Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraj by mohl mít dopravní podnik, nadhodil hejtman. Univerzity poradí

Královéhradecký kraj začal uvažovat o možnosti zřídit si vlastního krajského autobusového dopravce. Pokrýval by linky, o něž nyní soutěží soukromé autobusové společnosti v problematickém tendru. Reálnost takového nápadu mají prověřit dopravní univerzity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72i77ř73í 40H54o34v43o21r45k11a 8297826612805

Obával bych se, že vznikem krajského dopravního podniku by vznikl skrytý penězovod a v reálu by kraj platil více, než by musel. Možná v prvních letech by byl levnější, než zaměstnanci najdou kličky na odklonění prostředků

0/−1
11.5.2016 17:45

M12a26r23t85i90n 47M49u16s88i72l 4170181863481

Že by se kruh uzavíral a my se vraceli k modelu okresního (krajského) dopravního podniku ala ČSAD?

+2/0
11.5.2016 12:22

N93i86k77o19l78a38j 49M64a23l63í93k 5904463600151

Já za sebe nevidím nic, co by na tom bylo špatného. Přestalo by se jezdit pro zisk, ale pouze za náklady. Kraj by na tom měl ušetřit.

+2/−1
11.5.2016 12:59

L53u66k16á57š 10M37a90d23e40j73a 9467157822

Zisk mají dopravci nyní, v dalších výběrkách nabízeli i o 6Kč/km míň než jezdili před výběrkem, resp. jezdí po prodloužení smluv dál. Kdyby bylo řádné výběrko, tak s tím co nabízeli, to na zisk moc nebylo...spíš na ztrátu (ale to je risk dopravce). V momentě, kdy by to měl kraj a peníze jim nebudou vycházet, tak to budou muset stejně zadotovat.

0/0
13.5.2016 7:39

N15i65k31o66l85a48j 33M67a90l50í53k 5214253880621

Stále bych raději dotoval reálné náklady než něčí zisk (nějaký mít musely, jinak by to nedělaly)...

Jinak se přiznám, že nemám kompletní informace o situaci v Kralovehradeckem kraji, ale přijde mi to tam celé nějaké podivné s těma výběrkama...

0/0
13.5.2016 9:52

S29t93a54n85i44s61l31a66v 59K18r59e56j80c55a14r 6727726553444

Nevím v čem ale university poradí? Teoretičtí profesoři o praxi hromadné osobní dopravě vědí kulové! ICOM a Bus Line těžko kraj dokáže nahradit, i kdyby z EU nebo Ruska dostal finanční dopravní apanáž. A problém který řeší všichni busáci, tedy nízké a neobjektivní platy kraj neovlivní. At se dopravce jmenuje jak chce a je soukromníkem nebo hejtmanským dopravcem!!

+1/−3
11.5.2016 13:55

N97i90k95o17l52a22j 92M24a13l23í93k 5414203730711

No to teda kraj právěže ovlivní. Co kdyby místo zisku, alespoň teda části zisku, který soukromý dopravce potřebuje, ale krajský ne, ty stejné peníze věnoval na platy řidičů?

Zkuste to popřít...

+1/0
11.5.2016 14:21

S29t85a86n11i53s60l47a16v 23K17r39e67j77c63a27r 6777966763264

Nu byl by to ale zázrak, ale tomu se z ekonomického hlediska nedá moc věřit, taková "charita" by asi brzo stála hejtmana teplé místečko. I když to busákům přeji. Tu samou charitu by nakonec mohl hejtman dopřát lékařům a zdravotníkům a prodavačkám v hejtmanských supermarketech.

0/−1
12.5.2016 8:31

N97i66k22o51l41a92j 30M58a18l71í27k 5974843830601

Víte, že kraj si tu autobusovou dopravu objednává a platí? Takhle by ty stejné peníze použil přímo na konkrétní věc a vynechal by prostředníka. O žádnou charitu ani "charitu" se nejedná.

Nevím o tom, že by si kraj objednával nějaké supermarkety a platil provozovatelům za to, že ten supermarket má otevřeno. Co se týče lékařů a zdravorníků... tam je celý způsob financování na uplně jiném principu a netýká se to této debaty. Ale státní nemocnice taky financuje přímo stát.

+1/0
12.5.2016 11:33







Najdete na iDNES.cz