Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvůli dvoukolejce z Hradce do Pardubic má padnout alej, lidé protestují

Kvůli plánovanému zdvoukolejnění železniční trati mezi Hradcem Králové a Pardubicemi má padnout vzrostlá kaštanová alej v Opatovické ulici na okraji Hradce Králové. Obyvatelé za ni chtějí bojovat a navrhují Správě železniční dopravní cesty, aby kolej přetrasovala. Za aktivisty stojí vedení města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47a88r22t89i62n 21V40l34á21š88e16k 2282851140801

Postavíme dvoukolejku, ušetříme zhruba 10 minut na trase. Ta navrhovaná alternativa jízdu znova prodlouží na původní čas, takže v tom případě to není vůbec potřeba. Navíc ta alej za pár let bude stejně potřeba pokácet, protože ty stromy nevydrží věčně. V tom případě bude stačit ukončit dvoukolejku někde za Tescem a dál to nechat tak jak to je než vymejšlet takovýhle hovadiny a případně trať dostavět až bude álej na konci životnosti.

0/−1
15.5.2016 19:30

M78i41r12e13k 86G35a88j68e86r 5901436409600

Zvlastni, ze nikoho nenapadla varianta vysazet dve nove aleje jeste pred vykacenim teto. Na druhou stranu je jasne, ze mistni lide, kteri tam bydli, nebudou chtit misto aleje hluk nebo jen protihlukovou stenu.

+2/0
13.5.2016 18:19

V10i32k31y62r 95B68o77h89u95m56i24l 90S23t75r93a37n77s33k36y 9867608776649

Pokud chtějí zachovat alej, musí nalézt pro investora ještě dražší variantu, neb vždy v ČR vítězí nejdražší projekt;-D

+1/0
12.5.2016 17:26

P76e87t51r 32N44o11v85á10k 9926331494901

a na co nám druhá kolej bude? Aby si stavební firmy namastili kapsy a něco z toho zbyde zastupitelům.

0/−9
12.5.2016 15:17

M79a37r15t94i64n 50Č84a20p63e22k 6160401217964

Na co je dálnice do Hradce? Na úplně to samé. S tou dvoukolejkou dostane konečně Hradec skutečně kapacitní a rychlé spojení se světem.

+7/0
12.5.2016 16:25

J55a21n 95K15a62š36p73a44r 9691843410917

Jednoduchá otázka, co bylo dříve, koleje z Hradce do Padrubic nebo zástavba ?

Komu patří pozemky okolo trati ?

.

Člověk, který si postaví dům u železniční trati musí počítat s tím, že tam pravděpodobně budou jezdit vlaky.

+5/0
12.5.2016 11:28

P88e47t73r 21B22e15z22s82t69a86r86o53s97t81i 2659236233901

Kdysi mi vyprávěl závorář z Ceperky, že po škole dostal místo na rok, do roku 1994 a potom půjde jinam, že nejpozději 1995 budou dvě koleje a závory bez kliky... O kolik to nevyšlo, 20 let? Tudíž bych se o stromy jen tak nebál....

+1/0
12.5.2016 10:55

P87a19v37e70l 74P13r46o22k52o84p 6268112405590

Já bych obavu měl, neboť v Hradci kácet stromy umějí dobře. To prokázali např. v roce 2011 na Velkém náměstí se zdůvodněním blížící se rekonstrukce, která je stále v nedohlednu. Nebo propadem v žebříčku podílu zeleně krajských měst z čela někam na chvost (viz článek někde tu na idnesu).

+3/0
12.5.2016 13:29

L93u65c53i28a73n 73P42a28p97a91z43i38a35n 5284757811745

Příšerné, co je dnes ještě možné. Neúcta k předkům ve jména minimalizace nákladů za každou cenu. Ohavná doba. Jak to může vůbec někoho napadnout, nemyslet, jen mít strach, že přijde o práci a ve jménu strachui navrhovat jen to, co pána potěší? Proč? Zdravý selský rozum a úcta a pokora už neplatí? Jistě za to může Brusel... nebo kapitalismus po česku?

0/−4
12.5.2016 10:54

M62a14r71t27i10n 21J59a63n83a51t39a 6196452574434

Koukám na letecké snímky dané ulice a ona alej podél Opatovické ulice - mezi tratí a vozovkou, tvoří dvě řady stromů vedle sebe. Ono se to rozšíření trati o kolej bez kácení asi neobejde, ale proč kácet obě řady a ne pouze a jen tu jednu blíže trati? To by snad sždc prostorově mohlo stačit.

+1/0
12.5.2016 10:41

J11i37ř96í 50P15r28ů56š47a 7585232455939

Druhá kolej znamená zábor cca 5 metrů. Jestli by se stromy musely pokácet znamená již dnes jsou tak blízko kolejí že hrozí jejich pád na trať čili není nutné žádat o souhlas ale rovnou kácet.

+1/−1
12.5.2016 10:34

M51i75r20o13s83l27a65v 50Z29i65k96m88u93n35d 6288622247788

Existují pojmy jako ochranné pásmo dráhy apod. stanovené zákonem o dráhách a prováděcími vyhláškami, resp. jinými obecně závaznými právními předpisy nebo elektrotechnickými normami z hlediska bezpečnosti, takže chtíc nechtíc některá vegetace stojící v blízkosti železniční trati v rámci zvětšení počtu traťových kolejí musí bohužel ustoupit.

Jistý problém představuje trolejové vedení, snahou provozovatele dráhy - v zájmu dopravců a jejich zákazníků - je odstranit vegetaci = především vzrostlé stromy z blízkosti elektrifikované trati, aby trakční vedení nebylo ohrožováno padajícími stromy, ulomenými větvemi v důsledku silného větru, mokrého sněhu apod.

Domnívám se, že v konečném důsledku nebude problém "jen" s alejí, ale i dalšími pozemky na předpokládaném trase ... alternativní, ale poměrně drahé, řešení představuje zatunelování "druhé" koleje ...

0/0
13.5.2016 12:04

J44a56n 61R34o91h77á83č 4732542777219

Zajimalo by me graficke znazorneni te varianty pres Temesvar.?

+4/0
12.5.2016 10:07

P97a52v70e61l 62P45i28l88á10t 8631989425724

Mě taky, není to přes Rumunsko dost zajížďka? :-)

+1/0
12.5.2016 12:51

J26a44n 86R76o84h18á39č 4622222407609

;-D Jako vtip dobry, ale temesvar tady mame :-)

0/0
12.5.2016 13:43

J30i25ř16í 29H57o78v91o48r81k75a 8747876842895

Řekl bych, že rozhodujícím faktorem jsou pozemky. Zatímco na jedné straně jsou desítky majitelů, na druhé straně pouze jeden - Statutární město Hradec Králové. Kde se snáze dohodnou?

Nebo ať občané bojující za alej koupí náhradní pozemky a vymění je za ty, co jsou nyní potřeba pro zdvoukolejnění.

+1/0
12.5.2016 10:05

J50a64n 65Č98e77k60a55l 7569975354594

To jako že by se měla udělat esovitá zatáčka, která rychlostně zabije všechen ten čas, který ušetřil vlak jízdou z Pardubic po nové trati? To už můžou rovnou nechat jednokolejku a ty miliardy investovat někde, kde o modernizaci stojí...

+5/0
12.5.2016 9:51

M15a67r38t66i10n 36J89a22n17a49t32a 6846962724924

Přece nesouvisí zájem o modernizaci tratě s odporem proti chystanému vykácení aleje. Vykácení aleje by mi jako obyvateli dotčené ulice vadilo hodně (zeleň, stín, trochu i jako protihluková bariéra) a přesto modernizaci tratě hodně vítám.

0/−2
12.5.2016 10:34

J43a50n 63Č80e76k62a20l 7129955324484

Zachování zeleně samozřejmě není nic špatného, ale pokud tam není místo na rozšíření, tak moc variant není, protože ta myšlenka s přetrasováním by jednak znamenala změny územního plánu, nové ty všemožné posudky na EIA apod., a hlavně by to znamenalo nižší traťovou rychlost. Plus nejspíš nutnost zrušit nebo úplně přetrasovat ještě spojku mezi tratěmi od Chlumce a od Pardubek...

+1/0
12.5.2016 11:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.