640855

když ho nechtějí zrušit (i když trestnost zrušení je sporná), tak mohou formou dodatečných informací přidat podmínku, že minimální mzda řidiče nesmí klesnout pod xy Kč / h či nějaký násobek minimální mzdy

0/0
5.1.2016 18:21

M61a58r70t37i39n 68J82o29n35á68š 3834871105765

Vážení, vidím tuto diskuzi z dálky, tak taky přispeji. Řidičům samozřejmě přeji, nicméně výsledek vidim na lepší plichtu pro ně, to je: bude jim přidáno tak max o inflaci, vidím to tak 2-3%. Nicméně předám zkušenost. Pracoval jsem v United Bakeries, kde jsem to postupném snižování z 27 tis dotáhl až na 13 - 15 tis. Kritéria se vždy udělaly tak, aby byly nesplnitelné. A když se náhodou splnili, našel se důvod, že nám peníze je ztrhly stejně. Z toho se samo nedala uživit rodina (jsem samoživitel), během týdne jsem našel práci v Německu, po podepsání kontraktu jsem se pohádal se šéfem, abych slyšel větu, když se ti tu nelíbí, my tě tu držet nebudeme, venku stojí trojstup, co to budou dělat rádi, v ten moment jsem dal výpověď, nastoupil za 1.600 €, nyní mám 2.800 € a děkuji, že mě k tomu dokopali. JInak v Německu je poptávka po 20 tis řidíčích, to samé v Holandsku, tak se nebojte a běžte, turnus, jak kde, jednou za 3 týdny týden doma, nebo kazdý 2. týden ve čtvrtek domů. Češi tu mají dobrý zvuk. Držím palce všem, co se nebojí udělat změnu, ať tak nebo tak.

R^R^R^

+2/0
5.1.2016 18:01

P13e22t67r 76R46u53m15p78l92i73k 4149427239563

lidi probuďte se, kde můžete jezdite vlakem. Silnice nejsou nafukovací a autobusy drahý.;-O

0/0
5.1.2016 16:28

J60i54ř71í 12K35ü65h81r 2110246350886

Autobusy jsou kolikrát levnější než vlaky. Nicméně spoj Ostrava- Praha za 100Kč autobusem neseženete. Vlakem se to dá.

0/0
5.1.2016 17:25

J92i52ř18í 82E45r21b34e49n 1983374776707

Všude se vlakem nedostanete. Třeba do/ze Špindlu, Pece, Miletína, Hořiček, Deštného, Sezemic, Nechanic, Lázní Bohdaneč...

Protože kam naši pradědové před 100-150 lety tu železnici nedotáhli, tak ji už nikdo jiný nepostavil. A že by si třeba Orlické hory i Krkonoše své železniční okruhy zasloužily!

0/0
6.1.2016 12:07

T58o84m91á87š 53F38u23k 2810181386567

Opět cenzura v akci;-O

0/−1
5.1.2016 15:55

T32o43m27á15š 97F62u77k 2330741346377

Ono spočítat náklady na kilometr je jednoduché,majitelé se neokradou a jediný způsob jak snížit soutěženou cenu je okrádat personál.;-O

+1/−1
5.1.2016 15:54

J69i69ř66í 67K33ü15h14r 2450856940956

Proč hned okrádat. Ne že bych jim nepřál vyšší plat, ale krádež je snad něco jiného. Co takhle použít slovo odírat?

0/0
5.1.2016 17:23

T85o19m46á22š 53F86u41k 2270591456297

Ono spočítat náklady na kilometr je jednoduché,majitelé se neokradou a jediný způsob snížit cenu v soutěži je okrádat personál.;-O

0/0
5.1.2016 15:52

P65e39t22r 71H71a75n62a 1524420939

Je to nejen u nás jedna z nejsilnějších profesních skupin a pokud se o sebe nedokáže postarat sama, tak je to smutný příběh. A možná i k zamyšlení kam se to s pošlapáváním odborů a práv zaměstnanců dopracovalo.

+3/0
5.1.2016 12:18

V87i27k33t64o47r 33N77á95r22o42ž69n23ý 3959152618

Smutné je i to , že být řidičem autobusu bylo za komančů solidní zaměstnání , které nemohl vykonávat každý. Tam se vybíralo...

+1/0
5.1.2016 14:26

P21e30t60r 72Š39k14o62d14a 5407540954600

Tohle je těžký. Kraj nemá s řidiči žádný právní vztah, takže nemůže říct, že jim přidá. Tohle je čistě na dopravci. Je ale nesmyslné dávat do zadání tendru hlouposti, jako že se bude maximálně využívat maximální rychlost. Nejen vzhledem k jiným tendrům v minulosti HK kraje věřím, že zadání je tohoto je špatné. Pak se musí ozvat voliči, což bude velmi brzy, to by si radní měli uvědomit.

+1/0
5.1.2016 12:07

P39e51t91r 52N11i17v67n84i81c73k29ý 3192454155277

Hlavně je nesmyslné, aby se do zadání dávaly nějaké minimální mzdy řidičů. Minimální mzdu stanovuje vláda a to stačí. Samozřejmě, že by řidiči měli pracovat za vyšší mzdy, ale to není záležitost zadavatele, to je interní záležitost firem a jejich zaměstnanců. Firma si musí udlět řádnou kalkulaci a zaplatit řidiče tak, aby mohla plnit smluvní závazky.

+2/0
5.1.2016 12:32

B74o16h77u59s76l11a50v 21K12r33á48l79í89k 2571720379136

Když může zadavatel určovat maximální stáří vozidel, tak proč by nemohl stanovit i minimální mzdu řidičů?

0/0
5.1.2016 13:07

P18e81t84r 52N21i34v11n37i24c40k41ý 3112834555547

Protože to je interní věc firmy a dohody zaměstnavatel - zaměstnanec. Třetím stranám do toho vůbec nic není. Zákazníkům je zcela jedno, jakou bere řidič mzdu, ale není mu jedno v jakém busu jezdí.

+1/0
5.1.2016 13:16

V63i97k83t53o62r 52N55á49r36o28ž53n72ý 3209592948

Zákazníkovi není jedno , jakou mzdu bere řidič. A to z toho důvodu , že čím horší mzda , tím horší řidič...

+2/0
5.1.2016 14:08

J57i77ř64í 47K33ü92h93r 2920726770636

A na opak to náhodou nefunguje? Kdo jezdí za 100 000 měšíčně, je super řidič?

+1/0
5.1.2016 17:27

V28i44k10t65o65r 57N68á49r95o45ž93n30ý 3809632818

Za 100000 Kč měsíčně nikdo nejezdí. Apropo , kdyby však někdo nabízel čistě teoreticky takovou mzdu , přišlo by mu na konkurz 100000 řidičů a ten jím vybraný by mohl aspirovat na titul nejlepší řidič autobusu v ČR.

V autobusové dopravě nepůsobím , ale působím ve službách. A vím , že když člověk jako manager má značně omezené možnosti a nemůže ty lidi solidně zaplatit...s jakým póvlem musí pracovat. A póvl za volantem může být hodně a hodně nebezpečný...

+1/0
5.1.2016 17:57

P63e40t79r 10N74i16v79n46i75c93k76ý 3902614615897

Nesmysl, aby se do toho montovali odboráři. Zadavatel má stanovit takové tvrdé sankce, že firma bude mít tak velký strach, že řidiči budou nespokojeni a nevyjedou, že je raději dobře zaplatí a samozřejmě si to započítají do nabídnuté ceny ve výběrovém řízení.

0/−3
5.1.2016 12:01

V30i30k34t27o52r 88N83á77r58o14ž75n73ý 3649732758

Nikoho jiného , než odbory ti řidiči nemají. A právě dobře fungující , organizované odbory bývají silou , která může něco dokázat. Samotní jednotlivci nezmůžou nic.

+2/0
5.1.2016 12:06

P24e81t83r 92N22i92v27n65i97c26k52ý 3502324735147

Tady nejde o odboráře ani o řidiče, ale o výběrové řízení, kde firmy podávají cenové nabídky. A musí mít strach, aby jim neutekli řidiči, protože by je finanční pokuty za neplnění nasmlouvaných služeb nezruinovaly. Proto na řidiče musí firmy muslet a započítat to do nabídek. O tom to celé je.

0/0
5.1.2016 12:29

V95i77k29t75o21r 76N76á90r78o13ž14n36ý 3139352208

Spíše by to mělo být o tom , že řidiči autobusů prostřednictvím svých volených zástupců by si měli založit nějaké profesní sdružení , dohodnout nějakou minimální mzdu , pod kterou nepůjdou. Zaměstnavatelé i objednatelé by je v tomto měli podpořit , neboť lépe placený řidič=lepší řidič.

0/0
5.1.2016 14:21

J42a13r31o92s20l83a78v 67T43a34c32h13o81v76s29k25y 2792810804840

Jednotlivec zmuze velmi mnoho. Treba se muze naucit nejakou lepe placenou profesi a prestat delat ridice.

+1/−1
5.1.2016 12:37

P10e62t86r 95N84i44v77n79i65c18k67ý 3172334935947

Souhlasím. Jednotlivec má rávo volby. Má i možnost přímého vyjednávání zaměstnanec - zaměstnavatel o své mzdě. Má i možnost odejít jinam, kde ho zaplatí lépe. K tomu žádné odbory nepotřebuje.

+1/−1
5.1.2016 12:40

B58o40h47u94s45l62a53v 95K72r38á10l57í75k 2981310339516

A stejně tak má možnost se sdružovat do odborů. A je pak na těch odborech, jestli se jim podaří něco vyjednat, nebo jenom přivedou svoji firmu ke krachu.

+2/0
5.1.2016 12:58

J13a71r32o45s28l85a24v 40T28a69c10h35o10v37s17k32y 2452810304430

Odbory jsou zlo. ale je tu i tato moznost.

0/−2
5.1.2016 13:05

V29i36k87t37o34r 86N48á18r45o56ž55n23ý 3159942848

Na západě často představují odbory jedinou možnost , jak být za svoji práci normálně zaplacen.

0/0
5.1.2016 14:16

J87i75ř18í 44E98r29b34e45n 1363534686647

Když se můžou sdružovat do všelijakých zájmových sdružení zaměstnavatelé (kapitálově mnohem silnější), tak proč by ksakru neměli mít právo totéž dělat i drobní zaměstnanci?

0/0
6.1.2016 12:10

P16e63t75r 55N64i12v95n63i75c47k44ý 3952194505677

Možnost samozřejmě má a nikdo mu ji nebere. Stejně je efektivnější vzít osud do vlastních rukou, než se nechat manipulovat odborářskými bossy a čekat, co ti jejich "tátové dělníků" vyjednají v kolektivní smlouvě. Přesto, každý svého štěstí strojvedoucím.

+1/−1
5.1.2016 13:18

V83i14k64t14o49r 21N60á98r87o46ž61n94ý 3979912818

Teoretické bláboly..přímo vyjednávat o své mzdě může špičkový specialista, manažer či obchodník. Ale nikdy obyčejný zaměstnanec..Respektive může , ale s nulovou pravděpodobností na úspěch ..

Apropo..jestli tuto problematiku znáte , víte , že těch možností kam odejít moc není. Všechny firmy všechny řidiče autobusů platí cca stejně.

0/0
5.1.2016 14:23

M29i71c27h33a72l 62S80t53e59b59l38o 5569501914667

Je to úsměvný...nikdy bych nepodpořil skoro žádnou stávku, ale tady říkám na co čekají?8-o

Ten směšný plat 70 Kč/hod je šílený...proč to dělají???

Řidič má mít min 150 Kč/hod a je to stále hrůza;-O

Podívejte se po firmách co nabírají...budete mít pohodovější práci a dvojnásobný plat hned.

+7/0
5.1.2016 11:57

V67i75k25t24o68r 40N85á41r17o64ž28n27ý 3239592658

Proč to dělají ? Někdo jinou možnost nemá...ne každý bydlí ve velkém městě . A někoho tato práce naplňuje. Je řada profesí , které bych nemohl dělat , ani kdyby mi nabízeli vyšší plat...ne , že bych na to neměl ,ale ta práce by mne natolik štvala ...

+2/0
5.1.2016 12:05

P19e23t44r 13N30i21v32n56i68c23k34ý 3542364565987

Když "nemají jinou možnost", pak jsou na stropu toho, co jim trh nabízí.. Nabídka a poptávka jsou srovnány.

0/−2
5.1.2016 12:34

V29i93k41t21o30r 46N35á67r16o50ž21n17ý 3989152598

Nikoliv všechno lze přepočítávat na nabídku a poptávku...

+1/0
5.1.2016 14:12

L12u24d44ě45k 25N34ě36m38e68c 5195971612904

Tak Vy píšete 70, iDnes píše 80, to by mě zajímalo, kolik řekli autobusáci a kolik je nakonec pravda. Vzhledem k tomu, že běžný plat řidiče autobusu je kolem 20-25 tisíc měsíčně, bude to někde blízko té druhé hranice, o které píšete, co?

0/0
5.1.2016 12:08

P69a42v82e86l 22M22a33t16a95s 1761345970137

Naučte se počítat!! 80Kč/hod x 170hod (bez přesčasů!) dělá 13.6000Kč/měsíc. Takže někdo někde lže, až se mu od huby práší;-);-)

0/0
5.1.2016 12:21

L72u32d95ě30k 15N72ě53m54e78c 5885381112304

Tak já to zkusím znovu. Běžný plat řidiče autobusu je cca 20-25 tisíc/měsíc. Děleno 170 dělá cca 120-145 Kč/hodinu. A už se tady neprste se svou matematickou schopností.

0/0
5.1.2016 12:52

B69o59h83u43s58l39a75v 91K83r28á37l97í83k 2911180819776

Nepletete náhodou dohromady platy řidičům městských dopravních podniků s platy řidičů regionálních dopravců, že ne? Mimochodem, u Arrivy je těch 80 Kč jen za samotnou jízdu. Za stání na konečných mají v lepších případech 50 Kč/h, v horších vůbec nic. Což dělá v průměru celkem nějakých těch 65 až 70 Kč/h.

+1/0
5.1.2016 13:03

V25i40k71t92o38r 16N33á94r65o52ž82n11ý 3419412628

Jenže ten běžný plat o řidiče se skládá ze mzdy a z placených prostojů někde na konečných. Takže řidič si vydělá 20-25 tisíc za takovou cenu , že je v práci nějakých 12-14 hodin každý den. 8 hodin jezdí a zbytek prostojí na konečných...

+1/0
5.1.2016 14:11

A26n61n38a 88K56n66o10f41l23í83č45k33o22v37á 7958897750384

...běžný plat řidiče autobusu je kolem 20-25 tisíc měsíčně...

Ano,

1. MHD v Praze

2. hrubá mzda

3. včetně příplatků za práci ve svátek, sobotu a neděli, v noci

+3/0
5.1.2016 13:05

L47u26d45ě71k 24N46ě63m28e90c 5755371442604

No... já nevím. V Plzni nástup od 25 tisíc. Tak jak chcete ještě argumentovat? No samozřejmě že mluvíme o hrubé mzdě.

0/−1
5.1.2016 13:11

A31n12n75a 69K93n45o51f81l46í12č56k36o68v26á 7778367150884

4. práce přesčas - z důvodu nedostatku řidičů jezdí běžně bez volného dne třeba celý měsíc

5. za odpracované roky ve firmě

Nevím jak v Plzni ale v druhém největším městě v republice je dle mzdových tabulek základní nástupní plat řidiče v 5.třídě, 0.skupině(odpracované roky) ....... 87,60 Kč / 1 hod. Třída zůstává, skupina se mění po 5-ti letech.

+3/0
5.1.2016 13:48

B23o45h83u94s69l48a79v 96K19r97á80l38í65k 2791900819686

V Plzni? Myslíte městský dopravní podnik? Kolik výběrových řízení na dopravce už tam má město za sebou?

0/0
5.1.2016 20:44

V62i27k91t54o18r 39N36á90r89o75ž55n45ý 3209582398

Upřímně řečeno si myslím , že hejtmanova slova o trestném činu , pokud by kraj tendr zrušil jsou nesmyslem.Spousta firem ruší výběrová řízení , která vypíšou a nic se neděje.

Jinak řidiči mají moji plnou podporu. Pracovat za méně peněz , než nějaký agenturní dělník neidentifikovatelné národnosti je totálně absurdní. Zajímavé je , že kraje požadují novou pěknou techniku , ale to , kdo tu novou pěknou techniku ovládá je jim úplně ukradené. Autobusové firmy se dostaly už do takových šíleností , že řada z nich začala nabírat řidiče skupiny B , kterým nabízí kurz pro získání řidičského oprávnění skupiny D. Takže nějaký Frantík , který včera oslavil 21 narozeniny a který je obecně rizikovým řidičem si za půl roku udělá řidičák na autobus a za sedm měsíců již bude vozit lidi. Kde je doba , kdy řidič si mohl dělat papíry na autobus až po třech letech praxe na nákladním autě ?

+7/0
5.1.2016 11:54

B76o40h53u48s90l82a31v 77K60r95á63l23í25k 2651200739666

Co se pamatuju, tak nábory řidičů s béčkem dělaly dopravní podniky už někdy v 80. letech. A ty dvacetileté mládenečky vyježděné s vejtřaskou tehdy dodávala na pracovní trh ve velkém armáda.

0/0
5.1.2016 13:06

V16i97k84t81o96r 58N86á54r93o29ž23n12ý 3699472798

Dělal to jediný dopravní podnik v zemi ...a sice v Praze. A nebylo to v osmdesátých , ale na začátku devadesátých let. A tato "akce" trvala asi 2 roky

0/0
5.1.2016 14:06

J30a50r84o27s88l18a59v 89P12o31l37á41k 9919730268267

Řidič tvrdej chleba má.

0/0
5.1.2016 11:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.