Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V autě, které začalo po srážce s vlakem hořet, zemřel otec se synem

Dva životy si vyžádala pondělní tragická nehoda v Hradci Králové, kde před půl pátou odpoledne vjelo osobní auto pod vlak. Lokomotiva tlačila několik desítek metrů škodovku, ve které zemřeli otec se sedmiletým synem. Od hořícího vozu chytla i kabina vlaku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a82n 95R18o75h91á15č 4822222577439

http://hradecky.denik.cz/zpravy_region/prejezd-na-kterem-se-umiralo-dostane-zavory-20161005.html

+1/0
5.10.2016 12:35

M46i61r57o78s62l56a93v 74P59a27v19l83í41č25e34k 7383720735224

To brzo...

0/0
7.10.2016 21:44

J40a43n 78Č33e32k24a75l 7839845114794

Závory nepomůžou, když si řidič myslí, že pospíchá natolik, že ignoruje červenou i zvuk...

0/0
10.11.2016 8:42

J38a27n 98Z10e54m25a18n 1716155284936

Zažil jsem, když se na přejezdu se závorami rozblikala výstražná světla, první auto poslušně zastavilo, za ním přijel Mercedes s maďarskou značkou, začal troubit a první auto se rozjelo a oba ještě projeli, než šraňky spadly.

0/0
5.10.2016 8:10

J59i13ř51í 90T97e63p91r 4507620425185

Je nějaké svědectví, že opravdu svítila červená?

Já těm standardním prohlášením o tom že "zabezpečovací zařízení bylo v pořádku", které vydávají obvykle hned po nehodě nevěřím. Sám jsem byl 2x svědkem, že semafor nefungoval.

Ta nehoda s tím traktorem prej taky pěkně smrdí. Prej tam taky není jistý, že semafory fungovaly.

0/−6
5.10.2016 3:48

P27e98t66e38r 34V63a86ň72u19š73a78n87i90k 4837416696192

i kdyby nesvitila, je v zakonu ze se ridic MUSI PRESVEDCIT zda nejede vlak. Ja ted delam autoskolu a musim se pri kazdem prejezdu podivat na obe strany!!

+8/0
5.10.2016 7:26

R29o11b68e92r46t 83H74o80m41o25l21k90a 2430472472291

To je poměrně jednoduché dokázat. Činnost zabezpečovacího zařízení se loguje, takže stačí jen načíst záznam a je jasně vidět, jestli signalizace fungovala. (Každopádně tam bývá pauza bezprostředně po nehodě - dojde ke srážce, ale vlak setrvačností ještě překoná výjezdové čidlo, takže se signalizace vypne. Pak trvá cca minutu (nevím přesně) než se spustí alarm, protože vlak stále zůstává v obvodu přejezdu. A s tím znovu naskočí signalizace - a to až do chvíle, než jí někdo vypne ručně. V tuhle dobu lidi dostávají dojem, že signalizace nefungovala v době srážky. Ale to prostě jen registrovali něco jiného. Lidský mozek je kouzelný... Jo a když signalizace přejezdu vypadne (což se opět monitoruje), tak vlaky jezdí sníženou rychlostí 10km/h a houkají.)

+7/0
5.10.2016 9:04

P81e10t86r 85N83o17v28o55t83n84y 1331630101

Ano, po nehodě se obvykle(pokud celý vlak přejede přes přejezd)na nějakou dobu výstraha přeruší. To zřejmě spoustu svědků mate. Ale prokázat, v jakém stavu to zařízení bylo, je jednoduché.

+1/0
5.10.2016 10:44

I24r31e32n41a 43P40l49a16c79h25e91t57k92o47v74á 1806744366410

Stačilo jet o pár vteřin dřív a mohli to stihnout

0/−11
4.10.2016 18:35

P67e72t11r 40Ž82á32k 1448922505479

Stacilo respektovat vystrahu...

+22/0
4.10.2016 19:19

A61l97o51i27s 41S11l88á68m12e13č16k79a 2216112842942

Měl v autě dítě a klidně jel jak ovád hovězí.

Zřejmě to byl adept na otce roku. Rv

+7/−1
4.10.2016 18:19

J38a89n 68R52o74h19á58č 4912942367239

Podle nekolika informaci na ten vlak pockal a rozjel se ve vhodnou chvili.:-/

+1/0
4.10.2016 18:26

A89l48o18i97s 47S98l68á28m26e50č40k61a 2466842212722

Trucpodnik manželce? 8-o

To se mu tedy vážně "povedlo"...

0/0
4.10.2016 18:43

J32a34n 86R60o98h55á87č 4932542337969

Uvidime. :-/

0/0
4.10.2016 18:47

M71a51r49t58i31n 14K86a97d29l92e15c 5681805523824

taky sem slyšel že to byla sebevražda s vraždou.

+1/0
4.10.2016 19:49

L67u54k97á38š 31N66o62v46á35k 1660175750235

Tohle nepochopím. To si lidi nedávají pozor a nesledují co se děje kolem nich? Taková tragédie.

0/0
4.10.2016 18:05

M44i60r23e53k 23T11u95r75e75č90e18k 4573592850912

Ja furt nemuzu pochopit, po tom co se deje jak nekdo muze vjet na koleje bez poradneho rozhlednuti. A kdyz se mi zda, ze nevidim dost daleko tak mam neprijemne pocity aby se neco neritilo, a je mi jedno jestli jsou zavory zvednute anebo bez zavor...

+13/0
4.10.2016 17:22

V78í27t 65K16o17u26b86a 6426950254118

Snad jen doufat, že zemřeli po nárazu, protože uhořet za živa je asi to nejhorší, co může člověka potkat. Upřímnou soustrast všem pozůstalým.

+5/0
4.10.2016 17:11

P40e19t15r 24T90y23č37k72a 6635682789602

Většinou člověk za živa neuhoří. Dva tři nádechy kysličníku uhelnatého a jsi v bezvědomí. Při požáru je mnohem nebezpečnější kouř než samotný oheň.

+2/0
4.10.2016 21:52

P54e79t56r 16N91o62v88o80t71n80y 1701660171

Chudák strojvedoucí.

+7/0
4.10.2016 17:09

J11o11s67e96f 56N27o27v38á22k 8701857702610

Přijel jsem z Balkánu od moře. Tamní řidiči vozí děti bez autosedaček, třeba i na sedadle spolujezdce bez připoutání, nebo poskakující za předními sedadly. Na můj dotaz, jestli takto vozí své děti, horlivě odmítali tento stav NIKDY ! Vzápětí usedli za volant a pokračovali svým způsobem. Je to vryto do jejich myšlení a chování (nebojíte se o život dětí? - když to Alláh chce....). I u nás jsou typy lidí a čím více jich nebude (zahynou při havárii), tím lépe pro ostatní. Je mi líto dětí, ale jejich rodiče je opět vychovají k obrazu svému.

0/0
4.10.2016 16:27

Z98d94e29n85ě32k 32D98u66f20e35k 2604194948

A nedají si říct a nedají si říct, že s lokomotivou se nemá cenu přetahovat už jen kvůli té kinetické energii, kterou jedoucí vlak má.

+6/0
4.10.2016 15:53

J78o17s43e39f 58S48t48e16f89l 5224697743160

Je,to je hezky,jak ten vlak hori.To si musim vyfotit.Ten pan,co tam stoji a foti(nebo filmuje) si mel vlizt do kabiny a udelat si selficko.

0/−9
4.10.2016 15:46

T50o61m32á42š 19B69o45l39e62s93l61a84v 1582471662508

A co by měl dělat jiného? Třeba sebrat hasičům hadici a jít sám hasit? ;-O

+2/0
5.10.2016 7:44

K89a74r17e86l 61H47r20u93b82ý 3216468317543

Hrozný, ale pro toho tátu je lepší, že nepřežil.

0/0
4.10.2016 15:42

T19o82m59á20š 25R81i47c44h77t26r 3893736640267

Pokud se tenhle přejezd porouchá a svítí tam dlouho červená, existuje X náhradních tras. Je to ve městě. Bydlím pár set metrů odtamtud. Navíc nepřehlednost je irelevantní argument. Červená je vidět hezky. Těžko říci, co to bylo za nesmyslný zkrat. Syn sedm let. Co to té ubohé mamince ten vůl otec udělal? :-(

+12/−2
4.10.2016 15:26

J22a81n 53R10o11h80á65č 4982462617879

Tamni neprehlednost neni irelevantni. (Plati v pripade, ze nesviti bile svetlo vubec a je treba se rozhlednout.)

+3/0
4.10.2016 16:31

M54i12c51h37a59l 97F32r23a84n52z 7213123731432

Tenhle přejezd je pěkně hnusnej. Nechápu, proč tam nejsou dávno šraňky. Zrovna tady by měly být určitě. Chudák kluk :-(

0/−6
4.10.2016 15:25

P64e28t16r 21Ž58á26k 1238952315969

A cim je hnusnej?Ze kdyz blika cervene jede vlak?

+8/0
4.10.2016 19:22

I21n38k20a 45H50o87l20í45k96o32v69á 5790950164287

Chudák malý kluk, celý život měl před sebou. Doplatil na tatínkovu nepozornost. Jak se říká "spěchej pomalu". Bohužel, v dnešní době je spěch, ovšem i bezohlednost, zcela běžnou situací na silnicích ;-(.

+5/0
4.10.2016 15:23

J28i66n60d79ř72i11c79h 78S66t45i61b59ů86r87e45k 2748581796531

Podle mě jsou výstražná světla na houby. Lidi jsou zvyklí na klasické semafory. Hodně se objevují semafory ve vesnicích a městech hned za značkou města a pokud auto jede více jak 50, rozsvítí se červená. Tedy nahraďte světla za klasické semafory se 3 barvami a lidi si toho budou všímat více.

+1/−11
4.10.2016 15:17

J30a87n 86Z72e95m42a74n 1156515734846

Za některé názory by se rovnou měly brát řidičáky, pokud ho vůbec máte.

+2/0
5.10.2016 8:07

J32i98n92d40ř58i61c25h 58S94t41i59b52ů10r87e38k 2328571606571

Za vyjádření nesouhlasu k designu výstražných světel byste mi vzal řidičák? Hmm...Vy budete asi taky pěkně cáklej.

+1/0
5.10.2016 10:10

J20a98k51u89b 96F40e79i86f83a39r 7369749376929

Když je někdo i.d.i.o.t. tak holt na to červený světlo tam vjede bez ohledu na to, kolik trgických nehod se už takto stalo.

Tady na to bohužel doplatilo nevinné děcko.

+14/0
4.10.2016 15:04

P59e39t59e93r 57V85a22ň43u30š57a83n70i44k 4857836666202

nepredvidejte, mozna ridilo to decko;-D

0/0
5.10.2016 7:28

M27a53r93e62k 84K79a19r94a10f78i73á40t 1290681659323

To je bohuzel nekonecny serial. Kdyz se kdysi stahovaly "sranky" nic takoveho se nedelo. Tady je videt, jak jsou svetla na prejezdech brana vazne. Kde jsou ty casy, kdy kazdy autobus musel pred prejezdem zastavit.

+2/−4
4.10.2016 14:55

J58o49s58e77f 38K10a74r44f75í77k 7922155366940

Kdyz se kdysi stahovaly "sranky" nic takoveho se nedelo....

btw - jste asi neviděl ty hromady videí, kdy i přes závory se tam hrnou auta co? A zase pouštět závory 5 minut před tím, než něco přijde, to by byla fronta až do vedlejšího města a navíc by to vybízelo lidi ještě víc ty závory nadzvedávat a podjíždět...

+1/−2
4.10.2016 15:08

Z93d13e26n29ě18k 31Z43a39b73a59v50a 1972564176474

projdete si Osudové okamžiky na ČT - průšvihy byly a budou - bohužel

+3/0
4.10.2016 20:06

J13i11ř88í 27K48o84c45u34r88e81k 6265774585868

Se šraňkama by se to nestalo. Tomu věřím...

https://www.youtube.com/watch?v=lkvajke8XzU

https://www.youtube.com/watch?v=R3Ud1qTGCg8

A nejslavnější, ikdyž závory jsou bez šraňků:

https://www.youtube.com/watch?v=1q8TZLnzKrQ

0/0
4.10.2016 22:46

M17i85c14h68a14l 83B70e23n10e59š 8446879282744

A jak se kdysi stahovaly sranky na nechranenych prejezdech? Nebo ty kdysi nebyly?

0/0
4.10.2016 23:27

D98a37v39i52d 67L96o72v75e14c86k87ý 8192576776378

Strašná představa, tohle by se nemělo stávat.

+3/0
4.10.2016 14:48

J46o91s52e84f 52K66a72r45f39í52k 7322755886110

Ty lidi jsou jako ovce. Třeba loni bylo na přejezdech 379 nehod. Tedy víc jak jedna denně:-P

+3/0
4.10.2016 14:47

M38i82r59o65s69l35a61v 51P73a20v60l24í40č80e27k 7793930365914

V Tom vlaku jsem seděl. Hnusnej pocit.

+2/0
4.10.2016 14:02

K85a62r67e90l 13P75á18ž35e 4900986100442

Brrrr, přes ten přejezd jezdím několikrát do týdne, je docela nepřehledný a fascinuje mě, že tam nejsou závory, navzdory tomu, kolik tam jezdí aut. Ale snad musí mít svědky, kteří stáli v autě za nimi, naproti.. to tam bylo jen jedno auto?

+4/−4
4.10.2016 13:31

D30a82v73i75d 13P37e53n86k 4520758939275

závory,nezávory, to je fuk, někteří individua stejnou pojedou

+4/0
4.10.2016 14:20
Foto

J42a33n 38V35a90l28a58l57í94k 6836139480706

Na světelných křižovatkách máte také závory?

+17/0
4.10.2016 14:31

R90a55d89k61a 98P70o52k73o74r39n40á 1658153233525

Jezdíme tam často ještě jsme červené blikající světlo obzvlášť z ulice Pražská nepřehlédli. Pospíchalo se..;-(

+3/0
4.10.2016 16:07

M50a49r49i20o 67L49u57c78h46e81z43i 1714498512494

Je mi těch životů líto. Vina je s velkou pravděpodobností na straně řidiče. Chudák manželka. Ale z druhého soudku. 3500 kW lokomotiva tahá několik 50 tunových vagónů, ve kterých sedí 13 cestujících. Možná kdyby se ČD chovaly ekonomicky, nasadily lehkou jednovagonovou soupravu s krátkou brzdní dráhou, možná by střet nebyl tak tragický. Ale ubrzdit 85 tun lokomotivy + nevím kolik x 50 tun vagony prostě nejde jen tak.

+1/−24
4.10.2016 13:18

L46u79k35á15š 22H81l62i34s52n15i51k53o67v93s97k69ý 3855157162176

Takže kdyby tam sedělo ve vagónech více lidí, tak by byla smrt těch dvou jakoby menší? A co když už ČD myslely na to, na co upozorňujete? Co když už optimalizovaly spoje na dané dráze? Jak říkáte, vina je s velkou pravděpodobností na straně řidiče. A tam bych to nechal.

+14/0
4.10.2016 13:23

P55e43t92r 80N30o42v75o52t78n65y 1971130311

1) brzdná dráha se nemusí nutně moc lišit. 2) aspoň se nemusí cestující ve vlaku tolik bát, lokomotiva je ochrání víc než papundeklové čelo motoráku 3) souprava jela pozdě odpoledne od Chlumce do Hradce. Kolik předtím odvezla lidí z Hradce na Chlumec nevíme. Ale asi podstatně víc.

+11/0
4.10.2016 13:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.