Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na sněhu se stala řada nehod, po střetu s kamionem zemřel řidič auta

Tragickou bilanci má první sněhová kalamita roku 2017 v Královéhradeckém kraji. Jeden člověk zemřel při střetu osobního auta s kamionem u Sobotky na Jičínsku, pět zraněných bylo po střetu dvou vozidel v Provodově na Náchodsku. V Novém Městě nad Metují se tvořily kolony kamionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P70a40v43e98l 72K59r17a23l 4308619729472

Na sněhu funguje systém trochu jinak. Z toho důvodu jsem uložil auto k zimnímu spánku. Doporučuji to samé i některým řidičům :-)

0/0
6.1.2017 14:07

I46v48o 21J78a55n83á82č14e22k 8223903891362

Klasická přehlídka neumětelství.

+1/0
3.1.2017 9:51

J26a87k79u91b 81K87o93c74u39r62e54k 6972477505399

Auta samy nejezdi bez lidi... Takze o cem :-)

0/0
3.1.2017 1:17

D51a72v61i23d 59Z83a93j63d67á21k 8345882480641

Nekteri "ridici," by meli auta ukladat k zimnimu spanku. Dneskaa na dalnici valili jak v srpnu. A to jejich hamtani na brzdy, proste luxus.

+5/0
2.1.2017 23:26

P63a90v47e60l 20J77e84ř77á60b74e63k 7351962164957

Dojeli?

Asi ano, protože na dálnici nehody nebyly.

0/0
2.1.2017 23:34

K48a27r42e34l 97N19o57v54o79t64n47y 2761335269100

Napadne par cm snehu a uz kalamita?? To snad ne... Problemem neni sniha, ale ridici, kteri si mysli, ze muzou na snehu jezdit stejne jako na suche solnici.

+4/0
2.1.2017 22:47

P43a36v82e95l 53J84e92ř33á83b25e42k 7441752224957

Kdy vám všeumělcům a všeznalcům konečně dojde, že ta několika centimetrová vrstvička sněhu se během chvilku ujede ani ne v milimetrové ledové kluziště. A pokud kamion má jen jednu hnací nápravu, žádná teorie jak jezdit nepomůže.

jedině včas ošetřená vozovka..

+1/0
2.1.2017 23:37

J27a59n 94S53v20o65b54o34d11a 3877404749473

Přesně, na těch "pár centimetrech" se jezdí mnohem hůře, než na "regulerní" sněhové pokrývce.

+1/0
3.1.2017 0:26

E27d82a 93S87t33á75r80e39k 6506814732606

Jak již bylo řečeno, slovo kalamita v souvislosti s 3 cm, slovy třemi centimetry sněhu? To je k smíchu.

+3/0
2.1.2017 22:20

G71e14o46r17g 48K23o13m44b23e19r23e74c 9454841356951

pani/pane to auto ma ESP, ASR, ABS, nahon na ctyri, etc. S tim muzete v zime jezdit jak v lete a vsude vyjedete.

No a jak to pak nekdy dopada vydime dnes a denne na silnicich.

+2/0
2.1.2017 20:37

O19n98d11r64e60j 27K51o53d73a60d 8701253501907

3 cm sněhu a na Královehradecku hned kalamita.. ;-DR^

+2/0
2.1.2017 19:44

P80e52t56r 39B16á31č41a 8245876225945

Furt dokola, silnice plny tocvolantu co v zivote nemeli dostat papiry a tohle pocasi nebo podobne krizovky je vzdycky s prehledem odhali.

I kdyz ono bohate u nas staci i lehky mlzny opar a pulka nemehel jezdi s mlhovkama ve meste nebo mimo i kdyz maji za sebou par metru auto a vubec je nenapadne ze oslnuji toho za sebou.

+12/0
2.1.2017 19:36

P88a21v30e73l 94J86e67ř24á63b87e96k 7171232894567

Já s mlhovkami jezdím pořád.

I za sluníčka.

I za tmy.

A ti co jedou za mnou či přede mnou se s tím musí smířit, jedu dle zákona.

Pravda - ale zapínám je jen výjimečně - při silniční či technické kontrole, pokud už nastal čas. A výjimečně v silničním provozu. Zpravidla když jsem sám na silnici za silné mlhy, prudkého deště či sněhové vánici.

+1/0
2.1.2017 23:41

T63o54m35a95s 66M72a37t90e76r97a 4856321893463

Hmm ...

0/0
2.1.2017 23:50

V84l87a35d16i77m92í12r 86V64á76v52r57a 9347924367358

Nevím kolik sněžilo v postižených místech, ale pokud se sníh sype, pak silničáři stejně nemůžou stíhat udržovat silnici v top stavu. A klukům v kamionech nezávidím. Jezdím jen se solo autem, 18 tun a v zimě i na zimákách jsou místa kde to fakt nejde To pak přijdou ke slovu řetězy a zkušenosti. Jenže rozvézt se to musí za každýho počasí. Teď když na soupravě maj celoročky kvůli úspoře nákladů, tak jsou v kopcích na sněhu nahraný..

+5/0
2.1.2017 18:52

K26a59r71e42l 92N50o46v88o35t71n97y 2731455849680

Od toho pak jsou holt ty retezy. Mela by to byt pro kamiony povinna vybava, a pro me za me klidne celorocne.

0/0
2.1.2017 22:53

B79l88a31ž61e10j 41M40o69t41y31č70k27a 8107797175100

Neznám místo kde bych u nás za poslední 3 roky nevyjel na letních pneu;-)

0/0
2.1.2017 22:58

P94e96t36r 61V96o96n28d48r20a52c49e46k 7965131803350

Silničáři by měli udržovat silnici sjízdnou i pro méně zkušené řidiče - zváště pokud se nejedná o kalamitu,ale o normální zimu ...a tato zima není nikkterak exrémní ...

Jízda autem nesmí být o štěstí že dojedu ....

Jen pro info - mám najeto přes 1,5mil/km a věřte že ladasco jsem na silnici viděl .......

+6/−3
2.1.2017 18:10

M64a44r22t87i92n 70M65o17t25y79č64k41a 6971527197364

zase na druhou stranu.. pokud mám pochybnosti, že v takových podmínkách auto zvládnu, tak prostě nejezdím...

+15/0
2.1.2017 18:23

H38a74n79a 35U34l42r28y42c90h27o80v74á 9760943578538

Teď jsem dojela z práce po trase HK - Jaroměř "zadem" a celkem v pohodě. A to nějaký zázračný řidič fakt nejsem. Mokrá silnice se zbytky rozježděného sněhu. Nic, co by se nedalo s trochou opatrnosti projet.

0/0
2.1.2017 18:44

M38a98r61t91i63n 36K44a62r98á82s52e69k 1678524679844

Jenže průšvihy nejčastěji nedělají méně zkušení řidiči ale řidiči jednoduše hloupí. Neplatí to vždycky a i zkušeného předvídavého řidiče může občas něco hodně překvapit, ale když jedu po dálnici v mlze kde je viditelnost tak na šedesátku, většina aut jede tak sedmdesát a občas vás předjede auto cca stodvacet, tak si někdo velmi vědomě a velmi hlasitě říká o průšvih. A to stejné platí i o jízdě na sněhu a ledu, kdy musí být každému jasné že to klouže, ale někdo spoléhá na to, že nebude muset brzdit, manévrovat, projíždět navátý sníh, a prostě jede jak za sucha. A takoví se pak válí po těch struhách a v lepším případě sami. Když je silnice zavátá, tak prostě zpomalím. Sjízdné to stále je, jen né stovkou, jak jsem tudy zvyklý jezdit. Tak nebudu jelito a dám nohu z plynu.

+5/0
2.1.2017 20:07

L27u17c27i63e 21J62i54ř88í67k26o40v48á 4429653552333

Jela jsem odpoledne z Nového Města nad Metují, silničářská vozidla jsem potkala v počtu cca 8 ks. Hustě sněžilo, aby silnice zůstala zcela čistá, museli by jet v rozestupu cca 500 metrů. Většina řidičů jela opatrně, jen jeden audina si zařádil....

+2/0
2.1.2017 21:05

K26a38r95e44l 53N35o83v68o16t36n66y 2491245219240

Jenze silniciaru je omezeny pocet a nemuzou byt proste vsude, par hodin to proste trva, nez vsechno prohrnou a posoli.

Je to predevsim o ridicich - na to, aby clovek na snehu sundal nohu z plynu a jel pomaleji a opatrne neni potreba zadna extra zkusenost.

+3/0
2.1.2017 22:50
Foto

I37v15a27n 29K86o37p40t23a 5887662941467

Tak proč tvrdíte takovou kravinu?

0/0
2.1.2017 23:53

J40a20n 16M66a64t39ě26j84k98a 4462414287

no jo, ale najet 1,5 mio po kolejích jako na silnicích..:-)

0/0
6.1.2017 12:47

K77a91r16e49l 83V56e36t69e79š87n98í35k 3524984595857

Jejej ono to klouže, to je překvapení... :-D

+2/−1
2.1.2017 17:59
Foto

R84o27b88e77r88t 95D67a83ň17k89o 3345319464290

První sněhová kalamita...;-D

Těch pět cm sněhu?

No potěš pánbůh,až napadne osm....!!

+23/0
2.1.2017 17:54

I18v86a 31K69r92i27š56t51o24f63o23v94á 9868548345885

Napadlo mne totéž.

+4/0
2.1.2017 17:58

B76ř85e50t29i26s25l38a51v 92N56o54v86á40k 8958353653750

Buďte v klidu, u muzea čtyři

0/0
2.1.2017 18:14

O62n40d56r20e88j 85K63o97d40a91d 8101103121557

Jak originální vtípek!

+3/0
2.1.2017 19:46

A47n66t91o60n82í37n 89Š73v31i56h34n44o36s 8508937211662

A u muzea tři.

0/0
2.1.2017 19:41

M52a34r19t32i55n 93M95o75t85y47č73k78a 6571457897194

Opět se ukazuje, že sníh je jev, který rozděluje motoristy na řidiče a majitele řidičáku...

+34/−1
2.1.2017 17:24

H28e64l23e19n49a 11Z31v49o21n46í45č53k45o60v54á 4754846971141

Kdyby jenom sníh.

+3/0
2.1.2017 17:35

M33i25c17h72a86l 43V24a91n27ž71u18r18a 7478843429144

Dobrý den, souhlasím s Vámi, že hodně lidí podceňuje řízení a podmínky s tím spojené. Nicméně, když budu brát například sníh, ledovku či řízení nákladních vozidel či autobusů. Není vše jen o podcenění podmínek a "neschopností" za volantem. Dle Vašeho odvážného tvrzení, jste řídil kamion či autobus roky, tedy víte, že kamiony mají celoroční obutí, náklady dvě desítky tun a poháněnou jednu nápravu a k tomu ještě např. soupravu. Tedy jistě víte a máte zkušenosti (jako já), že jsou situace, kdy to není o správném řízení... ale jinak souhlas. Povětšinu nehod způsobí blbec, co nerespektuje nic a nikoho...

+1/−1
2.1.2017 17:48

P10a81v73l30a 98K87v57a77p78i18l96o71v61á 7319668154707

No jistě máte zkušenosti. Já nemám zkušenosti s řízením kamionu, ale s potkáváním kamionů na silnici. Podle mého názoru nemají kamiony co pohledávat v levých pruzích na víceproudých silnicích. Ve městě absolutně. Mimo město tam smějí vjet pouze za ideálních podmínek a pokud NEOMEZÍ ostatní účastníky silničního provozu. Hádejte kolik takových (za označení by mně to smazali) jsem dnes potkala. Nehledě na to, že když je takovéto počasí, neměly by ty kamiony vyjíždět vůbec, pokud nejsou v odpovídajícím technickém stavu.

Proč mají kamiony celoroční obutí?

+1/−2
2.1.2017 17:58

R12o74m27a10n 92V14í10c11e26n87e45c 2219632708322

K poslední větě. Jaké by měl mít obutí, pokud jezdí po celé Evropě? To by měl třeba při cestě ze Španělska do Švédska po cestě přezouvat? Něco jiného je vnitrostátní přeprava, popř. příhraniční, ale to se týká jenom mála kamionů.

+1/0
2.1.2017 18:07
Foto

I46v72a95n 97K16o89p16t61a 5637842161807

Takže počítáte s tim ze když bude takového počasí tak si uz druhy ci třetí den nenatankujete, druhy den uz nekoupite cerstve pečivo atd. Když jim zakážete vyjíždět v nepříznivém počasí.

+1/0
2.1.2017 18:12

P72a22v27l10a 70K25v13a46p82i26l25o64v70á 7209598754517

Já vím. Ale uznejte, že ty kamiony jsou mnohdy ve strašném stavu. A do kopců by prostě neměly jezdit vůbec, v tomto počasí. Když je možné občas zavřít Harrachovský přechod, je možné omezit nárazově provoz kamionů s ohledem na počasí alespoň častěji. Si teda myslím.;-)

0/0
2.1.2017 18:33

M84a80r80t12i17n 64K98a67r80á98s88e38k 1618984989314

"v takovémhle počasí" myslíte těch několik málo centimetrů sněhu? To je v zimě naprosto běžný jev a to že se teď pár let nestával tak často přece neznamená, že jde o extrémní počasí.

Do kopců kamiony jezdit musí protože země není placatá a i když jde občas zavřít nějaké kritické místo, nelze zavřít pro kaiony všechny kopce. Naopak kamiony si platí mýtné na dálnicích a některých silnicích a měly by za to mít odpovídající službu ve smyslu sjízdnosti a né ještě doufat že jim někdo nezavře nějakou část trasy.

Jinak kamiony smí do všech pruhů ve městě, protože třeba smí předjet cyklistu a odbočit doleva se dá jen z levého pruhu. Mimo obec nesmí do levého pouze pokud je tři a víc pruhů, což většinou dodržují.

Kamiony ve strašném stavu už dávno nejsou pravidlem. Naopak jsou průměrně v lepším stavu než osobáky. Vraky se najdou samozřejmě mezi všemi vozidly.

Jinak se kluzký kopec dá řešit řetězy na kola, ale nasadit a sundat je u kamionu je práce na docela dlouho a nemyslím že by je většina dopravců vůbec pořizovala. Představa jak pod kopcem stojí kolona kamionů co nasazují řetězy a na kopci kolona kamionů co sundávají řetězy mě docela děsí.

0/0
2.1.2017 19:59

T88o95m64a43s 71M29a55t91e59r72a 4696311213263

No a tak stojí kolona kamionů v kopci, který to totálně ukloužou a navíc nějakej umělec, co si myslí, že je kamionový superman najede do pruhu v protisměru a ucpe to totálně. Nechtějte abych vypočítával kolikrát jsem to zažil. Je to těžké řemeslo, ale často se chovají jako bezmozci.

0/0
3.1.2017 0:01

M34a86r98t95i63n 26K34a81r82á82s64e11k 1718924249494

To máte pravdu, jenže ono se vždycky bude hrát na to, že to ještě vyjde, takže pak si padesát řidičů poveze sebou řetězy a budou stejně stát pod kopcem a na kopci a čekat až někdo vyprostí toho umělca, co si řekl že to ještě dá bez řetězů. Doprava po silnici asi vždycky bude trochu o nejistotě a podle toho by se k ní mělo přistupovat. Když je mizerné počasí, tak to platí dvojnásob.

0/0
3.1.2017 0:16

T27o82m53a45s 25M28a98t13e80r62a 4686631763293

Chtělo by to brát si s sebou do auta mozek a jako bonus naučit se ho používat. Stejně v tom kopci čekají až je někdo vysvobodí, tak proč to zacpat celý, aby neprojel nikdo? Dělají to i u nehod či v jakékoliv zácpě, velmi inteligentní počin.

0/0
3.1.2017 0:26

T65o12m13á63š 73V16a55l77d44e97r 7593940819

V cizině za určitého počasí zakážou provoz kamionů. Asi ví proč. A vůbec nikoho nezajímá, že se zastaví výroba podnikům závislých na systému Just in time.

0/0
3.1.2017 12:49

M24a25r88t75i20n 76K41a72r66á50s57e57k 1708204789404

Asi nemluvíte o Španělsku, že? Někde je totiž hranice, kdy se takové věci stávají tak často, že se to musí řešit systémově a nebo tak řídce, že by se naopak plošným zákazem nadělalo víc škody než užitku. To že se párkrát za zimu zacpe nějaký kopec taky jikoho nezajímá a že tam jede někdo kdo měl být just in time někde na jednání, nebo doma u dětí aby manželka mohla jít na jógu. Nehledě na to, že pro osobák je relativně snadné se otočit a vzít to jinudy, když ty možnosti budeme srovnávat s náklaďákem. No a v Česku to zjevně nemá smysl řešit plošně. Nebo myslíte že v té zlaté cizině mají patent na rozum a má se od nich všechno slepě kopírovat halva nehlava?

0/0
3.1.2017 17:30

T60o23m69á18š 75V37a85l66d73e42r 7283670129

Nepíši o Španělsku, ale o Beneluxu a Francii. Kolikrát tam napadlo kolem 10 cm a kamiony už nemohly jet. U nás je to kopcovitější, Zvláště do Vrchlabí a Kvasin. Přeci není možné ucpat silnice velkými krávami pro zájmy jednoho koncernu. Policie taky působila laxním přístupem. Z cizího krev neteče.

0/0
4.1.2017 2:00

M66a64r68t14i50n 66K39a23r22á21s16e16k 1198854719524

No až tam budou jezdit pouze kamiony jednoho koncernu, možná budete mít pravdu. Co se týče Francie, tak tam bych netvrdil že to máme kopcovitější. Možná co se týče procenta z celkové plochy, ale jinak asi ne. Ostatně ona neteče ani z Vašeho. Nenapadá mě žádná cesta, která by se nedala objet někudy jinudy. To ty kamiony bohužel jinou variantu moc nemají, protože na menší cesty je dost často zákaz vjezdu nebo průjezdu. Někde zacpe cestu kamion a nadávají řidiči osobáku a jinde osobák a nadávají řidiči kamionů. Teda oni spíš nadávají řidiči všeho, ale ti co neřídí stejný druh vozidla, nadávají obvykle hlasitěji. A ti co se na normální silnici nemůžou otočit a vzít to jinudy, nadávají na cestu zablokovanou osobákem ještě dotčeněji.

0/0
4.1.2017 16:33

T50o13m97á78š 49V57a40l85d61e62r 7563220319

Samozřejmě nemám na mysli oblasti Pyrenejí a Alp. Ale pobřeží a vnitrozemí v nížinách. Mimochodem, dnes jsem jel opět do práce. Nechápu jak na silnici se sněhem může jet kolona vozů s odstupem jako na suché silnici. Jedno zabrzdí, pak dá blinkr a ostatní horce brzdí jak o život prudce. Nepoučí se a jedou pořád stejně a za chvíli se situace opakuje. Narodil jsem se na horách a jen čumím jak se jezdí po celé ČR v zimě. Dobře tak do Kvasin nejezdí všichni, ale většina. Berte diskuzi s rezervou a ne doslovně.

0/0
5.1.2017 22:10

M20a50r71t89i16n 36K36a45r46á64s14e69k 1538884699294

Tak v nížinách bych měl velký problém pochopit uzavření silnice, když tam není žádný kopec který by stál za pozornost. Jestli to tak francouzi dělají, tak od nich bych se rozhodně učit nechtěl. Mimochodem, i češi umí uzavírat silnce pro kamiony. Zrovna jsem slyšel o několika silnicích, které už opět otevřeli pro nákladní dopravu. Každopádně bych volil spíš mód co nejméně zákazů. Větišina zákazů totiž nadělá v důsledku víc škody než užitku. Jednak proto, že když je dost zákazů, tak člověk má pocit, že co není zakázané, čili škodlivé, tak je nejen povolené, ale je to i bezpečné. A to je velmi nebezpečné. Druhak úředníci a další lidé odpovědní za aplikování různých omezení, jsou nuceni se chovat alibisticky, aby náhodou nenechali něco málo bezpečně regulované a tudíž zakáží radějí víc než míň, aby je pak někdo neobvinil, že nekonali pro chudáka nesvéprávného občana dost. Už dneska když jedete po dálnici a půl metru od asfaltu v trávě chybí dekl na kanálu, je tam pět placek co to místo označují a kilometr dlouhé omezení rychlosti na osmdesát. Což je důsledek onoho alibizmu, protože reálně je všem jedno, že tam chybí dekl. Jenže kdyby někdo smetl ty placky a v kanálu si urazil kolo a ještě by šel popotahovat úředníka, že to bylo málo zajištěné, je šance že by to při šikovném právníkovi vyhrál a úředník se toho bojí. Takže dokud nebudeme mít celkový trend nechávání větší odpovědnosti na každém občanovi, byl bych se zákazy opatrný, aby nám zbylo ještě pár věcí nezakázaných.

0/0
6.1.2017 19:10

T14o76m58á46š 19V42a56l65d15e55r 7533420579

Souhlasím. Taky jsem se divil, že kolikrát na rovině nedovolili jet kamionům. Ale je pravda, že neměli problémy dokud silnici neuklidili a asi nějak nepřizpůsobili. Přeji mnoho bezpečných km R^

0/0
6.1.2017 20:10

P62a78v75e33l 85J84e74ř69á50b15e26k 7271632804837

S ohledem na to, že kamiony nejezdí na výlety, kdy je jedno zda do cíle dorazí "někdy". ale, že zboží musí dovézt včas, protože třeba výrobce nemá zásoby dílů na více týdnů, a že by tím lidi přišli o práci, zakázky, tak kamion musí jet.

Je to ale o tom, že vázne údržba silnic a, že je s osobními vozy celkem obstojně dokážeme omezit.

kamion v levém pruhu mě osobáčníku nevadí - prostě alespoň na chvilku si na dálnici mohu v pozornosti orazit.

0/0
2.1.2017 23:48







Najdete na iDNES.cz