Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlík u Jaroměře tlačil auto dvě stě metrů, zemřeli v něm dva lidé

Dva lidé zemřeli po srážce s rychlíkem na železničním přejezdu bez závor u Jaroměře na Náchodsku. Výstražná zvuková i světelná signalizace podle vyšetřovatelů v době nehody naplno fungovala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42a95v33e14l 85V88l25a27s 4535693880874

Stále se dává vina řidičům aut, ale málo kdy strojvedoucí před nechráněným přejezdem v předepsané vzdálenosti dá výstražný zvukový signál tlakovým klaksonem a když ho dá tak jen píšťalou pro posun, která není v autě slyšet a to těsně před přejezdem. Na spoustě chráněných přejezdů bez závor nefunguje bílé světlo a přesto drážní inspekce tvrdí, že signalizace je v pořádku.

0/0
8.7.2016 11:48

Z11d56e37n59ě64k 23P29o63d40h81o44r42a 9560353345782

Další zavádějící titulek. Proč se nenapíše rovnou: Řidič vjel na přejezdu pod vlak. V autě zemřeli dva lidé. Takto to vypadá, že za nehodu může strojvedoucí...Rv

+2/0
4.7.2016 21:54

J49a60n 62S10l24a21v16í60k 2861299200536

Tragedie, byli cca 500-1000m od bydliště. Pokoj Vám.

+1/0
4.7.2016 15:26

J76a73r65o33s63l61a97v 16K40a24d14l97e46c 5361659102481

A není to jedno? Třeba tam prostě chtěl vjet pod vlak.

+1/0
4.7.2016 13:12

Š97t79ě16p49á63n63k52a 54T77ů80m49o69v17á 1480216462547

Termín nechráněný železniční přejezd použila mluvčí policie, proto jsem to také napsala do článku. Wikipedie uvádí, že termín "nechráněný železniční přejezd", tj. bez závor, se dosud používá. V materiálech ministerstva dopravy se termínem "nechráněný" rozumí takový přejezd, který je označen jen výstražným křížem. Ostatní jsou přejezdy zabezpečené technickými prostředky. Děkuji za upozornění.

+6/0
4.7.2016 13:00

J96a17n 28K81u44č50e93r19a 2747502236363

Wikipedie nic závazného nedefinuje, nemá význam se o ni opírat. Zákon zná přejezdy zabezpečené, podobně jako norma. Termín "nechránění" oficiálně neexistuje - to, že to někdo podle svých pocitů napíše na Wikipedii, co je nechráněný přejezd, nic neznamená.

+3/0
4.7.2016 15:21

M44i24c71h17a79l 80H79o55l88í33k 6294872515232

Poznáte někdo, co je to za auto? Myslím značku a typ.

0/0
4.7.2016 12:58

J89i66ř28í 77E59r11b39e18n 1823654976137

Zadní světla vypadají na Volvo, možná XC60...

+1/0
4.7.2016 13:13

J70a41n 97S50l37a17v40í15k 2731699880376

Správně, bylo to Volvo.

0/0
4.7.2016 20:52

F92r32a22n35t18i64š14e89k 54D83r74b41o24h48l83a27v 6611584736

Tohle prostě nechápu, červená světla svítí a akustický zvonivý signál je taky jasně slyšet. Z těchto borců, co to ,,nevnímají ́ ́ bych udělal samostatnou kategorii soutěže o Darwinovu cenu.

+7/0
4.7.2016 12:56

O14l19d48ř81i14c60h 26J87a82n77e53č13e61k 8729956643331

To nejde, nevyžaduje se u Darwinovy ceny, aby absence úsudku a způsob vyloučení se z genofondu byly zcela mimořádné? Bohužel tohle se děje tak často, že o tom snad už ani nemá cenu psát...

0/0
4.7.2016 14:22
Foto

B92r74o13n91i21s23l37a38v 26G59a65b19r55y80š 2412699591

Nejde jen o rozhledové podmínky, ale ten vlak, navíc když je to ještě motorák, dělá taky nějaký kravál. Takže když pořádně nevidím, nastražím uši a slyším.

A pokud napíšete, že není slyšet, pak nechápu, proč se okolo železničních tratí stavějí protihlukové zdi.

+6/0
4.7.2016 12:09

M49a55r87t70i95n 46S35m85a60h86a 4916217783751

Já bych na sluch rozhodně!! nespoléhal. Když nevidím, tak prostě zastavím a pořádně se rozhlédnu.

Byla to fatální chyba.

+5/0
4.7.2016 12:13
Foto

B90r55o18n24i69s47l59a75v 79G31a32b47r50y69š 2172509181

Taky možnost. Ostatní se můžou smát, že je to kravina, že to tam znají, ale na rozdíl od nich jsem ještě naživu.

+3/0
4.7.2016 12:18

J93i62ř16í 83H34o68v86o67r87k52a 8147286122585

V tomto případě se může omluvit, že vlak neslyšel, jen hluchý člověk. Před přejezdem se nachází most "železňák", který informuje dostatečně všechny slyšící, že se blíží vlak

+1/0
4.7.2016 15:37

M62a35r13t57i94n 85F42i80l92i78p27c33z49y29k 3351381835773

Dělá sice kravál, ale až když je pozdě a příliš blízko.

Když se k vám blíží, nemusíte jej slyšet v autě vůbec.

+2/0
4.7.2016 12:48
Foto

B66r34o84n36i53s16l13a86v 30G70a64b28r57y26š 2272959281

Já teda v autě slyším, co se děje venku.

+1/−1
4.7.2016 13:13

J89a55k83u73b 68Š24p24r44i82n43g15e43r 9571832192

Nemusí být slyšet. Nás už vlak srazil (nákladní, jel 80) a slyšet opravdu nebyl.

+2/0
4.7.2016 12:51
Foto

B85r79o43n74i15s56l32a26v 36G33a30b23r33y76š 2612319141

Proč vás srazil vlak?

0/0
4.7.2016 13:14

J59a73k50u63b 24Š63p51r89i11n92g48e72r 9541132202

Kolegyně se zakecala a nerozhlídla se.

+1/0
4.7.2016 13:19

Z84d84e84n81ě21k 69W73e11r63n31h63a60r45t 6467615222778

Vlak je velký a těžký, nemůže uhnout a blbě brzdí. A když narazí do auta, vždycky vyhraje a lidi v autě skoro vždy umřou. Vždy a za všech okolností je třeba se takové srážce vyhnout, bez ohledu na nějaké závory, světla nebo zvony, vlak má vždy přednost. Kdyby se lidi tak primitivní poučkou řídili, bylo by mnohem méně mrtvých na přejezdech.

+17/0
4.7.2016 11:52

M83a41r92t93i68n 55Z43l89a41t80u66š83k76a 8227254480451

V jedné větě je napsáno, že je přejezd nechráněný a hned v druhé, že zvuková a světelná signalizace byla funkční. Tak jak? Pokud jsou tam světla, tak snad chráněný je, ne?

+15/−1
4.7.2016 11:44

Z38d50e65n90ě57k 13W94e51r85n13h78a26r89t 6767325192178

Pro 99% lidí a ještě více redaktorů je chráněný přejezd jen ten se závorami. To nemá cenu řešit.

+14/−1
4.7.2016 11:47

J78i60ř43í 64E50n94g52l10i53š 1855959875471

Ano. Tyhle novinářská telata mají pokaždé problémy s odbornou terminologií.

+2/−2
4.7.2016 12:07

L82i28b31o93r 80V69e63s74e87l88ý 2169896892392

V odborné terminologii byl právě přejezd se závorami právě označován jako chráněný a bez závor nechráněný.

+2/0
4.7.2016 12:10

Z53d22e19n71ě59k 14Z26a78b60a96v50a 1852504216154

Jako absolvent VŠDS mohu potvrdit, že chráněný je takový přejezd, kde je cokoliv aktivního (přejezdník s/bez závor) navíc, než jen pasivní kříž.

0/0
7.7.2016 2:26

L61i24b56o67r 67V81e84s44e29l22ý 2579306272722

Přejezdník do toho nemotejte, ten jen dává informaci strojvedoucímu, a raději zapátrejte například v legislativě z třicátých let minulého století, kdy to bylo definováno a srovnejte to s dopravními značkami, které z té doby zbyly a jak se jmenují v současnosti. :-)

+1/0
7.7.2016 15:47

J69i53ř34í 96E81r43b37e93n 1813794196867

Přejezdník pro mašinfíru, nebo výstražník pro šoféra, voni absolvente? ;-)

0/0
7.7.2016 21:13

P85a77v45e53l 68H64a12l60b40i31c47h 6189142936339

Škoda lidských životů. Kdy už si řidiči uvědomí, že není potřeba spěchat do hrobu? A na silnici to platí dvojnásob - těch ušetřenejch pět minut cesty ztratěj 15 minutovým čekáním na záchranku nebo hůř zaplatí svým životem.

+9/0
4.7.2016 11:41

J98a61r51o42s40l55a34v 35S98t67u52c22h27l32í80k 7146698802896

Autor článku je zřejmě přesvědčen, že chráněný přejezd musí být chráněný policií nebo ještě lépe armádou. Jinak je nechráněný

+12/−2
4.7.2016 11:35

M45i41r75e64k 19K96r88o94u35p61a 8486399737812

Štěpánka Tůmová

zkratka autora: tů

Vystudovala Gymnázium v Broumově. Na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze dokončila magisterské studium oboru český a slovenský jazyk a literatura s doplňkovým studiem na katedře etnologie. V královéhradecké redakci MF DNES působí s přestávkami od roku 1999, zaměřuje se hlavně na regiony Náchodska a Rychnovska. Od roku 2012 se podílí na webu hradec.idnes.cz.

Filozofka píše o železnici, tak se nedivme, nerozezná kozu od vozu

+6/−3
4.7.2016 11:45

H81a85n61k50a 34C84h60a85l19u92p40s51k41á 2318550705496

tak že by tady začal psát do novin železničář, ne?

+1/0
4.7.2016 12:51

Z56d71e72n28ě68k 89W63e61r46n15h92a84r94t 6357845702358

A proč ne? Nebo by redakce mohla mít jednoho na telefonu a než by vypustili článek, který se týká dráhy, mohl by to zkontrolovat a zastavit alespoň zjevné nesmysly. Což samozřejmě platí i pro ostatní obory.

+2/0
4.7.2016 12:59

H64a80n56k29a 19C94h79a52l10u33p32s87k50á 2288550775886

jo. a nebo by lidi mohli bejt trochu tolerantní k sobě a neposmívat se holce, která vystudovala humanitní obor, jenom proto, že to teď kvůli migrační krizi frčí.

upozornit na chybu je jedna věc, rejpat se v tom tímhle způsobem věc druhá.

+1/0
4.7.2016 14:54

P75a21v14e91l 27Š34v25e45s40t10k64a 3598345319

chráněný/nechráněný=se závorami/bez závor. Takže hned tady nedělajte z lidí pitomce.

+4/0
4.7.2016 13:07

G15e85o60r74g 35K60o54m76b29e72r94e45c 9114231426901

Foto c.1 to krovi vpravo by tam taky nemelo byt. To je uzasnej rozhled obzvlaste kdyz nepujde signalizace. A takovy prejezdy nejsou vyjimkou.

+3/0
4.7.2016 11:33

Z37d14e19n83ě30k 91W53e11r49n45h26a29r54t 6447555302938

To je pravda, že přejezdy bývají zarostlé a kdyby se to prosekalo, byl by v řadě míst lepší výhled, to není sporu. Ale na to se nemůže řidič vymlouvat, nemůže vjet na přejezd, když se nepřesvědčí, že nejede vlak. A pokud nevidí, tak zkrátka přejet nemůže.

+2/0
4.7.2016 11:56

V46l71a23d24i67m10i11r 69S12o26u68k90a13l 4900341171356

Podle mě by tu teď neměl nikdo chytře kecat. Ti lidé udělali tragickou chybu a i ta se prostě může komukoliv stát. Nikdo nevíte jaké souhra okolností vedla k tomu, že přehlídli co se děje..

+10/−6
4.7.2016 11:15
Foto

P89ř79e38m42e77k 14H46o25m58o16l16a 5198305975776

nemůže se to stát komukoliv. Kdo má rozum a ctí pravidla provozu tak prostě na přejezd, kde bliká červená, nevjede. Je to strašně jednoduché. :-P

+9/−1
4.7.2016 11:35

Z57d73e87n97ě74k 89W36e44r16n67h61a11r49t 6207255372898

No a ti ještě rozumnější se pečlivě rozhlednou, i když podle signalizace nic nejede. Zkrátka život máme jen jeden a ta sekunda nebo dvě zdržení za to stojí.

+3/0
4.7.2016 12:01
Foto

B38r73o16n22i52s89l10a56v 64G18a60b90r79y70š 2332679941

Opravdu? Nechci tedy jejich nehodu a smrt zlehčovat, ale řekněte mi, co měl tak moc důležitého na starosti, že nemohl sledovat dopravní situaci kolem sebe? A tím víc na přejezdu? I kdyby tam byl jen ten výstražný kříž, je to pro mě známka, že se se něco děje a mám být ostražitý.

Ať už napíšete cokoliv, budou to výmluvy.

+4/0
4.7.2016 12:07

J12a15n25a 43N80ě90m82e22č76k41o38v93á 3313864671766

Až vám někdo zajede dítě na přechodu, tak si taky říkejte, že ten dotyčný udělal tragickou chybu, která se může stát každému...

PS, ne, fakt nevěřím, že tragické chyby se smějí stávat. Kdo zabije sebe, budiž, ale kdo přitom ohrozí ještě další lidi, tak si nic jiného než oprávněnou kritiku nezaslouží.

+2/0
4.7.2016 12:07

P41e13t18r 55M87i57c27h33a89l 2230984561722

To je pořád dokola. Nechápu, proč si pořád někdo myslí, že přetlačí vlak.

+8/−2
4.7.2016 11:04

J82a98n 66Č97e43k93a80l 7559975544614

Nechráněný přejezd s funkční světelnou i zvukovou signalizací? Autor by měl přestat chlastat...

+19/−6
4.7.2016 10:59

L38i80b23o95r 78V68e95s40e29l86ý 2709256452192

Nechráněný znamenalo bez závor. V současnosti toto označení už není nikde definované.

+8/−2
4.7.2016 11:13

Z76d78e25n11ě44k 34W28e10r22n19h42a93r98t 6497405692328

Definováno to samozřejmě je. Nechráněny je ten přejezd, kde není žádný technický prostředek, tj v praxi tam je jen značka, kříž. To už snad nikde není, určitě ne na hlavních tratích, maximálně někde u vlečky. Světelná nebo zvuková signalizace, případně doplněná ještě o závory, to už jsou různé typy ochrany přejezdu.

+3/0
4.7.2016 12:06

L79i73b36o41r 91V78e57s37e58l93ý 2219846562462

A kde máte tento termín tedy definován? Který platný zákon, vyhláška nebo norma to upravuje?

0/0
4.7.2016 12:12

Z88d88e29n28ě92k 46W31e79r53n48h29a47r29t 6967385372368

No dobře, v drážních předpisech je to definováno jako "přejezd, který není vybaven přejezdovým zabezpečovacím zařízením". Uznávám, že jsem to nenapsal přesně, ale na věci to nic nemění... I světla nebo zvuk je ochrana přejezdu.

+1/0
4.7.2016 12:22

L17i48b23o44r 83V53e40s28e50l65ý 2169336482702

Tak si nevynucujte terminologii, kterou ani neznáte.

+1/0
4.7.2016 12:40

J32a30n 23Č75e16k13a19l 7889775404544

Pokud někdo tu terminologii nezměnil, tak nechráněný přejezd je ten s pouze pasivními prvky, tedy pouze s výstražným křížem. Cokoliv navíc, např světelná či zvuková signalizace, je považováno za "chráněný".

+2/0
4.7.2016 12:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.