Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trať na Jaroměř sevře dlouhá výluka, od léta však vlaky zrychlí

Cestující mezi Hradcem Králové a Jaroměří se letos mají na co těšit - v kladném i záporném smyslu. Od poloviny března nejprve železniční trať uzavře 107 dnů dlouhá výluka, poté však budou vlaky komfortnější a rychlejší. Dráhy zvažují i nasazení moderních vozů RegioShark, kterým se přezdívá žralok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z59d94e18n26e40k 76Š57i75t22i37n24a 2483928670555

Při výlukách a rekonstrukcích jsou vždy komplikace. Nicméně je třeba trať z Pardubic do Hradce co nejrychleji zdvoukolejnit a z Hradce na Jaroměř také a z Jaroměře do Svobody elektrizovat.

+1/0
29.2.2016 23:55
Foto

P92a90v79e17l 88D68v93o75ř30á19k 7359729410509

Stejně se bude muset v Trutnově přestupovat, protože trať do Svobody nad Úpou je soukromá, ČD jí "chytře" prodalo. Byla by paráda, kdyby rychlíky z Prahy končily ve Svobodě na ne v Trutnově.

0/0
15.2.2016 18:22

J16i43ř18í 58B91a82u96e71r 4594696178350

Z Trutnova do Jaroměře vlakem 59 minut,autobusem 35 minut.Pořád je autobus lepší.

0/0
20.1.2016 11:49

J17i88ř89í 42E48r39b16e14n 1973824316877

A srovnáváte srovnatelné, jo? Dálkový bus s rychlíkem a linkáč s osobákem, jo?Expres TAD to jezdí 30 minut po zkratce 29 km s pouze třemi mezilehlými zastávkami, zato linkáč Osnado 70 minut na klikatici 41 km dlouhé při bezmála třiceti zastávkách a ČD to dávají za 60 (rychlík se sedmi mezilehlými zastávkami) až 63 minut (spěšňák s 9 zastávkami) na trati dlouhé 52 km.

Navíc na vlak si koupím jednu jízdenku až do cíle, nemusím při každém přestupu kupovat novou jako v autobusu, i to je časová a hlavně finanční úspora.

+2/−1
20.1.2016 16:20

P18e20t38r 84N82e52c98h35a50n41i13c78k32ý 7653946948940

Tak ať rychlíky do Trutnova pošlou odklonem přes Týniště, rychlíky do Pardubic odklonem přes Ostroměř a Paku (musely by jet dva motory nebo řidičák kvůli úvrati v Ostroměři, ale šlo by to sebrat z osobáků) a komplikací bude řádově míň.

0/0
19.1.2016 13:53

P33a82v53e98l 10K78u60b37e89l13k31a 8737572299280

Chystá se totiž druhá etapa stavby druhé koleje a modernizace úseků z Opatovic do Hradce a ze Stéblové do Pardubic. „Harmonogram zatím nemáme, ale v roce 2016 bychom chtěli začít a stavbu zároveň i dokončit,“ řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

-- v jednom roce začít a zároveň skončit? Jaký úsek?! Nějak mi to nehraje přátelé ;-D ...

0/0
19.1.2016 10:44

R35a97d29e16k 10J54a72n34a28t75a 9315376664342

"v jednom roce začít a zároveň skončit?"

Proč by to nešlo? Vždyť to je jednoduchá stavba. Kolej navíc v rovné trati, kde je na ni místo.

0/0
19.1.2016 14:18

F46r52a43n82t31i54š82e31k 19K56u82l48d81a61n 5786507164314

No třeba kvůli vyřešení problému Rosice - Pardubice.... Rekonstrukce mostu přes Labe a vyřešení zaústění tratě Pardubice - Havl. Brod. Teď se jezdí v úsek Pardubice - Rosice úvratí....

0/0
19.1.2016 17:15

R16a15d58e25k 64J50a32n70a14t17a 9315716434532

Řešení Pardubic je v plánu jistě až naposled. Kraj ani stát nemá v tom myslím dosud jasno.

Podle mě je jediná rozumná možnost postavit těch pár km Medlešické spojky ...

0/0
19.1.2016 18:38



Najdete na iDNES.cz