Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úpravy za stamiliony měly zkrátit cestu o půl hodiny, vlak ale nezrychlil

Navzdory modernizaci za stovky milionů a všem slibům zatím železniční doprava mezi Hradcem Králové a Trutnovem nezrychlí. Soupravy mohou nabrat až 120kilometrovou rychlost, avšak návrh jízdního řádu s úsporou času nepočítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H28e86n61r40y55k 51H93e89c68z22k81o 9964394666879

Takže někdo lhal, aby sosal peníze. Tak ať si to teď odskáče se vším všudy. Jenže v této republice všichni nadávají, místo aby dotyčné vyházeli přes zavřené dveře. A i kdyby je zázrakem někdo vyhodil, tak ta bezpáteřní zvěř vleze oknem zpět. Však už jim nějaký kamarádiček cestičku prošlápne.

+3/0
16.7.2016 13:12

J39i17ř54í 10E79r21b13e64n 1103384336967

No já hlavně vidím zmodernizovanou, tišší a méně kolíbavou trať než bývala...

0/0
18.7.2016 7:24

F90r60a22n83t58i36š57e11k 71M94a35c72k42ů 4224416591

Pravda je, že některé zastávky jsou zbytečné, soudě dle vystupujících či nastupujících cestujících. Mne osobně to zase tolik nevadilo co mne ale na dráze ale velmi štve, jsou okna která nejdou otevřít, ústup od vagónů s kupé a klimatizace, ta je snad pro mne to nejhorší. Proto také jsem přestal zcela jezdit vlakem. Bavilo mne dřív vlakem jezdit, když bylo v kupé obsazeno a chtěl jsem si otevřít okno tak jsem si zašel na chodbičku, aby to náhodou v kupé někomu nevadilo a tady jsem si v klidu otevřel okno a byla to paráda. Dnes je to samý velkoprostorový vůz s klimatizací která buď nefunguje a je tam k zalknutí a nebo funguje a zase až příliš

a odejdu s rýmou. A tomu se říká pokrok, děkuji ale tohle nechci.

0/0
16.7.2016 10:01

Z25d49e41ň77k36a 89K44a53z46d44o85v10á 6442375353

Tak to bylo jedině zrychlení utrácení peněz. o se to utrácí, když nám na to někdo dá.

0/0
16.7.2016 9:54

F81r53a78n97t64i94š78e68k 65S79t51u48r97m 4392270200456

Kdyby to opravdu chtěli zrychlit, tak se na tuhle trať vykašlou a udělají nový úsek z Jaroměře do Trutnova okolo Dvora. To by se pak cesta zkrátila o hodinu.

Až se za 20 let dostaví dálnice, tak už tahle trasa bude pro trutnováky tuplem nezajímavá, protože budou moci být v Hradci místo 2h vlakem, autem za 40 minut .

+2/0
16.7.2016 9:09

V66l66a29d23i38m88í68r 65F77i67b14i59g71e61r 5324121391544

No hlavně že nám tady v rámci modernizace udělali závory na předhod pro pěší, který je před nádražím a vlaky se sotva plouží a o kilometr dál, kde jsou 3 přejezdy za sebou nic jen blikače a před 14 dny tam byl smrťák 2 lidi. Hlavně že nám tu klimbají závory 10 minut před příjezdem vlaku a o 200m vedle na přejezdu ještě jezdí auta.

+7/0
15.7.2016 18:29

T30o92m24á12š 41K14o14s74t21e17l75e16c64k77ý 8787173418401

Milion sem, milion tam, stejně je to z dotací. Hlavně, že zbylo i na soudruhy a jejich nové vilky. ;-D

+10/−3
15.7.2016 18:10

L76u62c29i31a75n 68P19a74p84a53z63i47a47n 5444327281205

To už nejsou soudruzi, ale páni kapitalisté.

+2/0
15.7.2016 23:07

M11i88r49o16s96l57a90v 12P58a46v37l90í61č86e46k 7573750175824

Ale to nesmíte psát, jelikož za to vždy mohou soudruzi takže psssst! ;)

+1/0
16.7.2016 11:46

P83e74t76r 50J81a43r56o33š 2914281965557

Budte radi, ze to neprodlouzili na 150min.

+8/0
15.7.2016 16:50

V32í14t95ě84z23s95l52a12v 70K73l73o88z48í59k 3261649804357

Efekt to mit bude, každá modernizace dráhy pomůže, minimálně z důvodů ze se odstraní poruchovost staré koleje, udelat rychlodrahu ve staré trase trasovane pred 120 lety opravdu nelze.

+5/−3
15.7.2016 16:49

B25e31n 82P47a85v41k46a 1817413227141

Co to kecáte za kraviny. Na té dráze se dá normálně jezdit plnou rychlostí, pokud jsou koleje v pořádku.

0/−9
15.7.2016 17:07

V36i42k15t51o68r 58N50á56r69o70ž79n97ý 3569372168

Jestli to dobře chápu , tak před modernizací se tam mohlo jezdit 100 km/h , dnes 120 km/h... Dále je otázka , co si představujete pod termínem "plnou rychlostí"

+2/0
15.7.2016 17:21

B94e62n 34P90a30v16k18a 1117173367681

Nevím, co si Klozík představuje při jeho štěku, že nelze jezdit 120 na dráze trasované před sto lety.

0/−3
15.7.2016 17:42

V52i17k54t83o53r 30N26á14r28o67ž61n69ý 3379742398

Jenže pokud ta dráha byla postavena a vyhovuje rychlosti 100 km/h , nemusí vyhovovat rychlosti 120 km/h. Řada tratí ani nebyla stavěna na dnešní rychlosti...

+1/0
15.7.2016 18:02

P12e22t50r 10N45o17v50o46t58n14y 1251820981

Panebože. Máte v článku, že na části tratě byla zvýšená rychlost na 120. Akorát holt brejle tam 120 jezdit nebudou, protože to neumí.

+1/0
15.7.2016 18:50

J34i64ř89í 11B20a88u17e13r 4664256568270

Důležité je že zrušili některé zastávky,někde staví jen dva vlaky za den a když jedete spěšným vlakem nebo rychlíkem v kterou koliv hodinu tak jsou poloprázdné.

+1/0
15.7.2016 16:45

J27a31n 85M57a74c13e54k 3604831602773

Nezrušili nic.

+1/0
15.7.2016 16:51

J81i22ř89í 76B78a22u34e22r 4684746728150

Bohuslavice zrušili.

+1/0
15.7.2016 19:48

P16e92t27r 61M93a31l40ý 7972667888257

Většina zastávek z Jaroměře do Trutnovamá dost velké omezení oproti minulosti - kromě Velkých Svaroňovic, Rtyní a Olešnice.

+1/0
15.7.2016 20:56

O84t39a 67S33l67a37v45í69k 8744213954250

Hlavním účelem stavby bylo utratit ty stamiliony. To je jako dneska. Vláda ČSSD s populisty z ANO naslibovala před volbami stavbu 80 km dálnic ročně a přitom nepostavily za tři roky po volbách ani jeden km. Ale peníze určené na dálnice spolehlivě utrácí. Dneska by na silnicích neměly být cedule "musíme to opravit" ale "musíme to utratit".

+12/−5
15.7.2016 16:38

J37i15r81i 23J85a15v31u35r85e28k 7636952412896

Účelem bylo tu trať opravit. Kdyby se rozpadla a provoz byl definitivně zastaven, tak byste byl, hádám, spokojený, že to bylo zadarmo. Rv

+7/0
15.7.2016 16:56

P72e86t36r 25M32a41r21e46š 8770806

V čem je problém? Až se koupí nové soupravy bude i zrychlení. Kdyby ČD koupily dřív nové soupravy, tak bude obdobný článek, že jsou nové vlaky, ale že to je zbytečné, že je zase pomalá trať. Někdo s tím začít musí. ;-)

+8/−3
15.7.2016 16:34

V63l84a28d40i54m88í67r 82F79i17b97i96g97e88r 5504351791624

Nové soupravy pomohou, ale vlaky co jezdí až do Prahy by byly nevýhodné, protože od Jaroměře směr Trutnov je trať neelektrifikovaná, leda by koupili soupravu umožňující elektro se sběračem i samostatný pohon

+1/0
15.7.2016 18:26

M98a62r96t55i85n 89Š56u80l84c 2567809500365

Nepotřebují kupovat nové soupravy. Všechny vagony na rychlících PHA-HK-TU 120 km/h zvládají, ale lokomotivy nejsou. Nenašel jsem žádnou motorovou (dieselelektrickou) lokomotivu ČD, která by uměla jet rychleji než 100 km/h.

+1/0
15.7.2016 19:13

B68e32n 12P16a86v17k33a 1467453927831

Já bych se na to vysral a dotyčné prostě začal zavírat ve stylu Číny. Protože nějaké vracení dotací a vyhazov jsou očividně v ČR málo účinné.

+1/0
15.7.2016 16:33

F43i41l37i74p 40P49r35o75c60h35á89z95k39a 5372257959377

"Soupravy mohou nabrat až 120kilometrovou rychlost" Celkem úsměvný, když vezmu, že vlaky v Německu si to šustí bez problému 300 km/h a přes celé Německo není problém dostat se přibližně za 5 hodin.

+1/−5
15.7.2016 15:47

J48á11n 59K58o43t71ú15č 2236644568236

Ach jaj, ale v tom nemecku je len zopár tratí s takou rýchlosťou. 120 je v pohode rýchlosť na takúto trať, aj v Japonsku mimo Shinkansenov jazdia vlaky okolo 120...

+6/0
15.7.2016 16:10

F59i48l22i73p 85P46r30o95c92h26á53z69k60a 5532127349197

Ano, vím, ale mezi většími městy tam tyhle tratě mají. U nás ani mezi Prahou a Ostravou vlaky takových rychlostí nedosahují. Chápu, že by se museli kompletně předělat koleje, aby nebyl tak velký poloměr zatáček, byly modernější a vlaky mohli frčet vyšší rychlostí. Právě v tomhle si myslím, že nám ujel vlak a už jen těžko ho budeme dohánět. :)

0/−2
15.7.2016 16:41

J72a67n 44M80a93c68e88k 3314421452303

Ale tohle je trať mezi Hradcem a Trutnovem, na takovejch relacích není 300 km/h ani v Německu, nedává to totiž smysl.

+9/0
15.7.2016 16:53

J67a50n 38Š20u53l41a 5581170654393

Přesně jak píšete, "mezi většími městy". Můžete mi říct, kde máme v ČR ta větší města, která jsou od sebe vzdálena natolik, aby dávalo ekonomicky smysl (uvažujeme-li byť jen náklady na provoz) je spojit rychlodráhou? A z trochu jiného soudku......kde jsou ta města, když Praha je kraj, Brno je největší vesnice a Ostrava je vytěžená ďura uhla?

+3/−1
15.7.2016 17:04

B52o37h13u16m32i68l 13P30e65s89e53k 6495717773434

Tady přece nejde o rychlodrahu, tady jde o to, ze Praha-budejovice, Praha - Chomutov, Praha - Liberec a další se jezdí hodiny. A to nemluvím o tratích které jdou mimo Prahu (Plzeň - Zatec, Budějovice - Brno). Atd.

+1/0
15.7.2016 17:28

J87a72n 31M38a67c41e37k 3394631652503

Myslíte, že v Německu se staví VRT do měst velikosti Žatce nebo Chomutova? Budějovice si klidně vyškrtněte, to bude za pár let nejrychlejší relace v ČR.

+2/0
15.7.2016 20:02

K88a49r63e37l 83M97a13r52e82k 5245932183262

1. Prvně nalákat cestující a zdůvodnit 100vky milionu zrychlenim.

2. Pak se vsem vysmat a rict jim jestli tomu opravdu verili.

Delaji si z nas voly? Prosetrit zakazku! A pozavirat az zcernaji. Drzost toto.

+7/−4
15.7.2016 15:33

O35t10t58o 21P16o62s36p23í97š55i87l 4904695667118

z článku: "Na vině toho, že se doba cestování nezkracuje, je nejspíš i mezikrajský chaos při sestavování jízdních řádů a leckdy marné pokusy o návaznost na další směry."

Tak jsem asi zmaten, ale kolik krajů protíná trať Hradec Králové - Jaroměř - Trutnov? Není to náhodou jeden jediný?

---

„Zatímco rychlíky si poměrně vyhovujícím způsobem řídí ministerstvo, u regionálních spojů spolupráce mezi kraji za moc nestojí. Prosazujeme, aby to dělalo jedno centrum, ale nejsme vyslyšeni,“ poznamenal Mužík.

Vůbec se nestydím napsat, že pan Mužík je mimoň.

Za prvé 50 % rozsahu na trati Jaroměř - Trutnov objednává ministerstvo (bez výběrka u ČD a s rozpadajícími se soupravami, které právě nejsou schopné požadované rychlosti dosáhnout) a kraj s ním "drží krok", za druhé já mám zkušenost spíše tu, že MD si objednává vlaky podle toho, jak to z Prahy nejlíp vyjde na papíře a na nějaké regionální potřeby se kašle...

Jo, centrální objednávka tu kdysi byla. V té době neexistovaly integrované dopravní systémy a autobusy konkurovaly vlakům. Pan Mužík se chce do této doby asi vrátit...

Já si ale myslím, že Královéhradecký kraj je v organizaci dopravy o několik mílových skoků před slavným ministerstvem, které "vyhovujícím způsobem" nebylo za 25 let schopné vyřešit ani takovou základní věc, jako je integrovaný jízdní doklad!!

+6/0
15.7.2016 15:31

F12r68a38n98t62i49š54e19k 21M49a64t53ě90j60č70e80k 7613582323811

A Vy se domníváte, že jízdní řád vlaku Trutnov - Hradec nemá návaznosti na jiné kraje?

0/0
15.7.2016 17:31

M79a49r66t72i62n 63Š80u60l50c 2117869380885

Pokud ten rychlík pojede z HK ve stejný čas jako teď (a do TU přijede dřív) a do HK pojede z TU později (a dojede stejně jako teď), tak jeho jízdní řád opravdu nemá návaznosti na jiné kraje. Maximálně si těch pár lidí, kteří by chtěli jet z TU do Chocně přes Nové Město n.M. a Týniště počkalo o chvíli déle ve Starkoči nebo ve Václavicích (pokud jsou tam vůbec nějaké návaznosti) a stejně tak by si cestující od TU počkali o něco déle v Jaroměři, pokud jedou do Semil. Většina lidí těmi rychlíky ale jede v trase TU - HK nebo přesedají na vlaky jedoucí po Královéhradeckém kraji...

+2/0
15.7.2016 18:59

O91t13t27o 69P13o57s54p53í47š98i87l 4344815857558

Viz co psal Martin Šulc, plus dodám, že jiné kraje opravdu nemají zájem na tom, aby se z Hradce či Jaroměře do Trutnova vlak jakkoliv loudal... Naopak kdyby se v Trutnově dosáhlo návaznosti na trať 040, tak by to bylo jedině dobře.

0/0
16.7.2016 10:50

L35u92k34á20š 18V26e10v25e40r48k16a 1587316830

vytýkat ministerstvu dopravy, že nemá integrovaný jizdní doklad když v lbc kraji, nejsou rychlíky v integraci už někde 6let od zavedení integrovaného dokladu když sám sedíte v křesle, které má idol pod palcem? o tý konkurenci vlaků a busů by se pod vašim vedením v lbc kraji dalo taky hodně polemizovat..proto se rekonstruovala trat na tanvald aby ve vysledku ve stejny trase jezdilo za den tech busu vic nez vlaku? i kdyz pomer je temer 1:1 a kolikrat ve stejné casy a to vse objednava stejny kraj...to neni konkurence? jbc autobusové nádrazi odj 12:58...zastavka jablonec centrum cca 100m od autobusaku odj 12:58 a jede trasu po soubezne silnici s trati? ale na pripojne busy od vlaku nejsou penize, to se maji cestujici radsi probehnout, ale na soubeh vlaku a busu je zjevne penez dost, já myslím že prvně by to chtělo zamést před vlastním prahem i když uznávám, že se vám povedlo změnit hodně pořád je ještě dost na čem pracovat

0/0
16.7.2016 0:20

O15t62t93o 20P15o90s71p45í97š75i13l 4964885557398

Představte si, že ty neintegrované rychlíky objednává právě to ministerstvo, které ve věci integrace nepohnulo ani prstem, neboť je jim to jedno...

I přes Vaše argumentační fauly typu "za všechno může Pospíšil", když už je tady, a "zametání prahů" Vám nabízím možnost Vaše připomínky k dopravní obslužnosti v LK probrat mailem nebo osobně, pokud Vám to tolik leží u srdce. Rozhodně netvrdím, že v LK je vše ideální, ale proč bych se měl stranit diskuze o jiných věcech?

V článku považuji za křivé obvinění, že trať do Trutnova se nezlepší kvůli jízdním řádům, které sestavuje kraj, a k tomu jsem se vyjádřil. To je celé.

(Pokud se mi budete chtít ozvat, učiňte tak mailem. Tuto diskuzi dále sledovat nebudu. Pěkný den.)

+1/0
16.7.2016 10:47

P36e55t96r 78V40i85n68a96ř 6823583603857

Pěkná práce CD.. Skutecne tyhle nymandy platime z našich dani?

+3/−16
15.7.2016 15:28

R76a49d24e29k 92N75o84v64a43k 9944803109710

tratě spravuje SŽDC, ČD jsou dopravce.

+7/0
15.7.2016 15:30

P30e16t28r 57S69u70c60h72ý 1138869634556

a právě dopravce je ten, kdo nemá potřebné lokomotivy.

+6/0
15.7.2016 16:06

K65a11r50e34l 89N62a33s52t30o26u15p18i82l 3500881710861

možná to myslel tak že ČD by mohla nasadit soupravy, které umožní zkrácení jízdních dob, ale neudělají to, kapišto?

+5/0
15.7.2016 16:07

K66a84r45e15l 36Ř97e15h50á26č56e19k 9612740241262

Co mají společného ČD s rekonstrukcí tratí? Proč že sebe děláte zbytečně hlupáka.

+3/−3
15.7.2016 15:40

K97a75r70e76l 80N92a15s18t22o15u45p69i22l 3300701640201

a možná ho děláte vy, viz výše...

+1/0
15.7.2016 16:08

J56i56ř76í 12S80c51h83m78i35d23t 5900563704375

Nějak tu někdo vykřikoval, že trh všechno vyřeší a ono už řeší 25 let a pořád to né a né vyřešit, ale teď jak se do toho vložil Brusel, tak to chytne jistě obrátky, vůbec bych se nedivil, kdyby v tom byly unijní peníze, podle hesla hlavně čerpat, ať to smysl má nebo né;-)

0/−3
15.7.2016 15:19

L20u95k95á76š 14M29a59r66e94d29a 6351584797308

"Předseda představenstva Sdružení železničních společností Jiří Mužík modernizaci trati z Hradce Králové do Trutnova obhajuje. Dodává však, že nelze očekávat nemožné."

Jen za 800 milionu nelze ocekavat zazraky. Ale trinacty a ctrnacty plat a bonusy, uz ocekavat lze.

+12/−1
15.7.2016 15:18

B13e68n 73P71a40v35k60a 1327693987691

Mužík ještě nesedí? Hmmm... Jinak tahle osoba je tedy něco, že se dostává do novin.

0/0
15.7.2016 16:37

J64o74s80e14f 87Š85e58m55e20l26í43k 7639491490617

Za ty prachy tam mohly být dvě cyklostezky - tam a zpátky. A bylo by vymalováno.

+1/0
15.7.2016 15:17







Najdete na iDNES.cz