Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraj vytáhl na řidiče oponentní posudek, autobus zastaví na 20 vteřin

Zákopovou válku připomíná spor Královéhradeckého kraje a řidičů o podobu tendru na autobusovou dopravu. Odboráři ho napadli vlastní analýzou, která parametry tendru zpochybnila. Kraj poté analýzu rozcupoval vlastním posudkem. O pokračování sporu rozhodne antimonopolní úřad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18i71ř41í 67E34r38b71e14n 1813584816367

20 sekund je průměrný čas pro odbavení jednoho cestujícího, to bych věřil. Ještě by to chtěo ale časově zohlednit zpomalování a zrychlení - z padesátky komfortně zastavíte během 10-12 s a na padesátku se rozjedete asi za 20 s. Cokoliv kratšího by normální cestující velmi nelibě nesli.

Pak se vám ale zasekne odbavovací terminál a jednu jízdenku vydáváte 50-70 sekund - tuhle nás nastupovalo sedm a odbavení kvůli stávkující pokladně trvalo přes šest minut...

+3/0
21.4.2016 8:34

S46t21a60n11i22s23l75a95v 44K45r24e12j78c44a73r 6687456803294

Ano, máte teoretickou pravdu. Ale čas se prodlouží pokud si cestující plete bus se směnárnou, nepoužívá kartu, a kolegialita ostatních řidičů k hromadné dopravě je na bodu mrazu. Jak dlouho řidič busu čeká aby mohl vyjet ze zastávky? Možná by se situace změnila, pokud by se dopravci vrátili do prehistorie hromadné dopravy, a vrátili se průvodčí. Řidiči busů měli na starosti pouze jízdu a odbavení cestujících a zlobení se se strojky průvodčí.

+2/0
21.4.2016 8:44

J74i82ř29í 22E56r69b62e29n 1473304546537

No nevím, aby na jedné lince běžely zároveň dvě mzdy, to by znamenalo vyšší jízdné odhadem o pětinu... Průvodčí v autobusové dopravě nejsou už nějakých 60 let, začalo se s tím vlastně už za války nebo těsně před ní. Pro řidiče to odbavení není nijak náročné, pokud je čas na něj započítán do pracovního výkonu

0/0
21.4.2016 20:32

J70a75r39o82m93í28r 27K78r27á79l 4210909924689

A nebylo by lepší, kdyby si ten "znalec" sedl do toho autobusu se stopkami ? ;-D

+3/−1
21.4.2016 7:12

M62i33r60o68s36l33a62v 82P97a17v34l63í89č48e92k 7753540515904

Královéhradecký kraj si nechal zpracovat analýzu analýzy :D :D

0/0
21.4.2016 5:13

R74o48m72a94n 49V54í51c65e62n48e63c 2919352538932

:-) Hned jsem si vzpomněl na pomocníka Pomocné stráže VB.

+1/0
21.4.2016 10:00

P46e12t59r 20B96e91z70s71t68a15r29o13s79t33i 2129726383301

A od roku 2008-2010 kdy se postupně zaváděla podoba jízdního řádu to nikomu nevadilo, jízdní řád bude stejný, jen se mění dopravci takže to je pouze fraška, kdo měl zájem, již doladil ve svém rajónu, kdo ne, nedoladil, ale stíhá se, jen by to chtělo kosmetické úpravy... Například Trutnov - úpice přes kopec , aut st odjezd včas , žel stanice včas , kino minuta zpoždění , Na Struze dvě minuty zpoždění ,1866 2 minuty náskok , musí se počkat na čas Rokytník minuta zpoždění Rokytník střed včas při normální jízdě a takto mužů jít dál a kdekoliv, rámcově vsak jde o to , odjet xx:05 z Trutnova a těsně před půlou dojet do Úpice, před celou do Kostelce a do půli v Nachode, kvůli prestupum, což funguje proto jde jen o kosmetické problémy s mezičasy a to skoro všude a zde si jsou schopni vycucat těch průměrných i 180 km/h, ale na jiný úsek zas je průměr třeba 6km/h, rekord jsem našel minuta na tři kilometry a opačně 6 minut na 550 metrů, každý o tom ví, funguje to šest let a tomto úseku si 5 minut srazí, protože minimálně 3,5 minuty přiveze...

0/0
20.4.2016 23:31

J26i54ř95í 67E82r15b27e69n 1693234286167

Přijet smíte s náskokem, ale pro přestup pokud možno bez zpoždění, jinak cestujícímu rozházíte osobní grafikon (a pak mu nestandardně zastavujete těsně u kolejí, aby stihl přestup).

Naopak odjet smíte zpožděně, ale nesmíte odjet před uplynutím času v JŘ (je-li v zastávce psaný čas 14:30, musíte odbavit i cestujícího nastoupivšího ve 14:30:59).

+1/0
21.4.2016 8:30

J80i80ř69í 53H45o43v64o56r59k29a 8137796662745

Co je to za blbost? Standardně se odbavuje na odjezd 14:30 do 14:30:00. Kdo není, má smůlu - odjezd zpravidla 14:30:15 (zavření dveří). Akorát je špatné pro nástup 30ti lidí přistavovat 14:29:00.

0/0
21.4.2016 9:53

P46e74t27r 62V89e19s42e74l80ý 8565355622956

Vy víte dopředu, kolik lidí vám nastoupí na další zastávce? Nebývá pravidlem, že nejvíc lidí nastupuje na konečné.

0/0
21.4.2016 11:53

J41i50ř37í 77E51r64b87e34n 1583594436887

KAD má nastavené pípnutí pro řidiče "odjezd" přesně na chvíli, kdy uplyne celá ta minuta uvedená v JŘ. Tudíž pravidelný odjezd 14:30 je odpípnut ve 14:31:00.

0/0
21.4.2016 20:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.