Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výlukové autobusy brzdí oprava silnice, lidem v Hradci ujíždějí vlaky

Lidé, kteří ráno cestují vlakem do Hradce Králové nebo Prahy z Trutnova či Jaroměře, musí až do 2. srpna vstávat alespoň o hodinu dříve. Kvůli výluce na trati mezi Jaroměří a Hradcem je v úseku nasazena náhradní autobusová doprava, ale tu zdržuje ještě oprava silnice. Hněv cestujících odnášejí průvodčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M84a85r90t50i14n 71K40a71d83l21e48c 5501545723674

áno, to je jako vždycky, kopejte do průvodčích, nebo rovnou řidičů, který za nic nemůžou. Proč jsou lidi takový dementi. To je jako když jsem jel ráno prvnim trolejbusem, mrzlo, bylo vlhko, a prostě to nejelo. Co si ten řidič musel poslechnout, protože to lidi nestihnou do práce, to bylo neskutečný. Rv

0/0
23.4.2016 13:24

J37a61n 39S13l73o14v62í86k 3769487540638

Hlavním viníkem je stát, že ještě stále nepostavil dálnici do Jaroměře. To pak klidně mohla být výluka i oprava silnice a nikomu by to vůbec nevadilo.

0/0
19.4.2016 13:11

V67l93a47d60i24m75í32r 86F13i89b24i74g20e90r 5884101531234

Jo začátek výstavby D11 se odkládá minimálně o 2 roky. Nebyli schopní začít aspoň papírově před koncem 2015 a letos už to nejde protože EIA neprošla. Kdyby aspoň 1 úsek začali stavět bez dotací zas by to o tolik dražší nebylo a něco se pohlo.

0/0
20.4.2016 7:03

J44a37n 65S10l86o77v60í28k 3299757790328

Úsek z HK do Smiřic je problém, vždyť má přesně už 20 let starou EIA, to si nemůžeme myslet, že nám taková neschopnost v EU projde. Ale úsek Smiřice-Jaroměř má EIA z r. 2003, tedy již podle nové normy a to by projít mělo. Jenže co to je za úsek, víceméně jen západní obchvat Jaroměře, na který však musí navazovat severní, jinak je k ničemu.

0/0
20.4.2016 9:12

J13i72ř65í 27H75o13v89o73r87k36a 8777496802335

průšvih je, že EIA z roku 2003 je v podstatě podle norem roku 1992. Norma odpovídající požadavkům EU byla schválena až 2014-5!!

0/0
20.4.2016 16:00

J70a25n 38S62l23o73v85í33k 3349197350128

Takže i to je špatně. Ani tu nemohu napsat, co si o nich myslím ;-€

0/0
21.4.2016 8:50

V92l59a82d62i57m13í21r 33F67i20b11i54g72e22r 5954621481564

Já a spousty dalších si myslí to samé co vy. Ale pro zachování dukátů to tu nepíšeme.

0/0
21.4.2016 9:49

V11l86a59d16i53m88í13r 89F22i66b58i27g48e40r 5174501111954

S totální neschopností souhlasím, co to sleduji cca 10 let, tak politici jen kecají, jak je potřeba dálnici dostavět a jak pro to dělají první poslední a výsledek známe všichni.

Orgoníková byla v nějaké komisi pro stavbu dálnice to bylo něco. Jednou nám rozdávala asi 6 let staré brožury o D11, kdy už měla být stavba v plném proudu.

Každý rád uvěří, že se už začne stavět.

20 let stará EIA a stále nemají 100% pozemků alespoň dle informační brožury.

0/0
21.4.2016 9:47
Foto

M24i15c73h30a46l 68W10e13r15d36a17n 1497614888699

;-D;-D;-D Co chcete- Času dost!!

0/−3
19.4.2016 10:33
Foto

M84a62r34t24i43n 53P38i73š53t22o97r66a 8188928626239

Podle mě by se ani nikdo neměl snažit to koordinovat. Je to náklad navíc, který se málokdy vyplatí. Prostě nárok na jízdu v předem známém čase není. Dokonce ani na jízdu samou.

0/0
18.4.2016 22:24

L65u70k94á66š 34Č50i37p66e22r46a 4533858966624

Proto jsem usoudil za rozumné zůstat na koleji a vyhnout se těmhle šílenostem. Dopravní část krajského úřadu tohle těžce nezvládla. Rozkopat hlavní tah do Polska z Hradce a hlavní trať která spojuje Náchodský, Trutnovský a Hradecký okres.

+1/−1
18.4.2016 18:26

M15i26r96o37s78l54a53v 26P86a62v69l75í98č75e34k 7703430935224

Podstatně toho nevzládla víc :/

0/0
19.4.2016 6:15

D73u93š83a89n 93P13i60š21i 8963561300169

Není nad koordinaci, zároveň opravovat komunikaci železniční trať.

+2/−1
18.4.2016 17:49

J84i87ř55í 58E92r49b21e64n 1833684216547

Asi si vzali příklad z Libereckého kraje vloni...

Příklad 1: zároveň rozkopané tři ze čtyř spojnic dvou největších měst, tj. Liberce a Jablonce - silnice I/14 přes Vratislavice, souběžná tramvajová trať i souběžná železniční trať. Mohlo se jezdit jen po klikaté druhotřídce přes Rýnovice nebo po placené dálnici přes Rádlo. Asi jako kdyby mezi Hradcem a Pardubicemi najednou zrušili železnici, polovinu autobusů a dvě ze tří spojovacích silnic.

Příklad 2: výluka na železnici do Staré Paky a zároveň rozkopané objízdné trasy(stavba kanalizace v Košťálově, rekonstrukce průtahu Studencem, oprava sesuvů na pojizerské druhotřídce).

Krajské dopravní exprdy by někdy chtělo posadit za volant a nechat je brázdit regionem - po úzkých hrbolatých objezdových třetitřídkách, s padesátkou naštvaných cestujících za sebou a s nutností se neustále vyhýbat ostatním autobusům, náklaďákům, stavební technice atd. ;-€

0/0
18.4.2016 22:06

V17l13a63d74i37m89í87r 74F19i90b84i88g21e42r 5164421741934

Vloni to bylo ještě výživnější. Byla výluka na trati, opravovali silnici u Trotiny a ještě jednu silnici kudy se jezdí na HK a jednu ulici kudy se z Jaroměře vyjíždělo(3 trasa) takže výborný. Kdyby ty opravy alespoň za něco stály ale je to jen flekování takže na nic. Ať opravují pořádně nebo ať neopravují vůbec;-€

0/0
20.4.2016 7:06

H42a28n39a 42U63l90r21y29c74h77o93v82á 9560893348718

Jestliže autobus vyjede z Jaroměře od nádraží v 7:42, tak vlak odjíždějící z HK v 8:09 nemůže stihnout ani v normálním provozu bez rozkopaných Holohlav a s tím nutnou objížďkou. Když budu počítat hodně málo 5 minut na přestup v HK z busu do vlaku, tak má na jízdu zhruba 22 minut na 20 km.

+3/0
18.4.2016 17:14

M44i85r98o95s46l68a66v 41P40a74v95l70í69č80e16k 7153320185734

Tak v 7:42 to jede schválně kvůli přípoji od trutnova. A pokud ten bus nebude hodně zpožděný tak by přípoj na prahu měl čekat - i když realita je občas jiná. Pokud jedete jen z jaroměře tak je dobré jet o spoj dříve pokud to jde. Jo a pokud jedete do prahy tak můžete jet přes pardubice bez doplatku za kilometry navíc.

0/0
19.4.2016 6:24

M78i35l77o70š 10D83v25o70ř22á96k 8255177386971

pamatuju si to loni obracene - jeli jsme v létě na výlet směrem Praha - Pardubice, tam přestup na rychlík směr Hradec - Jaroměř - Nová Paka - Liberec.

O výluce mezi Pardubicemi a Hradcem jsme se dozvěděli až ráno - no nic, houby zle. Před pardubickým nádražím byly tři busy (jeden osobák, obsluhující i Rosice nad Labem, dva rychlíky jedoucí přímo do Hradce).

Jednak z nezjistitelných důvodů odjel osobní bus na čas, kdežto my s rychlíkovým s asi desetiminutovým zpožděním oproti výlukovému JŘ.

Říkáme si, že když jsme dorazili před hradecký hlavák (také s určitým šíbrováním ke správné zastávce - navíc prakticky ta nejdál od staniční budovy), tak jsme čekali, že je plánován i nějaký čas na přestup lidí. No radši jsme to vzali s kolegy klusem, doběhli to na první nástupiště do motorového rychlíku na Liberec, za námi se zavřely dveře a odjezd.

Nedali lidem ani ty dvě - tři minuty na přestup..

Takže si tam nedělám iluze, jak to mají zorganizované teď...

+1/−1
18.4.2016 13:07

M85i69l70o55š 75D96v94o59ř72á10k 8325257246581

mám to vlastně i zdokumentované :- )

http://milosdvorak.rajce.idnes.cz/Velikonocni_vlakovylet_-_nezavislou_trakci_do_Saska_a_na_Sluknovsko_-_duben_2015/#20150406_085202.jpg

0/0
18.4.2016 13:15

P15e95t86r 77N33e81c60h92a19n18i37c94k62ý 7533956288430

Do Prahy jedině přes Pardubice, píše se to všude. Měl by i průvodčí před autobusem ty cestující instruovat, stejně jako hlasná trouba na nádraží. Akorát cesta do Chlumce, Poděbrad, Nymburka, nedejbože Bydžova, Křince nebo Městce chce opravdu kombinatoriku.

+2/0
18.4.2016 12:49

R58o88b41e71r94t 45H43o75m41o75l82k75a 2150702772671

O výluce se ví několik měsíců předem, takže babča ať nekecá. Spíš ale nechápu, kdo plánuje ten výlukový jízdní řád. To, že autobus má přijet v 8:09 a vlak odjíždí v 8:09 beru jako hodně špatný vtip. To je snad samozřejmé, že nevyjede načas. A to, že nabere zpoždění cestou se taky předpokládalo už 14 dní předem. Proč tam nenechali alespoň 10 minut?!?!?!?

0/0
18.4.2016 12:33

P10e21t17r 10N38e39c15h25a34n76i61c47k48ý 7123426158750

Tyhle výlukové řády taky nechápu. Pamatuju jeden, podle kterého vlak z Přelouče do Pardubic měl jet dvě minuty. Když něco namítnu, tak se dozvím, že to pak nevychází do grafikonu a blabla. Prostě se to někomu nechce kreslit a promýšlet, tak to udělají stylem "aby to vyšlo na papíře" a pak se to operativně posouvá, křižuje a zdržuje podle situace jak se to zrovna stihne.

0/0
18.4.2016 12:47
Foto

B80r87o66n35i27s43l10a50v 43G56a50b83r20y42š 2122659271

Přitom tyhle záležitosti se probírají u nás na dopravce. Asi ty výlukové jízdní řády dělal někdo, kdo tomu buď nerozumí, nechodil na přednášky, je mu to prostě jedno, nebo nechodil na naši školu. ;-D

0/0
18.4.2016 14:40

P93e52t83r 21N42e30c58h36a55n69i68c81k38ý 7923736498690

Tipuju kombinaci nerozumí a je mu to prostě jedno ;-D Opravdu ty velké výluky jdou vymyslet mnohem zajímavěji i zavedením nových linek pro lidi, kteří ztratí přípoje.

0/0
18.4.2016 15:35

J38i88ř88í 11H73o92v73o10r87k95a 8577746502665

Teorie je hezká věc. Praxe už je odlišná. Zejména, když se "bojuje" s přidělenými prostředky (lidské, technické i finanční). To se to "maluje", když nejsou omezení....

P.S. - také absolvent dopravní fakulty

+1/0
18.4.2016 16:29
Foto

B28r44o81n83i47s61l90a69v 55G46a76b90r86y39š 2802619271

V tom případě pak není problém stanovit tyto podmínky při zadání, ne? Jedna věc je vypočítat, kolik bychom čeho potřebovali při nastalé situaci, a druhá věc, jaký by byl nejlepší výsledek s těmito přidělenými prostředky.

Ale obecně: abych byl upřímný, nevím, proč by se měly přepisovat učebnice jen proto, že praxi křiví nějaký sobecký politik, nedůsledně připravené a zmrzačené projekty, odfláknutá údržba a lidé, jejichž práce je v oblasti dopravy nebaví a dávají to na sobě zatraceně znát zmršením jízdního řádu a celkové koncepce dopravy. Cílem přece je se tomu ideálu co nejvíce přiblížit, pokud jej nelze dosáhnout zcela.

0/−1
18.4.2016 16:39

J57i19ř69í 72H73o75v37o92r78k90a 8467426412615

Klasická situace - ČD vysoutěží dopravce na základě předpokládaných tras. Je tedy dáno, kolik vozidel bude využito. Pak přijde ŘSD/SÚS, že na klíčové komunikaci bude uzavírka/omezení. A rázem nic neplatí - z plánované výluky je cár papíru. Je potřeba více vozidel, více personálu a naplánované časy dojezdů neplatí.

Pokud se dráhaři zeptají silničářů dopředu, je jim sděleno, že někdy uzavírka bude, že nemají doposud hotový projekt/soutěž na dodavatele. Dráhy ale potřebují s předstihem vysoutěžit busy... Grafikonisti se tedy dostávají do těžkého dilematu - kreslit od stolu s velkým počtem neznámých, nebo čekat až se silničářům uráčí sdělovat termíny. Bohužel silničáři vidí jen to svoje a mají ideu, že týden na přípravu uzavírky stačí. To je však s rozporu s vyhláškou 122/2014, kdy musí být jízdní řády postoupeny nejpozději 15 dní před začátkem platnosti do celostátního informačního systému (CIS). Na drážní výluku - NAD delší jak 45 dní je nutné vydat licence - správní lhůty jsou minimálně 30 dní. Soutěž na dopravce NAD také minimálně 30, kdy dopravce zpracovává nabídkovou cenu. To jsme miniálně na 2,5 měsíci před zahájením výluky, kdy musí být hotové materiály - výlukový jízdní řád.

Musím říci, že zpracování NAD je zde na slušné úrovni. Samozřejmě, že drobnosti, které nevyhovují jednotlivcům se objeví vždy. Bohužel v našem státě, kde je mizivá snaha posuzovat věci komplexně asi více nelze udělat. Další problém je ovčí efekt. Změní se organizace - a půlka lidí jede ze zvyku postaru, ač informace zazněly. Nebo se cestující o dění kolem sebe nezajímají a změnu zjistí v době, kdy je pro ně pozdě... Pak se můžou zlobit jen na sebe.

+1/0
18.4.2016 17:43
Foto

B77r80o29n12i62s93l20a88v 12G17a46b29r43y64š 2952129861

No vždyť to říkám - zmršená koncepce a neschopnost se domluvit. Pořád je to v lidech. Prostě nemá smysl předělávat teorii jen proto, že se někomu nechce. To není důvod, to je výmluva.

Jinak s uvedeným máte samozřejmě pravdu. Tak to bohužel funguje, ale už nikdo nechápe, že je to špatně a že by to mohlo fungovat líp. Platí to obecně, nejspíš nejsou schopni o věci lépe přemýšlet (stejně jako představitelé města Jirkova o trolejbusech). O cestující veřejnosti se ani nezmiňuju. Někteří lidé jsou nevděčné mrchy, které nechápou souvislosti, chtějí si vymlátit vztek a seřvou prvního zaměstnance, kterého potkají. Třeba nedávno, jednou v neděli večer, když pod náš vlak skočil člověk u Kolína. Zastavili jsme v "Kolín zastávka" a průvodčí řekla, že máme nehodu a že se dál nepojede, že NAD dorazí za dlouho a pokud chceme, můžeme pěšky dojít do stanice Kolín. Někteří to pochopili, jiní ne a začali se vztekat a vzývat Jančuru, že jemu by se to nestalo a jako Superman by okamžitě přispěchal na pomoc.

0/0
18.4.2016 18:47

V69l16a44d39i27m40í95r 55F70i15b56i53g82e10r 5324231141244

O výluce se moc neví. Koukal jsem v Jaroměři na nádraží a na nástěnce s výlukami byly jen ta aktuální, ale ta co má být ta tam nebyla. Vědělo se o tom tak z doslechu ale oficiální informace se hledají těžko. Také by mne zajímalo jak dlouho, kdy a kde se budou opravovat silnice v našem okolí, ale bohužel informace jsou jen o aktuálních, ale co bude třeba za pár dní to se dovím až když přijedu k omezení.:-(

0/0
20.4.2016 7:35

R22o15b19e77r97t 33H46o29m66o64l36k56a 2930382812871

Nevím, třeba tady: http://www.silnicniuzavirky.cz/typ-planovane-uzavirky/

0/0
20.4.2016 8:35

V59l71a35d27i48m63í88r 15F17i32b15i42g57e34r 5464961301594

Něco tam je ale pro Hradec králové je plánované nejnovější 18.4. ale mě by zajímalo co jak bude do konce roku a to tam není. A nejlépe by to bylo na mapě.

0/0
21.4.2016 9:40

A81n88t80o59n37í45n 15N79o20v39á90k 7441587620257

Záleží jak se kdo zajímá o dění kolem sebe, já o té výluce vím cca půl roku.

0/0
20.4.2016 12:05

V10l22a72d50i77m95í73r 51F30i72b90i10g41e86r 5194391881594

Já o ní také vím, ale že by to bylo někde vyvěšené přímo na nádraží nebo stránkách ČD to ne.

0/0
21.4.2016 9:50

A72n77t10o97n77í22n 97N81o42v82á77k 7751267870557

ČD mají na webu stránku http://www.cd.cz/omezeniprovozu kde jsou vidět všechny plánované výluky na 14 dní dopředu, samozřejmě včetně detailních informací a výlukového JŘ.

Pokud se na webu ČD registrujete můžete si v profilu nastavit zasílání informací o výlukách mailem, lze si vybrat kraje nebo jednotlivé tratě. Info pak chodí buď každý večer na následující den nebo ve Středu na následující týden.

Nějak mě nenapadá co víc ještě chtít.

0/0
21.4.2016 9:59

J79i42ř33í 33H34o79v81o84r25k39a 8387646542145

Nemůžu si pomoci - kvůli očekávaným problémům u Holohlav bylo na výluku vyhlášeno opatření o jízdě přes Pardubice bez doplatku. Cestující na Prahu tedy měli nasednout do autobusů do Pardubic a dojet tam. Z Pardubic na Prahu to jezdí maximálně každých 30 minut, spíše častěji. Navíc Praha-Pardubice = cca 60 minut. Jaroměř-Pardubice = cca 50 minut busem.

+6/0
18.4.2016 12:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.