Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vysokorychlostní trať by mohla v roce 2050 vést i přes Hradec Králové

Jestliže přes Hradec Králové někdy povede vysokorychlostní trať, která umožní vlakům jet rychlostí přes 250 kilometrů v hodině, nebude to dřív než v roce 2050. Podstatně blíž je ale další dvoukolejka, tentokrát z Velkého Oseku, a také přímé spojení s Moravou a Slovenskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T52o66m80a85s 78H34a58t72l11e 3132401174798

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+3/0
16.6.2016 6:50

Z90d29e96n67ě47k 80H58r65u53b59ý 5145768341756

Podle mě má zcela nová VRT (tj. 250+) z Prahy směr Brno/Ostrava smysl právě přes HK/Pce a Olomouc. Trasa přes Vysočinu smysl nemá, neobsluhuje žádné další větší město.

Průměrná vzdálenost zastávek německých ICE vlaků je 70km. Pha-HK/Pce je 100km, do Olomouce dalších 120km. Olomouc - Brno 70km. a Olomouc - Ostrava 80km.

V HK by se pak dala udělat zmiňovaná odbočka směr Polsko.

Další výhodou je to, že toto trasování by významně ulevilo současnému I. koridoru a mohly by se zrychlit běžné vlaky především v úseku Pardubice - Kolín - Praha, kde je to aktuálně dost masakr, o nákladní dopravě nemluvě.

0/−3
15.6.2016 21:22

J90i49ř51í 96K43o49c92u40r17e52k 6145414755178

Takže místo 250km trasy pro Brno-Praha budeme nově budovat VRT trasu 320 km dlouhou (přes Holomóc) abychom byli z Prahy do Brna rychleji než dnes. Přitom je to 190 km vzdušnou čarou.

+4/0
15.6.2016 21:29

P56e65t95r 46V61e13s74e78l42ý 8175905742126

Prozradím vám tajemství, ne všichni touží jezdit mezi Brnem a Prahou.

0/−2
16.6.2016 7:49

R60a97d17e76k 19J54a57n66a33t58a 9155956674852

Zdá se mi, že zeměpis není vaše silná stránka. Směrem na Brno je i Bratislava a Vídeň, potažmo celá JV Evropa.

I. koridoru uleví i VRT Praha-Brno přes Vysočinu, protože většina spojů Praha-Ostrava pak bude jezdit přes Brno, stejně tak po VRT praha-Brno bude jezdit následovník současných EC a Raijletů na linkách praha-Vídeň/Budapešť. Na 1. koridoru zůstanou následovníci dnešních rychlíků.

+1/0
16.6.2016 16:06

J60i21ř54í 62K16o14c51u19r86e63k 6665244305118

Mno to je hezké, co bude v roce 2030. Tipnu si ale, že z Brna do Ostravy ještě taky nebude všude druhá kolej. Takže těch 80 až 90 jako někde přes Gotthard po staré a mínus Alpy.

Plány kolem roku 2005 říkaly, že v roce 2016 mají být první úseky hotové. Leží tak akorát papíry na stole. Jestli někdo hrábl do země, tak to byl krtek (talpa europea).

Takže tohle beru s rezervou. A jelikož Ťok je ... Ťok, tak maximálně zvýší pokuty za nedovolený vstup na dráhu. Na víc se sotva zmůže.

+3/0
15.6.2016 21:15

R22a17d43e15k 67J46a42n41a10t75a 9935856284492

> A jelikož Ťok je ... Ťok

Nevím, proč se všichni strefují do Ťoka. Podobný přístup k železnici měli všichni ministři dopravy i ostatní politici. Proboha nemodernizovat, aby náhodou nebyl vlak rychlejší než naše limuzíny.

Okolní země si budou klepat na čelo a cestou z Paříže do Prahy se bude v roce 2050 v Norimberku stále přestupovat z TGV do autobusu, protože to bude stále rychlejší.

0/0
16.6.2016 16:10
Foto

D33a16v89i49d 93K26r24á66s87e54n84s69k59ý 7507200537

Pokud je uvažováno Pha - HK něco PŘES hodinu, tak je to zas akorát na prd. Takhle se na taktový grafikon švýcarského typu nezmůžeme ani za tisíc let. Je tu potřeba systémová HODINA, tj. 56 minut - a návaznosti v uzlech jako Pha a HK v celou.

+3/0
15.6.2016 21:03

J19i94ř33í 56K54o25c25u98r38e30k 6535294215778

Je to 121 km. Max 160 nebude stačit, aby se to stíhalo za 56 minut. A při rychlostech nad 120 km/h už se zase musí omezovat nákladní vlaky >> Systémová hodina jedině s novou tratí.

Jo, kdyby se řeklo: "Praha-Hradec Za 1:20-25, v Hradci bude uzel v půlhodině. Od Pardubic to vychází taky na půlhodinový takt, od Chocně do budoucna taky." tak by to znělo jako plán s cílem. Ne jako prohlášení o čistotě použitého kancelářského papíru.

+2/0
15.6.2016 21:26
Foto

D67a30v85i11d 85K80r72á27s29e14n85s54k29ý 7877300977

No, je to pravda. Vazba Pce - HK mě pak napadla taky. Takže ideálně takt v Pce v celou a v HK v půl. Pokud to Hradečáci skousnou ;-)

0/0
15.6.2016 22:50

J85i90ř30í 56H65o98v61o71r94k17a 8897906212735

S RS5 je uvažováno 40 minut, dle zkušeností z LGV Avignon-Valence očekávám spíše 35. To by umožnilo pro většinu území KHK spojení do Prahy do 90 minut. A to podle mě za úvahy stojí. Dále bych preferoval trasování přes Náchod/Kudovu. Tím by se na mezinárodní úsek získala vnitrostátní frekvence a tím zvýšení efektivity investice...

+1/0
16.6.2016 0:07

M71i94c55h19a85l 64K83r58e64j39č79í 1916740291693

Zajímalo by mě, jak bude vyřešen pomalý úsek mezi Chlumcem nad Cidlinou a Velkým Osekem v okolí Žehuňského rybníka, kde má trať charakter spíše vesnické lokálky...

+1/0
15.6.2016 16:13

P98a95v36e78l 40M43a62t97o64u22š68e67k 5230167788894

Hlavní větev dvoukolejky by bylo hlavně vhodné vést po úplně novém tělese mimo Velký Osek, klidně už od Poděbrad někam po Dobšice. Tím by se cesta urychlila nejvíce. Kolem Žehuňského rybníka to asi půjde optimalizovat bez problémů.

+2/0
15.6.2016 16:20

P81a15v55e41l 90P98r19o12k64o23p 6378362905750

Na jedné straně trati (Žehuňský rybník) je NPP a na druhé dokonce NPR, v blízkosti jsou další NPP a PP, což by teoreticky (tj. dle zákona) měla být pro změnu trasování v dané lokalitě nepřekonatelná překážka.

+1/0
15.6.2016 17:54

P73a33v42e12l 95M20a62t21o80u39š19e95k 5900967268964

"Je tu však problém, úsek do Chocně zatím počítá jen s rychlostí 120 kilometrů v hodině, což je pro soukromé dopravce příliš málo"

Jak tedy vůbec mohou soukromí dopravci jezdit z Prahy do Olomouce a dále, když v úseku Choceň - Ústí nad Orlicí se nejezdí zdaleka ani těch 120 km/h? Spíš si nevidí do huby a plácají hovadiny.

+5/−1
15.6.2016 16:03

M69a52r84t48i97n 85C29h86o77v10a85n34e23c 3261166351176

Ale tam se na zrychlení má začít pracovat... Ve hře byla i varianta 200 km/h přes Ústí nad Orlicí, nakonec tam asi bude něco skromějšího. A proč je 120 málo? Napadá mě například, aby ty dvě v podstatě paralelní tratě nabídly podobnou propustnost a rychlost, tedy aby cestující jedoucí Praha - Hradec - Olomouc "netrpěl" tím, že si vybral spoj přes Hradec a ne přes Pardubice. Ale třeba se najde i jiný důvod.

+1/0
15.6.2016 17:36

R87a47d44e35k 21J19a67n36a69t34a 9255326944172

Jak mohou jezdit 120? Protože tam to jinak nejde.

Ale pokud budou mít na výběr, z Prahy do Chocně buď pomalu přes HK, nebo rychleji přes PA, tak je jasné, co si vyberou. Protože vyšší rychlost znamená levnější provoz v přepočtu na oskm a tím i vyšší zisk.

0/0
16.6.2016 16:16

P22e84t67r 53M84o50s52t76ý87n 3139547337950

v roce 2050 se bude jezdit na velbloudech ...

+7/0
15.6.2016 15:53

K33a38m97i64l 33B82l87a12ž58e80k 5709571428273

mě je to celkem jedno, já už budu v peklíčku mastit kartičky

0/0
15.6.2016 15:56

J21a38n 61Č14e63k82a91l 7739485544724

Na Hradec že už vede kvalitní trať? ;-D;-D Když pominu, že je to lež, tak jak to souvisí se stavbou VRT, která je vedena v samostatném tělese?? ;-D;-D

+2/0
15.6.2016 15:47

P30e84t64r 21B59e40z79s87t23a43r97o70s68t90i 2499166153621

A nevyšlo by levněji začít stavět místo toho , aby se pořád říkalo a kreslili , co bude... V roce 2000 budou hotové 4 tranzitní koridory, aha on je rok 2016 a ještě není ani hotovo... V roce 1995 bude dvoukolejný úsek HK Pce, kolik máme hotovo? Třetinu a to ještě tu nejlehčí... Tudíž, toto je zas další z mnoha snů...

+4/0
15.6.2016 15:44

R14a96d94e51k 32J40a48h35n 8986897505135

...a v roce 2090 i přes Pardubice.

+1/0
15.6.2016 15:43







Najdete na iDNES.cz