Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nákladní lanovky v Krkonoších pomalu dosluhují, zbývá jich už jen pár

Nákladní zásobovací lanovky v Krkonoších ve velkém vznikaly po 2. světové válce. Nyní už dosluhují a je možné, že za několik let nebude sloužit ani jedna. Tradice „lanování“ sahá hluboko do minulosti, kdy se horalům o motorovém pohonu ani nezdálo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L17u61c94i83a12n 92P40a28p17a19z47i26a33n 5874697631395

Doufám, že nezahynou. Mají smysl i dnes.

+1/0
5.3.2016 22:47

J22i10ř92í 55E28r32b16e21n 1523364216487

"Elektromotor se rozjede na první nastartování" - jak se startuje elektromotor, prosím pěkně? Zatopí se mu pod kotlem? ;-D

0/0
5.3.2016 21:34
Foto

Z71b89y21n10ě82k 46M70e64l44i96c75h87a48r 9385107985219

dobrý... jen aby úředníci nepřišli s nějakým nesmyslem, který by je donutil se toho zbavit... :-(

+1/0
5.3.2016 13:39

J36i82ř23í 35E49r53b90e53n 1443114496517

No ono úplně stačí chtít dodržovat současné předpisy - například, aby provozovatelé veřejně přístupné (neoplocené, nezabezpečené) nákladní lanovky dodržovali aktuálně platné normy včetně revizí (ČSN 33 3570, ČSN 33 1500 a ČSN 33 2000-6) a prokázali tak, že jejich technické zařízení neohrožuje životy, zdraví a majetek ostatních občanů. Plus Zákon č. 266/1994 Sb. k tomu.

0/−1
5.3.2016 21:48

P56a90v53e67l 38M95a18r64e79š 6615325352669

To není veřejně přístupná lanovka.

A neslouží k přepravě osob, takže v případě nějaké nehody maximálně spadnou bágly do řeky.

0/0
6.3.2016 22:34

J63i34ř60í 64E54r29b21e78n 1383384116717

Není veřejně přístupná?

Takže je oplocená včetně širokého ochranného pásma pod ní?

Do nástupního a výstupního prostoru má přístup pouze majitel pozemku?

0/0
7.3.2016 15:02
Foto

B94r79o45n75i97s42l93a24v 73G89a38b47r90y39š 2722309471

Ta lanovka mi připomíná..., nenatáčela tam v roce 1986 Věra Chytilová film "Vlčí bouda"? :-)

0/0
5.3.2016 13:04

M87a11r26t59i10n 87H87a46r33t33i32g 9219224552286

"Elektromotor se rozjede na první nastartování."

Dál už jsem neměl sílu číst... ;-D

+6/0
5.3.2016 10:46

P58a87v91e29l 19S31o84u47č57e45k 7374252427305

"Elektromotor se rozjede na první nastartování." Elektromotor snad funguje nebo nefunguje. Ještě jsem se nesetkal s elektromotorem, který by se rozjel na druhé nastartování...8-o

+7/0
5.3.2016 8:33

A90n34d81r33e77j 21O78l10e83k16s43a 3215521757311

Článek zajímavý, škoda těch technických nesmyslů, kterých je tam víc. Například ten kyvadlový systém "výtahu", který se prý liší od nějakého ještě zajímavějšího. Ach bože. Systém výtahu má protizávaží na společném laně přes horní kladku - lanáč. U lanovek se tomu říká kyvný provoz a jde o visutou lanovou dráhu. Příkladně lanovku na Ještěd. Výtah má kabinu jednu, lanovka toho principu vždy 2 kabiny, nebo plošiny, které se potkávají v půli cesty.

+5/0
5.3.2016 10:29

J80a67n 55S40t50o55d70o29l51a 7441100393640

Možná mysleli výtah = vrátek. Nastartování elektromotoru je fór toho pána a v článku to úmyslně nechali. Mně se to líbilo jako kontrast k tomu, kdyby musel v zimě nastartovat skůtr, auto nebo centrálu.

0/0
5.3.2016 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.