Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Silnice Českým rájem je sice opět ve hře, ale starostům vadí řada věcí

Ministerstvo pro místní rozvoj před necelými dvěma lety definitivně zavrhlo dálnici, která by protínala Český ráj. Silnice přes území s vysokou koncentrací přírodních i historických památek se teď sice vrátila do hry, ale starostové v Královéhradeckém kraji mají řadu připomínek i problém s termínem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a37n 80S86l20o14v17í28k 3269977490178

Jen nechápu, v čem je třípruh tak strašně jiný než čtyřpruh. Ani jedno by nemělo parametry dálnice. Rozdíl bude jen a pouze v celkové šíři komunikace, protože u třípruhovky bude chybět jeden pruh navíc a dělící pruh. Jinak budou mít oba typy stejné mimoúrovňové křižovatky, stejné mosty, stejná protihluková opatření. Je to jen slovíčkaření pro ochránce, jen aby to nebylo dálničního typu. Ale při pohledu z Trosek to tak stejně bude vypadat. Dlouhá lajna, rozdělující oblast. A úplně stejně by vypadala dvoupruhová silnice. I ona musí mít např. široké odstavné pruhy platné pro evropskou dálkovou silnici (E442) a mimoúrovňová křížení.

0/0
28.1.2016 12:18

Z63d43e63n83e46k 96B39a84r80t54a30k 6934385780916

Dálnice v hodnotném Českém ráji NIKDY. Je rozhodně lepší jet pomalu, v klidu kolonami kamionů, které tak milují místní obyvatelé, kochat se "nenarušenou" přírodou, polorozpadlými nádražíčky, zaplevelenými příkopy u silnice atd. Český ráj nesmí za žádnou cenu ztratit svoji tvář hýčkaného, protěžovaného dítěte v oblečení bezdomovce

0/0
27.1.2016 11:22

J59i80ř61í 56E78r58b45e71n 1263394736837

Dálnice vede OKOLO Českého ráje, ne skrz něj.

0/0
27.1.2016 16:50

M24a84r37t70i77n 59M36u60s98i14l 4820701363671

Je škoda, že článek trochu zapadne v Hradecké krajské rubrice, když se týká spíše Libereckého (Rovensko). R 35 a dopravní pruzení se od Turnova do Jičína, je silné téma. Tam to v diskuzi žije ;-D

0/0
27.1.2016 8:05

V67i73k22y43r 51B18o27h54u35m66i69l 28S90t70r91a26n34s20k61y 9817548566209

Podle toho, jak některým místním vlastníkům chodí "náhodné" nabídky na výkup konkrétních pozemků od jistých společností je jasné, že trasa povede tam, kde budou ony mít zakoupeno nejvíce pozemků (aby se "lacino" vykoupilo). Těším se, jak se bude nová silnice klikatit podle parcel, jako dnes již řadu let nesmyslné napojení státní silnice na "nový úsek" o 4 pruzích za Jičínem směrem k Úlibicím. To mohl vyprojektovat jen duševně zcela nemocný projektant a "idiot" ze státního zaplatit. Též zakončení čtyřproudovky kulaťákem v Úlibicích je pozoruhodné řešení (těch mrtvých zde...!), zvláště v noci, když všude svítí noční obecní osvětlení a nad kulaťákem nikoliv. 8-o;-ORv

+1/0
26.1.2016 10:28

J76i69r66k77a 78H87o75n19c34ů 2874214831328

Řešení kruhovým odjezdem je tam rozhodně lepší, než bývalá světelná křižovatka, se semafory, které fingovaly jen někdy. :-)

+1/0
26.1.2016 10:37

M38a73r31t55i39n 87Š27v67a51n85c87a44r 5432743

No kdybych zákazníkům sliboval, že do 10 let možná na zakázce začnu pracovat... to je síla. ta silnice je potřebná a měla by být hotová do tří let,

+2/0
26.1.2016 10:25

M92i31c88h81a21l 56K95r52u75p73i38c38k78a 6257410805167

Ach jo, tripruh je zhovadilost... jsem pro normalni klasickou 4pruhovou dalnici, odhlucnenou (protihlukove zabrany). Nebudou za 10 let 3 pruhy malo, nebude to chtit pruhu treba vice?? Lituju ridice jezdici denne na trase JC - Turnov a i obyvatele prujezdnich obci, ohrozene cyklisty. Jedini, kteri na stavbe prodelaji, jsou restaurateri podel soucasne silnice.

+4/0
26.1.2016 10:15

V17i47k62y52r 13B63o32h93u36m87i67l 90S80t32r43a14n94s53k30y 9527768636879

Metoda salámu. Nejdříve "narovnám zatáčky", pak ve stejné trase (se kterou obce nesouhlasí), vyrobím v některých úsecích 3. pruh a následně "pod tlakem veřejnosti" z toho udělám "dálnici". Místní mají smůlu, stavět se bude 3x /tedy nechá se vydělat kámošům 3x/ a motorista si užije další čtvrtstoletí uzávěr atd...Zdůrazní se, jak je to drahé a min. financí a dopravy budou moci "prosadit", v rámci slibu nezavádět nové daně, daň silniční...;-D Proč se tomu v ČR divíme?

+1/0
26.1.2016 10:32
Foto

P62a10v91e26l 60B71ř85e85z45i77n49a 3809908701383

Nemohl bych naopak kritizovat "méně kritizovaný střídavý pruh uprostřed"? Nevím sice jak moc se ušetří. Ale z hlediska bezpečí a pohodlí jízdy je to oproti klasické dálnici padesát procent dolů. :-/

+7/0
26.1.2016 10:00

M98i93l54a32n 88V14i70k 1527395333433

Trasa Liberec - Praha: Vybudoval se dvoupruh - a po čase se to rozšířilo na čtyřpruh. Jak se to prodražilo a jaké zbytečné komplikace vznikly ani nechci komentovat...

0/0
26.1.2016 11:33

S34t94a87n 14N51o28v67á10k 5517205475704

Naštěstí Praha-Turnov vznikala v době, kdy se s výkupem pozemků nemazali. Proto je jakž takž rovná. Trasa z Turnova do Jičína vypadá na mapě jako když ji zakresloval vožralej.

+3/0
26.1.2016 21:06

M31a50r11t32i22n 40M51u52s42i65l 4540351973531

V tomhle případě nemáte pravdu. R10 vznikala od počátku jako dálnice. Stavělo se sice postupně po úsecích, ale vždy jako 4 pruh. Stavělo se od Prahy s cílem dovést dálnici až do Krkonoš.

Pouze úsek Lbc-Tur (R35) vznikal jinak. V 70. letech byl cíleně stavěn jako "silnice dálničního typu", která nabídla rychlé spojení z Libe směr Pha. Na nové silnici údolím byl jeden úsek se 4 pruhem, jinak široký dvou pruh. (Pravda na Phu se od Tur dál jezdilo pomalu - skrz Hradiště i Bolku. Ale už se nemuselo krutě stoupat a jezdit milion zatáček u Záskalí či Dlouhého Mostu.) Po listopadu 89, kdy u R10 chyběl prakticky jen úsek přes Jizeru u Svijan se začalo dostavovat 4 pruh na R35. A máte pravdu, salámově, úsek po úseku, z Tur až do Libe.

+2/0
27.1.2016 8:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.