Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraj by mohl mít dopravní podnik, nadhodil hejtman. Univerzity poradí

Královéhradecký kraj začal uvažovat o možnosti zřídit si vlastního krajského autobusového dopravce. Pokrýval by linky, o něž nyní soutěží soukromé autobusové společnosti v problematickém tendru. Reálnost takového nápadu mají prověřit dopravní univerzity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73i86ř26í 82H55o28v35o56r23k16a 8197686542415

Obával bych se, že vznikem krajského dopravního podniku by vznikl skrytý penězovod a v reálu by kraj platil více, než by musel. Možná v prvních letech by byl levnější, než zaměstnanci najdou kličky na odklonění prostředků

0/−1
11.5.2016 17:45

M94a93r90t41i63n 92M54u82s33i37l 4840341623351

Že by se kruh uzavíral a my se vraceli k modelu okresního (krajského) dopravního podniku ala ČSAD?

+2/0
11.5.2016 12:22

N22i78k60o63l87a85j 62M75a22l49í78k 5614223980531

Já za sebe nevidím nic, co by na tom bylo špatného. Přestalo by se jezdit pro zisk, ale pouze za náklady. Kraj by na tom měl ušetřit.

+2/−1
11.5.2016 12:59

L38u94k93á64š 50M97a91d38e43j63a 9537847892

Zisk mají dopravci nyní, v dalších výběrkách nabízeli i o 6Kč/km míň než jezdili před výběrkem, resp. jezdí po prodloužení smluv dál. Kdyby bylo řádné výběrko, tak s tím co nabízeli, to na zisk moc nebylo...spíš na ztrátu (ale to je risk dopravce). V momentě, kdy by to měl kraj a peníze jim nebudou vycházet, tak to budou muset stejně zadotovat.

0/0
13.5.2016 7:39

N63i88k96o31l65a10j 43M43a55l55í80k 5674773280811

Stále bych raději dotoval reálné náklady než něčí zisk (nějaký mít musely, jinak by to nedělaly)...

Jinak se přiznám, že nemám kompletní informace o situaci v Kralovehradeckem kraji, ale přijde mi to tam celé nějaké podivné s těma výběrkama...

0/0
13.5.2016 9:52

S51t62a11n80i54s39l94a41v 90K68r22e37j30c49a27r 6107446103714

Nevím v čem ale university poradí? Teoretičtí profesoři o praxi hromadné osobní dopravě vědí kulové! ICOM a Bus Line těžko kraj dokáže nahradit, i kdyby z EU nebo Ruska dostal finanční dopravní apanáž. A problém který řeší všichni busáci, tedy nízké a neobjektivní platy kraj neovlivní. At se dopravce jmenuje jak chce a je soukromníkem nebo hejtmanským dopravcem!!

+1/−3
11.5.2016 13:55

N22i33k51o56l95a21j 65M19a81l49í22k 5964723780201

No to teda kraj právěže ovlivní. Co kdyby místo zisku, alespoň teda části zisku, který soukromý dopravce potřebuje, ale krajský ne, ty stejné peníze věnoval na platy řidičů?

Zkuste to popřít...

+1/0
11.5.2016 14:21

S86t80a61n71i40s60l68a56v 16K62r52e71j23c93a38r 6547466663154

Nu byl by to ale zázrak, ale tomu se z ekonomického hlediska nedá moc věřit, taková "charita" by asi brzo stála hejtmana teplé místečko. I když to busákům přeji. Tu samou charitu by nakonec mohl hejtman dopřát lékařům a zdravotníkům a prodavačkám v hejtmanských supermarketech.

0/−1
12.5.2016 8:31

N16i58k98o15l15a68j 88M29a22l91í77k 5714493580191

Víte, že kraj si tu autobusovou dopravu objednává a platí? Takhle by ty stejné peníze použil přímo na konkrétní věc a vynechal by prostředníka. O žádnou charitu ani "charitu" se nejedná.

Nevím o tom, že by si kraj objednával nějaké supermarkety a platil provozovatelům za to, že ten supermarket má otevřeno. Co se týče lékařů a zdravorníků... tam je celý způsob financování na uplně jiném principu a netýká se to této debaty. Ale státní nemocnice taky financuje přímo stát.

+1/0
12.5.2016 11:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.