Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z předražené křižovatky Koruna se stal špunt, trolejbusům padaly klacky

Kritizovaná křižovatka Koruna, která stála Hradec Králové přes 120 milionů korun, narazila na další problém. Trolejbusům tam kvůli špatné výhybce padaly sběrače a dopravní podnik je musel upravit. Kruhový objezd dokázalo zablokovat i několik trolejbusů za sebou a v centru se tak tvořily kolony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R79a49d47i46m 77S89i86m95u94n42e89k 2460670886944

to je masakr... autobusák, ten obrovský trolejbusák a teď toto... Hradec naprosto zaspal dobu a z bývalého salónu se pomalu, ale jistě stává ospalá nudná díra... už i ty Pardubice jsou někde jinde...

0/0
30.8.2016 22:23

R87u72d47o11l26f 20P60e82k82á57r77e12k 9902691729343

No, počkejte, až tam ve zkrácené lhůtě vysmahnou přednádraží...:-/

0/0
30.8.2016 23:31

Š37t98ě95p40á58n 63D98o46l35e73ž86a80l 3612141298585

Zaspal dobu souhlas, ale Pardubice se co se týče architektury ještě neprobudily

0/0
31.8.2016 14:39

J21i83ř16í 75K22o59u54b29a 6652635871

No, spíš ohledně urbanistiky, coby celostní discipliny, ta jim chybí, co se architektury týče, i tam je dost hezkých a zajímavých staveb. Nicméně aspoň vypadají lidsky, o což se Hradec připravuje příliš namyšlenou okázalostí.

0/0
1.9.2016 20:37

E10m87i94l 35M32i18n62á46ř 7710579469347

Jeden takový sloup stojí přes milion korun, protože je tam kvůli velkému přepětí několik kubíků betonu,“ vysvětlil v minulosti bývalý primátor Hradce Oldřich Vlasák.

Dělá blbce ze sebe nebo z nás?

a) Sloupy / stožáry mi betonové nepřijdou.

b) V základech ho bude dost, ale kubík betonu stojí kolem 2,5 tis., k tomu nějaké bednění, železo, práce.

c) "přepětí" nevím, co tím myslel, ale na co jsou tam tedy ty táhla?

d) Proč to okecává, jestli ten atypický sloup umí někdo vyrobit levněji, tak proč to neudělal? Ty sloupy v té ceně nejsou tak zásadní na to, že tvoří hlavní vizuální dojem.

+2/0
30.8.2016 16:41

J73a10n 74P51i32n79d30l78i38k 5284584791849

Nebýt fontány, která bude navždycky tahat další náklady, měl bych tu křižovatku i rád.

0/0
30.8.2016 15:49

K65a57r24e48l 50N21a91s98t20o45u47p78i60l 3580531510811

Co mají všechny Kotasovy stavby společné? Předražená stavba, rychle stárnoucí okázalost, extrémně vysoké náklady na údržbu, respektive skoro nemožnost údržby, čištění. Takže výsledkem je že po krátkém čase jsou všechny jeho stavby podudržované, hnusné

+6/−1
30.8.2016 15:09

J85o94s74e59f 41R74i47c18h32t49e45r 9846595817393

Primě. Ti, kterým se to líbí, by se mohli složit na těch 60 mega navýšení oproti plánované ceně, ne? ;-)

+2/0
30.8.2016 14:35

J25a50n 65Ž59á47r97o31v46s53k34ý 8638649374718

Peňáze budou, my nebudem...

0/0
30.8.2016 14:17

R70i30c75h36a55r42d 63B15a35r33t81o76š 4409285719561

Teda ale 128 milionů za "pár" kovových ramen a jeden vodotrysk, to je super majstrštyk i na náš Banánistán ;-D.

+2/−1
30.8.2016 14:09
Foto

B24r59o63n17i63s20l91a92v 14G83a64b57r30y34š 2772209201

Jenže taková stavba není jen materiál. Podle Vaší logiky by třeba knihy měly stát jen tolik, kolik se utratilo za papír a tisk. Vůbec Vás nezajímá, že se na tom někdo nadřel a má v tom svoje "know how".

+1/−2
30.8.2016 14:35

K45a60r28e68l 57N13a48s75t19o24u41p77i70l 3670131740961

myslíte Kotase? v jeho případě je lepší, kdyby se nedřel...

+1/0
30.8.2016 15:06

M19i13c11h29a18l 59C38í81l32e71k 2760159831108

Cena neni jen za samotnou krizovatku,ale za celkovou rekontrukci,prelozky siti atd.od podjezdu az na Gocarovku.

0/0
31.8.2016 9:02

M55i71l66a93n 66B52r87e66j56c24h40a 3530948594251

Mě se ta křižovatka u koruny velice líbí, problém může nasta třeba v zimě při mínus 20 stupních jestli to nezamrzne a nebude z toho ledová královna ;-D;-D??

0/0
30.8.2016 14:05

J43i26ř61í 81B33a25u74e19r 4894376108880

V Trutnově máme taky vodotrysky na kruháčích a študoval jsem proč v zimě z toho není ledová fontána a zjistil jsem že na zimu vodu zavírají.

+1/0
31.8.2016 11:28

Z85d34e41n70ě69k 35H24á85j16e13k 6727452320183

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
1.9.2016 14:55

M56á85r87i63a 64K77r66a88j55č25i33o60v83á 4807611760663

Špunt se z křižovatky stane až otevřou v říjnu Aupark a pak během předvánoční nákupní horečky a pak až budou po Novém roce slevy. Ale jinak dobrý. Kruhák s fontánou mají v Trutnově, kruhák s fontánou a trolejbusovým vedením v Lázních Bohdaneč. Takže to není ani originální ani vtipné, je to jenom dražší než obě dvě zmiňované dokupy.

+2/0
30.8.2016 13:59

R65a62d11k41a 24P52o70k28o79r73n19á 1398523253595

Mě se křižovatka s fontánou moc líbí , ale máte pravdu ten připojovací pruh z Auparku je poměrně krátký ..No asi to bude ty nákupní měsíce kolem svátků ucpané.

0/0
30.8.2016 14:15

P24a71v28e32l 11V72a45l21e29n44t85a 7551451747393

Vyhodit 120 milionů za přezdobený kruháč v situaci, kdy se městu rozpadá stadion a největší bulvár kde žije 5000 lidí je částečně uzavřen a potřebuje rekonstrukci za půl miliardy je skoro zločin. Dosti špatné nastavení priorit. Rv

+12/−1
30.8.2016 13:50

J15i53ř36í 15B78a68u17e20r 4414436278450

Nejsem hradečák ale líbí se mo to.

+6/−1
30.8.2016 13:26

L83u14c57i59a12n 10P73a45p22a62z39i74a93n 5304517811955

Takže na problém se přišlo, je odstraněn a nyní je vše O.K. Co raději psát o tom co je než jen co bylo a už neplatí?

+5/0
30.8.2016 13:03

L38a96d34i53s50l67a64v 12J47a46r90o17š 6614859880827

Mě se křižovatka a zejména "koruna" moc líbí. A cena? Nejsem expert ale na to jak hluboko se šlo do země a že je tam krásná fontána mi to tak strašné nepřijde. Uvidíme časem, zda to vydrží, to pro mě bude ukazatel zda to za tu cenu stálo.

+11/−4
30.8.2016 12:53

M37a61r16e71k 84K83a55l71i38n27a 3529234605218

R^R^R^

+2/−1
30.8.2016 13:00
Foto

B58r26o34n24i13s45l91a90v 43G46a91b56r64y63š 2822379591

Nejde mi do hlavy, proč DPMHK trvá na trolejovém vedení v podvěsném provedení. Je to těžké, drahé, jsou to dráty navíc a moc dobře se to taky nemontuje. Těžko říct, jestli je chyba v projektantovi trakčního vedení nebo v montérech, kteří výhybku zavěšovali. Část viny může nést i architekt, protože výhybku kvůli konstrukci nebylo možné lépe zavěsit.

Jinak souhlasím s panem Kalinou. Spousta věcí nemusí být tak okázalá, ale prostě se to dělá. To bychom třeba neměli Tančící dům v Praze, trojský most taky nemusel být tak obludný, AZ Tower v Brně mohl být jen obyčejný kvádr. Jsem taky třeba rád, když každá stanice pražského metra vypadá jinak.

+5/−1
30.8.2016 12:37

M75a50r90e65k 68K45a20l21i53n51a 3619244325258

Já taky... Škoda že ne interiérově... Stačí se podívat třeba do Stockholmu...

+1/−1
30.8.2016 12:39

R50a50d35o86s73l82a46v 82K52l89a45u28d69a 5784378294902

Srovnáváte nesrovnatelné. Ty domy a mosty budou stát možná několik století.... Až budou cenově dostupné a s velkým dojezdem elektrobusy, tak trolejbusy půjdou do háje. To může být už v příštím desetiletí.

0/0
30.8.2016 12:41

M88a11r66e75k 72K68a55l89i79n24a 3139584935408

To tak hned nezruší... Navíc i kdyby byla taková křižovatka třeba 20 let, tak i pak bude moci být pro auta... Osobně jsem hezčí kruháč neviděl...

+4/0
30.8.2016 12:45

R75u20d30o50l16f 38P75e18k54á23r92e96k 9112291499753

Tak se vedení sundá a nasaděj se bambulky...

0/−1
30.8.2016 12:47
Foto

B40r82o34n59i72s23l64a48v 77G80a78b96r92y67š 2432339581

Ne.

0/0
30.8.2016 12:47

S59t68a17n48i38s31l89a25v 80K55r53e82j74c67a35r 6497146833294

Nu možná to bude i podnět k volebním slibům. Ke dvěma elektrosorkám rychle objednat dalších dvacet, a TR 14, používat na nostalických trasách bez kruhových křižovatek.

0/0
30.8.2016 12:52

T33o43m66á61š 55T81a71t34í58č77e24k 5850782680488

Á jé, elektroauto je budoucnost.

0/0
30.8.2016 20:25

M50a59r42t36i11n 61Č44a43p90e67k 6200651127234

A proto v Drážďanech uvažují o "parciálních elektrobusech" - v překladu trolejbusech s bateriemi.

Elektrobus nemůže nahradit trolejbus, jelikož každý patří do jiné úrovně MHD (trolejbus je nad busem). Elektrobus se totiž vyplatí maximálně do délky 10-12 metrů, protože pak budou i sebelepší baterie příliš těžké a rozměrné.

Trolejbus má navíc tu výhodu, že se rekuperovaná energie spotřebovává ihned v jiném voze, který je v daném úseku nebo se uloží v akumulátorech na měnírně.

0/0
30.8.2016 21:12

M53i57c88h83a24l 98D24o91b17r61ý 6662659968402

Hradec je moc pěkné, ale zřejmě taky prolobbované město..kruháč u Koruny za 120 mega + 200K roční údržba, to zas někdo nahrál pěknou smlouvu ;) nebo takové parkování zprostředkované soukromou firmou, která do přijede do minuty k hříšníkovi a doveze si i vlastního strážníka, ať to je rychle zaevidované, to už nechce nitky, ale pořádná lana :-/

+2/−1
30.8.2016 12:31

M47a65r68e74k 23K36a27l74i16n76a 3819674885988

Tak oni unikátní dílo známého architekta prostě něco stojí...

+1/−2
30.8.2016 12:37

D74a93n44i25e69l 21K15r29o35n12e63r 7684334576527

"nechvalne znameho" jste zapomnel dodat ;-)

+1/−1
30.8.2016 12:39

M80a69r44e64k 14K95a35l97i45n51a 3749944785508

Mně se jeho stavby líbí, třeba stanice metra či tramvajová zastávka na Barrandově - U netopejra... Přijde mi to takové zajímavé, moderní, trochu futuristické...

+2/0
30.8.2016 12:42

R21a11d56o20s24l26a22v 27K50l95a84u34d27a 5404668204542

Drahé, nepraktické, náročné na údržbu.....

+3/0
30.8.2016 12:43

M13a69r31e35k 16K46a13l83i13n49a 3959974735948

To je všechno možná, ale nic z toho nevylučuje krásu... Většina krásných věcí je drahá, musejí se nějak udržovat a o tom, že by stanice metra byly nějak nepraktické - to jsem nezaregistroval... Aspoň to vypadá trochu reprezentativně, na úrovni, ne jako u chudých příbuzných...

+3/−1
30.8.2016 12:47

R78a93d41o34s96l71a35v 56K25l15a63u52d36a 5214768254282

Fak nechápu k čemu tramvajová zastávka potřebuje šapitó. Třeba v Berlíně je většina stanic metra dost ošklivá.... Zato jich tam mají daleko víc a s každou se netentočkovali X let.

0/0
30.8.2016 12:54

P51a47v19e79l 39V75a74l31e11n76t95a 7661521277653

Prostě kruháč za 120 miliónů který potřebuje dalších 200k ročně na údržbu je vyloženě plýtvání. Pokud by měl hradec vše vyřešené tak nic neříkám ale ty peníze by se opravdu nutně hodili jinde.

+2/0
30.8.2016 13:52

D28a30n86i30e60l 54K10r77o77n29e85r 7194294486737

Me se z jeho projektu libi jen prave tento kruhac a castecne ten terminal, ale par veci bych tam odstranil. Kazdopadne vsechny ty projekty jsou ekonomicky neefektivni...

+1/0
30.8.2016 12:45

D54a93n22i19e89l 79K45r11o19n42e62r 7894514696407

mne

0/0
30.8.2016 12:45

M59a53r66e54k 81K36a79l31i89n25a 3819164145948

TAk jejich cílem nebylo najít nejvíce spořivé řešení...

0/0
30.8.2016 12:47

S92t51a70n11i34s32l83a17v 75K29r49e13j72c86a41r 6227466913884

Ale ano, každý máme na to svůj názor. Mě se také líbí Žižkovský vysílač a nelíbí Tančící dům. Je to na každém!!

0/0
30.8.2016 12:56

R26u90d91o87l27f 46P55e51k77á47r15e78k 9632921889773

Z křižovatky Koruna se stal předražený špunt U Kašpárka...

+1/0
30.8.2016 12:28

S77t88a26n30i30s53l39a36v 41K85r58e21j85c80a21r 6757716663704

Ale to je i Pražský tunel Blanka a Severojižní maistrála.

0/0
30.8.2016 12:58

L50a30d58i74s52l36a32v 70K73v39a89s83n80i81č52k26a 1283567193845

Takže jeden opravený neodstíněný kabel a hned máme článek o ničem a je vyděláno. Předražené jsou takovéto články, ty by měly být napsané maximálně zadarmo.

+4/0
30.8.2016 12:17

S71t60a64n55i40s87l44a64v 96K36r38e16j95c32a48r 6577296233734

Je to podezřele často! Profesionálové zku..í kabeláž v tunelu Blanka za mnohem víc milionů, než křižovatka Koruna. Nakonec křižovatka je stále v záruce a kolaudační opravy a úpravy jsou právě proto, aby byla zaměstnanost. Jinak ale klacky pravidelně padaly v Praze Na Knížecí minimálně tři roky co jsem jezdil do ZPA. Ráno to bylo k vzteku, když se honil příchod k píchačkám.

0/0
30.8.2016 12:47

M88a64r12e44k 63K91a66l73i47n10a 3829864585438

Křižovatka je to krásná, taková moderní dominanta... Jistěže to stojí víc než tuctový kruháč, ale kdybychom takto přemýšleli u všech staveb, tak nestojí žádné zajímavé a monumentální veřejné stavby...

+5/−5
30.8.2016 11:56

M93a96r14e82k 25K86a89l95i67n14a 3389204155318

Podobně i s kritikou fontátny, že uprostřed nemusela být... No nemusela... ale to nemusela být nikde.... Ta se prostě staví pro estetiku, ne pro účelnost...

+3/−1
30.8.2016 11:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.