Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Silnice Českým rájem je sice opět ve hře, ale starostům vadí řada věcí

Ministerstvo pro místní rozvoj před necelými dvěma lety definitivně zavrhlo dálnici, která by protínala Český ráj. Silnice přes území s vysokou koncentrací přírodních i historických památek se teď sice vrátila do hry, ale starostové v Královéhradeckém kraji mají řadu připomínek i problém s termínem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35a76n 59S97l47o68v43í88k 3239457690758

Jen nechápu, v čem je třípruh tak strašně jiný než čtyřpruh. Ani jedno by nemělo parametry dálnice. Rozdíl bude jen a pouze v celkové šíři komunikace, protože u třípruhovky bude chybět jeden pruh navíc a dělící pruh. Jinak budou mít oba typy stejné mimoúrovňové křižovatky, stejné mosty, stejná protihluková opatření. Je to jen slovíčkaření pro ochránce, jen aby to nebylo dálničního typu. Ale při pohledu z Trosek to tak stejně bude vypadat. Dlouhá lajna, rozdělující oblast. A úplně stejně by vypadala dvoupruhová silnice. I ona musí mít např. široké odstavné pruhy platné pro evropskou dálkovou silnici (E442) a mimoúrovňová křížení.

0/0
28.1.2016 12:18

Z98d89e73n82e81k 35B70a80r47t48a48k 6164365910436

Dálnice v hodnotném Českém ráji NIKDY. Je rozhodně lepší jet pomalu, v klidu kolonami kamionů, které tak milují místní obyvatelé, kochat se "nenarušenou" přírodou, polorozpadlými nádražíčky, zaplevelenými příkopy u silnice atd. Český ráj nesmí za žádnou cenu ztratit svoji tvář hýčkaného, protěžovaného dítěte v oblečení bezdomovce

0/0
27.1.2016 11:22

J41i23ř20í 44E47r56b85e48n 1113684506607

Dálnice vede OKOLO Českého ráje, ne skrz něj.

0/0
27.1.2016 16:50

M32a18r95t44i65n 17M87u50s56i33l 4160671623551

Je škoda, že článek trochu zapadne v Hradecké krajské rubrice, když se týká spíše Libereckého (Rovensko). R 35 a dopravní pruzení se od Turnova do Jičína, je silné téma. Tam to v diskuzi žije ;-D

0/0
27.1.2016 8:05

V39i71k86y37r 53B71o55h35u11m74i12l 11S31t29r23a50n72s23k40y 9747478726509

Podle toho, jak některým místním vlastníkům chodí "náhodné" nabídky na výkup konkrétních pozemků od jistých společností je jasné, že trasa povede tam, kde budou ony mít zakoupeno nejvíce pozemků (aby se "lacino" vykoupilo). Těším se, jak se bude nová silnice klikatit podle parcel, jako dnes již řadu let nesmyslné napojení státní silnice na "nový úsek" o 4 pruzích za Jičínem směrem k Úlibicím. To mohl vyprojektovat jen duševně zcela nemocný projektant a "idiot" ze státního zaplatit. Též zakončení čtyřproudovky kulaťákem v Úlibicích je pozoruhodné řešení (těch mrtvých zde...!), zvláště v noci, když všude svítí noční obecní osvětlení a nad kulaťákem nikoliv. 8-o;-ORv

+1/0
26.1.2016 10:28

J13i82r98k48a 50H85o17n17c52ů 2804914261238

Řešení kruhovým odjezdem je tam rozhodně lepší, než bývalá světelná křižovatka, se semafory, které fingovaly jen někdy. :-)

+1/0
26.1.2016 10:37

M61a72r25t78i14n 96Š16v31a42n64c84a67r 5372163

No kdybych zákazníkům sliboval, že do 10 let možná na zakázce začnu pracovat... to je síla. ta silnice je potřebná a měla by být hotová do tří let,

+2/0
26.1.2016 10:25

M60i92c36h87a17l 66K31r82u54p53i32c15k48a 6937670585297

Ach jo, tripruh je zhovadilost... jsem pro normalni klasickou 4pruhovou dalnici, odhlucnenou (protihlukove zabrany). Nebudou za 10 let 3 pruhy malo, nebude to chtit pruhu treba vice?? Lituju ridice jezdici denne na trase JC - Turnov a i obyvatele prujezdnich obci, ohrozene cyklisty. Jedini, kteri na stavbe prodelaji, jsou restaurateri podel soucasne silnice.

+4/0
26.1.2016 10:15

V39i12k98y87r 98B96o61h69u50m65i29l 70S27t23r79a22n79s56k24y 9267928846599

Metoda salámu. Nejdříve "narovnám zatáčky", pak ve stejné trase (se kterou obce nesouhlasí), vyrobím v některých úsecích 3. pruh a následně "pod tlakem veřejnosti" z toho udělám "dálnici". Místní mají smůlu, stavět se bude 3x /tedy nechá se vydělat kámošům 3x/ a motorista si užije další čtvrtstoletí uzávěr atd...Zdůrazní se, jak je to drahé a min. financí a dopravy budou moci "prosadit", v rámci slibu nezavádět nové daně, daň silniční...;-D Proč se tomu v ČR divíme?

+1/0
26.1.2016 10:32
Foto

P91a78v27e70l 55B98ř58e22z62i82n44a 3559648371283

Nemohl bych naopak kritizovat "méně kritizovaný střídavý pruh uprostřed"? Nevím sice jak moc se ušetří. Ale z hlediska bezpečí a pohodlí jízdy je to oproti klasické dálnici padesát procent dolů. :-/

+7/0
26.1.2016 10:00

M60i94l73a27n 65V10i11k 1217375403513

Trasa Liberec - Praha: Vybudoval se dvoupruh - a po čase se to rozšířilo na čtyřpruh. Jak se to prodražilo a jaké zbytečné komplikace vznikly ani nechci komentovat...

0/0
26.1.2016 11:33

S91t68a46n 52N42o35v53á52k 5177185805354

Naštěstí Praha-Turnov vznikala v době, kdy se s výkupem pozemků nemazali. Proto je jakž takž rovná. Trasa z Turnova do Jičína vypadá na mapě jako když ji zakresloval vožralej.

+3/0
26.1.2016 21:06

M15a70r91t53i66n 87M81u66s25i83l 4600941283511

V tomhle případě nemáte pravdu. R10 vznikala od počátku jako dálnice. Stavělo se sice postupně po úsecích, ale vždy jako 4 pruh. Stavělo se od Prahy s cílem dovést dálnici až do Krkonoš.

Pouze úsek Lbc-Tur (R35) vznikal jinak. V 70. letech byl cíleně stavěn jako "silnice dálničního typu", která nabídla rychlé spojení z Libe směr Pha. Na nové silnici údolím byl jeden úsek se 4 pruhem, jinak široký dvou pruh. (Pravda na Phu se od Tur dál jezdilo pomalu - skrz Hradiště i Bolku. Ale už se nemuselo krutě stoupat a jezdit milion zatáček u Záskalí či Dlouhého Mostu.) Po listopadu 89, kdy u R10 chyběl prakticky jen úsek přes Jizeru u Svijan se začalo dostavovat 4 pruh na R35. A máte pravdu, salámově, úsek po úseku, z Tur až do Libe.

+2/0
27.1.2016 8:01







Najdete na iDNES.cz