Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úpravy za stamiliony měly zkrátit cestu o půl hodiny, vlak ale nezrychlil

Navzdory modernizaci za stovky milionů a všem slibům zatím železniční doprava mezi Hradcem Králové a Trutnovem nezrychlí. Soupravy mohou nabrat až 120kilometrovou rychlost, avšak návrh jízdního řádu s úsporou času nepočítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H11e64n89r39y66k 48H91e56c45z59k67o 9934144906789

Takže někdo lhal, aby sosal peníze. Tak ať si to teď odskáče se vším všudy. Jenže v této republice všichni nadávají, místo aby dotyčné vyházeli přes zavřené dveře. A i kdyby je zázrakem někdo vyhodil, tak ta bezpáteřní zvěř vleze oknem zpět. Však už jim nějaký kamarádiček cestičku prošlápne.

+3/0
16.7.2016 13:12

J75i66ř91í 19E47r78b50e13n 1763824226257

No já hlavně vidím zmodernizovanou, tišší a méně kolíbavou trať než bývala...

0/0
18.7.2016 7:24

F76r82a22n82t28i15š39e65k 40M61a76c95k60ů 4324896381

Pravda je, že některé zastávky jsou zbytečné, soudě dle vystupujících či nastupujících cestujících. Mne osobně to zase tolik nevadilo co mne ale na dráze ale velmi štve, jsou okna která nejdou otevřít, ústup od vagónů s kupé a klimatizace, ta je snad pro mne to nejhorší. Proto také jsem přestal zcela jezdit vlakem. Bavilo mne dřív vlakem jezdit, když bylo v kupé obsazeno a chtěl jsem si otevřít okno tak jsem si zašel na chodbičku, aby to náhodou v kupé někomu nevadilo a tady jsem si v klidu otevřel okno a byla to paráda. Dnes je to samý velkoprostorový vůz s klimatizací která buď nefunguje a je tam k zalknutí a nebo funguje a zase až příliš

a odejdu s rýmou. A tomu se říká pokrok, děkuji ale tohle nechci.

0/0
16.7.2016 10:01

Z32d77e75ň22k43a 72K19a58z24d40o84v17á 6282525733

Tak to bylo jedině zrychlení utrácení peněz. o se to utrácí, když nám na to někdo dá.

0/0
16.7.2016 9:54

F62r83a36n19t37i39š30e12k 63S51t23u82r25m 4432120800256

Kdyby to opravdu chtěli zrychlit, tak se na tuhle trať vykašlou a udělají nový úsek z Jaroměře do Trutnova okolo Dvora. To by se pak cesta zkrátila o hodinu.

Až se za 20 let dostaví dálnice, tak už tahle trasa bude pro trutnováky tuplem nezajímavá, protože budou moci být v Hradci místo 2h vlakem, autem za 40 minut .

+2/0
16.7.2016 9:09

V11l73a89d42i19m13í66r 61F51i36b74i98g62e65r 5124551341674

No hlavně že nám tady v rámci modernizace udělali závory na předhod pro pěší, který je před nádražím a vlaky se sotva plouží a o kilometr dál, kde jsou 3 přejezdy za sebou nic jen blikače a před 14 dny tam byl smrťák 2 lidi. Hlavně že nám tu klimbají závory 10 minut před příjezdem vlaku a o 200m vedle na přejezdu ještě jezdí auta.

+7/0
15.7.2016 18:29

T67o31m12á86š 74K79o64s91t96e10l70e38c42k23ý 8657943748191

Milion sem, milion tam, stejně je to z dotací. Hlavně, že zbylo i na soudruhy a jejich nové vilky. ;-D

+10/−3
15.7.2016 18:10

L49u16c11i41a98n 44P37a76p63a10z17i26a54n 5244927411245

To už nejsou soudruzi, ale páni kapitalisté.

+2/0
15.7.2016 23:07

M15i45r45o80s91l42a47v 73P34a47v85l41í98č89e22k 7583110245354

Ale to nesmíte psát, jelikož za to vždy mohou soudruzi takže psssst! ;)

+1/0
16.7.2016 11:46

P32e40t54r 47J86a67r62o19š 2774131685567

Budte radi, ze to neprodlouzili na 150min.

+8/0
15.7.2016 16:50

V32í96t77ě83z12s42l70a74v 80K63l55o66z44í47k 3631149984917

Efekt to mit bude, každá modernizace dráhy pomůže, minimálně z důvodů ze se odstraní poruchovost staré koleje, udelat rychlodrahu ve staré trase trasovane pred 120 lety opravdu nelze.

+5/−3
15.7.2016 16:49

B90e32n 83P48a92v37k47a 1817353137871

Co to kecáte za kraviny. Na té dráze se dá normálně jezdit plnou rychlostí, pokud jsou koleje v pořádku.

0/−9
15.7.2016 17:07

V73i90k51t37o69r 11N39á66r28o47ž77n47ý 3689672868

Jestli to dobře chápu , tak před modernizací se tam mohlo jezdit 100 km/h , dnes 120 km/h... Dále je otázka , co si představujete pod termínem "plnou rychlostí"

+2/0
15.7.2016 17:21

B91e89n 42P87a74v71k86a 1927643747281

Nevím, co si Klozík představuje při jeho štěku, že nelze jezdit 120 na dráze trasované před sto lety.

0/−3
15.7.2016 17:42

V83i24k51t79o23r 68N79á32r53o92ž53n37ý 3779282268

Jenže pokud ta dráha byla postavena a vyhovuje rychlosti 100 km/h , nemusí vyhovovat rychlosti 120 km/h. Řada tratí ani nebyla stavěna na dnešní rychlosti...

+1/0
15.7.2016 18:02

P36e60t33r 32N44o90v57o59t48n72y 1201480191

Panebože. Máte v článku, že na části tratě byla zvýšená rychlost na 120. Akorát holt brejle tam 120 jezdit nebudou, protože to neumí.

+1/0
15.7.2016 18:50

J33i97ř71í 66B23a27u31e25r 4964476248330

Důležité je že zrušili některé zastávky,někde staví jen dva vlaky za den a když jedete spěšným vlakem nebo rychlíkem v kterou koliv hodinu tak jsou poloprázdné.

+1/0
15.7.2016 16:45

J53a25n 40M19a73c73e15k 3364501492513

Nezrušili nic.

+1/0
15.7.2016 16:51

J12i16ř24í 79B21a14u13e70r 4894696188650

Bohuslavice zrušili.

+1/0
15.7.2016 19:48

P40e75t32r 21M79a79l11ý 7132177188907

Většina zastávek z Jaroměře do Trutnovamá dost velké omezení oproti minulosti - kromě Velkých Svaroňovic, Rtyní a Olešnice.

+1/0
15.7.2016 20:56

O35t27a 83S54l22a31v70í95k 8174273834910

Hlavním účelem stavby bylo utratit ty stamiliony. To je jako dneska. Vláda ČSSD s populisty z ANO naslibovala před volbami stavbu 80 km dálnic ročně a přitom nepostavily za tři roky po volbách ani jeden km. Ale peníze určené na dálnice spolehlivě utrácí. Dneska by na silnicích neměly být cedule "musíme to opravit" ale "musíme to utratit".

+12/−5
15.7.2016 16:38

J55i19r23i 59J35a37v39u58r92e76k 7926292382926

Účelem bylo tu trať opravit. Kdyby se rozpadla a provoz byl definitivně zastaven, tak byste byl, hádám, spokojený, že to bylo zadarmo. Rv

+7/0
15.7.2016 16:56

P72e12t28r 42M57a25r83e32š 8690676

V čem je problém? Až se koupí nové soupravy bude i zrychlení. Kdyby ČD koupily dřív nové soupravy, tak bude obdobný článek, že jsou nové vlaky, ale že to je zbytečné, že je zase pomalá trať. Někdo s tím začít musí. ;-)

+8/−3
15.7.2016 16:34

V88l43a16d62i71m85í26r 19F31i62b71i84g52e49r 5524191401244

Nové soupravy pomohou, ale vlaky co jezdí až do Prahy by byly nevýhodné, protože od Jaroměře směr Trutnov je trať neelektrifikovaná, leda by koupili soupravu umožňující elektro se sběračem i samostatný pohon

+1/0
15.7.2016 18:26

M71a96r33t21i51n 92Š88u22l79c 2327939230335

Nepotřebují kupovat nové soupravy. Všechny vagony na rychlících PHA-HK-TU 120 km/h zvládají, ale lokomotivy nejsou. Nenašel jsem žádnou motorovou (dieselelektrickou) lokomotivu ČD, která by uměla jet rychleji než 100 km/h.

+1/0
15.7.2016 19:13

B65e75n 16P96a62v50k23a 1487713247311

Já bych se na to vysral a dotyčné prostě začal zavírat ve stylu Číny. Protože nějaké vracení dotací a vyhazov jsou očividně v ČR málo účinné.

+1/0
15.7.2016 16:33

F43i84l53i29p 92P87r27o85c28h60á21z28k73a 5102307359397

"Soupravy mohou nabrat až 120kilometrovou rychlost" Celkem úsměvný, když vezmu, že vlaky v Německu si to šustí bez problému 300 km/h a přes celé Německo není problém dostat se přibližně za 5 hodin.

+1/−5
15.7.2016 15:47

J77á71n 91K53o55t55ú73č 2326124368136

Ach jaj, ale v tom nemecku je len zopár tratí s takou rýchlosťou. 120 je v pohode rýchlosť na takúto trať, aj v Japonsku mimo Shinkansenov jazdia vlaky okolo 120...

+6/0
15.7.2016 16:10

F46i26l92i38p 21P78r90o57c15h70á36z61k71a 5822947599657

Ano, vím, ale mezi většími městy tam tyhle tratě mají. U nás ani mezi Prahou a Ostravou vlaky takových rychlostí nedosahují. Chápu, že by se museli kompletně předělat koleje, aby nebyl tak velký poloměr zatáček, byly modernější a vlaky mohli frčet vyšší rychlostí. Právě v tomhle si myslím, že nám ujel vlak a už jen těžko ho budeme dohánět. :)

0/−2
15.7.2016 16:41

J54a79n 67M84a77c31e94k 3264671562203

Ale tohle je trať mezi Hradcem a Trutnovem, na takovejch relacích není 300 km/h ani v Německu, nedává to totiž smysl.

+9/0
15.7.2016 16:53

J82a27n 26Š55u70l34a 5571170804293

Přesně jak píšete, "mezi většími městy". Můžete mi říct, kde máme v ČR ta větší města, která jsou od sebe vzdálena natolik, aby dávalo ekonomicky smysl (uvažujeme-li byť jen náklady na provoz) je spojit rychlodráhou? A z trochu jiného soudku......kde jsou ta města, když Praha je kraj, Brno je největší vesnice a Ostrava je vytěžená ďura uhla?

+3/−1
15.7.2016 17:04

B69o68h38u93m73i67l 93P76e41s86e10k 6745167463334

Tady přece nejde o rychlodrahu, tady jde o to, ze Praha-budejovice, Praha - Chomutov, Praha - Liberec a další se jezdí hodiny. A to nemluvím o tratích které jdou mimo Prahu (Plzeň - Zatec, Budějovice - Brno). Atd.

+1/0
15.7.2016 17:28

J14a18n 30M57a45c27e37k 3614741122433

Myslíte, že v Německu se staví VRT do měst velikosti Žatce nebo Chomutova? Budějovice si klidně vyškrtněte, to bude za pár let nejrychlejší relace v ČR.

+2/0
15.7.2016 20:02

K46a77r53e89l 63M35a90r37e60k 5165982903112

1. Prvně nalákat cestující a zdůvodnit 100vky milionu zrychlenim.

2. Pak se vsem vysmat a rict jim jestli tomu opravdu verili.

Delaji si z nas voly? Prosetrit zakazku! A pozavirat az zcernaji. Drzost toto.

+7/−4
15.7.2016 15:33

O88t18t25o 92P50o73s59p22í17š34i23l 4874405787298

z článku: "Na vině toho, že se doba cestování nezkracuje, je nejspíš i mezikrajský chaos při sestavování jízdních řádů a leckdy marné pokusy o návaznost na další směry."

Tak jsem asi zmaten, ale kolik krajů protíná trať Hradec Králové - Jaroměř - Trutnov? Není to náhodou jeden jediný?

---

„Zatímco rychlíky si poměrně vyhovujícím způsobem řídí ministerstvo, u regionálních spojů spolupráce mezi kraji za moc nestojí. Prosazujeme, aby to dělalo jedno centrum, ale nejsme vyslyšeni,“ poznamenal Mužík.

Vůbec se nestydím napsat, že pan Mužík je mimoň.

Za prvé 50 % rozsahu na trati Jaroměř - Trutnov objednává ministerstvo (bez výběrka u ČD a s rozpadajícími se soupravami, které právě nejsou schopné požadované rychlosti dosáhnout) a kraj s ním "drží krok", za druhé já mám zkušenost spíše tu, že MD si objednává vlaky podle toho, jak to z Prahy nejlíp vyjde na papíře a na nějaké regionální potřeby se kašle...

Jo, centrální objednávka tu kdysi byla. V té době neexistovaly integrované dopravní systémy a autobusy konkurovaly vlakům. Pan Mužík se chce do této doby asi vrátit...

Já si ale myslím, že Královéhradecký kraj je v organizaci dopravy o několik mílových skoků před slavným ministerstvem, které "vyhovujícím způsobem" nebylo za 25 let schopné vyřešit ani takovou základní věc, jako je integrovaný jízdní doklad!!

+6/0
15.7.2016 15:31

F54r66a34n90t25i29š77e39k 50M50a59t49ě68j16č55e32k 7243102143641

A Vy se domníváte, že jízdní řád vlaku Trutnov - Hradec nemá návaznosti na jiné kraje?

0/0
15.7.2016 17:31

M94a53r77t49i66n 76Š30u58l47c 2747709180675

Pokud ten rychlík pojede z HK ve stejný čas jako teď (a do TU přijede dřív) a do HK pojede z TU později (a dojede stejně jako teď), tak jeho jízdní řád opravdu nemá návaznosti na jiné kraje. Maximálně si těch pár lidí, kteří by chtěli jet z TU do Chocně přes Nové Město n.M. a Týniště počkalo o chvíli déle ve Starkoči nebo ve Václavicích (pokud jsou tam vůbec nějaké návaznosti) a stejně tak by si cestující od TU počkali o něco déle v Jaroměři, pokud jedou do Semil. Většina lidí těmi rychlíky ale jede v trase TU - HK nebo přesedají na vlaky jedoucí po Královéhradeckém kraji...

+2/0
15.7.2016 18:59

O65t45t44o 85P31o60s59p47í57š75i34l 4434275377968

Viz co psal Martin Šulc, plus dodám, že jiné kraje opravdu nemají zájem na tom, aby se z Hradce či Jaroměře do Trutnova vlak jakkoliv loudal... Naopak kdyby se v Trutnově dosáhlo návaznosti na trať 040, tak by to bylo jedině dobře.

0/0
16.7.2016 10:50

L17u29k58á91š 86V11e78v86e89r13k42a 1777546160

vytýkat ministerstvu dopravy, že nemá integrovaný jizdní doklad když v lbc kraji, nejsou rychlíky v integraci už někde 6let od zavedení integrovaného dokladu když sám sedíte v křesle, které má idol pod palcem? o tý konkurenci vlaků a busů by se pod vašim vedením v lbc kraji dalo taky hodně polemizovat..proto se rekonstruovala trat na tanvald aby ve vysledku ve stejny trase jezdilo za den tech busu vic nez vlaku? i kdyz pomer je temer 1:1 a kolikrat ve stejné casy a to vse objednava stejny kraj...to neni konkurence? jbc autobusové nádrazi odj 12:58...zastavka jablonec centrum cca 100m od autobusaku odj 12:58 a jede trasu po soubezne silnici s trati? ale na pripojne busy od vlaku nejsou penize, to se maji cestujici radsi probehnout, ale na soubeh vlaku a busu je zjevne penez dost, já myslím že prvně by to chtělo zamést před vlastním prahem i když uznávám, že se vám povedlo změnit hodně pořád je ještě dost na čem pracovat

0/0
16.7.2016 0:20

O30t82t83o 24P15o81s84p93í71š75i51l 4384395617358

Představte si, že ty neintegrované rychlíky objednává právě to ministerstvo, které ve věci integrace nepohnulo ani prstem, neboť je jim to jedno...

I přes Vaše argumentační fauly typu "za všechno může Pospíšil", když už je tady, a "zametání prahů" Vám nabízím možnost Vaše připomínky k dopravní obslužnosti v LK probrat mailem nebo osobně, pokud Vám to tolik leží u srdce. Rozhodně netvrdím, že v LK je vše ideální, ale proč bych se měl stranit diskuze o jiných věcech?

V článku považuji za křivé obvinění, že trať do Trutnova se nezlepší kvůli jízdním řádům, které sestavuje kraj, a k tomu jsem se vyjádřil. To je celé.

(Pokud se mi budete chtít ozvat, učiňte tak mailem. Tuto diskuzi dále sledovat nebudu. Pěkný den.)

+1/0
16.7.2016 10:47

P50e51t58r 56V71i66n60a72ř 6903303773627

Pěkná práce CD.. Skutecne tyhle nymandy platime z našich dani?

+3/−16
15.7.2016 15:28

R13a66d40e24k 39N75o63v43a69k 9514573329640

tratě spravuje SŽDC, ČD jsou dopravce.

+7/0
15.7.2016 15:30

P30e65t90r 28S39u60c60h37ý 1388429404746

a právě dopravce je ten, kdo nemá potřebné lokomotivy.

+6/0
15.7.2016 16:06

K26a81r25e98l 15N31a21s48t51o69u64p94i22l 3180681860131

možná to myslel tak že ČD by mohla nasadit soupravy, které umožní zkrácení jízdních dob, ale neudělají to, kapišto?

+5/0
15.7.2016 16:07

K84a31r92e65l 53Ř36e10h22á63č91e44k 9312370491582

Co mají společného ČD s rekonstrukcí tratí? Proč že sebe děláte zbytečně hlupáka.

+3/−3
15.7.2016 15:40

K98a39r70e41l 32N31a10s87t67o68u17p57i31l 3400361570741

a možná ho děláte vy, viz výše...

+1/0
15.7.2016 16:08

J16i44ř75í 86S48c26h68m60i17d69t 5100823974915

Nějak tu někdo vykřikoval, že trh všechno vyřeší a ono už řeší 25 let a pořád to né a né vyřešit, ale teď jak se do toho vložil Brusel, tak to chytne jistě obrátky, vůbec bych se nedivil, kdyby v tom byly unijní peníze, podle hesla hlavně čerpat, ať to smysl má nebo né;-)

0/−3
15.7.2016 15:19

L70u34k33á80š 84M46a85r25e44d26a 6231454437228

"Předseda představenstva Sdružení železničních společností Jiří Mužík modernizaci trati z Hradce Králové do Trutnova obhajuje. Dodává však, že nelze očekávat nemožné."

Jen za 800 milionu nelze ocekavat zazraky. Ale trinacty a ctrnacty plat a bonusy, uz ocekavat lze.

+12/−1
15.7.2016 15:18

B10e51n 47P57a56v68k43a 1887333897471

Mužík ještě nesedí? Hmmm... Jinak tahle osoba je tedy něco, že se dostává do novin.

0/0
15.7.2016 16:37

J41o48s33e18f 26Š42e44m36e71l84í54k 7209231580917

Za ty prachy tam mohly být dvě cyklostezky - tam a zpátky. A bylo by vymalováno.

+1/0
15.7.2016 15:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.