Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo česko-polské dálnice přes Trutnov Poláci dál preferují Dolní Lipku

Poláci neopustili snahu o vybudování dálnice s přechodem v Dolní Lipce namísto rychlostní silnice R11 přes Trutnov. Nárůst dopravy už pociťuje příhraniční obec Dolní Boříkovice, kde drtivá většina obyvatel protestuje proti rozšíření silnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49i10r61e58k 29G73a59j96e30r 5631926819460

A zde vidime, jak se od 2. svetove valky s vystavbou silnice u nas pokrocilo.

+2/0
5.12.2016 21:47

J56a95r92o90s12l88a80v 53B38r13ů49n30a 7553198576174

Poláci i Němci uvažují(tesp.uvažovali) blbě a my Češi jsme Ti chytří ?

To asi ne, že.

Stačí jednoduchý logický úsudek,a dálnice přes Trutnov nemá, oproti dálnici přes Králíky, žádnou logiku.

Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se nám to nelíbit, můžeme protestovat, ale v tomto případě má lidnatější národ se svým selským rozumem pravdu (mají i více auta více kamionů).

A teď jsem zvědav, kolik mě zneguje Poláků a kolik Čechů ...

+6/−1
5.12.2016 16:37

R16a60d84i86m 54S58i37m85u89n42e18k 2300580166334

tedy to jste tomu dal... jakou logiku má pro nás dálnice přes králíky?? my potřebujeme spojit králíky s vídní a vratislaví..? protože jiný přínos to pro nás nemá...

my potřebujeme spojit prahu-hradec-trutnov-vratislav.. nebo z prahy se bude jezdit přes králíky?

a potom dálnice hradec-svitavy-brno... takže i poláci v pohodě budou moci na vídeň přes trutnov a hradec...

pro němce ta dálnice měla význam, protože spojovala jejich velká města v jednom státě...

+2/−2
5.12.2016 19:24

R81a60d75i87m 90S74i47m55u27n87e96k 2200960226384

nevím, za co mám ty mínusy, ale ještě dodám, že si neumím představit, že by poláci preferovali spojení vratislav-klodzko, před spojením Vratislavi s 250? tisíci lidmi, co žijí v okoli Walbrychu.

0/0
6.12.2016 10:39

J73a63n 11S89l24o13v17í93k 3919977670168

Na mapě to sice vypadá logicky i dnes, ale pokud byste spočítal kolik aut a kamionů jede z Polska do Česka po E67 a E65, tedy přes Náchod a Harrachov do Prahy a dále na západ a kolik jich potřebuje jet do Brna a Vídně, uvidíte rozdíl. Trasa Hitlerovy dálnice měla spojit Berlín s Vídní severní variantou, která nyní prostě povede přes Trutnov a Hradec, tedy přes hustě osídlené oblasti a ne "pustým" Kladskem a Kralickem.

0/0
6.12.2016 11:58

J10a69n 79S59l93o32v78í66k 3699787310668

To je zase jen výkřik do tmy. Polská S3 ze Štětína se naplno staví k Trutnovu, od kterého je staveniště už jen asi 40 km. Z druhé strany se "doufám" příští rok začne stavět D11 až za Jaroměř, 25 km od Trutnova. Pokud by se měla začít plánovat stakilometrová dálnice nezalidněným kladským a kralickým územím, nebude to alternativa, ale úplně jiná komunikace v reálu za 30-40 let.

+2/−2
5.12.2016 14:46

M41i67l14a67n 97C57h47a40l73u61p67a 7534296687913

Tak dlouho se budou hádat mezi sebou, až přijde EK a poručí jim kudy to půjde. Přes Bruntál!

+3/0
5.12.2016 14:30

R30a74d65e83k 88N32o67v46a84k 9474383139860

Kdž Česko nepostavilo tunel pod červenohorským sedlem, tak holt poláci budou jezdit přes Lipku.

+2/0
5.12.2016 14:05

L27u55c67i93a42n 44P57a55p98a49z94i43a59n 5364427481125

Poláci mají pravdu, dálnice by měli být dvě, obě mají svou logiku a stejně jednou vzniknou. Nicméně dálnice logicky nemůže vést přes vesnici či město centrem. Podle mne to ani nikdo neočekává. Hlavní tah na Praha a Vídeň jsou dvě trasy, tedy 2 dálnice. Proč se už nestaví?

+6/0
5.12.2016 13:23

L35u40c34i40a58n 90P13a94p41a43z72i30a28n 5294697541605

Polsky Wroclaw, česky Vratislav. Pište v českém textu česky!

+2/0
5.12.2016 13:20

K23a28r92e73l 21K83o20š45ť30á35l 8707491390945

Ta trasa je tak logická, že si provoz stejně časem vynutí nějakou úpravu těch cest.

+4/0
5.12.2016 12:14

M35i97c82h21a97l 77J56a67n63k64o 7975109116844

Do Brna můžou jezdit přes Ostravu. Do Prahy by ale měli jezdit přes Trutnov. Pro ČR by rychlostní komunikace u Králík přinesla víc zlého než dobrého. Naopak východní Čechy čekají marně desítky let na slibovanou D11 v úseku HK--Trutnov.

0/−4
5.12.2016 11:15
Foto

M34i80r29o35s88l98a23v 24S55t37e23i55n24e93r 6378654423555

Trasa přes Sudety vede po zkonfiskovaných pozemcích, starší budovy jsou vesměs po Němcích. Pokud současným majitelům nabídne stát rovnocennou náhradu, pak můžou být spokojeni, dálnice přinese oživené celého kraje a tím i vzestup hodnoty pozemků.

Původní majitelé pozemků a budov už sotva žijí, mladí se jistě do toho zapadákova vracet nebudou. Kvůli zachování obce je jistě možné, po celé trase dálnice na obecním pozemku vybudovat stráně, které by omezily šíření hluku. Pro stát je nesporně důležité, propojit již hotové magistrály v Polsku s Rakouskem co nejkratší cestou, sníží to zatížení ovzduší.

+2/0
5.12.2016 10:38

L12a47d46i32s44l18a70v 75K13v55a63s37n74i21č82k35a 1213497153445

Jestli to nebude tím, že by do Polska měly být obě dvě napojení, stačí se podívat do mapy, jak je to od sebe daleko, opravdu daleko. Navíc od těch Králík je to šup rovnou na Svitavy a směr Brno. Od Trutnova je to směr Praha.

+16/0
5.12.2016 10:34

M59a39r81t21i51n 54M97u51s62i61l 4390961323521

Přesně. Stačí se podívat na mapu. Kolem Boříkovic je místa dost, aby se tam hravě vešla "dálnice" a obec si dál mohla žít svým životem. O to by se měl starosta starat - posunout cestu jako kapacitní komunikaci mimo obec.

btw. pokud se ví, že polský kamioňák pravidelně porušuje zákazy, tak ať si je tam policie dává k obědu

+3/0
5.12.2016 18:35

J96i62ř47í 11H45o21v63o22r94k66a 8597276622125

Tak ať si na pár dní pronajmou mobilní váhu...

0/0
5.12.2016 10:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.