Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát nekoordinuje stavby, po silnici na Polsko dělníci rozkopou i koleje

Nekonečné kolony na hlavním silničním tahu do Polska, které už dva týdny způsobuje oprava průtahu přes Holohlavy na Hradecku, od pondělí ještě zhoustnou. V úseku Hradec Králové - Jaroměř totiž začíná největší železniční výluka v kraji za uplynulých 20 let. Dopravní krize potrvá až do konce června.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H98e82l71e17n72a 87Z96e57r42b21s22o80v88á 3653872916

Včera kolem 15. hodiny jsem přes Holohlavy jela. Docela mě překvapilo (i když vlastně nevím proč), že na stavbě byl klid, stroje odstavené. Vzhledem k vytíženosti silnice jsem čekala, že budou pracovat i neděli.

0/0
18.4.2016 12:39

S26t23a56n61i77s84l96a80v 39K37r73e10j47c67a82r 6247616103424

Přejme si, aby se neopakovala situace z minulých let. Výluka na trase Jaroměř - Hradec Králové - Chlumec nad Cidlinou - Poděbrady není první a ti co ji zažili vědí své!!!! Nevím jak se podaří nalézt schopné busáky jež nebudou bloudit a hledat zastávky a cestující. Rada cestujícím - pokud se vám bude zdát, že jedete jinam upozorněte řidiče. Není moc humorné, když cestující z odpolední směny se místo v Poděbradech octnou v Kolíně!!

0/0
14.4.2016 22:11

J13i68ř60í 95E49r61b63e50n 1803364556467

Dotčeným obyvatelům a dopravcům doporučuji pozeptat se na praxi lidí ze semilska, kteří si něco podobného užili vloni:

- několikaměsíční výluka na trati Stará Paka - Železný Brod kvůli důkladné modernizaci

- uzavřená souběžná silnice II/283 kvůli stavbě kanalizace v Košťálově

- uzavřená kolmá silnice II/286 z téhož důvodu

- uzavřená objízdná silnice II/292 kvůli opravě sesuvů do Jizery

- uzavřená poloobjízdná silnice II/293 kvůli renovaci průtahu Studencem

Všechna místní i dálková doprava tehdy najezdila desítky kilometrů hore dole kotárama buď po II/289 (20 km navíc), anebo po uzoulinké silnici III. třídy přes Tampli (15 km navíc, ale když se potkaly dva busy, musely se vyhýbat přes soukromé vjezdy k domům a byly tam okamžitě stametrové kolony), anebo se všelijak polními cestami proplétala k I/15 (40 až 50 km navíc).

+2/0
14.4.2016 21:02

S40t86a19n33i53s28l53a76v 24K85r89e77j44c24a95r 6197746373964

Skvadra adzura druhého největšího bus dopravce, se od minula dost změnila, ti jež tyto výluky měli v malíčku odešli do důchodu nebo jinam. Jistě tento dopravce se na této výluce bude podílet, přeji budte lepšími než soukromníci!!

0/0
14.4.2016 22:16

S28t88a33n84i32s65l26a17v 10K23r43e25j53c82a90r 6427236373434

Stará Paka - Železný Brod. Už semilskou sqadru nepamatuji. Ale na druhou stranu se kluků musím zastat. Výluka je vedena od stanice,zastavky k stanici,zastávce, v zájmu cestujících. A to, že pro podobné opravy nejsou většinou odpovídající náhradní trasy je většinou známé. Železniční doprava má tu výhodu, že většinou má svoje koleje sama pro sebe. Kdežto busáci se svými nejen Sorkami ale i Irisbusy se musí na komunikace vejít s ostatními účastníky silničního provozu, a mnohdy sobeckými a bezohlednými. Stejně jako nejde na Semilsku v době výluky a oprav na objízdné trasy přidat další jízdní pruh, jež by dvojkám dal příchut jedničky. Ano jsou to Ečkaři tak at ukáží svoji profesionalitu. Kéž by to platilo i o jiných profesích nejen těch šoférských.

0/0
14.4.2016 22:50

J39a94n18a 33P28a26n78k82o61v34á 2643531755534

Jak někdo může dovolit rozkopat hlavní tah na tak dlouhou dobu? Kdyby se pořádně máklo, tak se dá vše udělat za 14dní. Tady se někdo vyžívá v tom, že druzí mají problém!!!

+2/0
14.4.2016 20:38

J39i36ř56í 17E12r86b67e36n 1213524626797

Protože úředníci se bojí vybrat jiného než nejlevnějšího dodavatele. Co na tom, že pak stavba trvá půl roku namísto technicky zvládnutelných tří týdnů...

+1/−1
14.4.2016 20:53

R69o45b93e52r80t 81H81o40m96o11l20k65a 2140672532821

Ano, dalo by se jet ve třísměnném provozu nonstop. Daly by se minimalizovat technologické přestávky. Dalo by se rekonstruovat na nekolika frontách zároveň. Ale narazíte jednak na astronomickou cenu, což by spoustě lidí fakt nevonělo, ale taky na to, že nebude dost pracovních sil. A na kvalitě by se to taky podepsalo...

+2/0
15.4.2016 7:19

J64a81n 45S69l67o71v24í56k 3439347210508

A vadilo by to i lidem v okolí, kteří chtějí alespoň v noci mít trochu klidu od sbíječek apod.

+1/0
15.4.2016 7:30

J75i12ř83í 64E69r47b56e42n 1873194536817

Kolik lidí asi tak bydlí v okolí silnice II. třídy mezi poli?

Mimochodem já bych raději vydržel třítýdenní nonstop práci okolo domu, než tříměsíční rozkopané martýrium s nočním klidem. A ony ty stavební stroje s výjimkou bourání zas takový kravál nedělají.

0/0
15.4.2016 12:31

J71a44n 55S37l25o90v12í43k 3429837710388

Jistě, v polích by to třeba šlo, jenže ta silnice nejsou mnohdy tak daleko, aby to odtud nebylo slyšet. A v noci je to slyšet mnohem víc. A nejde jen o hluk, ale i vibrace, prašnost, zásobování stavby, řvaní dělníků :-). Samozřejmě záleží na typu prováděných prací. Jestli se jedná jen o výměnu koberce anebo kompletní rekonstrukci komunikace včetně odvodnění, nových propustků, kabeláže.

0/0
15.4.2016 13:55

J17i92ř21í 96E31r46b18e56n 1703404636947

Zařadil jste se mezi ty, kdož vymýšlejí, proč by to nešlo :-/

Pracovních sil je dost, pokud jim dáte solidní mzdu - a on ten třísměnný provoz není o moc dražší než jednosměnný. Příplatky za noc a víkendy vyjdou levněji, než technologické prodlevy kvůli nahřívání, uklízení a přepravě techniky - to je totiž každodenní ztráta až 2 hodin techonolgického času, kdy ty mašiny mohly pracovat. Něco o tom z praxe vím.

Technologické prodlevy jsou dány normami - a norma je technické optimum. V dpbě zrání betonu nemusíte stát okolo a smutně koukat, ale dají se dělat další práce, třeba na terénu aj.

Na leasingové splátky za stavební techniku se při plném vytížení strojů taky vydělává mnohem snáz.

Když firma zvládne zakázku za čtvrtinový čas, znamená to, že může stihnout čtyřikrát víc zakázek, vydělat čtyřikrát víc a splatit úvěry za techniku čtyřikrát rychleji.

A o kvalitě už vůbec nemluvte - chete snad tvrdit, že německé či rakouské silnice a železnice jsou méně kvalitní než české?

+1/0
15.4.2016 12:29

R27o54b94e66r21t 20H93o55m38o62l96k32a 2260852412511

Naopak, jsem spíš příznivce stavby nonstop. Ale zároveň jsem realista. U nás by to prostě nefungovalo. Podívejte se na kvalitu ve vámi jmenovaných zemích a u nás. Nejsem z praxe, je to jen můj předpoklad, že to 3provoz vyjde dráž. Pokud ne, tak pak nechápu, proč to není standard...

+1/0
15.4.2016 12:33

S31t77a17n91i40s54l57a76v 35K58r21e51j10c95a21r 6407796603204

Nu před pár lety jste ale podobně dlouhou výluku už zažily!!Skupina dvou až tří busů, v závěsu pendlovala mezi Jaroměří - Poděbrady déle jak dva měsíce. Nejsem odborníkem na dobu oprav, ale spíše by mne zajímala kvalita odvedené práce, když na stejný úsek se výluka po pár letech vrací!!

0/0
14.4.2016 22:34



Najdete na iDNES.cz