Diskuze

Archeologové varují, že poklady pod D11 neprozkoumají včas ani pořádně

Archeologové se obávají, že průzkum pod dálnicí D11 může dopadnout špatně. Důvodem jsou extrémně nízké nabídky stavebních firem ve výběrovém řízení na zemní práce, ale i šibeniční termín na práci. Oblast přitom nejspíš skrývá nečekané poklady.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

Největší problém všech dálkových staveb nejsou peníze nebo složitý terén. Jsou to příslušné odbory životního prostředí a archeologové. Ty dokáží stavbu oddálit na léta, nebo jí přímo zrušit

1 0
možnosti
ZH

Někdy mám pocit, že archeologové předpokládají, že naši předci ukryli všechny poklady přesně v trase dálnice. Přitom ta pravděpodobnost, že "něco" leží o 50 metrů vedle vpravo nebo vlevo je úplně stejná nebo možná větší, protože lidé si kdysi vybírali vhodná místa pro svá sídla podle úplně opačných kritérií, než dnes volíme trasy dálnic.

Takže já za tím vidím jen snahu přenést náklady na archeologický průzkum na investory, což je úplný nesmysl, protože to veškeré investice brzdí a prodražuje. Bylo by lepší, kdyby stát financoval archeologický výzkum systematicky v místech, kde lze nějaké nálezy logicky předpokládat a ne kde se zrovna staví.

2 1
možnosti
MJ

Archeologické nálezy se nacházejí tam, kde někdo kopne do země. A stavba dálnice odhrne obrovské plochy. Nedokážu si představit, že by někdo jen tak pro strýčka příhodu sem tam kopl a našel.

3 0
možnosti
ZS

Nebrečte, zůstane to pod zemí pro další generaci, až se bude ta dálnice bourat :-P

1 0
možnosti
MK

M60i90l61o25š 71K49o34t76e50k

11. 11. 2016 19:11

Více se nad tím zamyslete. Všechno bude zničeno. Dálnice se určitě nezakládá jen do 60 centimetrů.

1 0
možnosti
ZH

Nerozumím tomu, proč by měl průzkum proběhnout na 100% plochy. Nechť vytipují lokality a zbytek nechají náhodě nebo dalším generacím. Jednoho dne (za stovky let) tam žádná dálnice nebude, tak jako dnes neexistují staré kupecké stezky.

2 4
možnosti
JK

Po tehdejších starých kupeckých stezkách jsou dnes vedeny silnice. Sice to neplatí na 100 %, ale většinou to tak je, že ve stopě vozové cesty z dob Marky Tarky vede dnešní silnice, klidně I. třídy.

Nicméně netuším, kde berou jistotu, že archeologické poklady jsou jen a pouze v trase dálnice. Neměli by skrýt ornici na okolních polích a prozkoumat je metr po metru?

0 3
možnosti
JP

J44a10n 39P30e56t27e73r38a

11. 11. 2016 11:01

Z toho vyjadreni toho hledace smeti vyplyva, ze stavba dalnice se dela snad kvuli vyzkumu. Podivejte se jak makaji Polaci, tam.se stavi desitky km najednou..

2 1
možnosti

Ať se třeba jdou vrtat do záhonů na zahradu. Hlavně aby se už konečně začalo stavět.

1 10
možnosti
LH

Jsem velký přiznivce archeologie a historie vůbec, ale D11 má takové zpoždění, že mohla být celá trasa prozkomána již minimálně 2x.

4 3
možnosti
ZZ

Evidentně došlo ke zpožděním ještě předtím, než mohli vůbec rozhodnout o tom, kdo bude průzkum dělat.

0 0
možnosti
JH

J53a43n 84H59r60u40z89a

11. 11. 2016 10:08

Stavební firmy dávají své nabídky podle podkladů a požadavků investora, tedy státu zastoupeného ŘSD. Pokud tam není požadavek na používání hladkých lžící bagru, desetiletá přestávka na průzkum a náklady na něj, pak jim nezbývá než dát nabídku odpovídající zadání stavby.

2 0
možnosti
MK

Průšvihem je nekončící obousměrná kolona na stávající přetížené silnici z HK do Jaroměře a ne to, že nebudeme vědět, že mrtvé pohřbívali vleže na levém boku. Bez téhle informace jsem opravdu schopná existovat.

8 11
možnosti
JD

Kolony na silnicích se dají časem vyřešit. Zničené archeologické naleziště ne.

4 0
možnosti
ZB

Mafie prohrává ve výběrkách, tak pověřila zkorumpované vědce, ať je napadnou.

2 4
možnosti