Diskuze

Kvůli dvoukolejce z Hradce do Pardubic má padnout alej, lidé protestují

Kvůli plánovanému zdvoukolejnění železniční trati mezi Hradcem Králové a Pardubicemi má padnout vzrostlá kaštanová alej v Opatovické ulici na okraji Hradce Králové. Obyvatelé za ni chtějí bojovat a navrhují Správě železniční dopravní cesty, aby kolej přetrasovala. Za aktivisty stojí vedení města.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Postavíme dvoukolejku, ušetříme zhruba 10 minut na trase. Ta navrhovaná alternativa jízdu znova prodlouží na původní čas, takže v tom případě to není vůbec potřeba. Navíc ta alej za pár let bude stejně potřeba pokácet, protože ty stromy nevydrží věčně. V tom případě bude stačit ukončit dvoukolejku někde za Tescem a dál to nechat tak jak to je než vymejšlet takovýhle hovadiny a případně trať dostavět až bude álej na konci životnosti.

0 1
možnosti

M67i34r20e94k 16G56a51j40e56r

13. 5. 2016 18:19

Zvlastni, ze nikoho nenapadla varianta vysazet dve nove aleje jeste pred vykacenim teto. Na druhou stranu je jasne, ze mistni lide, kteri tam bydli, nebudou chtit misto aleje hluk nebo jen protihlukovou stenu.

2 0
možnosti

Pokud chtějí zachovat alej, musí nalézt pro investora ještě dražší variantu, neb vždy v ČR vítězí nejdražší projekt;-D

1 0
možnosti

P76e80t36r 84N26o74v15á27k

12. 5. 2016 15:17

a na co nám druhá kolej bude? Aby si stavební firmy namastili kapsy a něco z toho zbyde zastupitelům.

0 9
možnosti

Na co je dálnice do Hradce? Na úplně to samé. S tou dvoukolejkou dostane konečně Hradec skutečně kapacitní a rychlé spojení se světem.

7 0
možnosti

Jednoduchá otázka, co bylo dříve, koleje z Hradce do Padrubic nebo zástavba ?

Komu patří pozemky okolo trati ?

.

Člověk, který si postaví dům u železniční trati musí počítat s tím, že tam pravděpodobně budou jezdit vlaky.

5 0
možnosti

Kdysi mi vyprávěl závorář z Ceperky, že po škole dostal místo na rok, do roku 1994 a potom půjde jinam, že nejpozději 1995 budou dvě koleje a závory bez kliky... O kolik to nevyšlo, 20 let? Tudíž bych se o stromy jen tak nebál....

1 0
možnosti

Já bych obavu měl, neboť v Hradci kácet stromy umějí dobře. To prokázali např. v roce 2011 na Velkém náměstí se zdůvodněním blížící se rekonstrukce, která je stále v nedohlednu. Nebo propadem v žebříčku podílu zeleně krajských měst z čela někam na chvost (viz článek někde tu na idnesu).

3 0
možnosti

Příšerné, co je dnes ještě možné. Neúcta k předkům ve jména minimalizace nákladů za každou cenu. Ohavná doba. Jak to může vůbec někoho napadnout, nemyslet, jen mít strach, že přijde o práci a ve jménu strachui navrhovat jen to, co pána potěší? Proč? Zdravý selský rozum a úcta a pokora už neplatí? Jistě za to může Brusel... nebo kapitalismus po česku?

0 4
možnosti

Koukám na letecké snímky dané ulice a ona alej podél Opatovické ulice - mezi tratí a vozovkou, tvoří dvě řady stromů vedle sebe. Ono se to rozšíření trati o kolej bez kácení asi neobejde, ale proč kácet obě řady a ne pouze a jen tu jednu blíže trati? To by snad sždc prostorově mohlo stačit.

1 0
možnosti

J84i61ř19í 38P13r28ů19š19a

12. 5. 2016 10:34

Druhá kolej znamená zábor cca 5 metrů. Jestli by se stromy musely pokácet znamená již dnes jsou tak blízko kolejí že hrozí jejich pád na trať čili není nutné žádat o souhlas ale rovnou kácet.

1 1
možnosti

Existují pojmy jako ochranné pásmo dráhy apod. stanovené zákonem o dráhách a prováděcími vyhláškami, resp. jinými obecně závaznými právními předpisy nebo elektrotechnickými normami z hlediska bezpečnosti, takže chtíc nechtíc některá vegetace stojící v blízkosti železniční trati v rámci zvětšení počtu traťových kolejí musí bohužel ustoupit.

Jistý problém představuje trolejové vedení, snahou provozovatele dráhy - v zájmu dopravců a jejich zákazníků - je odstranit vegetaci = především vzrostlé stromy z blízkosti elektrifikované trati, aby trakční vedení nebylo ohrožováno padajícími stromy, ulomenými větvemi v důsledku silného větru, mokrého sněhu apod.

Domnívám se, že v konečném důsledku nebude problém "jen" s alejí, ale i dalšími pozemky na předpokládaném trase ... alternativní, ale poměrně drahé, řešení představuje zatunelování "druhé" koleje ...

0 0
možnosti

J74a92n 59R91o85h19á65č

12. 5. 2016 10:07

Zajimalo by me graficke znazorneni te varianty pres Temesvar.?

4 0
možnosti

P74a11v29e87l 21P14i74l89á17t

12. 5. 2016 12:51

Mě taky, není to přes Rumunsko dost zajížďka? :-)

1 0
možnosti