Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výlukové autobusy brzdí oprava silnice, lidem v Hradci ujíždějí vlaky

Lidé, kteří ráno cestují vlakem do Hradce Králové nebo Prahy z Trutnova či Jaroměře, musí až do 2. srpna vstávat alespoň o hodinu dříve. Kvůli výluce na trati mezi Jaroměří a Hradcem je v úseku nasazena náhradní autobusová doprava, ale tu zdržuje ještě oprava silnice. Hněv cestujících odnášejí průvodčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88a75r22t23i92n 26K60a30d17l88e19c 5241105653594

áno, to je jako vždycky, kopejte do průvodčích, nebo rovnou řidičů, který za nic nemůžou. Proč jsou lidi takový dementi. To je jako když jsem jel ráno prvnim trolejbusem, mrzlo, bylo vlhko, a prostě to nejelo. Co si ten řidič musel poslechnout, protože to lidi nestihnou do práce, to bylo neskutečný. Rv

0/0
23.4.2016 13:24

J77a33n 47S38l95o12v65í53k 3819557900338

Hlavním viníkem je stát, že ještě stále nepostavil dálnici do Jaroměře. To pak klidně mohla být výluka i oprava silnice a nikomu by to vůbec nevadilo.

0/0
19.4.2016 13:11

V60l62a34d13i21m34í47r 76F95i90b63i47g55e63r 5494701631334

Jo začátek výstavby D11 se odkládá minimálně o 2 roky. Nebyli schopní začít aspoň papírově před koncem 2015 a letos už to nejde protože EIA neprošla. Kdyby aspoň 1 úsek začali stavět bez dotací zas by to o tolik dražší nebylo a něco se pohlo.

0/0
20.4.2016 7:03

J61a95n 68S33l61o67v37í36k 3869667320328

Úsek z HK do Smiřic je problém, vždyť má přesně už 20 let starou EIA, to si nemůžeme myslet, že nám taková neschopnost v EU projde. Ale úsek Smiřice-Jaroměř má EIA z r. 2003, tedy již podle nové normy a to by projít mělo. Jenže co to je za úsek, víceméně jen západní obchvat Jaroměře, na který však musí navazovat severní, jinak je k ničemu.

0/0
20.4.2016 9:12

J39i67ř11í 91H98o67v81o85r96k88a 8627876622865

průšvih je, že EIA z roku 2003 je v podstatě podle norem roku 1992. Norma odpovídající požadavkům EU byla schválena až 2014-5!!

0/0
20.4.2016 16:00

J69a10n 81S42l61o93v89í57k 3939947630378

Takže i to je špatně. Ani tu nemohu napsat, co si o nich myslím ;-€

0/0
21.4.2016 8:50

V10l66a74d84i46m80í53r 72F60i94b46i62g63e80r 5884771351714

Já a spousty dalších si myslí to samé co vy. Ale pro zachování dukátů to tu nepíšeme.

0/0
21.4.2016 9:49

V43l79a69d74i96m37í53r 53F14i38b42i81g73e16r 5384701661244

S totální neschopností souhlasím, co to sleduji cca 10 let, tak politici jen kecají, jak je potřeba dálnici dostavět a jak pro to dělají první poslední a výsledek známe všichni.

Orgoníková byla v nějaké komisi pro stavbu dálnice to bylo něco. Jednou nám rozdávala asi 6 let staré brožury o D11, kdy už měla být stavba v plném proudu.

Každý rád uvěří, že se už začne stavět.

20 let stará EIA a stále nemají 100% pozemků alespoň dle informační brožury.

0/0
21.4.2016 9:47
Foto

M20i22c52h80a44l 88W35e73r62d28a78n 1807144218319

;-D;-D;-D Co chcete- Času dost!!

0/−3
19.4.2016 10:33
Foto

M32a60r82t67i35n 68P46i41š92t76o24r40a 8788318396349

Podle mě by se ani nikdo neměl snažit to koordinovat. Je to náklad navíc, který se málokdy vyplatí. Prostě nárok na jízdu v předem známém čase není. Dokonce ani na jízdu samou.

0/0
18.4.2016 22:24

L91u23k73á66š 23Č29i61p45e79r48a 4323738346744

Proto jsem usoudil za rozumné zůstat na koleji a vyhnout se těmhle šílenostem. Dopravní část krajského úřadu tohle těžce nezvládla. Rozkopat hlavní tah do Polska z Hradce a hlavní trať která spojuje Náchodský, Trutnovský a Hradecký okres.

+1/−1
18.4.2016 18:26

M33i34r30o59s50l54a54v 13P41a55v72l80í58č14e29k 7583560525334

Podstatně toho nevzládla víc :/

0/0
19.4.2016 6:15

D93u86š66a39n 54P18i13š98i 8473871850459

Není nad koordinaci, zároveň opravovat komunikaci železniční trať.

+2/−1
18.4.2016 17:49

J72i16ř28í 52E89r19b28e79n 1833794876817

Asi si vzali příklad z Libereckého kraje vloni...

Příklad 1: zároveň rozkopané tři ze čtyř spojnic dvou největších měst, tj. Liberce a Jablonce - silnice I/14 přes Vratislavice, souběžná tramvajová trať i souběžná železniční trať. Mohlo se jezdit jen po klikaté druhotřídce přes Rýnovice nebo po placené dálnici přes Rádlo. Asi jako kdyby mezi Hradcem a Pardubicemi najednou zrušili železnici, polovinu autobusů a dvě ze tří spojovacích silnic.

Příklad 2: výluka na železnici do Staré Paky a zároveň rozkopané objízdné trasy(stavba kanalizace v Košťálově, rekonstrukce průtahu Studencem, oprava sesuvů na pojizerské druhotřídce).

Krajské dopravní exprdy by někdy chtělo posadit za volant a nechat je brázdit regionem - po úzkých hrbolatých objezdových třetitřídkách, s padesátkou naštvaných cestujících za sebou a s nutností se neustále vyhýbat ostatním autobusům, náklaďákům, stavební technice atd. ;-€

0/0
18.4.2016 22:06

V28l93a41d69i57m25í30r 91F79i50b40i86g66e93r 5754501471554

Vloni to bylo ještě výživnější. Byla výluka na trati, opravovali silnici u Trotiny a ještě jednu silnici kudy se jezdí na HK a jednu ulici kudy se z Jaroměře vyjíždělo(3 trasa) takže výborný. Kdyby ty opravy alespoň za něco stály ale je to jen flekování takže na nic. Ať opravují pořádně nebo ať neopravují vůbec;-€

0/0
20.4.2016 7:06

H16a25n54a 19U10l73r40y60c38h49o37v71á 9480233978838

Jestliže autobus vyjede z Jaroměře od nádraží v 7:42, tak vlak odjíždějící z HK v 8:09 nemůže stihnout ani v normálním provozu bez rozkopaných Holohlav a s tím nutnou objížďkou. Když budu počítat hodně málo 5 minut na přestup v HK z busu do vlaku, tak má na jízdu zhruba 22 minut na 20 km.

+3/0
18.4.2016 17:14

M21i60r76o42s50l31a66v 93P65a31v75l40í85č95e43k 7773410385724

Tak v 7:42 to jede schválně kvůli přípoji od trutnova. A pokud ten bus nebude hodně zpožděný tak by přípoj na prahu měl čekat - i když realita je občas jiná. Pokud jedete jen z jaroměře tak je dobré jet o spoj dříve pokud to jde. Jo a pokud jedete do prahy tak můžete jet přes pardubice bez doplatku za kilometry navíc.

0/0
19.4.2016 6:24

M72i36l19o92š 66D38v95o86ř80á63k 8185117266881

pamatuju si to loni obracene - jeli jsme v létě na výlet směrem Praha - Pardubice, tam přestup na rychlík směr Hradec - Jaroměř - Nová Paka - Liberec.

O výluce mezi Pardubicemi a Hradcem jsme se dozvěděli až ráno - no nic, houby zle. Před pardubickým nádražím byly tři busy (jeden osobák, obsluhující i Rosice nad Labem, dva rychlíky jedoucí přímo do Hradce).

Jednak z nezjistitelných důvodů odjel osobní bus na čas, kdežto my s rychlíkovým s asi desetiminutovým zpožděním oproti výlukovému JŘ.

Říkáme si, že když jsme dorazili před hradecký hlavák (také s určitým šíbrováním ke správné zastávce - navíc prakticky ta nejdál od staniční budovy), tak jsme čekali, že je plánován i nějaký čas na přestup lidí. No radši jsme to vzali s kolegy klusem, doběhli to na první nástupiště do motorového rychlíku na Liberec, za námi se zavřely dveře a odjezd.

Nedali lidem ani ty dvě - tři minuty na přestup..

Takže si tam nedělám iluze, jak to mají zorganizované teď...

+1/−1
18.4.2016 13:07

M81i82l25o73š 15D14v84o58ř60á53k 8775977106741

mám to vlastně i zdokumentované :- )

http://milosdvorak.rajce.idnes.cz/Velikonocni_vlakovylet_-_nezavislou_trakci_do_Saska_a_na_Sluknovsko_-_duben_2015/#20150406_085202.jpg

0/0
18.4.2016 13:15

P42e15t59r 39N20e49c34h57a11n66i19c14k54ý 7443846398560

Do Prahy jedině přes Pardubice, píše se to všude. Měl by i průvodčí před autobusem ty cestující instruovat, stejně jako hlasná trouba na nádraží. Akorát cesta do Chlumce, Poděbrad, Nymburka, nedejbože Bydžova, Křince nebo Městce chce opravdu kombinatoriku.

+2/0
18.4.2016 12:49

R29o58b50e14r23t 28H14o36m33o87l24k75a 2650252682381

O výluce se ví několik měsíců předem, takže babča ať nekecá. Spíš ale nechápu, kdo plánuje ten výlukový jízdní řád. To, že autobus má přijet v 8:09 a vlak odjíždí v 8:09 beru jako hodně špatný vtip. To je snad samozřejmé, že nevyjede načas. A to, že nabere zpoždění cestou se taky předpokládalo už 14 dní předem. Proč tam nenechali alespoň 10 minut?!?!?!?

0/0
18.4.2016 12:33

P31e54t74r 14N77e90c75h63a34n80i57c63k11ý 7593506728300

Tyhle výlukové řády taky nechápu. Pamatuju jeden, podle kterého vlak z Přelouče do Pardubic měl jet dvě minuty. Když něco namítnu, tak se dozvím, že to pak nevychází do grafikonu a blabla. Prostě se to někomu nechce kreslit a promýšlet, tak to udělají stylem "aby to vyšlo na papíře" a pak se to operativně posouvá, křižuje a zdržuje podle situace jak se to zrovna stihne.

0/0
18.4.2016 12:47
Foto

B95r57o48n59i69s28l86a54v 12G85a61b20r81y45š 2512509741

Přitom tyhle záležitosti se probírají u nás na dopravce. Asi ty výlukové jízdní řády dělal někdo, kdo tomu buď nerozumí, nechodil na přednášky, je mu to prostě jedno, nebo nechodil na naši školu. ;-D

0/0
18.4.2016 14:40

P32e88t19r 35N77e38c82h85a78n42i69c49k35ý 7723476508540

Tipuju kombinaci nerozumí a je mu to prostě jedno ;-D Opravdu ty velké výluky jdou vymyslet mnohem zajímavěji i zavedením nových linek pro lidi, kteří ztratí přípoje.

0/0
18.4.2016 15:35

J68i66ř29í 78H60o35v87o58r74k14a 8247536522445

Teorie je hezká věc. Praxe už je odlišná. Zejména, když se "bojuje" s přidělenými prostředky (lidské, technické i finanční). To se to "maluje", když nejsou omezení....

P.S. - také absolvent dopravní fakulty

+1/0
18.4.2016 16:29
Foto

B16r23o35n36i60s62l94a27v 29G65a72b90r85y27š 2152769221

V tom případě pak není problém stanovit tyto podmínky při zadání, ne? Jedna věc je vypočítat, kolik bychom čeho potřebovali při nastalé situaci, a druhá věc, jaký by byl nejlepší výsledek s těmito přidělenými prostředky.

Ale obecně: abych byl upřímný, nevím, proč by se měly přepisovat učebnice jen proto, že praxi křiví nějaký sobecký politik, nedůsledně připravené a zmrzačené projekty, odfláknutá údržba a lidé, jejichž práce je v oblasti dopravy nebaví a dávají to na sobě zatraceně znát zmršením jízdního řádu a celkové koncepce dopravy. Cílem přece je se tomu ideálu co nejvíce přiblížit, pokud jej nelze dosáhnout zcela.

0/−1
18.4.2016 16:39

J68i36ř75í 84H30o95v70o63r31k75a 8127336672425

Klasická situace - ČD vysoutěží dopravce na základě předpokládaných tras. Je tedy dáno, kolik vozidel bude využito. Pak přijde ŘSD/SÚS, že na klíčové komunikaci bude uzavírka/omezení. A rázem nic neplatí - z plánované výluky je cár papíru. Je potřeba více vozidel, více personálu a naplánované časy dojezdů neplatí.

Pokud se dráhaři zeptají silničářů dopředu, je jim sděleno, že někdy uzavírka bude, že nemají doposud hotový projekt/soutěž na dodavatele. Dráhy ale potřebují s předstihem vysoutěžit busy... Grafikonisti se tedy dostávají do těžkého dilematu - kreslit od stolu s velkým počtem neznámých, nebo čekat až se silničářům uráčí sdělovat termíny. Bohužel silničáři vidí jen to svoje a mají ideu, že týden na přípravu uzavírky stačí. To je však s rozporu s vyhláškou 122/2014, kdy musí být jízdní řády postoupeny nejpozději 15 dní před začátkem platnosti do celostátního informačního systému (CIS). Na drážní výluku - NAD delší jak 45 dní je nutné vydat licence - správní lhůty jsou minimálně 30 dní. Soutěž na dopravce NAD také minimálně 30, kdy dopravce zpracovává nabídkovou cenu. To jsme miniálně na 2,5 měsíci před zahájením výluky, kdy musí být hotové materiály - výlukový jízdní řád.

Musím říci, že zpracování NAD je zde na slušné úrovni. Samozřejmě, že drobnosti, které nevyhovují jednotlivcům se objeví vždy. Bohužel v našem státě, kde je mizivá snaha posuzovat věci komplexně asi více nelze udělat. Další problém je ovčí efekt. Změní se organizace - a půlka lidí jede ze zvyku postaru, ač informace zazněly. Nebo se cestující o dění kolem sebe nezajímají a změnu zjistí v době, kdy je pro ně pozdě... Pak se můžou zlobit jen na sebe.

+1/0
18.4.2016 17:43
Foto

B36r96o63n36i98s46l86a86v 59G51a46b63r15y69š 2482699531

No vždyť to říkám - zmršená koncepce a neschopnost se domluvit. Pořád je to v lidech. Prostě nemá smysl předělávat teorii jen proto, že se někomu nechce. To není důvod, to je výmluva.

Jinak s uvedeným máte samozřejmě pravdu. Tak to bohužel funguje, ale už nikdo nechápe, že je to špatně a že by to mohlo fungovat líp. Platí to obecně, nejspíš nejsou schopni o věci lépe přemýšlet (stejně jako představitelé města Jirkova o trolejbusech). O cestující veřejnosti se ani nezmiňuju. Někteří lidé jsou nevděčné mrchy, které nechápou souvislosti, chtějí si vymlátit vztek a seřvou prvního zaměstnance, kterého potkají. Třeba nedávno, jednou v neděli večer, když pod náš vlak skočil člověk u Kolína. Zastavili jsme v "Kolín zastávka" a průvodčí řekla, že máme nehodu a že se dál nepojede, že NAD dorazí za dlouho a pokud chceme, můžeme pěšky dojít do stanice Kolín. Někteří to pochopili, jiní ne a začali se vztekat a vzývat Jančuru, že jemu by se to nestalo a jako Superman by okamžitě přispěchal na pomoc.

0/0
18.4.2016 18:47

V97l90a10d83i25m68í31r 91F38i64b95i41g29e24r 5944961401634

O výluce se moc neví. Koukal jsem v Jaroměři na nádraží a na nástěnce s výlukami byly jen ta aktuální, ale ta co má být ta tam nebyla. Vědělo se o tom tak z doslechu ale oficiální informace se hledají těžko. Také by mne zajímalo jak dlouho, kdy a kde se budou opravovat silnice v našem okolí, ale bohužel informace jsou jen o aktuálních, ale co bude třeba za pár dní to se dovím až když přijedu k omezení.:-(

0/0
20.4.2016 7:35

R88o63b77e76r75t 37H81o76m33o47l66k89a 2110242602311

Nevím, třeba tady: http://www.silnicniuzavirky.cz/typ-planovane-uzavirky/

0/0
20.4.2016 8:35

V14l41a67d58i21m37í42r 44F70i80b89i55g39e37r 5504651741164

Něco tam je ale pro Hradec králové je plánované nejnovější 18.4. ale mě by zajímalo co jak bude do konce roku a to tam není. A nejlépe by to bylo na mapě.

0/0
21.4.2016 9:40

A59n16t74o30n25í72n 12N47o44v82á34k 7471637810797

Záleží jak se kdo zajímá o dění kolem sebe, já o té výluce vím cca půl roku.

0/0
20.4.2016 12:05

V96l20a63d38i80m51í60r 31F43i16b94i46g35e46r 5954951111254

Já o ní také vím, ale že by to bylo někde vyvěšené přímo na nádraží nebo stránkách ČD to ne.

0/0
21.4.2016 9:50

A93n64t54o56n82í26n 94N55o72v92á58k 7191327260187

ČD mají na webu stránku http://www.cd.cz/omezeniprovozu kde jsou vidět všechny plánované výluky na 14 dní dopředu, samozřejmě včetně detailních informací a výlukového JŘ.

Pokud se na webu ČD registrujete můžete si v profilu nastavit zasílání informací o výlukách mailem, lze si vybrat kraje nebo jednotlivé tratě. Info pak chodí buď každý večer na následující den nebo ve Středu na následující týden.

Nějak mě nenapadá co víc ještě chtít.

0/0
21.4.2016 9:59

J74i42ř26í 86H36o92v63o97r84k40a 8247296352755

Nemůžu si pomoci - kvůli očekávaným problémům u Holohlav bylo na výluku vyhlášeno opatření o jízdě přes Pardubice bez doplatku. Cestující na Prahu tedy měli nasednout do autobusů do Pardubic a dojet tam. Z Pardubic na Prahu to jezdí maximálně každých 30 minut, spíše častěji. Navíc Praha-Pardubice = cca 60 minut. Jaroměř-Pardubice = cca 50 minut busem.

+6/0
18.4.2016 12:11



Najdete na iDNES.cz