- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jen nechápu, v čem je třípruh tak strašně jiný než čtyřpruh. Ani jedno by nemělo parametry dálnice. Rozdíl bude jen a pouze v celkové šíři komunikace, protože u třípruhovky bude chybět jeden pruh navíc a dělící pruh. Jinak budou mít oba typy stejné mimoúrovňové křižovatky, stejné mosty, stejná protihluková opatření. Je to jen slovíčkaření pro ochránce, jen aby to nebylo dálničního typu. Ale při pohledu z Trosek to tak stejně bude vypadat. Dlouhá lajna, rozdělující oblast. A úplně stejně by vypadala dvoupruhová silnice. I ona musí mít např. široké odstavné pruhy platné pro evropskou dálkovou silnici (E442) a mimoúrovňová křížení.
Dálnice v hodnotném Českém ráji NIKDY. Je rozhodně lepší jet pomalu, v klidu kolonami kamionů, které tak milují místní obyvatelé, kochat se "nenarušenou" přírodou, polorozpadlými nádražíčky, zaplevelenými příkopy u silnice atd. Český ráj nesmí za žádnou cenu ztratit svoji tvář hýčkaného, protěžovaného dítěte v oblečení bezdomovce
Dálnice vede OKOLO Českého ráje, ne skrz něj.
Je škoda, že článek trochu zapadne v Hradecké krajské rubrice, když se týká spíše Libereckého (Rovensko). R 35 a dopravní pruzení se od Turnova do Jičína, je silné téma. Tam to v diskuzi žije
Podle toho, jak některým místním vlastníkům chodí "náhodné" nabídky na výkup konkrétních pozemků od jistých společností je jasné, že trasa povede tam, kde budou ony mít zakoupeno nejvíce pozemků (aby se "lacino" vykoupilo). Těším se, jak se bude nová silnice klikatit podle parcel, jako dnes již řadu let nesmyslné napojení státní silnice na "nový úsek" o 4 pruzích za Jičínem směrem k Úlibicím. To mohl vyprojektovat jen duševně zcela nemocný projektant a "idiot" ze státního zaplatit. Též zakončení čtyřproudovky kulaťákem v Úlibicích je pozoruhodné řešení (těch mrtvých zde...!), zvláště v noci, když všude svítí noční obecní osvětlení a nad kulaťákem nikoliv.
Řešení kruhovým odjezdem je tam rozhodně lepší, než bývalá světelná křižovatka, se semafory, které fingovaly jen někdy.
No kdybych zákazníkům sliboval, že do 10 let možná na zakázce začnu pracovat... to je síla. ta silnice je potřebná a měla by být hotová do tří let,
Ach jo, tripruh je zhovadilost... jsem pro normalni klasickou 4pruhovou dalnici, odhlucnenou (protihlukove zabrany). Nebudou za 10 let 3 pruhy malo, nebude to chtit pruhu treba vice?? Lituju ridice jezdici denne na trase JC - Turnov a i obyvatele prujezdnich obci, ohrozene cyklisty. Jedini, kteri na stavbe prodelaji, jsou restaurateri podel soucasne silnice.
Metoda salámu. Nejdříve "narovnám zatáčky", pak ve stejné trase (se kterou obce nesouhlasí), vyrobím v některých úsecích 3. pruh a následně "pod tlakem veřejnosti" z toho udělám "dálnici". Místní mají smůlu, stavět se bude 3x /tedy nechá se vydělat kámošům 3x/ a motorista si užije další čtvrtstoletí uzávěr atd...Zdůrazní se, jak je to drahé a min. financí a dopravy budou moci "prosadit", v rámci slibu nezavádět nové daně, daň silniční... Proč se tomu v ČR divíme?
Nemohl bych naopak kritizovat "méně kritizovaný střídavý pruh uprostřed"? Nevím sice jak moc se ušetří. Ale z hlediska bezpečí a pohodlí jízdy je to oproti klasické dálnici padesát procent dolů.
Trasa Liberec - Praha: Vybudoval se dvoupruh - a po čase se to rozšířilo na čtyřpruh. Jak se to prodražilo a jaké zbytečné komplikace vznikly ani nechci komentovat...