Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na silnice míří třetí pruh, v pilotní lokalitě jsou všichni proti

Vytížené silnice prvních tříd by měly podle silničářů dostat třetí pruh pro bezpečné předjíždění. Jako první ho chtěli vybudovat na Rychnovsku, ale narazili na odpor místních. Proti je radnice v Týništi i zemědělci, kteří se prý nevytočí na pole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P87a90v63e62l 43V92l12a61s 4975833150674

Třetí pruh se zkoušel již v 60 letech min. století za komunismu. Zkušenosti nebyly dobré, přinesl havárky. Řidiči jedoucí proti sobě v třetím pruhu se nedokázali včas zařadit a při zařazování do svého pruhu vytvářeli nebezpečné situace. Pokud by třetí pruh byl střídavý, bylo by to lepší, ale problém včasného zařazení zůstává na konci střídavého pruhu.

0/0
10.2.2016 10:29

M55i22r15o27s97l81a32v 61F23r61i13d48r12i19c97h 1795516100309

Navrhovaná tříproudová silnice nemá nic společného se silnicí ze 70. let, jak píše pan Kostelecký.

Obdoba navrhované silnice se hojně vyskytuje v Rakousku a jízda je velmi bezpečná, protože třetí pruh pro předjíždění se střídá.

Věřím, že 99% řidičů kteří po uvedené komunikaci jezdí, by navrhovanou úpravu uvítali.

Okolo uvedené komunikace je les nebo louky a tak nevím, kam by ten kombajn jel.

0/0
9.2.2016 18:51
Foto

M27i97l29o22s77l21a79v 87Z61í91t19k26a 8120624697420

Kombajn s nasazenou žací lištou nemá na silnici I. třídy co dělat

+1/0
9.2.2016 18:19

J26i49ř80í 61E37r61b16e13n 1363864256607

Žací lišta mívá délku 5 - 7 metrů, ale on je jaksi širokej ten kombajn samotnej...

0/0
10.2.2016 12:30

M34a93r31e20k 96K63o86s69t36e10l37e15c28k92ý 6693686138

Třípruhové silnice už jsme tu měli. Za doby budování socialismu (v 70. letech) se jich nastavělo plno a ani v tehdejším (ve srovnání s dneškem podstatně slabším) provozu se to neosvědčilo. Dodnes proto mnohde jezdíme po cestách, kde jsou široké odstavné pruhy, ale 4 normální jízdní pruhy se tam nevejdou.

Naši řidiči se ve většině dodnes nenaučili jezdit po dálnici, kde jsou 3 pruhy v jednom směru, nenaučili se používat připojovací pruh, nepochopili zip. Těm chcete nutit třípruhové silnice?

0/0
9.2.2016 15:00
Foto

P45a11v85e42l 76S81t39r70a48k91o65š 6907261850905

Třetí pruh a balisety nejsou dobré na silnici s hustým provozem. Viz. I/43 Brno - Svitavy. Po osazení křižovatek balisety je na nich větší nehodovost.

+1/0
9.2.2016 13:19

J95a29n 63S67l69o98v28í48k 3749107150258

Je vidět, že jsme země zaostalá a spousta řidičů a tedy i čtenářů (jak vidím v diskuzi) nebyla nikdy v cizině. Nejen v západních zemích jsou třípruhové silnice běžné a to včetně oddělení pevnou překážkou, jsou tam dokonce velice častá i pevná svodidla místo souvislé čáry na běžné dvoupruhové silnici (Francie, Polsko...). A to ne žádné zelené plastové sloupky, ale i betonová svodidla. Zpočátku jsem se také divil, když v mnohakilometrovém úseku nelze předjíždět i v naprosté rovině, ale pak si řidič uvědomí ty přednosti. Cítí se bezpečně, nehrozí čelní srážka kvůli spěchajícímu blbci a naopak si může nechávat bezpečný odstup, protože se nemusí bát, aby mu do mezery před sebou nějaký jiný blb nevjel. A funguje to. I v hustém provozu jedou všichni stejně, žádné dojíždění, přibržďování, rozjíždění, vracení se po neúspěšném předjíždění se prostě nekoná. V některých zemích (Nizozemsko...) je zase namísto čáry nebo svodidla mezi směry asi metr široký pás s retardéry, aby se jím nedalo předjet. V případě nouze může projet kolem stojící kolony sanitka nebo se sem vejde kombajn apod.

+8/0
9.2.2016 12:39

M22i74l43a43n 90M46a98j90e84r39č27í56k 1220900494586

Já sice do zahraničí skoro nejezdím, ale snažím se od známých (tam jezdících) a z internetu vědět co je tzv. běžné či i nové/zajímavé tam.

A PRÁVĚ PROTO NEJSEM OBECNĚ PROTI TŘÍ PRUHOVÝM SILNICÍM SE STŘÍDAVÝM STŘEDNÍM PŘEDJÍŽDĚCÍM PRUHEN, RESPEKTIVE PŘESNĚ NAOPAK PO NICH ROKY VOLÁM - jen:

1.) v místech, kde mají smysl = nejsou nesmyslnou náhradou dávno potřebné čtyřpruhové dálnice (donedávna potažmo rychlostní silnice)!!

2.) mi z již uvedených důvodů jsou "proti srsti" mezi protisměry nesmyslné balisety !!

+1/0
9.2.2016 13:21

J70a31n 77S20l24o46v19í98k 3399127970148

Třípruhovky nemají být jakousi náhradou dálnic nebo jiných rychlostních komunikací, ale nový způsob, jak stavět nové úseky ostatních hlavních silnic nebo je upravovat. Pevná překážka anebo jiným způsobem odělené jízdní směry na třípruhových komunikacích jsou zcela běžné, ale nejsou běžné ty balisety :-).

+2/0
9.2.2016 15:16

J26a62r20o42s70l65a27v 94H14a58m73á53č26e94k 6153666118162

Nedávno jsem absolvoval přednášku dopravního experta a většina úprav, které navrhuje ŘSD je v zemích na západ od nás zcela normální. Naopak nechápou jak si můžeme finančně dovolit stavět silnice se zcela zbytečnou šířkou jízdních pruhů + odstavný...balidury budou předpokládám přechodným opatřením kvůli českým a polským řidičům, kteří na našich silnicích nerespektují nic kromě svého ega. Argumenty s kombajnem jsou úplně mimo - holt při jízdě po silnici I. třídy sundá lištu a poveze jí na podvalníku atd.

Jediné co nechápu jak napadlo ŘSD začít v okrese Rychnov, který je vyhlášený svými řidiči v klobouku a SPZ RKx;-) snad v celé republice a teď takováto dopravní revoluce.

+1/0
9.2.2016 12:12

F54e77r58d69i76n52a31n94d 11S74l65a44v14í88k 1485942742329

Sloupky mezi protisměry? A jak se budou auta vyhýbat neukázněným chodcům nebo cyklistům? Co vozy IZS, to taky budou poslušně čekat až v jejich směru začne přejížděcí pruh? Kdo tohle vymyslel...

0/0
9.2.2016 11:47

J28a83n 85S56l73o53v53í22k 3579347920298

Třípruhové silnice mají být levnější variantou čtyřpruhové silnice, takže by se měly správně stavět pouze v úsecích, kde bude provoz cyklistů, pomalých vozidel a chodců vyloučen, např. obchvaty měst apod.

+1/0
9.2.2016 12:41

M41i52l96a32n 57M29a54j55e84r67č21í74k 1630510384696

musíme si položit otázku:

KDE (ODKUD/KAM) TAKOVÉ LEVNĚJŠÍ VARIANTY 4PRUHOVÝCH SILNIC ASI TAK MAJÍ VÉZT?

Dle mne logicky:

1.) nikoliv (na rozdíl od návrhu ŘSD u I/11) souběžně s 4pruhovou komunikací - byť teprve plánovanou/připravovanou (žel již desítky let), ale již/konečně se schválenou finální trasou a probíhající přípravou (výkupy pozemků apod.)

2.) SPRÁVNĚ ZROVNA JAKO PŘIVADĚČE VYTÍŽENÝCH NEBO VZDÁLENĚJŠÍCH OBLASTÍ PRÁVĚ K TĚM PÁTEŘNÍM 4PRUHOVÝM SILNICÍM

= (jak jsem již jinde v diskuzi psal) např. z Kostelce nad Orlicí přes Borohrádek k D35 u Holic, protože její část má vlastně sloužit jako jižní obchvat HK (potažmo severní Pardubic) a HK má mít (na rozdíl od Prahy) jen jeden obchvat v severojižním směru a to D11 vedenou západně = z opačné strany města než, ze které k němu vede I/11 od Kostelce nad Orlicí

= ŘSD MÍSTO PLÁNOVÁNÍ VYNAKLÁDÁNÍ PENĚZ NA NESMYSLNÉ PROJEKTY (už jen tím, že ta daná silnice byla, jak uvádí článek, před poměrně krátkou dobou opravena a oni ji chtějí opět rozkopat kvůli rozšíření) MÁ NAPNOUT VEŠKERÉ SVÉ ÚSILÍ K REALIZACI DÁVNO NAPLÁNOVANÝCH A DOSUD NEZREALIZOVANÝCH (TAKŘKA ŽIVOTNĚ DŮLEŽITÝCH) PROJEKTŮ !!

0/0
9.2.2016 23:00

O53t84t15o 31C29h81a47r27v30á96t 8142145263633

...... D35 : :-/

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) sice nadále počítá s tím, že koncem roku zahájí první dva úseky dálnice D35 z Opatovic nad Labem do Ostrova. Reálnější ale spíše je, že pole za loni dokončenou obří estakádou poblíž opatovické elektrárny obsadí archeologové. Hledání nálezů by mělo začít na jaře. Záchranný výzkum na 27 kilometrů dlouhé stavbě by měl zabrat zhruba osm měsíců. V prvních měsících se ŘSD musí ještě vypořádat s posledními majiteli pozemků na trase.

0/0
9.2.2016 11:37

M94i96l11a81n 43M23a46j80e41r28č49í28k 1470600724206

NA ŘSD SE (NEJEN) OHLEDNĚ I/11 NĚKDO:

a) naprosto zbláznil

b) má podíl na výrobě/prodeji balisetů, když je chce dávat vřadě mezi protisměry desítky kilometrů!

Navíc i samotné rozšíření I/11 o jeden středový střídavýpředjížděcí pruh je nesmysl - BÝT UŽ (NEBO AŽ BUDE) POSTAVENÁ A ZPROVOZNĚNÁ D35(PŮV. R35), TAK TZV. STÁHNE VÍC PROVOZU Z I/11 NEŽ Z D1 MEZI BRNEM APRAHOU = KLESNE PROVOZ NA I/11 NA MINIMUM A TEN TŘETÍ PRUH BUDEZBYTEČNÝ !!

0/−3
9.2.2016 11:11

M91i31l25a82n 67M71a28j71e98r59č14í79k 1120590254506

Chci vědět za co mínus - PLASTOVÁ BALISETA "NENÍ (jako čára) ZEĎ" = pokud někdo chce účelně (s reálným dopadem na bezpečnost) oddělit protisměry, tak jedině nějakým SVODIDLEM!!

0/0
9.2.2016 12:20

J39a30n 71S24l73o80v18í25k 3339717530868

Čára není zeď, baliseta také ne, čelní srážce nezabrání, ale těžko jí nějaký blb bude prorážet jen kvůli předjíždění tam kde nemá a kvůli tomu tam bude. Jinak souhlas, svodidlo je lepší :-).

0/0
9.2.2016 12:45

J80a11n 44S86l54o19v15í81k 3889427940328

Úseku silnice 11 z Hradce do Vamberka nepomůže D35 bohužel ani trochu, protože vede jiným směrem. Dále přes Žamberk je už provoz malý a málokdo tudy jede až do Ostravy. Téměř celou zátěž způsobuje lokální a regionální doprava.

0/0
9.2.2016 12:49

M77i38l82a83n 19M66a78j80e12r98č88í26k 1870570464216

Asi jste neslyšel, že:

1.) R/D35 povede severně nejen od Litomyšle a Svitav, ale i Moravské Třebové

2.) plánuje se k ní i přivaděč z Orlickoústecka/Žamberka ( https://www.google.cz/search?q=přivaděč+r35+žamberk&client=opera&hs=rl9&tbm=isch&imgil=ht01X3w5OgP0uM%253A%253BNZrnwW-pv3sDiM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.denik.cz%25252Fz_domova%25252Fr35_dalnice20080402.html&source=iu&pf=m&fir=ht01X3w5OgP0uM%253A%252CNZrnwW-pv3sDiM%252C_&biw=1680&bih=940&usg=__cf5rPCzeQZVb3_SvA7xUzajXbII%3D&ved=0ahUKEwj9_tnP2erKAhUCCiwKHeeZAhUQyjcILQ&ei=4t25Vv2FM4KUsAHns4qoAQ#imgrc=ht01X3w5OgP0uM%3A&usg=__cf5rPCzeQZVb3_SvA7xUzajXbII%3D )

3.) HLAVNĚ, ŽE SOUČASNÁ I/35 JE PŘETÍŽENÁ = jen naprostý blázen by po ní jel:

a) mezi Hradcem Králové a Chocní a raději zvolí od HK 11 do Týniště, 305 do Bělohrádku a 317 do Chiocně

b) mezi Hradcem Králové (resp. dokončenou částí D11 od Prahy) a Kostelcem nad Orlicí - až bude od východně od Opatovic pouhých cca 13km D35 k Holicím, tak pro uvedenou cestu budou s I/36 přes ně vhodnější než I/11 ( http://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=15.9671453&y=50.1220509&z=12&l=0&rm=9jvSlxYLpxhj03.piX0fBZin0f6s5d0eUWh90e4B5J03JXg90dtvgd03nQh80eQLhN0eHygg03rUhG0c3f5N0faKi90hnygq0hejkd031sg805M75G03iEhD0feRiN0had5d0hKAjN0e9Fhg0fBU5J0gcxgX0iCF500isU5005dLhg05l-jD0ij0hN05415G05Qmm80gl4kJ03nU ) !!

+1/0
9.2.2016 13:55

M23i98l59a95n 28L41i89n97h24a27r35t 8924546427606

Ty woe...Bělohrádek a Chioceň ? 8-o

0/−1
9.2.2016 18:10

M95i35l49a45n 44M97a33j16e65r92č71í83k 1810210274986

;-D Vy jste jistě naprosto dokonalý člověk, protože jste:

1.) nikdy nic nezkomolil, páč jste myslel na víc věcí naráz (ona je totiž mezi HK a BOROHRÁDKEM také nějaká BĚLeč nad Orlicí, z níž a jejího okolí mám mnoho vzpomínek z dětství)

2.) nepřeklepl se (resp. nestlačil 2 sousední klávesy "IO" místo jen jedné z nich "O")

3.) ani naprosto jinak nespletl či nic nepokazil

0/0
9.2.2016 22:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.