Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na sněhu se stala řada nehod, po střetu s kamionem zemřel řidič auta

Tragickou bilanci má první sněhová kalamita roku 2017 v Královéhradeckém kraji. Jeden člověk zemřel při střetu osobního auta s kamionem u Sobotky na Jičínsku, pět zraněných bylo po střetu dvou vozidel v Provodově na Náchodsku. V Novém Městě nad Metují se tvořily kolony kamionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33a25r45t93i70n 21M69o63t42y16č76k56a 6551957987624

Opět se ukazuje, že sníh je jev, který rozděluje motoristy na řidiče a majitele řidičáku...

+34/−1
2.1.2017 17:24

H29e40l57e22n29a 24Z86v72o86n24í63č10k54o81v60á 4754826841371

Kdyby jenom sníh.

+3/0
2.1.2017 17:35

M55i90c61h48a20l 34V69a87n92ž38u54r89a 7278493559704

Dobrý den, souhlasím s Vámi, že hodně lidí podceňuje řízení a podmínky s tím spojené. Nicméně, když budu brát například sníh, ledovku či řízení nákladních vozidel či autobusů. Není vše jen o podcenění podmínek a "neschopností" za volantem. Dle Vašeho odvážného tvrzení, jste řídil kamion či autobus roky, tedy víte, že kamiony mají celoroční obutí, náklady dvě desítky tun a poháněnou jednu nápravu a k tomu ještě např. soupravu. Tedy jistě víte a máte zkušenosti (jako já), že jsou situace, kdy to není o správném řízení... ale jinak souhlas. Povětšinu nehod způsobí blbec, co nerespektuje nic a nikoho...

+1/−1
2.1.2017 17:48

P74a98v72l13a 14K10v57a30p82i96l15o63v86á 7349258794717

No jistě máte zkušenosti. Já nemám zkušenosti s řízením kamionu, ale s potkáváním kamionů na silnici. Podle mého názoru nemají kamiony co pohledávat v levých pruzích na víceproudých silnicích. Ve městě absolutně. Mimo město tam smějí vjet pouze za ideálních podmínek a pokud NEOMEZÍ ostatní účastníky silničního provozu. Hádejte kolik takových (za označení by mně to smazali) jsem dnes potkala. Nehledě na to, že když je takovéto počasí, neměly by ty kamiony vyjíždět vůbec, pokud nejsou v odpovídajícím technickém stavu.

Proč mají kamiony celoroční obutí?

+1/−2
2.1.2017 17:58

R20o71m16a37n 78V19í11c93e54n98e79c 2589692738812

K poslední větě. Jaké by měl mít obutí, pokud jezdí po celé Evropě? To by měl třeba při cestě ze Španělska do Švédska po cestě přezouvat? Něco jiného je vnitrostátní přeprava, popř. příhraniční, ale to se týká jenom mála kamionů.

+1/0
2.1.2017 18:07
Foto

I15v36a89n 11K83o22p33t51a 5907132271367

Takže počítáte s tim ze když bude takového počasí tak si uz druhy ci třetí den nenatankujete, druhy den uz nekoupite cerstve pečivo atd. Když jim zakážete vyjíždět v nepříznivém počasí.

+1/0
2.1.2017 18:12

P37a63v33l16a 13K38v19a54p38i82l63o46v29á 7639118194557

Já vím. Ale uznejte, že ty kamiony jsou mnohdy ve strašném stavu. A do kopců by prostě neměly jezdit vůbec, v tomto počasí. Když je možné občas zavřít Harrachovský přechod, je možné omezit nárazově provoz kamionů s ohledem na počasí alespoň častěji. Si teda myslím.;-)

0/0
2.1.2017 18:33

M58a50r33t37i41n 80K81a96r35á78s87e97k 1478644469754

"v takovémhle počasí" myslíte těch několik málo centimetrů sněhu? To je v zimě naprosto běžný jev a to že se teď pár let nestával tak často přece neznamená, že jde o extrémní počasí.

Do kopců kamiony jezdit musí protože země není placatá a i když jde občas zavřít nějaké kritické místo, nelze zavřít pro kaiony všechny kopce. Naopak kamiony si platí mýtné na dálnicích a některých silnicích a měly by za to mít odpovídající službu ve smyslu sjízdnosti a né ještě doufat že jim někdo nezavře nějakou část trasy.

Jinak kamiony smí do všech pruhů ve městě, protože třeba smí předjet cyklistu a odbočit doleva se dá jen z levého pruhu. Mimo obec nesmí do levého pouze pokud je tři a víc pruhů, což většinou dodržují.

Kamiony ve strašném stavu už dávno nejsou pravidlem. Naopak jsou průměrně v lepším stavu než osobáky. Vraky se najdou samozřejmě mezi všemi vozidly.

Jinak se kluzký kopec dá řešit řetězy na kola, ale nasadit a sundat je u kamionu je práce na docela dlouho a nemyslím že by je většina dopravců vůbec pořizovala. Představa jak pod kopcem stojí kolona kamionů co nasazují řetězy a na kopci kolona kamionů co sundávají řetězy mě docela děsí.

0/0
2.1.2017 19:59

T90o74m65a89s 74M73a55t40e63r36a 4756521363633

No a tak stojí kolona kamionů v kopci, který to totálně ukloužou a navíc nějakej umělec, co si myslí, že je kamionový superman najede do pruhu v protisměru a ucpe to totálně. Nechtějte abych vypočítával kolikrát jsem to zažil. Je to těžké řemeslo, ale často se chovají jako bezmozci.

0/0
3.1.2017 0:01

M64a58r32t41i45n 53K75a12r10á32s52e33k 1158134399664

To máte pravdu, jenže ono se vždycky bude hrát na to, že to ještě vyjde, takže pak si padesát řidičů poveze sebou řetězy a budou stejně stát pod kopcem a na kopci a čekat až někdo vyprostí toho umělca, co si řekl že to ještě dá bez řetězů. Doprava po silnici asi vždycky bude trochu o nejistotě a podle toho by se k ní mělo přistupovat. Když je mizerné počasí, tak to platí dvojnásob.

0/0
3.1.2017 0:16

T39o45m97a98s 52M71a35t53e64r83a 4766771953773

Chtělo by to brát si s sebou do auta mozek a jako bonus naučit se ho používat. Stejně v tom kopci čekají až je někdo vysvobodí, tak proč to zacpat celý, aby neprojel nikdo? Dělají to i u nehod či v jakékoliv zácpě, velmi inteligentní počin.

0/0
3.1.2017 0:26

T54o15m54á97š 24V32a49l24d33e11r 7323240729

V cizině za určitého počasí zakážou provoz kamionů. Asi ví proč. A vůbec nikoho nezajímá, že se zastaví výroba podnikům závislých na systému Just in time.

0/0
3.1.2017 12:49

M65a67r32t49i49n 36K33a68r45á17s38e64k 1218854959874

Asi nemluvíte o Španělsku, že? Někde je totiž hranice, kdy se takové věci stávají tak často, že se to musí řešit systémově a nebo tak řídce, že by se naopak plošným zákazem nadělalo víc škody než užitku. To že se párkrát za zimu zacpe nějaký kopec taky jikoho nezajímá a že tam jede někdo kdo měl být just in time někde na jednání, nebo doma u dětí aby manželka mohla jít na jógu. Nehledě na to, že pro osobák je relativně snadné se otočit a vzít to jinudy, když ty možnosti budeme srovnávat s náklaďákem. No a v Česku to zjevně nemá smysl řešit plošně. Nebo myslíte že v té zlaté cizině mají patent na rozum a má se od nich všechno slepě kopírovat halva nehlava?

0/0
3.1.2017 17:30

T79o68m98á33š 13V54a97l28d60e15r 7243440899

Nepíši o Španělsku, ale o Beneluxu a Francii. Kolikrát tam napadlo kolem 10 cm a kamiony už nemohly jet. U nás je to kopcovitější, Zvláště do Vrchlabí a Kvasin. Přeci není možné ucpat silnice velkými krávami pro zájmy jednoho koncernu. Policie taky působila laxním přístupem. Z cizího krev neteče.

0/0
4.1.2017 2:00

M30a73r96t30i56n 62K86a95r61á37s38e69k 1538844689474

No až tam budou jezdit pouze kamiony jednoho koncernu, možná budete mít pravdu. Co se týče Francie, tak tam bych netvrdil že to máme kopcovitější. Možná co se týče procenta z celkové plochy, ale jinak asi ne. Ostatně ona neteče ani z Vašeho. Nenapadá mě žádná cesta, která by se nedala objet někudy jinudy. To ty kamiony bohužel jinou variantu moc nemají, protože na menší cesty je dost často zákaz vjezdu nebo průjezdu. Někde zacpe cestu kamion a nadávají řidiči osobáku a jinde osobák a nadávají řidiči kamionů. Teda oni spíš nadávají řidiči všeho, ale ti co neřídí stejný druh vozidla, nadávají obvykle hlasitěji. A ti co se na normální silnici nemůžou otočit a vzít to jinudy, nadávají na cestu zablokovanou osobákem ještě dotčeněji.

0/0
4.1.2017 16:33

T68o59m20á62š 28V45a30l62d25e48r 7613230349

Samozřejmě nemám na mysli oblasti Pyrenejí a Alp. Ale pobřeží a vnitrozemí v nížinách. Mimochodem, dnes jsem jel opět do práce. Nechápu jak na silnici se sněhem může jet kolona vozů s odstupem jako na suché silnici. Jedno zabrzdí, pak dá blinkr a ostatní horce brzdí jak o život prudce. Nepoučí se a jedou pořád stejně a za chvíli se situace opakuje. Narodil jsem se na horách a jen čumím jak se jezdí po celé ČR v zimě. Dobře tak do Kvasin nejezdí všichni, ale většina. Berte diskuzi s rezervou a ne doslovně.

0/0
5.1.2017 22:10

M30a88r31t18i34n 55K85a63r66á90s39e42k 1108834179704

Tak v nížinách bych měl velký problém pochopit uzavření silnice, když tam není žádný kopec který by stál za pozornost. Jestli to tak francouzi dělají, tak od nich bych se rozhodně učit nechtěl. Mimochodem, i češi umí uzavírat silnce pro kamiony. Zrovna jsem slyšel o několika silnicích, které už opět otevřeli pro nákladní dopravu. Každopádně bych volil spíš mód co nejméně zákazů. Větišina zákazů totiž nadělá v důsledku víc škody než užitku. Jednak proto, že když je dost zákazů, tak člověk má pocit, že co není zakázané, čili škodlivé, tak je nejen povolené, ale je to i bezpečné. A to je velmi nebezpečné. Druhak úředníci a další lidé odpovědní za aplikování různých omezení, jsou nuceni se chovat alibisticky, aby náhodou nenechali něco málo bezpečně regulované a tudíž zakáží radějí víc než míň, aby je pak někdo neobvinil, že nekonali pro chudáka nesvéprávného občana dost. Už dneska když jedete po dálnici a půl metru od asfaltu v trávě chybí dekl na kanálu, je tam pět placek co to místo označují a kilometr dlouhé omezení rychlosti na osmdesát. Což je důsledek onoho alibizmu, protože reálně je všem jedno, že tam chybí dekl. Jenže kdyby někdo smetl ty placky a v kanálu si urazil kolo a ještě by šel popotahovat úředníka, že to bylo málo zajištěné, je šance že by to při šikovném právníkovi vyhrál a úředník se toho bojí. Takže dokud nebudeme mít celkový trend nechávání větší odpovědnosti na každém občanovi, byl bych se zákazy opatrný, aby nám zbylo ještě pár věcí nezakázaných.

0/0
6.1.2017 19:10

T94o43m10á22š 58V23a45l64d33e36r 7123380769

Souhlasím. Taky jsem se divil, že kolikrát na rovině nedovolili jet kamionům. Ale je pravda, že neměli problémy dokud silnici neuklidili a asi nějak nepřizpůsobili. Přeji mnoho bezpečných km R^

0/0
6.1.2017 20:10

P67a40v23e35l 82J37e16ř48á47b44e59k 7231602154927

S ohledem na to, že kamiony nejezdí na výlety, kdy je jedno zda do cíle dorazí "někdy". ale, že zboží musí dovézt včas, protože třeba výrobce nemá zásoby dílů na více týdnů, a že by tím lidi přišli o práci, zakázky, tak kamion musí jet.

Je to ale o tom, že vázne údržba silnic a, že je s osobními vozy celkem obstojně dokážeme omezit.

kamion v levém pruhu mě osobáčníku nevadí - prostě alespoň na chvilku si na dálnici mohu v pozornosti orazit.

0/0
2.1.2017 23:48
Foto

I29v33a84n 44K46o54p54t53a 5287222211717

Na dnešním počasí není nic extrémního. Proc jim zakazovat jízdu když problem maji na par místech.

0/0
2.1.2017 23:55

B74l85a53ž11e28j 83M34o89t33y98č29k74a 8107797645550

nesmysl;-)

0/0
2.1.2017 22:56
Foto

I95v64a62n 45K61o39p70t13a 5137262931397

A kdo to pečivo uz druhy den doveze? Pekar na kole? I to právě upečené je obvykle zmrazeny polotovar z velké pekarny.

0/0
3.1.2017 8:17

T22o85m69á16š 69V26a44l72d61e90r 7583930769

Nevím jak u vás, ale u nás pekaři rozvážejí dodávkama, či menšími nákladními automobily. Zmrazené pečivo do supermarketů se může dovážet plánovitě i s ohledem na počasí. Mají mrazící boxy a pokud někomu vadí jednodenní výpadek, nevím, nevím. To už je snad civilizační nemoc.;-)

0/0
3.1.2017 12:58

M79a13r94t34i65n 69M46o74t89y96č32k57a 6571367237554

utopie.. Uvědomte si, že kamionová doprava zásobuje celou republiku... Od velkých fabrik, až po poslední sámošku na konci světa...

+1/0
2.1.2017 18:22

M81i96c25h66a40l 59V21a22n58ž67u40r63a 7298813439734

Já nehájím řidiče všech kamionu, autobusů či jiných velkých aut a nehaním osobáky, jen jsem poukázal na to, že není vždy vina řidiče. Prostě někdy je problém i jinde.Příklad ledovky v zatáčce kdesi v lese-i když ji budete čekat, pojedete 50km/h stejně to nemusíte ukočírovat. A samozřejmě, je mi jasné, že v žádném oboru není nic černé a bílé.Proto mě mrzí, hází-li se všichni do jednoho "pytle" Souhlasím třeba s levým pruhem na dálnicích, což například mimo CR funguje, bohužel, zde je jaksi jinde infrasktruktura atd.Co se týče města, jistě jsou vyjímky,ale levý pruh není předjížděcí, jako na dálnici-opravte mě, pokud se mýlím. A nyní, nezlobte se na mě, ale pokud není hezké a ideální počasí, necháte všechnu nákladní, potažmo autobusovou,dopravu stát??? To jste malinko nedomyslela. Co se týče stavu vozidel, není v hodně případech problém řidičů, ale souhlasím, že to je v CŘ problém, i když se to velmi zlepšilo. Celoroční pneu už Vám vysvětlil pán viz. níže. Hezký večer bez nehod nám všem:)

0/0
2.1.2017 18:51

J14a50n 84S59v67o18b78o60d33a 3927474949713

Celkem dobrý příspěvek, ale bohužel zcela zabit tím posledním "výkřikem."

0/0
3.1.2017 0:22

M83a22r67t18i59n 16M18o60t78y19č49k52a 6831217167114

1) Ano, že kamiony jsou v takových podmínkách závislý na silničářích není nic novýho. I kdyby ty zimní gumy náhodou měl, tak mu na těch cca 40t povolený hmotnosti soupravy budou prd platný... Na druhou stranu, pokud řidič není schopen tu soupravu ukočírovat, tak by neměl vyjíždět...

2) Tu nehodu kamionu s osobákem způsobil řidič osobního auta, kterej dostal smyk...

+1/0
2.1.2017 18:20

M16i20c69h24a87l 82V52a84n38ž95u24r88a 7458163169664

Souhlasím s Vámi.Zajímavé proto pro mě bylo, když jsem se před lety dověděl, že za tyto velké náklaďáky mohou sednout 18letý kluci, co nemají absolutně praxi v řízení. To mě naprosto fascinovalo, hlavně že musejí mít psychotesty, cardio atd atd. Za mě, když jsem chtěl tuto profesi vyzkoušet, musel člověk nejdříve jezdit s méně hmotnostním autem, dostal potvrzení od zaměstnavatele a od 21let mohl s patřičným dalším řidičským oprávněním na skupinu E, jezdit s návěsem či přívěsem.

0/0
2.1.2017 19:02

P72a27v85e83l 27J94e21ř32á37b65e52k 7711742194257

Za nás strčili kluka z kuchařského učiliště do Tatry, na korbu vyhnali 40 stejně mladých kluků a ten kuchař, který měl praxi jezdit s kotlem po kuchyni jel i stovky kilometrů v koloně.

+1/0
2.1.2017 23:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.