Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvůli dvoukolejce z Hradce do Pardubic má padnout alej, lidé protestují

Kvůli plánovanému zdvoukolejnění železniční trati mezi Hradcem Králové a Pardubicemi má padnout vzrostlá kaštanová alej v Opatovické ulici na okraji Hradce Králové. Obyvatelé za ni chtějí bojovat a navrhují Správě železniční dopravní cesty, aby kolej přetrasovala. Za aktivisty stojí vedení města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M20a63r24t57i37n 60V29l60á49š77e69k 2302481980711

Postavíme dvoukolejku, ušetříme zhruba 10 minut na trase. Ta navrhovaná alternativa jízdu znova prodlouží na původní čas, takže v tom případě to není vůbec potřeba. Navíc ta alej za pár let bude stejně potřeba pokácet, protože ty stromy nevydrží věčně. V tom případě bude stačit ukončit dvoukolejku někde za Tescem a dál to nechat tak jak to je než vymejšlet takovýhle hovadiny a případně trať dostavět až bude álej na konci životnosti.

0/−1
15.5.2016 19:30

M12i97r85e16k 97G53a11j28e93r 5671986769860

Zvlastni, ze nikoho nenapadla varianta vysazet dve nove aleje jeste pred vykacenim teto. Na druhou stranu je jasne, ze mistni lide, kteri tam bydli, nebudou chtit misto aleje hluk nebo jen protihlukovou stenu.

+2/0
13.5.2016 18:19

V96i21k56y30r 79B83o42h90u76m61i84l 73S24t18r54a61n29s47k47y 9737628756329

Pokud chtějí zachovat alej, musí nalézt pro investora ještě dražší variantu, neb vždy v ČR vítězí nejdražší projekt;-D

+1/0
12.5.2016 17:26

P26e37t44r 19N66o62v94á63k 9696611514731

a na co nám druhá kolej bude? Aby si stavební firmy namastili kapsy a něco z toho zbyde zastupitelům.

0/−9
12.5.2016 15:17

M51a66r22t98i68n 25Č38a20p31e34k 6310341387914

Na co je dálnice do Hradce? Na úplně to samé. S tou dvoukolejkou dostane konečně Hradec skutečně kapacitní a rychlé spojení se světem.

+7/0
12.5.2016 16:25

J73a41n 48K60a39š23p43a45r 9331133520487

Jednoduchá otázka, co bylo dříve, koleje z Hradce do Padrubic nebo zástavba ?

Komu patří pozemky okolo trati ?

.

Člověk, který si postaví dům u železniční trati musí počítat s tím, že tam pravděpodobně budou jezdit vlaky.

+5/0
12.5.2016 11:28

P33e33t24r 65B31e14z62s66t80a19r62o35s47t14i 2479466223931

Kdysi mi vyprávěl závorář z Ceperky, že po škole dostal místo na rok, do roku 1994 a potom půjde jinam, že nejpozději 1995 budou dvě koleje a závory bez kliky... O kolik to nevyšlo, 20 let? Tudíž bych se o stromy jen tak nebál....

+1/0
12.5.2016 10:55

P12a23v83e38l 69P31r31o30k10o22p 6608182305870

Já bych obavu měl, neboť v Hradci kácet stromy umějí dobře. To prokázali např. v roce 2011 na Velkém náměstí se zdůvodněním blížící se rekonstrukce, která je stále v nedohlednu. Nebo propadem v žebříčku podílu zeleně krajských měst z čela někam na chvost (viz článek někde tu na idnesu).

+3/0
12.5.2016 13:29

L95u26c75i15a86n 17P68a10p30a75z35i91a32n 5854357901185

Příšerné, co je dnes ještě možné. Neúcta k předkům ve jména minimalizace nákladů za každou cenu. Ohavná doba. Jak to může vůbec někoho napadnout, nemyslet, jen mít strach, že přijde o práci a ve jménu strachui navrhovat jen to, co pána potěší? Proč? Zdravý selský rozum a úcta a pokora už neplatí? Jistě za to může Brusel... nebo kapitalismus po česku?

0/−4
12.5.2016 10:54

M95a97r21t19i49n 34J49a94n53a43t98a 6826612544304

Koukám na letecké snímky dané ulice a ona alej podél Opatovické ulice - mezi tratí a vozovkou, tvoří dvě řady stromů vedle sebe. Ono se to rozšíření trati o kolej bez kácení asi neobejde, ale proč kácet obě řady a ne pouze a jen tu jednu blíže trati? To by snad sždc prostorově mohlo stačit.

+1/0
12.5.2016 10:41

J11i41ř46í 51P87r70ů40š34a 7865432235639

Druhá kolej znamená zábor cca 5 metrů. Jestli by se stromy musely pokácet znamená již dnes jsou tak blízko kolejí že hrozí jejich pád na trať čili není nutné žádat o souhlas ale rovnou kácet.

+1/−1
12.5.2016 10:34

M61i44r39o98s44l74a30v 52Z21i32k75m85u75n51d 6658912627348

Existují pojmy jako ochranné pásmo dráhy apod. stanovené zákonem o dráhách a prováděcími vyhláškami, resp. jinými obecně závaznými právními předpisy nebo elektrotechnickými normami z hlediska bezpečnosti, takže chtíc nechtíc některá vegetace stojící v blízkosti železniční trati v rámci zvětšení počtu traťových kolejí musí bohužel ustoupit.

Jistý problém představuje trolejové vedení, snahou provozovatele dráhy - v zájmu dopravců a jejich zákazníků - je odstranit vegetaci = především vzrostlé stromy z blízkosti elektrifikované trati, aby trakční vedení nebylo ohrožováno padajícími stromy, ulomenými větvemi v důsledku silného větru, mokrého sněhu apod.

Domnívám se, že v konečném důsledku nebude problém "jen" s alejí, ale i dalšími pozemky na předpokládaném trase ... alternativní, ale poměrně drahé, řešení představuje zatunelování "druhé" koleje ...

0/0
13.5.2016 12:04

J10a47n 23R80o71h30á54č 4872492297349

Zajimalo by me graficke znazorneni te varianty pres Temesvar.?

+4/0
12.5.2016 10:07

P86a31v16e20l 84P42i19l14á98t 8471869335774

Mě taky, není to přes Rumunsko dost zajížďka? :-)

+1/0
12.5.2016 12:51

J88a19n 69R64o21h29á74č 4422332187239

;-D Jako vtip dobry, ale temesvar tady mame :-)

0/0
12.5.2016 13:43

J26i47ř62í 67H78o89v85o79r32k86a 8637886642695

Řekl bych, že rozhodujícím faktorem jsou pozemky. Zatímco na jedné straně jsou desítky majitelů, na druhé straně pouze jeden - Statutární město Hradec Králové. Kde se snáze dohodnou?

Nebo ať občané bojující za alej koupí náhradní pozemky a vymění je za ty, co jsou nyní potřeba pro zdvoukolejnění.

+1/0
12.5.2016 10:05

J55a46n 30Č57e11k52a54l 7119545804104

To jako že by se měla udělat esovitá zatáčka, která rychlostně zabije všechen ten čas, který ušetřil vlak jízdou z Pardubic po nové trati? To už můžou rovnou nechat jednokolejku a ty miliardy investovat někde, kde o modernizaci stojí...

+5/0
12.5.2016 9:51

M88a93r82t79i86n 22J26a21n16a73t46a 6546672954244

Přece nesouvisí zájem o modernizaci tratě s odporem proti chystanému vykácení aleje. Vykácení aleje by mi jako obyvateli dotčené ulice vadilo hodně (zeleň, stín, trochu i jako protihluková bariéra) a přesto modernizaci tratě hodně vítám.

0/−2
12.5.2016 10:34

J82a70n 45Č66e72k42a20l 7649965834794

Zachování zeleně samozřejmě není nic špatného, ale pokud tam není místo na rozšíření, tak moc variant není, protože ta myšlenka s přetrasováním by jednak znamenala změny územního plánu, nové ty všemožné posudky na EIA apod., a hlavně by to znamenalo nižší traťovou rychlost. Plus nejspíš nutnost zrušit nebo úplně přetrasovat ještě spojku mezi tratěmi od Chlumce a od Pardubek...

+1/0
12.5.2016 11:05



Najdete na iDNES.cz