Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na silnice míří třetí pruh, v pilotní lokalitě jsou všichni proti

Vytížené silnice prvních tříd by měly podle silničářů dostat třetí pruh pro bezpečné předjíždění. Jako první ho chtěli vybudovat na Rychnovsku, ale narazili na odpor místních. Proti je radnice v Týništi i zemědělci, kteří se prý nevytočí na pole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14a40v20e52l 75V34l15a20s 4635803190284

Třetí pruh se zkoušel již v 60 letech min. století za komunismu. Zkušenosti nebyly dobré, přinesl havárky. Řidiči jedoucí proti sobě v třetím pruhu se nedokázali včas zařadit a při zařazování do svého pruhu vytvářeli nebezpečné situace. Pokud by třetí pruh byl střídavý, bylo by to lepší, ale problém včasného zařazení zůstává na konci střídavého pruhu.

0/0
10.2.2016 10:29

M53i13r91o75s29l17a45v 40F36r81i41d20r33i82c11h 1145146260869

Navrhovaná tříproudová silnice nemá nic společného se silnicí ze 70. let, jak píše pan Kostelecký.

Obdoba navrhované silnice se hojně vyskytuje v Rakousku a jízda je velmi bezpečná, protože třetí pruh pro předjíždění se střídá.

Věřím, že 99% řidičů kteří po uvedené komunikaci jezdí, by navrhovanou úpravu uvítali.

Okolo uvedené komunikace je les nebo louky a tak nevím, kam by ten kombajn jel.

0/0
9.2.2016 18:51
Foto

M48i60l16o96s96l35a47v 51Z16í82t78k64a 8340424517640

Kombajn s nasazenou žací lištou nemá na silnici I. třídy co dělat

+1/0
9.2.2016 18:19

J29i41ř51í 46E50r62b78e57n 1313984106297

Žací lišta mívá délku 5 - 7 metrů, ale on je jaksi širokej ten kombajn samotnej...

0/0
10.2.2016 12:30

M91a32r10e15k 46K93o69s67t47e15l93e50c80k65ý 6393566568

Třípruhové silnice už jsme tu měli. Za doby budování socialismu (v 70. letech) se jich nastavělo plno a ani v tehdejším (ve srovnání s dneškem podstatně slabším) provozu se to neosvědčilo. Dodnes proto mnohde jezdíme po cestách, kde jsou široké odstavné pruhy, ale 4 normální jízdní pruhy se tam nevejdou.

Naši řidiči se ve většině dodnes nenaučili jezdit po dálnici, kde jsou 3 pruhy v jednom směru, nenaučili se používat připojovací pruh, nepochopili zip. Těm chcete nutit třípruhové silnice?

0/0
9.2.2016 15:00
Foto

P27a16v77e80l 28S81t72r61a79k45o84š 6817581750975

Třetí pruh a balisety nejsou dobré na silnici s hustým provozem. Viz. I/43 Brno - Svitavy. Po osazení křižovatek balisety je na nich větší nehodovost.

+1/0
9.2.2016 13:19

J34a27n 58S82l82o73v27í40k 3729827270238

Je vidět, že jsme země zaostalá a spousta řidičů a tedy i čtenářů (jak vidím v diskuzi) nebyla nikdy v cizině. Nejen v západních zemích jsou třípruhové silnice běžné a to včetně oddělení pevnou překážkou, jsou tam dokonce velice častá i pevná svodidla místo souvislé čáry na běžné dvoupruhové silnici (Francie, Polsko...). A to ne žádné zelené plastové sloupky, ale i betonová svodidla. Zpočátku jsem se také divil, když v mnohakilometrovém úseku nelze předjíždět i v naprosté rovině, ale pak si řidič uvědomí ty přednosti. Cítí se bezpečně, nehrozí čelní srážka kvůli spěchajícímu blbci a naopak si může nechávat bezpečný odstup, protože se nemusí bát, aby mu do mezery před sebou nějaký jiný blb nevjel. A funguje to. I v hustém provozu jedou všichni stejně, žádné dojíždění, přibržďování, rozjíždění, vracení se po neúspěšném předjíždění se prostě nekoná. V některých zemích (Nizozemsko...) je zase namísto čáry nebo svodidla mezi směry asi metr široký pás s retardéry, aby se jím nedalo předjet. V případě nouze může projet kolem stojící kolony sanitka nebo se sem vejde kombajn apod.

+8/0
9.2.2016 12:39

M47i10l64a84n 33M32a10j14e92r32č47í73k 1500370524666

Já sice do zahraničí skoro nejezdím, ale snažím se od známých (tam jezdících) a z internetu vědět co je tzv. běžné či i nové/zajímavé tam.

A PRÁVĚ PROTO NEJSEM OBECNĚ PROTI TŘÍ PRUHOVÝM SILNICÍM SE STŘÍDAVÝM STŘEDNÍM PŘEDJÍŽDĚCÍM PRUHEN, RESPEKTIVE PŘESNĚ NAOPAK PO NICH ROKY VOLÁM - jen:

1.) v místech, kde mají smysl = nejsou nesmyslnou náhradou dávno potřebné čtyřpruhové dálnice (donedávna potažmo rychlostní silnice)!!

2.) mi z již uvedených důvodů jsou "proti srsti" mezi protisměry nesmyslné balisety !!

+1/0
9.2.2016 13:21

J57a83n 85S88l39o94v25í62k 3169557720828

Třípruhovky nemají být jakousi náhradou dálnic nebo jiných rychlostních komunikací, ale nový způsob, jak stavět nové úseky ostatních hlavních silnic nebo je upravovat. Pevná překážka anebo jiným způsobem odělené jízdní směry na třípruhových komunikacích jsou zcela běžné, ale nejsou běžné ty balisety :-).

+2/0
9.2.2016 15:16

J98a74r14o96s11l67a35v 61H24a60m61á58č57e70k 6153126798842

Nedávno jsem absolvoval přednášku dopravního experta a většina úprav, které navrhuje ŘSD je v zemích na západ od nás zcela normální. Naopak nechápou jak si můžeme finančně dovolit stavět silnice se zcela zbytečnou šířkou jízdních pruhů + odstavný...balidury budou předpokládám přechodným opatřením kvůli českým a polským řidičům, kteří na našich silnicích nerespektují nic kromě svého ega. Argumenty s kombajnem jsou úplně mimo - holt při jízdě po silnici I. třídy sundá lištu a poveze jí na podvalníku atd.

Jediné co nechápu jak napadlo ŘSD začít v okrese Rychnov, který je vyhlášený svými řidiči v klobouku a SPZ RKx;-) snad v celé republice a teď takováto dopravní revoluce.

+1/0
9.2.2016 12:12

F42e54r30d60i82n87a96n37d 83S51l84a11v77í77k 1585272142279

Sloupky mezi protisměry? A jak se budou auta vyhýbat neukázněným chodcům nebo cyklistům? Co vozy IZS, to taky budou poslušně čekat až v jejich směru začne přejížděcí pruh? Kdo tohle vymyslel...

0/0
9.2.2016 11:47

J27a49n 72S81l12o90v51í96k 3329367410678

Třípruhové silnice mají být levnější variantou čtyřpruhové silnice, takže by se měly správně stavět pouze v úsecích, kde bude provoz cyklistů, pomalých vozidel a chodců vyloučen, např. obchvaty měst apod.

+1/0
9.2.2016 12:41

M89i23l82a31n 22M28a62j48e90r26č10í72k 1820820754236

musíme si položit otázku:

KDE (ODKUD/KAM) TAKOVÉ LEVNĚJŠÍ VARIANTY 4PRUHOVÝCH SILNIC ASI TAK MAJÍ VÉZT?

Dle mne logicky:

1.) nikoliv (na rozdíl od návrhu ŘSD u I/11) souběžně s 4pruhovou komunikací - byť teprve plánovanou/připravovanou (žel již desítky let), ale již/konečně se schválenou finální trasou a probíhající přípravou (výkupy pozemků apod.)

2.) SPRÁVNĚ ZROVNA JAKO PŘIVADĚČE VYTÍŽENÝCH NEBO VZDÁLENĚJŠÍCH OBLASTÍ PRÁVĚ K TĚM PÁTEŘNÍM 4PRUHOVÝM SILNICÍM

= (jak jsem již jinde v diskuzi psal) např. z Kostelce nad Orlicí přes Borohrádek k D35 u Holic, protože její část má vlastně sloužit jako jižní obchvat HK (potažmo severní Pardubic) a HK má mít (na rozdíl od Prahy) jen jeden obchvat v severojižním směru a to D11 vedenou západně = z opačné strany města než, ze které k němu vede I/11 od Kostelce nad Orlicí

= ŘSD MÍSTO PLÁNOVÁNÍ VYNAKLÁDÁNÍ PENĚZ NA NESMYSLNÉ PROJEKTY (už jen tím, že ta daná silnice byla, jak uvádí článek, před poměrně krátkou dobou opravena a oni ji chtějí opět rozkopat kvůli rozšíření) MÁ NAPNOUT VEŠKERÉ SVÉ ÚSILÍ K REALIZACI DÁVNO NAPLÁNOVANÝCH A DOSUD NEZREALIZOVANÝCH (TAKŘKA ŽIVOTNĚ DŮLEŽITÝCH) PROJEKTŮ !!

0/0
9.2.2016 23:00

O81t82t10o 39C65h86a84r39v22á59t 8522385183853

...... D35 : :-/

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) sice nadále počítá s tím, že koncem roku zahájí první dva úseky dálnice D35 z Opatovic nad Labem do Ostrova. Reálnější ale spíše je, že pole za loni dokončenou obří estakádou poblíž opatovické elektrárny obsadí archeologové. Hledání nálezů by mělo začít na jaře. Záchranný výzkum na 27 kilometrů dlouhé stavbě by měl zabrat zhruba osm měsíců. V prvních měsících se ŘSD musí ještě vypořádat s posledními majiteli pozemků na trase.

0/0
9.2.2016 11:37

M65i69l95a25n 61M70a27j56e64r39č63í65k 1360110494986

NA ŘSD SE (NEJEN) OHLEDNĚ I/11 NĚKDO:

a) naprosto zbláznil

b) má podíl na výrobě/prodeji balisetů, když je chce dávat vřadě mezi protisměry desítky kilometrů!

Navíc i samotné rozšíření I/11 o jeden středový střídavýpředjížděcí pruh je nesmysl - BÝT UŽ (NEBO AŽ BUDE) POSTAVENÁ A ZPROVOZNĚNÁ D35(PŮV. R35), TAK TZV. STÁHNE VÍC PROVOZU Z I/11 NEŽ Z D1 MEZI BRNEM APRAHOU = KLESNE PROVOZ NA I/11 NA MINIMUM A TEN TŘETÍ PRUH BUDEZBYTEČNÝ !!

0/−3
9.2.2016 11:11

M98i28l24a37n 25M48a35j11e11r13č38í53k 1180620744346

Chci vědět za co mínus - PLASTOVÁ BALISETA "NENÍ (jako čára) ZEĎ" = pokud někdo chce účelně (s reálným dopadem na bezpečnost) oddělit protisměry, tak jedině nějakým SVODIDLEM!!

0/0
9.2.2016 12:20

J39a15n 59S39l76o67v31í15k 3949347280708

Čára není zeď, baliseta také ne, čelní srážce nezabrání, ale těžko jí nějaký blb bude prorážet jen kvůli předjíždění tam kde nemá a kvůli tomu tam bude. Jinak souhlas, svodidlo je lepší :-).

0/0
9.2.2016 12:45

J74a10n 60S82l88o23v60í34k 3239797690278

Úseku silnice 11 z Hradce do Vamberka nepomůže D35 bohužel ani trochu, protože vede jiným směrem. Dále přes Žamberk je už provoz malý a málokdo tudy jede až do Ostravy. Téměř celou zátěž způsobuje lokální a regionální doprava.

0/0
9.2.2016 12:49

M44i94l24a58n 42M72a48j12e64r39č35í30k 1500190324416

Asi jste neslyšel, že:

1.) R/D35 povede severně nejen od Litomyšle a Svitav, ale i Moravské Třebové

2.) plánuje se k ní i přivaděč z Orlickoústecka/Žamberka ( https://www.google.cz/search?q=přivaděč+r35+žamberk&client=opera&hs=rl9&tbm=isch&imgil=ht01X3w5OgP0uM%253A%253BNZrnwW-pv3sDiM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.denik.cz%25252Fz_domova%25252Fr35_dalnice20080402.html&source=iu&pf=m&fir=ht01X3w5OgP0uM%253A%252CNZrnwW-pv3sDiM%252C_&biw=1680&bih=940&usg=__cf5rPCzeQZVb3_SvA7xUzajXbII%3D&ved=0ahUKEwj9_tnP2erKAhUCCiwKHeeZAhUQyjcILQ&ei=4t25Vv2FM4KUsAHns4qoAQ#imgrc=ht01X3w5OgP0uM%3A&usg=__cf5rPCzeQZVb3_SvA7xUzajXbII%3D )

3.) HLAVNĚ, ŽE SOUČASNÁ I/35 JE PŘETÍŽENÁ = jen naprostý blázen by po ní jel:

a) mezi Hradcem Králové a Chocní a raději zvolí od HK 11 do Týniště, 305 do Bělohrádku a 317 do Chiocně

b) mezi Hradcem Králové (resp. dokončenou částí D11 od Prahy) a Kostelcem nad Orlicí - až bude od východně od Opatovic pouhých cca 13km D35 k Holicím, tak pro uvedenou cestu budou s I/36 přes ně vhodnější než I/11 ( http://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=15.9671453&y=50.1220509&z=12&l=0&rm=9jvSlxYLpxhj03.piX0fBZin0f6s5d0eUWh90e4B5J03JXg90dtvgd03nQh80eQLhN0eHygg03rUhG0c3f5N0faKi90hnygq0hejkd031sg805M75G03iEhD0feRiN0had5d0hKAjN0e9Fhg0fBU5J0gcxgX0iCF500isU5005dLhg05l-jD0ij0hN05415G05Qmm80gl4kJ03nU ) !!

+1/0
9.2.2016 13:55

M95i19l42a89n 30L64i35n10h51a54r64t 8944116497206

Ty woe...Bělohrádek a Chioceň ? 8-o

0/−1
9.2.2016 18:10

M58i44l42a94n 80M52a72j71e31r85č25í15k 1450740404426

;-D Vy jste jistě naprosto dokonalý člověk, protože jste:

1.) nikdy nic nezkomolil, páč jste myslel na víc věcí naráz (ona je totiž mezi HK a BOROHRÁDKEM také nějaká BĚLeč nad Orlicí, z níž a jejího okolí mám mnoho vzpomínek z dětství)

2.) nepřeklepl se (resp. nestlačil 2 sousední klávesy "IO" místo jen jedné z nich "O")

3.) ani naprosto jinak nespletl či nic nepokazil

0/0
9.2.2016 22:01



Najdete na iDNES.cz