Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vysokorychlostní trať by mohla v roce 2050 vést i přes Hradec Králové

Jestliže přes Hradec Králové někdy povede vysokorychlostní trať, která umožní vlakům jet rychlostí přes 250 kilometrů v hodině, nebude to dřív než v roce 2050. Podstatně blíž je ale další dvoukolejka, tentokrát z Velkého Oseku, a také přímé spojení s Moravou a Slovenskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T46o62m59a41s 14H80a29t79l13e 3362141604278

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+3/0
16.6.2016 6:50

Z21d42e84n65ě78k 78H70r86u85b58ý 5135158761116

Podle mě má zcela nová VRT (tj. 250+) z Prahy směr Brno/Ostrava smysl právě přes HK/Pce a Olomouc. Trasa přes Vysočinu smysl nemá, neobsluhuje žádné další větší město.

Průměrná vzdálenost zastávek německých ICE vlaků je 70km. Pha-HK/Pce je 100km, do Olomouce dalších 120km. Olomouc - Brno 70km. a Olomouc - Ostrava 80km.

V HK by se pak dala udělat zmiňovaná odbočka směr Polsko.

Další výhodou je to, že toto trasování by významně ulevilo současnému I. koridoru a mohly by se zrychlit běžné vlaky především v úseku Pardubice - Kolín - Praha, kde je to aktuálně dost masakr, o nákladní dopravě nemluvě.

0/−3
15.6.2016 21:22

J41i20ř50í 18K10o91c78u11r72e77k 6505354495658

Takže místo 250km trasy pro Brno-Praha budeme nově budovat VRT trasu 320 km dlouhou (přes Holomóc) abychom byli z Prahy do Brna rychleji než dnes. Přitom je to 190 km vzdušnou čarou.

+4/0
15.6.2016 21:29

P40e80t95r 46V59e82s20e66l92ý 8315835912306

Prozradím vám tajemství, ne všichni touží jezdit mezi Brnem a Prahou.

0/−2
16.6.2016 7:49

R20a68d17e24k 53J39a15n32a37t44a 9635906924952

Zdá se mi, že zeměpis není vaše silná stránka. Směrem na Brno je i Bratislava a Vídeň, potažmo celá JV Evropa.

I. koridoru uleví i VRT Praha-Brno přes Vysočinu, protože většina spojů Praha-Ostrava pak bude jezdit přes Brno, stejně tak po VRT praha-Brno bude jezdit následovník současných EC a Raijletů na linkách praha-Vídeň/Budapešť. Na 1. koridoru zůstanou následovníci dnešních rychlíků.

+1/0
16.6.2016 16:06

J65i91ř63í 31K62o93c51u65r68e66k 6935444845138

Mno to je hezké, co bude v roce 2030. Tipnu si ale, že z Brna do Ostravy ještě taky nebude všude druhá kolej. Takže těch 80 až 90 jako někde přes Gotthard po staré a mínus Alpy.

Plány kolem roku 2005 říkaly, že v roce 2016 mají být první úseky hotové. Leží tak akorát papíry na stole. Jestli někdo hrábl do země, tak to byl krtek (talpa europea).

Takže tohle beru s rezervou. A jelikož Ťok je ... Ťok, tak maximálně zvýší pokuty za nedovolený vstup na dráhu. Na víc se sotva zmůže.

+3/0
15.6.2016 21:15

R46a41d55e66k 85J89a31n35a33t17a 9505596494762

> A jelikož Ťok je ... Ťok

Nevím, proč se všichni strefují do Ťoka. Podobný přístup k železnici měli všichni ministři dopravy i ostatní politici. Proboha nemodernizovat, aby náhodou nebyl vlak rychlejší než naše limuzíny.

Okolní země si budou klepat na čelo a cestou z Paříže do Prahy se bude v roce 2050 v Norimberku stále přestupovat z TGV do autobusu, protože to bude stále rychlejší.

0/0
16.6.2016 16:10
Foto

D36a21v77i72d 59K34r70á52s10e68n40s12k77ý 7787960407

Pokud je uvažováno Pha - HK něco PŘES hodinu, tak je to zas akorát na prd. Takhle se na taktový grafikon švýcarského typu nezmůžeme ani za tisíc let. Je tu potřeba systémová HODINA, tj. 56 minut - a návaznosti v uzlech jako Pha a HK v celou.

+3/0
15.6.2016 21:03

J51i38ř91í 34K43o73c82u31r86e63k 6695914945588

Je to 121 km. Max 160 nebude stačit, aby se to stíhalo za 56 minut. A při rychlostech nad 120 km/h už se zase musí omezovat nákladní vlaky >> Systémová hodina jedině s novou tratí.

Jo, kdyby se řeklo: "Praha-Hradec Za 1:20-25, v Hradci bude uzel v půlhodině. Od Pardubic to vychází taky na půlhodinový takt, od Chocně do budoucna taky." tak by to znělo jako plán s cílem. Ne jako prohlášení o čistotě použitého kancelářského papíru.

+2/0
15.6.2016 21:26
Foto

D41a83v52i86d 37K58r12á49s49e51n60s31k35ý 7337600177

No, je to pravda. Vazba Pce - HK mě pak napadla taky. Takže ideálně takt v Pce v celou a v HK v půl. Pokud to Hradečáci skousnou ;-)

0/0
15.6.2016 22:50

J72i22ř47í 59H69o78v91o87r94k52a 8347396182305

S RS5 je uvažováno 40 minut, dle zkušeností z LGV Avignon-Valence očekávám spíše 35. To by umožnilo pro většinu území KHK spojení do Prahy do 90 minut. A to podle mě za úvahy stojí. Dále bych preferoval trasování přes Náchod/Kudovu. Tím by se na mezinárodní úsek získala vnitrostátní frekvence a tím zvýšení efektivity investice...

+1/0
16.6.2016 0:07

M83i71c42h32a22l 35K58r35e90j20č83í 1736110391423

Zajímalo by mě, jak bude vyřešen pomalý úsek mezi Chlumcem nad Cidlinou a Velkým Osekem v okolí Žehuňského rybníka, kde má trať charakter spíše vesnické lokálky...

+1/0
15.6.2016 16:13

P79a23v36e27l 60M31a14t33o19u12š27e82k 5700237168774

Hlavní větev dvoukolejky by bylo hlavně vhodné vést po úplně novém tělese mimo Velký Osek, klidně už od Poděbrad někam po Dobšice. Tím by se cesta urychlila nejvíce. Kolem Žehuňského rybníka to asi půjde optimalizovat bez problémů.

+2/0
15.6.2016 16:20

P45a91v66e85l 82P87r31o59k85o64p 6738772105190

Na jedné straně trati (Žehuňský rybník) je NPP a na druhé dokonce NPR, v blízkosti jsou další NPP a PP, což by teoreticky (tj. dle zákona) měla být pro změnu trasování v dané lokalitě nepřekonatelná překážka.

+1/0
15.6.2016 17:54

P30a96v37e84l 46M72a61t68o38u94š17e19k 5740677808664

"Je tu však problém, úsek do Chocně zatím počítá jen s rychlostí 120 kilometrů v hodině, což je pro soukromé dopravce příliš málo"

Jak tedy vůbec mohou soukromí dopravci jezdit z Prahy do Olomouce a dále, když v úseku Choceň - Ústí nad Orlicí se nejezdí zdaleka ani těch 120 km/h? Spíš si nevidí do huby a plácají hovadiny.

+5/−1
15.6.2016 16:03

M80a63r55t47i43n 39C38h42o51v54a85n13e10c 3261846291956

Ale tam se na zrychlení má začít pracovat... Ve hře byla i varianta 200 km/h přes Ústí nad Orlicí, nakonec tam asi bude něco skromějšího. A proč je 120 málo? Napadá mě například, aby ty dvě v podstatě paralelní tratě nabídly podobnou propustnost a rychlost, tedy aby cestující jedoucí Praha - Hradec - Olomouc "netrpěl" tím, že si vybral spoj přes Hradec a ne přes Pardubice. Ale třeba se najde i jiný důvod.

+1/0
15.6.2016 17:36

R41a75d47e85k 58J76a18n10a20t61a 9855606774302

Jak mohou jezdit 120? Protože tam to jinak nejde.

Ale pokud budou mít na výběr, z Prahy do Chocně buď pomalu přes HK, nebo rychleji přes PA, tak je jasné, co si vyberou. Protože vyšší rychlost znamená levnější provoz v přepočtu na oskm a tím i vyšší zisk.

0/0
16.6.2016 16:16

P44e12t41r 26M82o74s61t34ý60n 3849397867310

v roce 2050 se bude jezdit na velbloudech ...

+7/0
15.6.2016 15:53

K77a86m85i11l 57B51l18a84ž32e88k 5209661908703

mě je to celkem jedno, já už budu v peklíčku mastit kartičky

0/0
15.6.2016 15:56

J33a67n 86Č54e93k63a54l 7909725504494

Na Hradec že už vede kvalitní trať? ;-D;-D Když pominu, že je to lež, tak jak to souvisí se stavbou VRT, která je vedena v samostatném tělese?? ;-D;-D

+2/0
15.6.2016 15:47

P63e85t16r 16B25e61z56s71t55a39r23o33s60t38i 2189696443221

A nevyšlo by levněji začít stavět místo toho , aby se pořád říkalo a kreslili , co bude... V roce 2000 budou hotové 4 tranzitní koridory, aha on je rok 2016 a ještě není ani hotovo... V roce 1995 bude dvoukolejný úsek HK Pce, kolik máme hotovo? Třetinu a to ještě tu nejlehčí... Tudíž, toto je zas další z mnoha snů...

+4/0
15.6.2016 15:44

R22a30d58e90k 14J38a65h72n 8406447325765

...a v roce 2090 i přes Pardubice.

+1/0
15.6.2016 15:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.